Scudo Sports

Yeni XTR'lar dayanıksız mı?

(link)

(link)
XT nin rublesi GİTMİYOR olarak yazmıştım. Yani kendi kullanımlarımdan yola çıkarak XTR haricindeki hiç bir serinin ekipmanlarının daha çok dayandığını, daha uzun ömürlü olduğu ben şahsen görmedim. Alternatif olarak üretildiği bilgisini Shimano'nun belgeselinden izlemiştim. XTR adına yapılan 5 bölümlük bir belgesel. Youtube üzerinden de izleyebilirsiniz. Çok basit bir örnek vereyim deneyin sizde görün. En basit ve en çok değiştirilen zincirden yola çıkalım. Bisikletinizin vites donanımına uygun bir XTR zincir alın kullanın. Ömrü bitince XT veya Deore yada SLX bir zincir alın. Deneyin. Hangisi daha uzun ömürlü. Korozyon, uzama, vs vs. Test edin. XTR ın daha sağlam ve uzun ömürlü olduğunu malzeme kalitesinden dolayı anlayacaksınız. İyi akşamlar.
Benim anladığım, düzenli yarışlara katılan bir binici xtr kullandığında sağlam, hafif ve yarışının fark edebileceği ince farklılıklar olduğu.

Yılda 30-40 kere ormana gidip binen, arada şehirde gezinen kitle için xtr ın bir önem arz etmeyeceği. Xt kullanımında yarışçının hissedebileceği şeylere o maliyet farkını vermenin değecek olması ve amatör binicilerin bu Extra maliyete girmesinin gereğinin olmaması arasında bir çizgi var.

Xtr ın daha dayanıksız olması görüşü kaynağı, lastiklerde de olan yarış lastiklerinin çok daha iyi yol tutuşu için daha yumuşak hamurdan olması sebebi ile dayanıklılıktan vaz geçilmiş olması gibi aslında. Tabi ki hamurdan değil xtr lar da. Fakat xt ler de hemen hemen xtr kalitesine çok ama çok yakınlar.

Bunu derken benim de grupsetim xtr idi, 1x11 e xt ile geçtim. Hatta ayna kolu deore taktım. Sıkıntı var mı yok. Hiç bir problem yaşamıyorum. Yarışçı olsam sorun olur muydu. Belki. Bunun cevabını yarışan arkadaşların daha net verebileceğini düşünüyorum.
 
Scudo
XTR setin rublesi 5000km-7500km gider iken XT setin rublesi 15000km gitmiyor.
Ne çelikmiş mübarek... Diğerleri niteliksiz DKP sacdan yapılırken, XTR dişlileri Conan'ın kılıcı gibi yıllarca ateşte tavla - su ver, tavla - su ver şeklinde sertleştiriliyor ve dünyanın en sert metali elde ediliyor demekki.

XT'nin rublesi XTR'nin 2-3 katı mı dayanıyor, yazım hatası mı var?
XTR'ı överken o kadar kendinden geçmiş ki verdiği sayıların hesabını unutmuş sanırım. XT'ye 1500 yazacaktı heralde.
 
XT nin rublesi GİTMİYOR olarak yazmıştım. Yani kendi kullanımlarımdan yola çıkarak XTR haricindeki hiç bir serinin ekipmanlarının daha çok dayandığını, daha uzun ömürlü olduğu ben şahsen görmedim. Alternatif olarak üretildiği bilgisini Shimano'nun belgeselinden izlemiştim. XTR adına yapılan 5 bölümlük bir belgesel. Youtube üzerinden de izleyebilirsiniz. Çok basit bir örnek vereyim deneyin sizde görün. En basit ve en çok değiştirilen zincirden yola çıkalım. Bisikletinizin vites donanımına uygun bir XTR zincir alın kullanın. Ömrü bitince XT veya Deore yada SLX bir zincir alın. Deneyin. Hangisi daha uzun ömürlü. Korozyon, uzama, vs vs. Test edin. XTR ın daha sağlam ve uzun ömürlü olduğunu malzeme kalitesinden dolayı anlayacaksınız. İyi akşamlar.

