Scudo Sports

Yeni XTR'lar dayanıksız mı?

Titanyum ve dayaniklilik ayni cumlede olmaz. Milletin xtr ve dura-ace ile en buyuk problemi kasatlerdeki titanyum disliler. Agirligi azaltiyor tamam ama yumusak bir metal olmasi sebebiyle peynir gibi eriyor. Ayrica kasetteki diger disliler celik oldugundan kaseti Sram gibi tek parca yapmak mumkun olmuyor. Aleminyum tasiyicilara percinlenip birlestirilen kaset gicirdama yapabiliyor. Forumlarda "creaking dura-ace casette" diye soylenleri bulabilirsiniz. Xtr kasetler ise gicirdamaya vakit kalmadan mtb yarislarinin kirici ortaminda eriyip emekli oluyor. 5 saatlik bir maratonda mesela 2 saatte zincir kum vb dolup geri kalan 3 saatte yokuslarda kullanilan guzelim titanyum disleri kemiriyor. Ayni sorun sram kasetteki aleminyum en buyuk dislide de var ama sadece 50(veya 52) kullanarak cikilan yokus az.
Yol bisikletinde millet ultegra ya da para varsa sram red22 kaset kullaniyor. Buna bazi world tour bisikletcileri de dahil. Mtb tarafinda xt tek alternatif. Cok yarisan ve malzemeye para verenler icin xtr kaset tam bir kara delik.

Titanyum yüksek bir yoğunluk/ağırlık oranına sahiptir. Bu, bu metalin ağırlığına kıyasla yüksek bir dayanıma sahip olduğu anlamına gelir. Aynı zamanda mükemmel bir korozyon direncine de sahiptir. Titanium, uzay aracı motorlarını ve uçak gövdelerini yapmak için kullanılır.
Ağırlık
Titanyum: Titanyum gücü ile karşılaştırıldığında düşük bir ağırlığa sahiptir.

Paslanmaz Çelik: Paslanmaz çelik yüksek bir ağırlığa sahiptir.

Yoğunluk
Titanyum: Titanyum paslanmaz çelikten daha yoğundur.

Paslanmaz Çelik: Paslanmaz çelik titanyumdan daha az yoğundur.

Sonuç
Titanyum, yüksek ağırlık / dayanım oranı nedeniyle iyi bilinen bir metalik maddedir.
Referanslar:
“Titanyum Kimyası.” Kimya LibreTexts, Libretexts, 23 Ağustos 2017
“Titanyum.” Ulusal Biyoteknoloji Bilgi Merkezi. PubChem Bileşik Veritabanı, ABD Ulusal Tıp Kütüphanesi.

Titanyum dişlileri eriten arkadaşlar, çeliğin içinden geçersiniz herhalde.

Üretici firmanın bile 3 YIL garanti verdiği bir ürüne, sizler biniciler olarak 2'şer yıl garanti verilenin daha sağlam ve dayanıklı olduğunu savunuyorsunuz.

Ben gidip bir beyaz eşyacıya, eşya almak istesem garanti süresinin uzun olanının daha sağlam olduğunu düşünürüm. Bu dünyanın her yerinde aynıdır. Ama bu forumda en üst ekipmanın hafifliğinden, pahalılığından daha çok sağlam mı değil mi bu konuşuluyor. Kıyaslanan da daha alt ALTERNATİF OLARAK ÜRETİLEN SETLER İLE.

SHIMANO XTR BELGESELİ'nde bu ifadeyi soruyu soran yarışçıya SHIMANO AVRUPA SATIŞ MÜDÜRÜ tarafından bizzat cevap olarak verilmiştir.

Deore M6000 kasedin pedala abandığım gibi dişlilerden sıyrıldığını, XT T8000 rublenin sadece 6000km de zincirin şeklini alığını ben kendi şahsi olarak kullandığım bisikletimde gördüm. XT M8000 Kranklarına her 2000 bin KM bir bakım yaptırmak orta göbeği bir kere değiştirmek zorunda kaldım. XTR M9100 sette bir kere zincir rubleden kurtulmadı, 1 kere zincir düşürmedi, 8000km aynı vites ayarı ile kullanıyorum. Daha ruble değiştirmedim. 2 kere zincir değiştirdim.

Garip garip sünnetçi vs örnekleri, mahalle ağızı uslübünde hitap şekilleri, vs vs. Bu forumda bilgi paylaşmak için deli olmak gerekir. Karşında bilgiye aç değil ''kendi bildiğinin en doğru olduğunu iddia eden'' bir kullanıcı grubu var. Siz en iyisini bilirsiniz.


