Scudo Sports

Yokuş aşağı hız yapmanın sonucu

öylebirbaktıydım

Aktif Üye
Kayıt
28 Ocak 2015
Mesaj
174
Tepki
117
Şehir
Adana
İsim
Şahin Can
Bisiklet
Merida
Bugün kulübümüzün facebook sayfasına baktığımda bir mesaj gördüm mesajda kaza yapan bir arkadaşımızın çekilen videosu var bana birşey olmaz diyen arkadaşların izlemesi gereken bir video kaza yapan arkadaş bu forumu okuyorsa çok geçmiş olsun.
 
Scudo
geçmiş olsun daha kötü olabilirdi
 
Benzer bi seyi ben de yasamistim. 2 gun sonra ayaktaydim. Gecmis Olsun.
 
Arazide çift süspansiyon kullandığım için bundan çok çok daha kötü belki 10 düşüş gerçekleştirdim. Ama koruma ekipmanlarım her zaman tam olduğu için ufak tefek sıyrıklarla atlattım.

1000 liram var 2000 liram var ne bisiklet alayım diye konular görüyorum.

Kask, eldiven, gözlük, dizlik, dirseklik, (arazide biniyorsanız eğer fullface, goggles, body armor, kaval kemiği ve bilek koruyucu) alın önce ve her zaman takın.

Sonra kalan paraya bisiklet alın.

Sağlıklı ve tek parça kalın

İyi pedallamalar.
 
@master06


2-3 ay önce TRT Oran yokuşundan aşağı öyle bir inen üç kişilik gruba rastladım. Ben diyeyim 50 siz deyin 60 km. Allah'ım o an elimde bisiklet yokuş çıkarken bile korktum.

Umarım onlardan biri değildiniz @master06
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@hogutmen Beni asfaltta görezmezsiniz hocam, aracımla bisikletimi araziye taşıyıp orada binerim. ormanda gördüyseniz eğer Odtü ormanından eymire inerken araziden ben olabilirim :D
 
@master06

Yav iyi cesaret. Korktuğum için mi başıma geliyor, bilmiyorum. Konya Yolu'nda bile bana havlayan köpek oldu. Yola iki adım attı. Ben de biraz içeri kaçtım. Bulvar diye korktu herhalde.
O an içim bir hoş oldu. Önce bir gerginlik hissettim. Sonra bir rahatlama. Uyuşuverdim.

TRT'ye varmadan Oran'dan bulvardan bir ormanlık giriş var. Baktım başıboş köpekler var yalnız inmeyin diyor, tabela var.
Bekledim falan. Sonra adamın biri tek başına inmeye başladı. Yol zaten labirent bulmaca, 3 tane iniş yolu var yanlış hatırlamıyorsam, hangisinden ineyim.
Bir adam az geldi bana, kesmedi beni. İki kişi olsak gene saldırırlar diye düşündüm. İnemedim oradan. Köpek kovalasa kaçarım. Sonrası Bear Grylls durumları olur.

Başıboş köpek var, saldırabilir diye levha yapacağınıza toplayın köpekleri. Bir kişinin ısırılmasına bile değmez. Bir halk sağlığı tehdidi yani.
 
@hogutmen o köpekleri besliyor hayvan severler düzenli olarak, Saldırgan değil bilakis ürkekler.

Bana hiç saldırdıkları olmadı ayrıca. Gerçi bana çocukluğumdan beri saldıran köpek sayısı 5i geçmez o ayrı :D

Zaten aşağı inerken 70-80 km ile iniyorsunuz o hızda köpek denk gelirse ikimize de yazık olabilir :D :D :D :D
 
@hogutmen Ayrıca şu bilgiler size yardımcı olabilir diye düşünüyorum.

(link)


http://i.imgur.com/950zLwy.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@o.kucuk

Profil fotonuzda bile yokuş aşağı gidiyorsunuz. Önünüze bakmıyorsunuz. Bir de tebessüm edip poz veriyorsunuz.
Muhtemelen Şirince'den yada St. Pierre Kilisesi'nden aşağı doğru yardırıyorsunuz. Uygun bulmadım açıkçası.
 
Bir çok inişte bir çok freni test etme şansım oldu.

Shimano XT BR-M785 Ice Tech (Son topladığım Allmountain'imde de bunları kullandım) bunların arasından en begendiğim.
Hem çalışma kibarlığı, sorunsuzluğu hem de fiyatı ve çok güçlü frenlemesi ile beni kendine hayran bıraktı.

Fizik kurallarını hep hatırlayın. Bir yere çarptığınızda bisikletiniz orada kalacak ve serbest uçuşa geçeceksiniz. Sonra ilk engele çarparken ellerinizle kendinizi korumaya çalışacaksınız , eliniz, bileğiniz, dirseğiniz veya kolunuz kırılacak. Kendi adıma koruma ekipmanlarımı hep kullanmama rağmen uçup ağaçlara , kayalara çarpıp Kaburga, köprücük kırdığım bazı kemiklerim. :)

Başarısız frenlerle yüksek hızlara çıkmayın, yeteri kadar kısa sürede yavaşlayamazsınız ve uzun inişleri sakın denemeyin, sağlığınızı tehlikeye atmayın sevgili dostlarım.