Tamam işte, XTR'ninkine 5 bin-7 bin 500 gidiyor, XT'ninkine 15 bin gitmiyor yazmışsınız. Yani XT'ninki XTR'den 2-3 kat daha fazla dayanıyormuş. 15000, 5000'in 3, 7500'ün 2 katı değil mi?
Üreticinin ifadeyi nereye kullandığına dair bilgi yok sanırım.
...
XTR'ı överken o kadar kendinden geçmiş ki verdiği sayıların hesabını unutmuş sanırım. XT'ye 1500 yazacaktı heralde.

Bence de öyle ama dönüp yazdığını okumaya teşvik etmeye çalışıyorum.
 
Benim herhangi bir malı övme gibi bir gayem yok. Firmadan para almıyorum. Ben sadece kullanıcıyım. Yazdıklarımı ya yanlış okudunuz yada yanlış anladınız. XTR setin rublesi 5000-7500 km giderken DAHA DAYANIKLI OLDUĞU İDDA EDİLEN XT SETİN RUBLESİ 15000KM GİTMİYOR YANİ DAHA DAYANIKLI YA DAHA UZUN YOL YAPMALIYIM. Ki maalesef daha dayanıklı değil. Yukarıda da gitmiyor yazmıştım. Ben kendi kullandığım malın tecrübelerinden yola çıkarak yazdım. Kimse de birşey kanıtlama derdinde değilim. İsterseniz sizde alın kullanın deneyin görün. Bu kadar basit.
 
@TheElter
Yılda 30-40 kere ormana gidip binen, arada şehirde gezinen kitle için xtr ın bir önem arz etmeyeceği. Xt kullanımında yarışçının hissedebileceği şeylere o maliyet farkını vermenin değecek olması ve amatör binicilerin bu Extra maliyete girmesinin gereğinin olmaması arasında bir çizgi var.
Dayanım ve Ağırlık. İkisi tahterevalli'nin iki ucudur zaten. Yeni bir mucize materyal falan kullanılmamışsa, birinden kazanç diğerinden kayıp demektir. Paraya kıyıp aldığım yol aynakolunda içi boş kranklı Shimano yerine, içi dolu haliyle Shimano kadar hafif olmayan SRAM kol aldım mesela. Yarışa falan da katılmayacağıma göre 300 gram ağır olmuş bi önemi yok benim için. Yarış ekipmanları "minimum ağırlıkta ve yarışı çıkartabilecek dayanımda" olur. Maksimum dayanımda olmaz. Günlük kullanımda malzemeyi yarıştaki kadar zorlayamazsınız yazmış mesela. Doğru, ama yarış 1 gün sürer 2 gün sürer. Bir bileşen 10 günlük kullanımda yarıştakinden daha çok eskir.
 
"gurkangenc.com/ekipman"müsait bir zamanda okumanızı rica ederim. Siz ne kullanmak isterseniz bütçenize göre onu kullanın. Ben XTR setleri ile pedallamaya devam edeceğim. İyi akşamlar.
 
Benim herhangi bir malı övme gibi bir gayem yok. Firmadan para almıyorum. Ben sadece kullanıcıyım. Yazdıklarımı ya yanlış okudunuz yada yanlış anladınız. XTR setin rublesi 5000-7500 km giderken DAHA DAYANIKLI OLDUĞU İDDA EDİLEN XT SETİN RUBLESİ 15000KM GİTMİYOR YANİ DAHA DAYANIKLI YA DAHA UZUN YOL YAPMALIYIM. Ki maalesef daha dayanıklı değil. Yukarıda da gitmiyor yazmıştım. Ben kendi kullandığım malın tecrübelerinden yola çıkarak yazdım. Kimse de birşey kanıtlama derdinde değilim. İsterseniz sizde alın kullanın deneyin görün. Bu kadar basit.

Ne yazıyorsa onu anlıyorum. Aslında siz yazdığınızı okusanız yanlışın nerede olduğunu göreceksiniz. Modellere ve kilometrelere bir daha bakın bence. Dediğinize göre 15000 gitmiyor ama 10000 bile gitse hala 5000-7500 gidiyor dediğiniz XTR'den daha çok gidiyor. XTR'yi övüyor musunuz, gömüyor musunuz o belli değil.