Siz onu XTR sayesinde geçtiniz yani? Sizde de Tourney olsaydı geçemeyecektiniz? Çok mantıklı :harika:

Tourney set ile XTR seti karşılaştıran ve bunu meslek olarak yapan bir adama nasıl laf anlatılamaz. Tourney olduğu zaman bisikletimde sürat aramam sadece sürerim, o keyfi de vermez zaten, ama XTR varsa vur kır parçala keyfini verir, daha çok sürmek istersin. Bu arada İSTANBUL/İZMİT Yakınız bir gün sizle de sürelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: altayfun ve Atasoy
Scudo
Ateşlenmeden yazdığınız tüm bilgi içeren yazılardan keyif alıyorum. Gereksiz bi kere bu ateşli atışmalar.
Mesela yazılara, laf yetiştirme olarak değil de, karşı görüş içeren bir bilgi olarak bakıp, ona göre cevap verirseniz daha keyifli oluyor. Ortaya dökülen bilgilerin kaynakları da gelince, beyin fırtınasına dönüşüyor ve yararlı oluyor görüşündeyim. Keşke ben de sizler kadar dolu olsam da, yazsam. Birileri de yanlışlarım olduğunu görüp karşı görüşleri yazsa. Görüp teşekkür edip yenilensem, daha sağlam bilgiler doldursam. :)
Lütfen böyle devam ediniz.
 
Titanyum dişlileri eriten arkadaşlar, çeliğin içinden geçersiniz herhalde.

Üretici firmanın bile 3 YIL garanti verdiği bir ürüne, sizler biniciler olarak 2'şer yıl garanti verilenin daha sağlam ve dayanıklı olduğunu savunuyorsunuz.

Ben gidip bir beyaz eşyacıya, eşya almak istesem garanti süresinin uzun olanının daha sağlam olduğunu düşünürüm. Bu dünyanın her yerinde aynıdır. Ama bu forumda en üst ekipmanın hafifliğinden, pahalılığından daha çok sağlam mı değil mi bu konuşuluyor. Kıyaslanan da daha alt ALTERNATİF OLARAK ÜRETİLEN SETLER İLE.

normalde kaçmam gerekir ama dur bakalım bir şans verelim.
Herhangi bir konuda fikir yürütüp tartışmak için belli gereklilikler var:
1) Açık fikirlilik: Kafanıza koymuşsunuz Titanyum sağlam, şu grup böyle, bu grup böyle. Bastırıp gitmek yerine bir düşünmek gerekir. Acaba öyle olmayabilir mi? Öyleyse niye? Ciddi bir kar marjı sunan üst gruplara tabii daha uzun garanti verilir. Ayrıca o garanti normal kullanım sonucu olan aşınmaları kapsamıyor. Yani 3 aylık zorlu bir sezonda bitirdiğin XTR kaseti götürüp garantiden değişin dersen gülerler. Ayrıca pazarlamacılar genelde şirketin sloganlarıyla konuşur. Shimano çalışanından farklı bir ifade beklemek abes yani. Tabii kide en çok karı getiren en üst grubun en iyisi olduğunu söyleyecek. En iyisi de zaten. Dediğimiz o değil.

2) Detaycılık: Genel bilgiler özele uymaz. Titanyum bazı uygulamalarda iyidir ama detaylara bakarsanız bazı uygulamalarda pek şansı olmadığını görürsünüz. Çok da gözden kaçacak bir detay değil. Uçak motoru ile bisiklet dişlisi takdir edersiniz ki alakasız uygulamalar.

3) Araştırmacılık: Biraz araştırısanız ciddi şekilde hatalı bilgilendirildiğinizi görürsünüz. Ufak bir google aramasıyla "steel vs titanium" mesela onlarca dediklerinizi yalanlayan içerikle karşılaşırdınız.

ti_vs_steel.png
Bisiklet dişlilerinin en kalitelilerinde kullanılan çelik en kaliteli titanyumdan çok daha serttir. Tabloda 120 vs 70
Diğer birçok kriterde de çelik önde. Titanyumun daha iyi olduğu konular da var ve bunlar kritik. Ağırlık, korozyona olan direnci, aşırı ısı değişimlerine tepkisi vb. Kullanım alanları farklı yani. Bakınız aşağıdaki tablo:
Translate ile de yeterince anlaşılıyordur: (link)

