Scudo Sports

Yokuş çıkarken teker boyutunun önemi nedir?

Taxonera

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.361
Tepki
788
Yaş
47
Şehir
İzmit
İsim
Gökhan
Bisiklet
Mosso
Yokuş çıkarken 26 jant ile mi daha çok zorlanılır yoksa 28 jant ile mi?

Aynı vites sayısı ve aynı ağırlıkta olunca.

Teker ufak olunca daha kolay olur gibi geliyor bana ama hiç test etmek gibi imkanım olmadı.

Daha doğrusu ilkten 26jant mtb kullanıp sonra 28jant city'e dönen deneyimli arkadaşların görüşlerini merak ederim.
 
Scudo
Rampa çıkarken teker boyutu değil dişli oranları etkendir.Büyük dişlerle mesela arka ruble 30 dan büyük olanlarla daha rahat çıkılır.Ön taraf aynakol da ise dişlinin kısa da olması rampayı daha rahat çıkmamızı sağlar.
 
Aynakol dişli /ruble dişli*teker çevre uzunluğundan hareket edersek aynı aynakol, dişli oranına sahip 26 ve 28 jantlardan aynı kadansta 26 olan daha az yol alacağından, 26'da bacaklar daha az zorlanacaktır. Tabii ki bu işin matematiği, pratikte aynı dişli kadans ile hiç deneme yapmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker ve muhyt
@Ertan M. Teker boyutu nasıl önemli olmaz. İki bisikletle de aynı dişlilerde giderken, bir tur pedal çeviriminde küçük tekerlekli olan daha az yol alır. Dolayısıyla busikletler aynı dişlide dahi olsa küçük tekeri sürenin bacağına daha az yük binecek ve pedalı daha rahat çevirecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: muhyt
@Taxonera Yol bisikletim 10 kg ruble 8'li arka en büyük dişli 32 aynakolu 50-34 ben 90+idim şimdi 87 kg'a indim çok baba rampalarda bile zorlanma olmadı ama dinlene,dinlene çıkdığım yokuşlarda vardı dağ bisikletim 15 kg çift amortisör ruble 7'li arkadaki en büyük dişli 28 aynakol 3'lü 46-39-30 ama rampalarda gümledim çünkü bisiklet ağır kilo çok önemli.
 
Geri