Milyonda 1 ihtimal sizin başınıza geldiğinde %100 olur. Klasik Türk kafasıyla "la nolacak" "bana bişey olmaz" gibi düşüncelerden kurtulun.
 
Yokuş aşağı hız yaparken bisikletim olduğu zamanlarda her zaman parmaklarım arka frende olur yavaşlatmak için. Yol bisikletiyle iki defa asfalt bozulup çakıltaşına denk geldiğimden düştüm ama dizlik kask gibi ekipmanlar olduğundan küçük sıyrıklarla atlattım. Her zaman ekipman güvenliğini önemserim.
 
  • Beğen
Tepkiler: erendiz çetiner
Ben mesela hiç akordlu bisiklet kullanmam. Azıcık hızlansam sallanıyor bisiklet. Jant sürekli fren pabucuna sürtüyor.
Hızlanmanız mümkün değil. Sürekli otomatik fren. El freni sanki bir tık çekili gibi. Bir de bilyalı göbek kullanın. Rulmanlı kullanmayın.
Mavic aksium, fulcrum falan çıkarttırın. Yerine Salcano xpro hd kullanın. Canınızı seviyorsanız. İsteseniz de hız yapamazsınzı.
Frenlerim sypo marka. Bilmiyorum ama hiç güvenmiyorum. Meşhur bir marka değil diye herhalde.
 
  • Beğen
Tepkiler: tolgax3
Arkadaşa geçmiş olsun, yalnız benim anlayamadığım bir şey var, bisiklette fren sistemine neden bu kadar fazla güven ihtiyacı olduğu. Bisiklet üzerinde hızlıysanız ve ani durmanız gerekiyor ise isterse Dünyanın en iyi fren sistemi ve lastiği olsun düşüş kaçınılmaz. Fren ve lastiklerin bisiklette durmak için değil yavaşlamak adına önemli olduğunu idrak edebilsek, cahilce bir cesaretten uzaklaşır, bu tür kazalarla daha az karşılaşırız diye düşünüyorum. Ayrıca bisiklet sürerken ekipmana ve donanıma güvenip cesaretlenmek kadar yanlış bir şey yok.

Bir başka konu da, bu tür bisiklet ya da diğer araçları kullanırken sürat yapmanın kendince ne kadar cesur ve korkusuz olduğunu ikinci kişilere kanıtladığını sanan kişilikler. Yanlış anlaşılmasın ama cahilliğin dışa vurumu hayatta kendini kanıtlayamamanın eksikliği bu durum. Bisiklet üzerinde 100 km hıza çıkmış olman, bunu da ballandıra ballandıra anlatıyor olman seni takdir etmeyi bırak senden uzaklaşmak gerektiğinin bir kanıtı. Senin hayatın senin için değerli değil ise karşındakinin hayatı senin için hiç değerli değildir.

Kaza geçiren arkadaşı gördük üzüldük, bir de Ailesinin durumunu düşünün.
 
@MuratHan aynen öyle hocam. ekipman bizi kurtaracak olsa mercedeslerin, bmw'lerin içindeki insanların ölmemesi lazım trafik kazalarında :)

Fren yavaşlatır. Pat diye durmanızı sağlamaz. Hadi öyle bir fren ve lastik var diyelim. Bu durumda siz bisikletin üzerinde duramaz hareket yönüne doğru uçmaya devam edersiniz.

Kask dizlik dirseklik ve diğer koruma ekipmanlarınız hasarı AZALTIR, hasar almanızı engellemez yukarıda da bunu belirttim (kaburga - köprücük kemikleri).

İlk mesajdaki arkadaş dersiniz belki almıştır. Ama forumdaki bir çok arkadaşımız muhtemelen bu uyarıları dikkate almayacak ve kaza yapıp , yaralanana ya da sakat kalana kadar da bildiklerini okumaya devam edecekler.
 
@master06


İyi, güzel bisikletler sürüyorsunuz. Gidonunuz da kuvvetli. Bacaklar zaten kompressor gibi. Kendinize bir güven geliyor. Yapmayın.
Bu tür kaza yapmak istemeyenler lütfen alt kompenente sahip giriş seviyesi bisiklet kullansınlar.

Lüks bir otomobilde hız ihtimaliniz yüksek, vücutta hasar ihtimaliniz azdır. 10 tane airbag var. Örnek Colin Kazım ve Audi'si (FB-GS)
Lüks bir bisiklet te gene hız ihtimaliniz yüksek, hasar ihtimaliniz daha fazla.

Yeni bir konu açacağım. Adını da "Downgrade Yapanlar Grubu" koyacağım.

Arızalı, eski ürününü (deore falan) daha alt, uyumlu (acera vb.) parça ile değiştirenler falan paylaşım yapsınlar diye.
 
Yokuş aşağı yol bisikleti 23 MM lastik ile 72 ye kadar çıktım. Evet tehlikeli yolda yağ olsa ne bisikleti kurtarabilirim ne de kırıksız çıkardım öyle bir düşüşten ama teknik geliştirdikçe trafiği az yollarda iniş çalışılabilir. Frenler ve kendinize güveniyorsanız tabi.
 
Geri