ti_vs_steel_2.png


Madem meraklısınız başka malzeme hikayeleriyle devam edelim:
Piyasadaki en dayanıklı zincir: Sram XO1 ve XX1 zincirler. Sebebi de aşırı sert bir kaplama ile tüm pinlerin ve iç dış yüzeylerin kaplanmış olması.
En iyi vites değişimi: Shimano. Özellikle de yeni XT, XTR kaymak gibi diyorlar.
Berbat şartlarda en güvenilir sistem: Yine Shimano. Sram aktarıcıları 14 yaşınca ergen gibi. Tık diye bir yere değdi mi başlıyor sızlanmaya. Ağzına çakmadan da düzelmiyor.
En sorunsuz ortagöbek-mil sistemi: Yine Shimano. Sram önce gxp denen garabet ve ardından dub denen saçmalıkla iyice batırdı. Shimano 24mm mil ve büyük bilyalı orta göbekleriyle kral. Sram sistemde orta göbeği yemeden sezon bitirmek için toleransları çok iyi bir kadroya ve çok iyi yalıtılmış orta göbeğe ihtiyaç var.
En ergonomik vites kolları: Yine Shimano. Sram kollar, özellikle de mekanik olanlar bir türlü istenen yere getirilemiyor. İki kol da sadece baş parmak ile kullanılıyor. İşaret parmağıyla tetik çeker gibi çekilemiyor. Shimano açık ara önde. Sram tarafında en rahatsız olduğum şeylerin başında bu geliyor.
En iyi frenler: İyi-kötü listeleri uzun. Trikstuff elbette en iyisi ama 1000 euro falan. 6+ ay da bekleme süresi var. Magura bu durumda kral. Sram 2-piston frenler oldukça dindar arkadaşlar. Zira dua ile desteklemeden durmuyorlar. Shimano 2-pistonlar daha güçlüler. 4-piston da fazla tecrübem yok bunlarla, Hope ve Magura kullanıyorum. Özellikle Magura'nın şakası yok. O kadar ki 160mm rotorlara düştüm hala fazlasıyla yetiyorlar.
En iyi kaset: Sram üst modellerin tek parça çelik kasetleri. Ağırlıkları da çok iyi işlendiklerinden oldukça düşük. Dayanımları da alt gruplardan çok daha iyi. Vites değişimleri eh işte. Shimano'nun yanına yanaşamaz ama yapacak bir şey yok.


Aklıma başka gelmiyor. Gelirse eklerim.
bir ara power metre işine de el atalım. Orada da doluyum epey :)

(8 yıldır Avrupa'da dağ bisikleti maratonlarında yarışıyorum. Elimden çok fazla malzeme geçti. Görece ileri bir seviyede yarışıp benzer kişilerle takıldığımdan da çok fazla malzeme geri bildirimim oluyor)
 
Titanyum yüksek bir yoğunluk/ağırlık oranına sahiptir.
Bu yazdıklarınız sanırım google translate ürünü. Çünkü katılarda yoğunluk değil, özkütle terimi kullanılır. Ayrıca, Yoğunluk/Ağırlık diye bir materyal kriteri yok, olamaz da.

Titanyum dişlileri eriten arkadaşlar, çeliğin içinden geçersiniz herhalde.
Mekanikte birbirine basan, yük uygulayan elemanlarda, aşınma hızını belirleyen yegane kriter, yüzey sertliğidir. Titanyum Brinell skalasında maksimum 74 derece sertlikteyken, orta derece (mild steel) bir çelik, 130 Brinell sertliğine sahiptir. Titanyum bir dişli, diş profilini çelik dişliden daha hızlı kaybeder. Sıcak şekillendirme + dövme ile
şekillendirilse bile sertliğinin 2 katına çıkması mümkün değil.

Titanyum: Titanyum paslanmaz çelikten daha yoğundur.
Titanyum'un özgül kütlesi ortalama 4540 kg/m³ iken, Paslanmaz çeliğin özgül kütlesi 7500 kg/m³ ile 8000 kg/m³ arasında değişir. Özetle, titanyum çelikten yumuşak ve özkütlesi düşük bir metaldir. Çeliğe olan üstünlüğü, dayanım/ağırlık oranıdır. Yani noktasal yüklerin binmediği yapılarda (mesela kadro) kullanmak avantajlıdır. Ama mesela dişli olarak, çelikten daha uzun ömürlü olamaz. Çünkü çeliğe göre yumuşak.

Deore M6000 kasedin pedala abandığım gibi dişlilerden sıyrıldığını, XT T8000 rublenin sadece 6000km de zincirin şeklini alığını ben kendi şahsi olarak kullandığım bisikletimde gördüm.
Kasetin dişlilerden sıyrılması? Ne demek bu? XTR rublesinin en fazla 7500km gittiğini söylemiştiniz. Buna bakılırsa XT'nin 6000 km gitmesi fiyatına göre gayet iyi?

