Scudo Sports

Yokuş çıkarken bisiklet seçimi geometri ve tür

SEL PER

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Kasım 2014
Mesaj
572
Tepki
802
Şehir
antalya
İsim
Selçuk
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bisiklet zevkim uzun süredir olmasına rağmen düzgün gruplarla turlara gitmeye yeni başladım.
Gruplarla doğa turlarına çıkıyoruz. Gittiğimiz yerlerde sıklıkla çok dik yokuşlar oluyor ve zaman zaman zorlanıyorum.
Formu detaylı araştırdım genellikle tartışmalar dağ bisikleti ve yol-şehir bisikleti üzerine yapılıyor ve bu tartışmalar da bisiklet seçimi ise yolun bozuk olup olmamasına göre yapılıyor.
Benim gittiğim yerlerde asfalt dışında yalnız köy yolları var ve patikalar var ve o yollarda çok bozuk değil.
Benim tecrübeli arkadaşlarımdan öğrenmek istediğim şu; böyle yollarda, özellikle dik yokuşlarda daha rahat etmek için ne tür bisiklet almalıyım? (dağ, şehir, cros, trekking vs). Bu bisikletin geometrisi nasıl olursa daha rahat ederim? (seat angle, head angle vs, forumdan öğrendim :)). Marka olarak ne önerirsiniz? Şu anda gittiğim bisiklet V frenli ve sorun yaşamıyorum, dolayısı ile disk fren olmasa da olur.
Bütçem yaklaşık 3000 TL. Şimdiden ilgilenen herkese teşekkürler
 
Scudo
Bisiklet seçiminizin yokuşlardaki rahatlığınıza etkisi %10 u geçmez.Önemli olan bisikletinizin size uygun ayarlanmasıdır.(sele boyu kal açılar vs.)(bodyfit)Tırmanmak ayrı bir disiplindir.Öncelikle sizin hafif olmanız gerekir.2. olarak nefes kadans hız temposunu kendinize göre belirlemeniz lazım.Örneğin 1 km lik bi rampada patlayıcı gücünüzü kullanmak size rampayı çıkartır. (nispeten) Ama 5 km lik bi rampada tempo yapmayıp hızlı çıkmayı çalışırsanız çok çabuk laktat seviyesine geleceğiniz için daha yarısına gelmeden ya çok yavaşlamak ya da bisikletten inmek zorunda kalabilirsiniz.Yol bisikleti düşünüyorsanız yolun durumuna göre endurance ya da cyclocross modeller, eğer arazi ağırlıklıysa 26" mtb, hem asfalt gidecem arada araziye girecem diyorsanız hybrid modelleri öneririm.Marka olarak trek,specialized gibi markalara bakabilirsiniz.


Edit: Bilerek bisiklet ağırlığı ve pahalı donanım konusuna girmedim.Çünkü 175 boy ve 80 kg olan birisinin 30.000 tl lik 6.5 kg olan bir bisikletle tırmanması ile 1000 tl lik 14 kg olan bir bisiklet ile tırmanması arasındaki fark yok denecek kadar azdır.
 
Bu konuda genel görüşler zaten malum. Şahsen herşeyden önce bisikletin ağırlığıda sizin ağırlığınız kadar önemli. Bisikletin hafif olması, salt hafiflik değil, yüksek teknoloji donanım demektir. Buda bisikletin akışkanlığını ve sürüş rahatlığını sağlar. 3000 TL ile orta kalite bir bisiklet alabilirsiniz ama biraz daha fazla bütçe (300-500TL) ilave ile havalı maşa ve XT aktarıcılı bir bisiklet almanızı öneririm. Stok ürünlerde genelde Rocket Ron veya Race King gibi yarış odaklı lastikler oluyor, bu konuda da önerim bisikletteki stok lastikleri çıkarıp hibrit model yol tutuşundan ziyade akışkanlığı yüksek lastikler taktırmanız.

Ha bu arada yokuşlar için Bar-End takıp rahat ettiğini söyleyen arkadaşlar var, şahsen ben kullanmıyorum ayrı konu :)

Ben çok marka takıntılı değilim ama ithal ürünler tabiki daha kaliteli (aslında hepsi ithal :p) Türkiye koşullarında bisikletçi maalesef ancak bulabildiği ürünü alabiliyor. Trek, Specialized, Orbea kendileri sattıkları için bana göre pahalı(!) gruplar, Merida, Cube, Focus, Giant, Scott vs... gibi distribütör dağıtımlı gruplar ise sezon fırsatları ile uygun alınabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Reha Oğuz Altuğ
Çıktığınız rotalar genelde asfalt, son birkaç kilometresi toprak köy yolu şeklindeyse ve çamura girmeniz gerekmiyorsa fitness bisikleti öneririm. Hem sürüş pozisyonu rahattır, hem de yolun düz bölümlerini çok daha az efor harcayarak gideceğiniz için enerjiniz yokuşlara kalır. Ancak yolun çoğunluğu bozuk asfalt veya stabilize ise ön amörtisörü ve geniş lastikleri olan bir melez (hibrit) daha iyi olabilir. Bu konuda size en doğru tavsiyeyi beraber sürdüğünüz arkadaşlarınız verecektir, diye düşünüyorum.

