Scudo Sports

Yine Ben :) Aklımda Deli Sorular. Yol bisikleti yardım. Bütçe 10 bin :)

@Raşit S

Teşekkür ederim Raşit Abi tüm eleştirilere açığım alınma vs yok. Gerçekten çok teşekkür ederim benim kendime itiraf etmekte zorlandığım şeyleri bana söyleyerek biraz gerçekçi düşünmemi sağlıyorsunuz.
Göndermiş olduğunuz bisikletin di2 sistem olması benim için çok iyi. Di2 bir sistem vengeden daha çok dikkatimi çekiyor. Di2 hakkındaki yorumlar gerçekten çok güzel. Neticede evladiyelik bir bisiklet almayı planlıyorum.
He limitim 10 bin dediğimde illa 10 bin liralık bir bisiklet aramıyorum. Benimi için hangisi iyi olur hangisi verimli olur o önemli. Seçeneklere tribanı bile ekledim abi. He sedono 610 alıp ben geliştitikçe onu da geliştirmek olabilir.
Her türlü yoruma açığım.
 
Scudo
Yanlış anlaşılmaması için tekrar etmekde fayda görüyorum. Benim tavsiyem verebileceğin maksimum parayla sana uygun en güzel bisikleti almandır. Kendini bu kadar alıştırdıktan sonra giriş seviyesi alu kadrolara dönme derim.

Bisikletin aksesuar kısmı gerçekten çok pahalı; formalar, ayakkabılar, kask, kışlık giysiler vs ve daha sonrasında hemen almak isteyeceğin action cam, gps li km göstergeleri, sonu yok neredeyse. Bu nedenle aldığın bisikleti 3-5 yıl modifiye etmeye gerek kalmayacak şekilde üst donanımla almalısın ki bir de onlara harcama yapmayasın.
 
Acemiliği atmak amacıyla Triban 3 ile başlayın derim. Üst modellerden specialized alternatif olarak Giant Propel yabana atılmamalı. Venge niyese çok pahalı ama Propel ile performans açısından ciddi bir farkı olduğunu düşünmüyorum. Fiyat/Performans oranın göz ardı etmeyin derim, geri kalan para ile ayakkabı alt tayt üst forma rüzgarlık vs alınabilecek çok şey var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat D.
@Raşit S

Alında şu anda giyim kısmı vs yazlık kışlık takımlarım var. dechatlon sagolsun:) kılıtlı pedal ve ayakkabım da var. Ama sanırım dag bısıkletı ıcın ıkısıde. m520 shımano. Kask vs hepsını almıstım daha onceden. Lakın bu havalarda ıse gıtmek normal kıyafetler ıle cok zor. Hava cok soguk oluyor. Tayt komık duruyor kılodan :) ama ustune bır sort gıyınce sıkıntı olmuyor.

(link)
 
Bi bisikleti alıp ömürlük kullanmak zor ister istemez hasar görüyor, Setler zaten aşınıyor. Zaten 10 bin lirayı gözden çıkartmışsınız, alın 2 3 bin liraya bi bisiklet rahat rahat binin tabi gidip triban almayın :).

Bazıları bol bol düşer öyle biriyseniz, düşmemeyi ve hakimiyeti öğrenene kadar çize çize sürte sürte binersiniz o arada da yol bisikleti hakkında daha fazla şeyler öğrenmiş olursunuz, dışardan öğrenmekle içerden öğrenmek aynı şey değil, her yazılan da doğru olmuyor al canlı canlı tecrübe kazan.

zarar etmek istemiyorum diyorsanız 2.el veya 2.el de satılabilecek bi bisiklette alınabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat D.
Bisiklet seçmek zor iş, kolaylıklar diliyorum Murat Bey:)

Kilo ile ilgili sadece kadro değil diğer bileşenlerin de seçimi önemli. Pinarello için örneğin (link) belirli limitlerin üzerinde farklı jant, lastik öneriliyor.

Yol bisikletine alışmayı çok takmayın. Ben yıllarca MTB kullandıktan sonra, yol bisikleti aldığım yerde kilitli pedalları/ ayakkabıları giydirip yollamışlardı hadi git gez 1-2 gün diye, 10 dk sonra acemilik gidiyor. Karbon bisikletle düşmekten de korkmanıza gerek yok, düşerek kırılacak gibi değiller. Ben de ilk başta daha düşük seviye bir bisikletle başlamayı düşünmüştüm, geriye dönüp baktığımda iyi ki yapmamışım diyorum.

İlk mesajınızdaki sahte kadro seçeneğinden uzak durmanız dileğiyle.
 