Üretici firmanın bile 3 YIL garanti verdiği bir ürüne, sizler biniciler olarak 2'şer yıl garanti verilenin daha sağlam ve dayanıklı olduğunu savunuyorsunuz.
Ben olsam ben de kar oranının en yüksek olduğu ürüne garantiyi fazla veririm. Böylece o ürüne daha bi güvenilmesini, müşterinin "fazladan para veriyorum ama boşa değil" diye düşünmesini sağlarım. Zaten garanti, kullanıcı hatalarına veriliyor. Rublenin dişleri eridi diye Shimano servisine gidin bakalım ne karşılık alacaksınız.

Karşında bilgiye aç değil ''kendi bildiğinin en doğru olduğunu iddia eden'' bir kullanıcı grubu var.
İki taraf da kendi bildiğinin doğru olduğunu iddia ediyor, o bakımdan farklı değiliz. Fark şurada oluşuyor, ben dediğimi desteklendirirken siz tamamen objektif yorumlarla konuşuyorsunuz. En son mesajınızda rakamlarla konuşmaya çalıştınız ama onu da beceremediniz, yazan bilgiler yanlış.

(link)
(link).
(link)
 
2019 Shimano XTR M9100 Kuzey Amerika Tanıtım Fuarından ''ALINTIDIR''

Teknik tasarımlar ve 1x12s yeni nesil vites sistemli GRUP SET KARŞILAŞTIRMALARI.

XTR M9100
XT M8100
SLX M7100
DEORE M6100


Bu araştırma Shimano'nun yeni nesil 1x12s vites sistemine sahip grup setlerine ait bir teknik detayları aşağıda bulabilirsiniz. Link paylaşamadığımdan detayları aşağıya kopyaladım.

XTR CS-M9100 Kaset
  • 4 en küçük çelik
  • 5 orta dişli Titanyum
  • 3 büyük alüminyum
  • Eloksallı örümceğe yükseltmeler
  • Daha sonra siyaha boyanan alüminyum çarklar üzerinde özel bir sert kaplamaya yükseltmeler yapılmıştır.
  • Sert kaplama yükseltmeleri DEORE, SLX ve XT için kullanılan anotlama işlemine kıyasla genel alaşım dişli dayanıklılığını daha da artırır.

XTR CN-M9100 Zinciri
  • SIL-TEC pim bağlantı plakaları ve silindiri, XT'de SIL-TEC yok!
  • Sil-Tec kaplamanın sürtünme azaltma %20-%30 daha uzun ömürlü (Hem ruble hem zincire)
  • Kromize silindir bağlantı plakaları ve pimleri, Zinciri sert hale getirmek için krom kaplama yüzey işlemi kullanılır. SLX'de Kromize silindir bağlantı plakaları yok!
  • İçi boş pimlere yükseltme (10g tasarruf sağlar)
  • DEORE'de Kromize silindir bağlantı plakaları yok, SIL-TEC yok!

XTR FC-M9100 Aynakol
XTR, dayanıklılığını diğerlerinde çelik aynakol dişlileri ile karşılaştırılabilir seviyelere çıkarmak için çok pahalı bir yüzey işlemine sahip tek parça, tamamen alüminyum bir aynakol dişlisidir. Yani, çok daha hafif ama aynı derecede çelik olanlar (M7100/SLX - M8100/XT) kadar dayanıklıdır. Ancak çok daha hafiftir.
  • Hollowtech II, bir nevi – üst ve alt kısımların ayrı ayrı dövüldüğü, fazla malzemenin işlendiği ve ardından birbirine yapıştırıldığı iki parçalı bir kol yapısı. Daha hafif hale getirmek için daha fazla malzeme çıkarmalarını sağlar.

XTR SL-M9100 Vites Kolu
  • XT'nin aynı RapidFire Plus, İki Yönlü/Çoklu/Anında serbest bırakma özellikleri
  • 60º i-SPEC dönüş açısı ayarı
  • Daha ince bir Polimer kaplı kabloya yükseltmeler
  • İçeride, dört rulmana yükseltilir (Diğerlerinde 2 rulmanlı)
  • Karbon fiber takviyeli plastiğe yükseltilmiş kapaklar ve küçük parçalar. (Diğerlerinde cam elyaf polyester/Plastik)
  • Karbon fiber takviyeli plastiğe yükseltilmiş serbest bırakma kolu

XTR RD-M9100-SGS Arka Attırıcı
  • Ayrıca kasnak tekerleklerinin içinde sızdırmaz yataklar kullanır
  • Karbon Elyaf Takviyeli Plastik (CFRP) gövde parçaları
  • Diğer üçünde 7 florik kaplamalı bağlantı burcu olduğunda, XTR 8 alır
  • Alaşım ayar vidasına yükseltmeler
  • Alaşımlı ana cıvataya yükseltmeler
  • Eloksallı alaşımlı iç kafes, CFRP dış plaka
  • Ağırlığı azaltmak için çok daha yontulmuş ve şekillendirilmiş yekpare kasaların birleşimi.