"Üretici bile bunu diyor. XTR'a alternatif olsun diye üretilen alt seridir diye." kısmı da havada kaldı, demek ki aslında öyle bir bilgi yok.
 
1)Shimano XTR için 3 yıl garanti süresi verebiliyor iken XT serisi için 2 yıl verebiliyor.
2) İçi boş ve daha sert olduğu milyonlarca kez denemiş bir aynakol mu daha dayanıklıdır yoksa daha yumuşak alüminyumdan muadil olarak üretilen diğeri mi?
3) Yekpare olarak özel ısıl işlem görmüş tek parçadan imal edilen bir kaliper mi daha dayanıklıdır 2 parça birbirine vida ile tutturulmuş döküm alüminyum bir kaliper mi?
4) Çelik, titanyum ve sertleştirimiş ve dövülerek üretilen bir kaset mi daha dayanıklıdır, alüminyun alaşımlı kalıplardan press kesme olarak çıkartılan keset dişlileri mi?
5) Yine yekpare alüminyum gövde üzerine karbon fiber ile desteklenen bir arka aktarıcı mi daha sağlamdır, 6 parça alüminyumun arkalı önlü vida ile birleştirilmesinden olan bir arka aktarıcı mı?
6) SIL-TECH kaplaması ve krom kaplamayı aynı anda içeren sertlestirilmiş çelik bir zincir mi daha dayanıklıdır, sadece siltech yada sadece krom kaplama yapılan bir zincir mi?
7) Alüminyum alasımlı plakalar üzerine recine ile basılan fren pedleri mi daha sağlamdır, titantum üzerine metal/reçine pedleri mi?

XTR ağırlık tasarrufu yaparken sağlamlığı 3 yıl garanti edebiliyorken, XT nin ağırlık kaygısı olmamasına rağmen 2 yıl garanti verebiliyor olması ZATEN SORULARIN CEVABIDIR.

Tecrübe para ile satın alınamaz. Ben bizzat Tourney, Altus, Deore, XT ve XTR setlerini full grupset olarak tek tek kullanmış bir binici olarak ben her koşulda XTR'ı tercih ederim. (Her bir grup set ile en az 6000-7000km yol yapmışımdır) Daha dün XTR alıp size sağlamlığını anlatmaya çalısan bir binici değilim.
Sizin tercihleriniz sizindir.
Zaman ayırıp yazdığınız için teşekkür ederim. İyi pedallamalar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
1)Shimano XTR için 3 yıl garanti süresi verebiliyor iken XT serisi için 2 yıl verebiliyor.
2) İçi boş ve daha sert olduğu milyonlarca kez denemiş bir aynakol mu daha dayanıklıdır yoksa daha yumuşak alüminyumdan muadil olarak üretilen diğeri mi?
3) Yekpare olarak özel ısıl işlem görmüş tek parçadan imal edilen bir kaliper mi daha dayanıklıdır 2 parça birbirine vida ile tutturulmuş döküm alüminyum bir kaliper mi?
4) Çelik, titanyum ve sertleştirimiş ve dövülerek üretilen bir kaset mi daha dayanıklıdır, alüminyun alaşımlı kalıplardan press kesme olarak çıkartılan keset dişlileri mi?
5) Yine yekpare alüminyum gövde üzerine karbon fiber ile desteklenen bir arka aktarıcı mi daha sağlamdır, 6 parça alüminyumun arkalı önlü vida ile birleştirilmesinden olan bir arka aktarıcı mı?
6) SIL-TECH kaplaması ve krom kaplamayı aynı anda içeren sertlestirilmiş çelik bir zincir mi daha dayanıklıdır, sadece siltech yada sadece krom kaplama yapılan bir zincir mi?
7) Alüminyum alasımlı plakalar üzerine recine ile basılan fren pedleri mi daha sağlamdır, titantum üzerine metal/reçine pedleri mi?

XTR ağırlık tasarrufu yaparken sağlamlığı 3 yıl garanti edebiliyorken, XT nin ağırlık kaygısı olmamasına rağmen 2 yıl garanti verebiliyor olması ZATEN SORULARIN CEVABIDIR.

