TheElter
Üye
- Kayıt
- 12 Şubat 2020
- Mesaj
- 15
- Tepki
- 19
- Şehir
- Kocaeli
- İsim
- Birol
- Başlangıç
- 1996—97
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Titanyum ve dayaniklilik ayni cumlede olmaz. Milletin xtr ve dura-ace ile en buyuk problemi kasatlerdeki titanyum disliler. Agirligi azaltiyor tamam ama yumusak bir metal olmasi sebebiyle peynir gibi eriyor. Ayrica kasetteki diger disliler celik oldugundan kaseti Sram gibi tek parca yapmak mumkun olmuyor. Aleminyum tasiyicilara percinlenip birlestirilen kaset gicirdama yapabiliyor. Forumlarda "creaking dura-ace casette" diye soylenleri bulabilirsiniz. Xtr kasetler ise gicirdamaya vakit kalmadan mtb yarislarinin kirici ortaminda eriyip emekli oluyor. 5 saatlik bir maratonda mesela 2 saatte zincir kum vb dolup geri kalan 3 saatte yokuslarda kullanilan guzelim titanyum disleri kemiriyor. Ayni sorun sram kasetteki aleminyum en buyuk dislide de var ama sadece 50(veya 52) kullanarak cikilan yokus az.
Yol bisikletinde millet ultegra ya da para varsa sram red22 kaset kullaniyor. Buna bazi world tour bisikletcileri de dahil. Mtb tarafinda xt tek alternatif. Cok yarisan ve malzemeye para verenler icin xtr kaset tam bir kara delik.
Titanyum yüksek bir yoğunluk/ağırlık oranına sahiptir. Bu, bu metalin ağırlığına kıyasla yüksek bir dayanıma sahip olduğu anlamına gelir. Aynı zamanda mükemmel bir korozyon direncine de sahiptir. Titanium, uzay aracı motorlarını ve uçak gövdelerini yapmak için kullanılır.
Ağırlık
Titanyum: Titanyum gücü ile karşılaştırıldığında düşük bir ağırlığa sahiptir.
Paslanmaz Çelik: Paslanmaz çelik yüksek bir ağırlığa sahiptir.
Yoğunluk
Titanyum: Titanyum paslanmaz çelikten daha yoğundur.
Paslanmaz Çelik: Paslanmaz çelik titanyumdan daha az yoğundur.
Sonuç
Titanyum, yüksek ağırlık / dayanım oranı nedeniyle iyi bilinen bir metalik maddedir.
Referanslar:
“Titanyum Kimyası.” Kimya LibreTexts, Libretexts, 23 Ağustos 2017
“Titanyum.” Ulusal Biyoteknoloji Bilgi Merkezi. PubChem Bileşik Veritabanı, ABD Ulusal Tıp Kütüphanesi.
Titanyum dişlileri eriten arkadaşlar, çeliğin içinden geçersiniz herhalde.
Üretici firmanın bile 3 YIL garanti verdiği bir ürüne, sizler biniciler olarak 2'şer yıl garanti verilenin daha sağlam ve dayanıklı olduğunu savunuyorsunuz.
Ben gidip bir beyaz eşyacıya, eşya almak istesem garanti süresinin uzun olanının daha sağlam olduğunu düşünürüm. Bu dünyanın her yerinde aynıdır. Ama bu forumda en üst ekipmanın hafifliğinden, pahalılığından daha çok sağlam mı değil mi bu konuşuluyor. Kıyaslanan da daha alt ALTERNATİF OLARAK ÜRETİLEN SETLER İLE.
SHIMANO XTR BELGESELİ'nde bu ifadeyi soruyu soran yarışçıya SHIMANO AVRUPA SATIŞ MÜDÜRÜ tarafından bizzat cevap olarak verilmiştir.
Deore M6000 kasedin pedala abandığım gibi dişlilerden sıyrıldığını, XT T8000 rublenin sadece 6000km de zincirin şeklini alığını ben kendi şahsi olarak kullandığım bisikletimde gördüm. XT M8000 Kranklarına her 2000 bin KM bir bakım yaptırmak orta göbeği bir kere değiştirmek zorunda kaldım. XTR M9100 sette bir kere zincir rubleden kurtulmadı, 1 kere zincir düşürmedi, 8000km aynı vites ayarı ile kullanıyorum. Daha ruble değiştirmedim. 2 kere zincir değiştirdim.
Garip garip sünnetçi vs örnekleri, mahalle ağızı uslübünde hitap şekilleri, vs vs. Bu forumda bilgi paylaşmak için deli olmak gerekir. Karşında bilgiye aç değil ''kendi bildiğinin en doğru olduğunu iddia eden'' bir kullanıcı grubu var. Siz en iyisini bilirsiniz.
Siz onu XTR sayesinde geçtiniz yani? Sizde de Tourney olsaydı geçemeyecektiniz? Çok mantıklı![]()
Tourney set ile XTR seti karşılaştıran ve bunu meslek olarak yapan bir adama nasıl laf anlatılamaz. Tourney olduğu zaman bisikletimde sürat aramam sadece sürerim, o keyfi de vermez zaten, ama XTR varsa vur kır parçala keyfini verir, daha çok sürmek istersin. Bu arada İSTANBUL/İZMİT Yakınız bir gün sizle de sürelim.