Yukarıda XTR grupsetinin diğer alt seri grupsetleri üzerindeki üstünlüğünün ve ağırlık azaltılmasına rağmen dayanıklılığından taviz verilmediğinin de apaçık göstermesidir.

XTR vs OTHER.jpg

Bu tabloya göre; Sizlerin AĞIR OLAN DAHA SAĞLAMDIR, XTR AĞIRLIĞI AZALTIRKEN MALZEME KALİTESİNDEN ÇALMAKTADIR söyleminize göre DEORE en sağlam settir. Ancak gerçek öyle olmadığı gibi ''sadece gariban avuntusudur'' XTR AĞIRLIĞI AZALTIRKEN MALZEME KALİTESİNDEN ÇALMADIĞI GİBİ PAHALI MATERYELLER, PAHALI YÜZEY KAPLAMALARI, İŞÇİLİK SÜRESİNİ ARTTIRAN ISIL İŞLEMLER, Kullanılan teknolojinin alt serilerde kullanılmaması vs vs. XTR AÇIK ARA AMİRAL GEMİSİDİR.

Ben zaten kendi tecrübelerimden hepsini (DEORE-XT VE XTR) SLX GRUPSETİNİ HİÇ KULLANMADIM (6.000-8.000-10.000km) kullanarak farkı gördüm ancak size kanıtlayabilme durumum olmadığı için uzun uzun yazma kanıt sunma, ifade etme gibi bir zorunluluk hissettim. Aşınma süreleri, bakım süreleri MODEL ARTTIKÇA AZALMALTADIR.

Umarım XTR'ın diğerlerinden daha dayanıksız olduğu şüphesi aklınızdan gitmiştir.

İyi pedallamalar.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
engelle düşmesini aşındırma vakti. Bu forumda vakit geçirmek için en önemli adım maalesef.

TELEFON OTOMATİK YAZMA DÜZELTMESİ.

BU VESİLE İLE BİRBİRİNİ POHPOHLAYAN KİTLEYE BİR TEBESSÜM VERMİŞ OLDUK İŞTE.
 
@TheElter Bu katalog bilgilerini translate ile çevirip kopyala yapıştır yapınca neyi kanıtlamış oldunuz ben anlamadım. Foruma xtr grupseti övmek için mi üye oldunuz?
 
Hocam buradaki esas konudan hala çok uzaktasınız bence. Ben bir mühendis adayıyım, bu ve benzer alanlarda dersler görüyorum, karşıt görüşünüzde olan bir kişinin daha makine mühendisi olduğunu biliyorum (Takip ettiğim başlıklardan gördüğüm kadarıyla ve benim yaşadığım 1-2 sorundaki tavsiyeleri doğrultusunda forumdaki mühendislik alanındaki en iyi kullanıcılardan biri olduğu kanaatindeyim. Amacım gerçekten bir tartışmadan zaferle çıkmak değil, ve bunu mantıklı da bulmuyorum. Zaten bu başlığa da bu yaklaşımda geliyorum ve yanlışlarımı düzeltiyorum. Yazdıklarınız XTR setin hafiflerken malzeme kaynaklı olarak azalan dayanımı diğer işlemlerle bir miktar absorbe ettiğini gösteriyor. Ben de bir shimanonun gerçekten alanında çok iyi bir firma olduğunu ve kullanıcı dostu bir mühendislik uyguladığını savunan biriyim. Yazdıklarınızla birlikte fikirlerimde ve önyargılarımda bir miktar değişim oldu.

Ancak dayanım hesaplarına bakacak olursak, Çelik titanyuma karşı yaklaşık olarak 2 kat daha dayanıklıydı sürtünme kaynaklı aşınmaya karşı.

Titanyum dişliler için bir yüzey işlemi yazılmamış, alüminyum dişliler için yazılmış ama ne kadar arttırdığı yazılmamış. Değeri diğer işlemde olduğu gibi %25 alalım. Aluminyum için de brinel değeri max 75 civarında görünüyor.