Tecrübe para ile satın alınamaz. Ben bizzat Tourney, Altus, Deore, XT ve XTR setlerini full grupset olarak tek tek kullanmış bir binici olarak ben her koşulda XTR'ı tercih ederim. (Her bir grup set ile en az 6000-7000km yol yapmışımdır) Daha dün XTR alıp size sağlamlığını anlatmaya çalısan bir binici değilim.
Sizin tercihleriniz sizindir.
Zaman ayırıp yazdığınız için teşekkür ederim. İyi pedallamalar.

Bu kadar detayı yazmaya gerek yoktu, bilgilendim, teşekkür ederim. Fakat benim sorduklarım bunlar değil.
- Rubleler arasındaki "XTR setin rublesi 5000km-7500km gider iken XT setin rublesi 15000km gitmiyor." şeklindeki kıyaslama ifadesinde yazım ya da mantık hatası var.
- "Üretici bile bunu diyor. XTR'a alternatif olsun diye üretilen alt seridir diye." ifadesinin dayanağı yok.
Bu ikisini sordukça onlara cevap değil, XTR üzerine güzellemeler geliyor. XTR daha iyi değil diyen yok zaten. MTB ailesinin tepesinde duruyor. O fiyata iyi olacak tabii.
 
XTR ağırlık tasarrufu yaparken sağlamlığı 3 yıl garanti edebiliyorken, XT nin ağırlık kaygısı olmamasına rağmen 2 yıl garanti verebiliyor olması ZATEN SORULARIN CEVABIDIR.
Shimano'nun alıcıda "hacı XTR pahalı ama daha uzun ömürlü, hem 3 yıl içinde kırarsak yenisini veriyolar" fikri oluşturmak için güttüğü bir taktik olmasın bu? Aynakolunu/attırıcıyı tek tük yamultan olursa da yenisini verir sıkıntı yok, ne de olsa "grupset hiyerarşisi" propagandasıyla diğer grupsetlerde yapamadığı kar oranını sağladı XTR alanlardan. Kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez, değil mi?
 
Titanyum ile alüminyum kıyaslaması yapsanız daha doğru olur çünkü işin içine grup setler girdi mi , fanatiklik kendi malını övmecilik devreye giriyor Türkiye'de...
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Can Çelik,

100 yılı aşkın kalitesinden ödün vermeden dünya pazarında hala lider olan bir firma "hacı XTR pahalı ama daha uzun ömürlü, hem 3 yıl içinde kırarsak yenisini veriyolar" fikri oluşturmak isteydi'' hala pazarda ev sahibi değil misafir bile olamazdı.

Ben ne yazarsam yazayım içinden cımbızlayıp mahalle ağzı ile yanıt vermeniz, benim mahallemdeki bisikletçimi hatırlattı bana. Kilit almaya içeri girdim. Bisikletime baktı ''buna bu parayı vermeye ne gerek var, Tourney de aynı işi yapıyor'' dedi. Sadece güldüm ve gülüp geçiyorum. 80 kişinin katıldığı bir tur vardı. Baktım oda orda. Yanından güldüm geçtim sadece arkamdan bakabildi.

Param var alır binerim kardeş demek mi lazım? Siz XT alın ''daha uzun ömürlü olarak binin'' ok.

Hadi selametle...
 
Can Çelik,

100 yılı aşkın kalitesinden ödün vermeden dünya pazarında hala lider olan bir firma "hacı XTR pahalı ama daha uzun ömürlü, hem 3 yıl içinde kırarsak yenisini veriyolar" fikri oluşturmak isteydi'' hala pazarda ev sahibi değil misafir bile olamazdı.

Ben ne yazarsam yazayım içinden cımbızlayıp mahalle ağzı ile yanıt vermeniz, benim mahallemdeki bisikletçimi hatırlattı bana. Kilit almaya içeri girdim. Bisikletime baktı ''buna bu parayı vermeye ne gerek var, Tourney de aynı işi yapıyor'' dedi. Sadece güldüm ve gülüp geçiyorum. 80 kişinin katıldığı bir tur vardı. Baktım oda orda. Yanından güldüm geçtim sadece arkamdan bakabildi.

Param var alır binerim kardeş demek mi lazım? Siz XT alın ''daha uzun ömürlü olarak binin'' ok.