Sadece dik yokuşlarda zorlanıyorsanız; bunun nedeni sele borusu açısı falan değil, yer çekimi. Yer çekimine karşı pedallarken daha rahat gitmek istiyorsanız yapabileceğiniz iki şey var; ilki ağırlık azaltmak, ikincisi vites oranlarını düşürerek mekanik avantajı arttırmak. Parasını verip çok hafif bisiklet almak mümkün olsa da, bunun sağlayacağı fayda aslında çok fazla değil, çünkü 3 kilo daha hafif bir bisiklet alırsanız toplam ağırlığı %5 bile azaltmış olmuyorsunuz. Gene de fitness bisikleti önermemin bir sebebi de (yol bisikletlerini saymazsak) aynı fiyata alabileceğiniz en hafif bisikletlerin genelde bu tip bisikletler olmaları.

Vites oranlarına gelince, 3'lü aynakol ve mümkün olduğunca büyük rublesi olan bir bisiket almanız yokuşlarda daha rahat etmenizi sağlayacaktır (şu anda kullandığınız bisikletin özelliklerini bilmediğim için size ne kadar fayda sağlar bilmiyorum). Bütçeniz bu tip bisikletlerin en iyilerini almaya fazla fazla yetiyor, çünkü daha üst seviye fitness bisikletleri genelde daha ileri seviye kullanıcılara hitap ettikleri için genelde ikili aynakol ve daha yüksek vites oranlarına sahip oluyorlar. Benim tavsiyem bisikletçileri gezip bahsettiğim özelliklere sahip olanlardan en beğendinizi almanız. Bakmaya nerden başlamanız gerektiği konusunda fikir vermesi için iki örnek vereyim:

(link)
(link)

Amörtisörlü bir örnek de şu olabilir:
(link)

Cannondale ve Specialized'ın ağırlıkları yazmıyor ama 9 kilo civarı olup Merida'dan yaklaşık 3-3,5 kilo daha hafif olduklarını söyleyebilirim.
 
Teşekkür ederim

Trek FX serisinde tiagra kullanıyor. nasıl bir donanımdır?
Drivetrain

Shifters
Shimano Tiagra, 10 speed
Front derailleur
Shimano Tiagra
Rear derailleur
Shimano RD-R350
Crank
Shimano FC-R460, 48/34 (compact)
Cassette
Shimano HG62 11-34, 10 speed
Pedals
Nylon body w/alloy cage, toe-clip/strap
Chain
KMC X10
 
@Oğuz.

Oğuz bey, 6.5kg bisikletle, uzunluğu diyelim 5-10 km civarında ve ortalama eğimde %8 veya hadi %6 olsun, bu özelliklere sahip yokuş çıktınız mı?
 
@SEL PER

Yol bisikleti için üretilen orta seviye bir donanımdır. Kabaca dağ bisikletindeki Deore'ye denktir diyebiliriz. Beklentinizi fazlasıyla karşılayacaktır diye tahmin ediyorum.

Ancak dişli oranları konunda söylediklerimi tekrarlamak istiyorum, bu bisikletin ayna kolu ikili. Elde edebileceğiniz en düşük vites oranı 34/34 yani pedalı her çevirişinizde tekerlek de bir tur dönecek. 3'lü ayna kolu olan daha alt modele yönelirseniz bu oran 26/32 olacak, yani pedala uygulamanız gereken güç neredeyse %20 azalacak.

@Yılmaz Uyar

14 kiloyu bilmem, ama bisiklet 30 kilo olunca; postacı, dünya şampiyonunu geçebiliyor:
 
@SEL PER

Tiagra orta karar bir donanımdır.Bu bisiklet(2015 model Trek Fx 7.5)ile yokuşlarda rahat edersiniz.48/34 aynakol ve11-34 ruble kulllanmışlar.Ben yine de üçlü aynakolu olan bu tarz bir bisikleti tercih ederim.
Not:Trek Fx 7.5 modeli bisikletlerde 2012 öncesinde 48-36-26 dişli üçlü aynakol vardı.Ruble ise 11-26 dişli idi.Temiz ve hesaplı bir 2010 veya 2011 model Trek Fx 7.5 bulup,rubleyi 11-32 veya 34 yaparsanız,yokuşlarda iyice rahat edersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
SedatT Bey Trek yeni ürünlerinde söylediğinize denk gelen bir model var mı?
 