Titanyum dişlilerdeki artış
Bir yüzey işlemi yok ama siltech kaynaklı olarak ömrü %25 artıyor, yüzdesel olarak artmış yeni bir brinel değeri bulduğumuzu varsayıyorum 74x1,25= 92.5

Aluminyum dişlilerdeki artış
Yüzey işlemleri kaynaklı olarak %25'lik artışla birlikte yeni bir brinel değeri bulduğumuzu varsayıyorum 75x1,25=93,75
Siltech kaplama ile birlikte %25 artış daha yaşanıyor. 93,75x1.25= 117,2

Çelik dişlilerde de siltech kaynaklı %25 artış yaşanıyor. 130x1,25=162,5

XTR SET için
Titanyum : 92.5
Aluminyum : 117.2
Çelik : 162.5

XT set için
Sanırım dişlilerin hepsi çelik .
Çelik : 130

XT sette kulanılan hiçbir işlem yapılmamış çelik dişliler XTR setin titanyum ve aluminyum dişlilerinden daha uzun süre dayanabiliyor. Mesela siltech yapılmış bir zincir XT sette kullanılsa çok daha iyi sonuçlar alınacaktır.

XTR sette 3 tip madde kullanılmasının dişli oranlarından dolayı küçük dişlilere daha fazla kuvvet uygulanması kaynaklı ortalama olarak eşit bir kuvvet dağılımı sağlanması ve dişlilerin kullanım oranlarının bir sonucu olduğunu düşünüyorum. Yani tüm dişliler eşit oranda aşınsın, biz de gereksiz yere üst dişlilere daha sağlam ama ağır malzeme kullanmayalım mantığı ile yapılmıştır. Bu açıdan bakınca mantıklı ve bazı kullanım tiplerine göre faydalı. Yarışta kullanan biri veya hafif set kullanmak isteyen biri için kesinlikle çok iyi. Kullanım süresinin kısa olduğu açık ama abartılacak kadar olduğunu sanmıyorum, insanların şikayet ettikleri kolay aşınma büyük olasılıkla titanyum dişlileri fazla kullanan kişilerde oluyordur. Titanyum dişliler gerçekten sorun gibi duruyor.

Ben sonuç olarak XTR setin yarışlar için üretildiği kanaatindeyim, normal kullanım için de uygundur ama farklı kullanım koşulları ve kullanım süresi konusu biraz sıkıntılı. Her kullanıcıya uygun olmadını düşünüyorum

Bu sadece ruble ve zincir özelinde bir kıyaslama oldu, diğer parçalarda XTR çok daha üstün konumda olacaktır diye düşünüyorum. Bu kısmı karbon kadrolar ile aluminyum kadroları kıyaslamak gibi olur. Biri açık şekilde çok daha üstün. Eğer ruble ve zincire harcanan para sorun değilse kullanılabilir. Olur mu bilmiyorum ama farklı bir ruble ile kullanılırsa çok daha iyi sonuçlar çıkabilir.

Fiyat-fayda-kullanım süresi arasında kullacıya göre bir seçim yapmak gerekli.
 
Kullanım süresinin kısa olduğu açık ama abartılacak kadar olduğunu sanmıyorum, insanların şikayet ettikleri kolay aşınma büyük olasılıkla titanyum dişlileri fazla kullanan kişilerde oluyordur. Titanyum dişliler gerçekten sorun gibi duruyor.
Evet, maraton yarisanlar uzun etaplardan dolayi son kisimlarda kirli ve yagsiz kalmis zincir ve dislilerle surmek zorunda kalabiliyorlar. Maratonlarda cok olan uzun yokuslari 1x bir sistemle ancak titanyum dislilerin oldugu viteslerde cikmak mumkun. Haliyle peynir gibi eriyor bu disler. Zincirler sil-tec ve cok daha sert bir malzeme. Olan titanyuma oluyor.
Xc veya diger kisa yarislarda hem yuruyen aksam daha temiz kaliyor hem de bu vitesler fazla kullanilmiyor. Ortalama bir xc yarisi 75dk iken saglam bir maratonda 125dk sadece bu titanyum dislilerde yokus cikilabilir.