Hadi selametle...
Konu param var alır kullanırımlara geldiyse önceden yazmamıştım şimdi yazayım, piyasada söz sahibi olan bisiklet dükkan ve servislerinden hatırı sayılır olanlar (içinde shimano servisi de var) ve her biri ile en az 25 yıllık tanışmamız var, konu yedek parça almaya geldiğinde " abi bırak xtr alacağına xt al paranın enayisi olma" demişlerdi. Altını çiziyorum orjinali xtr donanımlı bir bisikleti alma demediler, sadece upgrade etmek için atıyorum deoreden xt ye geç ama xtr için parçalanma hem daha uzun ömürlü değil hem boşuna para şeklinde yorumlara neredeyse 30 yıldır şahit olmuşumdur.

Bu xtr iyi değil anlamında değil, önceden de yazdım. Amatör kullanıcı altında xtr yarışta olduğu gibi yıpranmayacağı için siz biz bunu anlamayız belki, işte tam da bu yüzden paranın enayisi olma demişlerdi.

Ancak bisiklet piyasası çok ilginç, herkese saygı duymak lazım, adam yılda 1000km bindiği bisiklete sırf hafif olsun diye 500$ verip sele alıyor, 200$ lık sele borusu, 2000€ luk jant seti. Keyif kendinin ve elbette ne isterse alır buraya kadar tamamız.

Dünyada hiç bir yarış için üretilen özel seri endurance tipi ürün değildir, misal continental gp 5000 5000km kadar ömrü varken continental grand prix 4 seasons 10.000 km ve üzeri ömrü var. Birisi yarış için yapılmış bir ürün diğeri normal kullanım. Bu her alanda böyledir. Rally arabalarının çoğu parçası bırakın sezonu, bir etabı bile çıkaramadığı zamanlar var.

Kişisel görüşüm, yarışıyor olsaydım kesinlikle xtr kullanacak olduğumdur. Normal kullanım için xt kullanmanın bir kayıp olduğunu düşünmüyorum, ayrıca çok daha uzun dayanacağını düşünüyorum. Akaini ıspatlayan bir çizelge VS varsa biri paylaşırsa sevinirim. Ben de bulmaya çalışacağım.

🖐🏻
 
İki seti de kullanmamış fakat bu dönem mukavemet dersi alan bir mühendislik öğrencisi olarak yazıyorum. Eğer ki bir malzemenin kalınlığı azalıyorsa dayanabileceği max kuvvetler de azalıyor. Hafiflik büyük oranda sağlamlıktan feragat edilerek elde ediliyor. Kullanılan teknoloji uygulanan işlemler de sağlamlığı etkiliyor doğru ama boyut kadar değil. Bir de ısıl işlem süreçlerini pahalı ve ucuz sete uygulamak arasında çok fazla fark olduğunu sanmıyorum.

Buradakı asıl konu güvenlik katsayıları bence. Bir kullanıcı max 500W basarken aktarıcı 750W dayanmalı dersek güvenlik katsayısı 1.5 olur. Bu her üründe değişiyor ve çok farklı bir mekanizma kullanılmadığı sürece ürün hafifledikçe güvenlik katsayısı azalır. XT ve XTR arasında mekanizma olarak çok bir fark yok sanırım.
Bence XTR'de XT'de iyi bir güvenlik katsayılarına sahiplerdir. Normal kullanıcılar için yeterince sağlamlar. Yıllarca kullanan insanlar olduğunu biliyorum.
Ancak olağandışı durumlarda, kaza, yanlış kullanım vs gibi normalden daha fazla kuvvete maruz kaldığı durumlarda ağır malzeme çoğu zaman için daha güvenlidir diyebiliriz. Ormanda takla atan bir bisiklette daha kalın malzeme olması daha iyidir.

Özellikle dolu-boş aynakol konusundaki fikrimi söylemem gerekirse, boş olan çok daha hafiftir ve çok çok nadir zamanlar haricinde sorun yaratmayacaktır ama dolu olan kesinlikle çok daha sağlamdır. Sanırım 1 yada 2 kere kırılan içi boş aynakol fotoğrafı gördüm ama hiç dolu görmedim. 1-2 ciddi oranda az bir sayı aslında bisiklet dünyası için. Bence içi boş aynakol alınabilir.