@r.ezk

Kesinlikle katılıyorum,eğer arkadaşın önceden bir yol bisikleti geçmişi yoksa bu bisikletlerle başlaması çok anlamsız olacak ve dediğiniz gibi 5000 tl farka rağmen iki bisiklette birbirine çok yakın.Bu bisikletlerin farkını da ancak yol bisikletiyle bir geçmişi ve yakınlığı olan biri anlayabilir bence.Bu amatörlük seviyesine bahsi geçen bisikletlerin aşırı olacağını düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat D.
Benim rekoru kıramazsın 3 senedir bisiklet arıyorum hala bulamadım ben de bir çok şey öğrendim ama istanbul trafiği olsun toplu taşımanın tekken bile zorken bisikletle imkansız olması gerçeği olsun ve kilomdan dolayı katlanır piskilete binememem olsun bunlar açıkçası beni bisikletten soğuttu… almayı çok istiyorum bütçem de var Allah'a şükür ama nerede bineceğim sorusuna cevap bulamıyorum…
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat D.
Yani bana katlanır rahat bir şekilde toplu taşıma hatları en sıkışık anında da olsa kullanılabilir gerektiğinde uçacak 50 km hız yapacak ve yüklüyken rahat kıllanılacak bir piskilet lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat D.
min. 105 setli karbon kadro bir bisiklet almanızı öneririm.Endurance kadrolar çok daha rahattır.Kilo gider devamlı binerseniz, mühim olan hevesin gitmemesi.kimi insan bir şeyi elde eder hemen sıkılır uzaklaşır, kimisi ne istediğini bilir aldığı malzeme motivasyon kaynağı olur onun için.Siz kendinizi biliyorsunuz gerekli bütçeyi de ayırmışsınız.bütçenin tamamını harcamadan yukarda belirttiğim standartlarda bir bisiklet alın.Kalan bütçeyi bisiklet için harcayacaksınız zaten merak etmeyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat D.
@Ali Ç.

ben şu an biniyorum aslında. İşyeri yaklaşık 20 km. Dağ bisikletinden sonra yol bisikletine geçecektim aslında. Ama diğer insanlar gibi bende yol bisikletinin çok hassas olduğunu düşünerek gidip fitnes model bir şehir bisikleti aldım. Sonra öğrendim ki meğer düşündüğüm gibi değilmiş. O bisiklet beni taşırmış. Şimdi elimdeki bisikleti 800 tl zarar ile satıp yol bisikletine geçeceğim. Bir daha sıkıntı yaşamamak adına, tekrar ileride daha iyi bir bisiklet aramamak adına yüksek fiyatlı beni profosyonelliğe götürecek bir bisiklet almayı planlıyorum. Ama çoğu kişi onaylamıyor. Sanırım başlangıç seviyesi bir bisiklet ile başlayıp daha sonra iyi bir bisiklete geçecegim.
 
@Murat D.

O bisikletle metrobüsü haftada 2 gün baştansona gidebilirmisiniz veya hafta içi 3 gün minibüse binebilirmisiniz
 
Aşağıda linkini verdiğim ürünü inceleyiniz, karbon kadro shimano sora grupset başlangıç için oldukça iyi bir bisiklet gibi en güzel özelliği safkan yarış geometrili olmaması endurance modellere yakın bir pozisyona sahip olması ve kadro olarak Di-2 sisteme kadar geliştirmeye imkan sağlaması, markanın di-2 kullanan 3000 euroluk modeli de aynı kadroyu kullanıyor.
Kargo+ vergi ile 1100 USD hallolur. Memnun kalırsanız parça değişikliği yaparsınız, memnun kalmazsanız zarar etmeden satma şansınız olur.

Ben şu anda bu bisiklet ile ilgileniyorum, para durumu uygun olunca alacağım bir tane yazın kullanmak için. Şu anda kış koşulları nedeniyle lastikleri 700x28c çevrilmiş, çamurluk takılmış disk frenli bir cannondale cyclocross kullanıyorum.

(link)
 
Ben aslinda sana özelden durumu anlatmistim ve profesiyonel bir yol bisikletini normalinden daha ucuza ve kaca toplaya bilecegimizide söylemistim.
Bence almisken direk iyi bir bisklet al ve sonra ikinci bir masarafin olmasin. Sen cocuk degilsin herhalde, cocuk gibi ikide bir düsecekde degilsin.
Baslangic bisikletini hic bisiklet kullanmamis ve bisiklet sürmesini yeni ögrenmis biri icin tavsiye ederim ama bisiklet sürmesini bilen bir kisi neden yeni aldigi biskletle devamli düserek bisikkleti parcalasinki.
MTB yada Fitnes bisikletini kullanan bir kisi, baslangic bisikleti de alsa bir kac saat icinde yeni bisiklete alisacak profesiyonelde alsa bir kac saat icinde alisacak. Bu durumda direk istedigin profesiyoneli almani öneririm.
Ben daha hayatimda yol bisikleti kullanmamistim ve ilk defa restore etdigim bianchiyi kullandim ve kullanma seklinden diger bisikletlere göre hic bir fark göremedim ve hic de düsmedim. Ayrica Fujiyi topladim ve onu aktiv olarak kullanmayi düsünüyorum. Simdi ben hic yol bisikleti kullanmamis biri olarak fuji sürmeden önce kendime ucuz birtanemi almam gerek, bence sacmalik.

NOT: Murat sen eniyisi git direk istedigin bisikleti al yada sana önerdigim sekilde yapalim.
 
Tamam abi parayı ayarliyayim yapalım en iyisi bu olacak ben gececegim senle irtibata. Bunaldim arstirmaktan.

Konu kilit lutfen
 
Geri