Bu sadece ruble ve zincir özelinde bir kıyaslama oldu, diğer parçalarda XTR çok daha üstün konumda olacaktır diye düşünüyorum.
Aynen oyle. Bilyalari, izolasyonu, toleranslari, metaryal kalitesi, ergonomisi, hafifligi.
Alt ve ust gruplarin ayni performansi verdigi durum elektronik grupsetler. Iclerindeki devreler, motorlar vb tasarim, lisanslama ve uretim maliyetlerini dusurmek amaciyla ayni oldugundan performanslari ayni. Ama diger hafiflik, ergonomi vb gibi alanlarda fark yaratilabiliyor tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atakan K.
Hocam buradaki esas konudan hala çok uzaktasınız bence. Ben bir mühendis adayıyım, bu ve benzer alanlarda dersler görüyorum, karşıt görüşünüzde olan bir kişinin daha makine mühendisi olduğunu biliyorum (Takip ettiğim başlıklardan gördüğüm kadarıyla ve benim yaşadığım 1-2 sorundaki tavsiyeleri doğrultusunda forumdaki mühendislik alanındaki en iyi kullanıcılardan biri olduğu kanaatindeyim. Amacım gerçekten bir tartışmadan zaferle çıkmak değil, ve bunu mantıklı da bulmuyorum. Zaten bu başlığa da bu yaklaşımda geliyorum ve yanlışlarımı düzeltiyorum. Yazdıklarınız XTR setin hafiflerken malzeme kaynaklı olarak azalan dayanımı diğer işlemlerle bir miktar absorbe ettiğini gösteriyor. Ben de bir shimanonun gerçekten alanında çok iyi bir firma olduğunu ve kullanıcı dostu bir mühendislik uyguladığını savunan biriyim. Yazdıklarınızla birlikte fikirlerimde ve önyargılarımda bir miktar değişim oldu.

Ancak dayanım hesaplarına bakacak olursak, Çelik titanyuma karşı yaklaşık olarak 2 kat daha dayanıklıydı sürtünme kaynaklı aşınmaya karşı.

Titanyum dişliler için bir yüzey işlemi yazılmamış, alüminyum dişliler için yazılmış ama ne kadar arttırdığı yazılmamış. Değeri diğer işlemde olduğu gibi %25 alalım. Aluminyum için de brinel değeri max 75 civarında görünüyor.

Titanyum dişlilerdeki artış
Bir yüzey işlemi yok ama siltech kaynaklı olarak ömrü %25 artıyor, yüzdesel olarak artmış yeni bir brinel değeri bulduğumuzu varsayıyorum 74x1,25= 92.5

Aluminyum dişlilerdeki artış
Yüzey işlemleri kaynaklı olarak %25'lik artışla birlikte yeni bir brinel değeri bulduğumuzu varsayıyorum 75x1,25=93,75
Siltech kaplama ile birlikte %25 artış daha yaşanıyor. 93,75x1.25= 117,2

Çelik dişlilerde de siltech kaynaklı %25 artış yaşanıyor. 130x1,25=162,5

XTR SET için
Titanyum : 92.5
Aluminyum : 117.2
Çelik : 162.5

XT set için
Sanırım dişlilerin hepsi çelik .
Çelik : 130

XT sette kulanılan hiçbir işlem yapılmamış çelik dişliler XTR setin titanyum ve aluminyum dişlilerinden daha uzun süre dayanabiliyor. Mesela siltech yapılmış bir zincir XT sette kullanılsa çok daha iyi sonuçlar alınacaktır.

XTR sette 3 tip madde kullanılmasının dişli oranlarından dolayı küçük dişlilere daha fazla kuvvet uygulanması kaynaklı ortalama olarak eşit bir kuvvet dağılımı sağlanması ve dişlilerin kullanım oranlarının bir sonucu olduğunu düşünüyorum. Yani tüm dişliler eşit oranda aşınsın, biz de gereksiz yere üst dişlilere daha sağlam ama ağır malzeme kullanmayalım mantığı ile yapılmıştır. Bu açıdan bakınca mantıklı ve bazı kullanım tiplerine göre faydalı. Yarışta kullanan biri veya hafif set kullanmak isteyen biri için kesinlikle çok iyi. Kullanım süresinin kısa olduğu açık ama abartılacak kadar olduğunu sanmıyorum, insanların şikayet ettikleri kolay aşınma büyük olasılıkla titanyum dişlileri fazla kullanan kişilerde oluyordur. Titanyum dişliler gerçekten sorun gibi duruyor.

Ben sonuç olarak XTR setin yarışlar için üretildiği kanaatindeyim, normal kullanım için de uygundur ama farklı kullanım koşulları ve kullanım süresi konusu biraz sıkıntılı. Her kullanıcıya uygun olmadını düşünüyorum

Bu sadece ruble ve zincir özelinde bir kıyaslama oldu, diğer parçalarda XTR çok daha üstün konumda olacaktır diye düşünüyorum. Bu kısmı karbon kadrolar ile aluminyum kadroları kıyaslamak gibi olur. Biri açık şekilde çok daha üstün. Eğer ruble ve zincire harcanan para sorun değilse kullanılabilir. Olur mu bilmiyorum ama farklı bir ruble ile kullanılırsa çok daha iyi sonuçlar çıkabilir.