Karar verirken ihtiyaçlar ve oluşabilecek senaryolar düşünülmeli bence. Ben bisiklet alacak olsam 50-100 gr fark için extra inceltilmiş bir karbon kadro veya jant almam mesala. Özellikle inceltilmiş ve tel sayısı azaltılmış karbon jantlar beni çok ürkütüyor. Çok fazla sayıda kırılan kadro ve jant fotoğrafı ile karşılaşıyorum.

Bir de son olarak forumda neden herkes bir tartışmadan faydalı bilgiler çıkartmak yerine bilgi savaşı yapıyor anlamıyorum. 2. 3. cevapta agresif tavırlar sergilenmese çok daha güzel bir ortam olur diye düşünüyorum. Agresiflikten dolayı tartışmadaki hatalı noktalardan uzaklaşılıp kişiler üzerinden saldırı başlıyor. Gerçekten ciddi bilgi ve tecrübeye sahip kişiler var. Bunu diğer okuyuculara çok daha iyi şekilde aktarabilirler diye düşünüyorum.
 
Herhangi bir ürünün artan maliyetler karşısında satış fiyatındaki artış sınırlanmaya çalışılıyorsa orada elde edilecek olan kâr, kullanılan malzeme cinsi, kalitesi, dayanımından bir yada birkaçı için ödün verilecek demektir.
 
@Atakan K. Yazdıklarını okuyunca dedim ki, orda bir makine mühendisi var uzakta :huhuu:
 
  • Beğen
Tepkiler: Atakan K.
Bisikletime baktı ''buna bu parayı vermeye ne gerek var, Tourney de aynı işi yapıyor'' dedi. Sadece güldüm ve gülüp geçiyorum. 80 kişinin katıldığı bir tur vardı. Baktım oda orda. Yanından güldüm geçtim sadece arkamdan bakabildi.
Siz onu XTR sayesinde geçtiniz yani? Sizde de Tourney olsaydı geçemeyecektiniz? Çok mantıklı :harika:
 
Formula 1'de eskilerde söylenen bir söz vardır. "Öyle bir motor yap ki yarış çizgisini geçince patlasın"
Meali: Motor öyle bir güçlü olsun öyle bir güçlü olsun ki, güçlü olması için motorun suyunu çıkar, dayanıklılıktan feraget edebildiğin kadar et. Yarış çizgisini geçebilecek kadar dayanıklı olsun yeter. Nasıl olsa pazar günü yarıştık, motor çatlasa da patlasa da birinci olduysak pazartesi araba satacağız nasıl olsa.
Bu mantığı şimdiki F1' e, bisiklet yarış sektörüne, XTR'a uyarlayabilir miyiz; bilmiyorum.
 
Titanyum ve dayaniklilik ayni cumlede olmaz. Milletin xtr ve dura-ace ile en buyuk problemi kasatlerdeki titanyum disliler. Agirligi azaltiyor tamam ama yumusak bir metal olmasi sebebiyle peynir gibi eriyor. Ayrica kasetteki diger disliler celik oldugundan kaseti Sram gibi tek parca yapmak mumkun olmuyor. Aleminyum tasiyicilara percinlenip birlestirilen kaset gicirdama yapabiliyor. Forumlarda "creaking dura-ace casette" diye soylenleri bulabilirsiniz. Xtr kasetler ise gicirdamaya vakit kalmadan mtb yarislarinin kirici ortaminda eriyip emekli oluyor. 5 saatlik bir maratonda mesela 2 saatte zincir kum vb dolup geri kalan 3 saatte yokuslarda kullanilan guzelim titanyum disleri kemiriyor. Ayni sorun sram kasetteki aleminyum en buyuk dislide de var ama sadece 50(veya 52) kullanarak cikilan yokus az.
Yol bisikletinde millet ultegra ya da para varsa sram red22 kaset kullaniyor. Buna bazi world tour bisikletcileri de dahil. Mtb tarafinda xt tek alternatif. Cok yarisan ve malzemeye para verenler icin xtr kaset tam bir kara delik.
 
Geri