@SEL PER

Specialized Sirus Elite 2015 modeline bakabilirsiniz.
(link)
 
@SEL PER


Trek fx 7.4 modeline bakabilirsiniz
 
Benim açtığım konuya benzettim ben de bunu. Ben de önce 7.5 alacaktım sonra yokuşları düşünerek 7.4 aldım. Daha tam deneme fırsatım olmadı lakin sürdüğüm kadarıyla şunu söyleyebilirim çok daha rahat eski bisikletime göre. Daha önce salcano city fun 60 vardı.

Şimdi konunuza gelecek olursak ben de tam bahsettiğiniz şekilde turlara katılıyorum. Bu tarz bir bisiklet sizin için biçilmiş kaftan. Yolun eğer çoğunluğu asfalt ise. Yok çoğunluk köy yolu diyorsanız hybrid modellere de bakabilirsiniz. Bütçe 3000 demişsiniz. fx 7.5 alırsanız 4 'e yaklaşacak masrafınız ekipmanlarla birlikte bunu düşünerek tercih yapın. 3000 tl bisiklete binip 5 tl lik fark vs. takmak olmaz dimi :) Ben şahsen şu an 600 liralık ekipman taktım. Daha da 500 liralık alışveriş listem var:) Bütün bunları göz önüne alınca gelin sizi de fx 7.4 ailesine alalım.
dimi @taha :))
 
Trek FX 7.5 ile Trek DS 8.5 arasında hangisini tercih ederdiniz?

Ama FX 7.5 de ikili aynakol olduğu için iyi bir seçim olmadı tabi Şöyle sorayım FX serisi ile DS serisi arasında tercihiniz ne olurdu?
 
+olarak
dişli oranları çok önemli
aynakoldaki en küçük yaprağın dişli sayısı az sayıda olmalı(yani çapı küçük olmalı)
rublenin ise en büyük yaprağının dişli sayısı çok olmalı
boyle bir yapıya sahip bisiklet ile yokuslar rahat çıkılır ama duz yolda daha yavas gitmemize neden olur
 
SedatT bey Specialized Sirus Elite modelini inceledim ön amortisör yok bana amortisör gerekir diye düşünüyorum
 
@SEL PER

Specialized Sirrus gibi,daha önce gündeme gelen Trek Fx serisi de rigid maşalıdır.Eğer 29er(700c)ve hidrolik disk frenli bir bisikletin kullanım amacınıza daha uygun olacağını düşünüyorsanız ;Yukarıda sorduğunuz "Trek DS 8.5" oldukça iyi bir bisiklet ancak "Trek 8.4 DS" modeli de donanım olarak oldukça yeterli ve bütçenize daha uygun gözüküyor.
Not:29er bisikletlerin çoğunda aynakol "42x32x24" oranlarında oluyor.Trek DS serisinde ise 48x36x26'lı aynakol olması da önemli...
 
@SEL PER
Ben de aynı konuyu düşünüp fx serisi tercih ettim. Eğer ds tercih etseydim tekeri ince bir teker ile değiştirip biraz değişik bir tarz kullanmayı düşünürdüm. Ben şahsen fx 7.5 veya ds serisi yerine 7.4. Aldım ileride uygun fiyata bi mtb alıp araziye de onunla çıkarım diye düşünüyorum. Zaten genel olarak fx serisi gayet yeterli.
 
Fx de amortisör olmadığı için seçim dışı bıraktım

Aslında yardımlarınızla da istediklerimi belirledim gibi ama hangi bisikletlerde bu özellikler var çözemedim::eek:ha:
1-3 lü ayna kol olmalı (yine de 2 li aynakolda 2 x10 ile aynı oranlar yakalanabilir mi? bilmiyorum)
2-Fitness ya da hybrid olmalı
3-V fren tercihim
4-Kitlemeli ön amortisörü olmalı
5-Donanım olarak deore ve üstü olmalı
6-Düz gidon olacak
7-Tur imkanına ve bagaj bağlama yerlerine sahip olması gerekmiyor
8-28 jant olacak
9-Karbon olması gerekmiyor

Yardım eden herkese teşekkürler
 
@SEL PER

Valla ben de sizin gibi düşünüp (arazi ve yol aynı anda) 3 sene önce maşamı değiştirirken kilitsiz amortisörden kilitli amortisör'e geçtim, net söyleyebilirim ki dağa bayıra gerçekten çıkmıyorsanız çok gereksiz bir şey amortisör. Toplamda 2-3 defa kilidini açtım, her seferinde beş dakika geçmeden geri kilitledim. Kaybettiğiniz enerjiyi çok net hissediyorsunuz. Benim için şu an gereksiz bir ağırlık. Baştan alacak olsam karbon maşa alırdım, az buçuk onlar da titreşim engelliyor sonuçta.

Aynen sizin gibi yola çıkıp sonunda cyclocross'da karar kıldım ben (alamadım henüz, o ayrı :) ) Çünkü gördüğüm kadarıyla fitness alanlar genelde 6 ay sonra ya yol bisikletine geçmeye çalışıyor ya da dağ bisikletine geri dönüyor. Sizin de aklınızda olsun.
 
Geri