Fiyat-fayda-kullanım süresi arasında kullacıya göre bir seçim yapmak gerekli.
Sen mühendis adayısın kardeşim. Ben de mühendisim. Bu konu çok uzadı. Ben her kullanıcı gibi araştırmalar yaparak bir ürün alıp kullanıyorum. Sonrasında da kullandığım ürün hakkında da yorum yapıyorum. Öncesinde kullandığım bir ekipmanın kalitesini de biliyorum. Sizler de kullanıcılar olarak istediğinizi alıp kullanın sizlerin görüşlerinizi de dinleyelim. Ben shimano da çalışan yada reklamını yapıyormuşum gibi bir algı oldu. Aslına bakarsanız kimin ne kullandığı benim umrumda değil. Bir konunun bu kadar uzamasında saçma geliyor. İyi akşamlar.
@TheElter Bu katalog bilgilerini translate ile çevirip kopyala yapıştır yapınca neyi kanıtlamış oldunuz ben anlamadım. Foruma xtr grupseti övmek için mi üye oldunuz?
Bu forumdaki bilgi kirliğinden rahatsız olduğum için kullandığım bir ekipman üzerine yorum yapmak istemiştim. Google translate kullanmıyorum. Zaten 2 dil biliyorum. Benim hangi maksatla neye üye olduğunu sorgulamak için siz kim oluyorsunuz?
 
Sen mühendis adayısın kardeşim. Ben de mühendisim. Bu konu çok uzadı. Ben her kullanıcı gibi araştırmalar yaparak bir ürün alıp kullanıyorum. Sonrasında da kullandığım ürün hakkında da yorum yapıyorum. Öncesinde kullandığım bir ekipmanın kalitesini de biliyorum. Sizler de kullanıcılar olarak istediğinizi alıp kullanın sizlerin görüşlerinizi de dinleyelim. Ben shimano da çalışan yada reklamını yapıyormuşum gibi bir algı oldu. Aslına bakarsanız kimin ne kullandığı benim umrumda değil. Bir konunun bu kadar uzamasında saçma geliyor. İyi akşamlar.
Yazmiyacaktim ama dayanamadim, konuyu aslinda uzatan sizsiniz ama bunun farkinda degilsiniz. Kac gündür XTR modelini burada met ede ede bitiremediniz. Ayrica birde sanki XTR kullanan tek sizmisiniz gibi millete benim param var ben XTR kullaniyorum, sizlerde paraniz kadar kullanin, ben mühendisim vs gibi laflar ediyorsunuz. Nereden biliyorsunuz belki o tartisdiginiz kisiler de XTR kullaniyordur ve tercübeleri belki sizeden fazladir.
Ama tabiki sizin gibi zengin ve parasi olmaynlarda var ve deore kullaniyordur ve onlar da Deore - XTR den daha iyi diyebilirler ve birakin desinler, size dokunan ne bu konuda onu anlamyiorum.
 
Son düzenleme:
Yazmiyacaktim ama dayanamadim, konuyu aslinda uzatan sizsiniz ama bunun farkinda degilsiniz. Kac gündür XTR modelini burada met ede ede bitiremediniz. Ayrica birde sanki XTR kullanan tek sizmisiniz gibi millete benim param var ben XTR kullaniyorum, sizlerde paraniz kadar kullanin, ben mühendisim vs gibi laflar ediyorsunuz. Nereden biliyorsunuz belki o tartisdiginiz kisiler de XTR kullaniyordur ve tercübeleri belki sizeden fazladir.
Ama tabiki sizin gibi zengin ve parasi olmaynlarda var ve deore kullaniyordur ve onlar icin de deore XTR den daha iyi diyebilirler ve biraki desinler, size dokunan ne bu konuda onu anlamyiorum.
Tamam uzatıyorum kardeşim. Herkes bütçesine göre alsın kullansın. Şirkette bu yüzden alternatif ürünler üretmiş zaten.
Bu konu hakkında konuşulacak birşey benim açımdan kalmadı. İyi akşamlar.
 
Tamam uzatıyorum kardeşim. Herkes bütçesine göre alsın kullansın. Şirkette bu yüzden alternatif ürünler üretmiş zaten.
Bu konu hakkında konuşulacak birşey benim açımdan kalmadı. İyi akşamlar.
Bence de uzatma abicigim, kardes sözü dinlemek iyidir. Bu forumda inanin sizi XTR konusunda yutacak kisiler var ama onlar sizinle tartismaya girmez. Kendinizi bukadar yüksede görmeseniz daha iyi olur, yine size bir kardes tavsiyesi hani ben sizin kardesinizim ya. Bu arada yasim 49. ;)
 
Geri