Burak Uğurlu
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 15 Kasım 2020
- Mesaj
- 1.172
- Tepki
- 3.930
- Yaş
- 43
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Burak Uğurlu
- Başlangıç
- 1993—94
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
(link)
(link)
Yılda 30-40 kere ormana gidip binen, arada şehirde gezinen kitle için xtr ın bir önem arz etmeyeceği. Xt kullanımında yarışçının hissedebileceği şeylere o maliyet farkını vermenin değecek olması ve amatör binicilerin bu Extra maliyete girmesinin gereğinin olmaması arasında bir çizgi var.
Xtr ın daha dayanıksız olması görüşü kaynağı, lastiklerde de olan yarış lastiklerinin çok daha iyi yol tutuşu için daha yumuşak hamurdan olması sebebi ile dayanıklılıktan vaz geçilmiş olması gibi aslında. Tabi ki hamurdan değil xtr lar da. Fakat xt ler de hemen hemen xtr kalitesine çok ama çok yakınlar.
Bunu derken benim de grupsetim xtr idi, 1x11 e xt ile geçtim. Hatta ayna kolu deore taktım. Sıkıntı var mı yok. Hiç bir problem yaşamıyorum. Yarışçı olsam sorun olur muydu. Belki. Bunun cevabını yarışan arkadaşların daha net verebileceğini düşünüyorum.
(link)
Benim anladığım, düzenli yarışlara katılan bir binici xtr kullandığında sağlam, hafif ve yarışının fark edebileceği ince farklılıklar olduğu.XT nin rublesi GİTMİYOR olarak yazmıştım. Yani kendi kullanımlarımdan yola çıkarak XTR haricindeki hiç bir serinin ekipmanlarının daha çok dayandığını, daha uzun ömürlü olduğu ben şahsen görmedim. Alternatif olarak üretildiği bilgisini Shimano'nun belgeselinden izlemiştim. XTR adına yapılan 5 bölümlük bir belgesel. Youtube üzerinden de izleyebilirsiniz. Çok basit bir örnek vereyim deneyin sizde görün. En basit ve en çok değiştirilen zincirden yola çıkalım. Bisikletinizin vites donanımına uygun bir XTR zincir alın kullanın. Ömrü bitince XT veya Deore yada SLX bir zincir alın. Deneyin. Hangisi daha uzun ömürlü. Korozyon, uzama, vs vs. Test edin. XTR ın daha sağlam ve uzun ömürlü olduğunu malzeme kalitesinden dolayı anlayacaksınız. İyi akşamlar.
Yılda 30-40 kere ormana gidip binen, arada şehirde gezinen kitle için xtr ın bir önem arz etmeyeceği. Xt kullanımında yarışçının hissedebileceği şeylere o maliyet farkını vermenin değecek olması ve amatör binicilerin bu Extra maliyete girmesinin gereğinin olmaması arasında bir çizgi var.
Xtr ın daha dayanıksız olması görüşü kaynağı, lastiklerde de olan yarış lastiklerinin çok daha iyi yol tutuşu için daha yumuşak hamurdan olması sebebi ile dayanıklılıktan vaz geçilmiş olması gibi aslında. Tabi ki hamurdan değil xtr lar da. Fakat xt ler de hemen hemen xtr kalitesine çok ama çok yakınlar.
Bunu derken benim de grupsetim xtr idi, 1x11 e xt ile geçtim. Hatta ayna kolu deore taktım. Sıkıntı var mı yok. Hiç bir problem yaşamıyorum. Yarışçı olsam sorun olur muydu. Belki. Bunun cevabını yarışan arkadaşların daha net verebileceğini düşünüyorum.


