Yeni seri Ultegra mi? Eski seri Dura-Ace mi?

Seciminiz hangisi olurdu?


  • Toplam katılım
    82

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.981
Tepki
25.710
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Ultegra R8000 vs Dura-Ace 9000 desem, ne dersiniz?

Telefona mahkum oldugumdan, Turkce karakter eziyeti icin simdiden kusura bakmayin arkadaslar.

Bildiginiz gibi 2018 Ultegra olan R-8000 tanitildi, pek cok yerde satisa basladi ve 700 € dolayi fiyati var. Hem cekilen youtube inceleme videolarinda hem incelemelerde hep ayni kelime geciyor : "incredible" (inanilmaz) guzelmis :snzdglsn:

Henuz bir tane bile "first ride" videosuna denk gelmedim arkadaslar. Yani bu sete hic binen olmamis. Tum tanitim videolarinda sunucu parcalari tek tek eline alip surasi guzel burasi guzel deyip duruyor... Bende bu sebepten birkac farki fikir olustu.
1- Yeni ultegra gercekten bu kadar harikaysa, eski seri (vay be birkac ay oncesine kadar ruyalarimiza giren DA-9000'e eski seri der olduk) dura ace ile kiyaslanabilir mi?
2- Öte yandan, cekilen istisnasiz her video ve incelemede" ÇOOOOK İYİ GERCEKTEN MUKEMMEL BİSEY YA" diye bagirmalarim beni acaba bu bir marketing mi? Yani yeni Ultegra aslinda balon mu? Sorusuna itti. İste tam bu noktada 3. Sorun aklima ilisti;
3- Şu anda neredeyse hic bir sitede Dura-Ace 9000 satilmiyor, hepsi muhtemelen toplatildi veya satistan cekildi. Bu bir taktik olabilir mi? (Beklerim dogrusu!)

Gelelim ilk soruma, aslinda ultegra ile dura-ace kiyaslamak akil kari degil evet, birisi "pro duzeyde set" iken diger "neredeyse ayni performansi, daha az rijitlik ve 300 kusur gram agirlikla ve neredeyse 1/3 fiyata sunan bir set".
Kafa karistiran diger nokta, yeni ultegrada kullanilan bazi parcalarin (komponent kelimesinden nefret ediyorum evet) yeni dura-ace (9100 olan) ile ayni muhendislikte olmasi. Ozellikle yeni aynakol ve yeni nesil "shadow" (golge desek mi) arka aktarici. Resimlerini de koyalim ve ne kadar şekil olduklarini gormeyen kalmasin:

images (60).jpg

images (61).jpg

Eski seri dura ace 9000'in ise gectigimiz birkac yil boyunca tum profesyonellerce kullanildigini biliyoruz... Shimano firmasinin son yillarda profesyonel pelotondaki yuzdesini artirdigini dusunuyorum. Pelotonda sram ve campagnolo cok nadir gorur olduk, ya da bana oyle geliyor. Belki de bunun sebebi dura-ace 9000'in cok harika olmasi degil, shimano firmasinin yuruttugu basarili marketing (pazarlama deseydim keske) dir! Bilemiyoruz arkadaslar, bildigimiz tek sey pelotondaki ezici shimano ustunlugu.

Efsane Dura-ace 9000 in agirliginin bb haric 1998 gram civari, kiyaslamaya yeltendigimiz yeni Ultegra R-8000'in agirliginin ise 2233 gr (yine bb haric, 67 gr yani) oldugunu ekleyeyim.

Esnemezlik olarak DA-9000 in fazlasiyla ustun oldugunu, 300-350 gramlik agirlik farkinin pek de goz ardi edilemeyecek oldugunu (eger bu tip setlerle ilgileniyorsaniz zaten agirlik takintiniz bir yerden sonra mecburen olur bence :D ) ve en en onemlisi de arada 3 kata yakin fiyat farki oldugunu (700€ vs 1700€) goz onunde bulundurursak, acaba bu iki grupset icin baska neler soyleyebiliriz?

R-8000 gercekten mukemmel bir set mi? Yoksa bir balon ve eski ultegranin hafif makyajlanmis hali mi? (Eski ultegra ve yeni ultegra arasinda agirlik farki olmadiginin altini cizelim, ve her ikisi de 11 vites)

R-8000'i "şişirdikleri" ozellikleri de bir cirpida ozetleyeyim,
-Yeni nesil shadow arka aktarici ile daha akici bir set ve temiz vites gecisi,
-On aktarici ayari cok daha basit, meshur L ve H vidalari kaldirilmis (yanlis biliyorsam uyarin)
-Yeni nesil dura-ace (9100) ile ayni muhendislikte, maksimum rijitlikte bir aynakol (9100'un 80 gr civari daha hafif oldugunu unutmayalim, bunu sebebi tamamen kullanilan malzeme arkadaslar. Farkli ozellikle aluminyum kulanildigi, ve hem daha hafif hem daha esnemez oldugu soyleniyor 9100'dekinin. Sadece goruntuleri benziyor)
-Daha ergonomik STİ kollar (bugun canlisini da gormus olmama ragmen 6800 ile 8000 STİ kollari arasinda pek bir fark goremedim)
-Yeni tasarim, daha aero fren kaliperleri

Bunun disinda kalan; ruble, zincir, orta gobek, 6800 ultegra ve 8000 ultegrada sanirim %100 ayni arkadaslar. Fark farkedenler lutfen yazsin, herkes ogrensin :harika:

Gelelim sizin goruslerinize :)
Anketi unutmadan ekliyorum. Hangisini, neden sectiginizi yorum olarak yazarsaniz harika seyler konusabiliriz :D:eek:

Hüzünlü bir ekleme: bilgisayar basinda olabilsem cook daha detayli karsilastirabilirdim :( cep telefonuyla oldukca yuzeysel malesef. Parca-parca agirlik karsilastirmasi tablosu yapmak lazimdi en azindan :(

Agirlik kiyaslamasi ekliyorum

İlki ultegra R8000 ikincisi Dura-Ace 9000

STI kollar 438g. 365g
Fren kaliperleri 360g. 293g
Arka aktarici. 200g. 158g
Ön aktarici 92g. 66g
Aynakol (50-34T) 674g. 618g
Ruble (11-25) 232g. 166g
Orta gobek 63g. 65g
Zincir (114 bakla) 257g. 243g
 
Scudo

Sterx

Üye
Kayıt
1 Ekim 2015
Mesaj
30
Tepki
31
Yaş
38
Şehir
Antalya
İsim
Celal Ü.
Bisiklet
Corratec
Bence sıfır ise Dura Ace 9000. Ruble ve zincir gibi aşınan/diğer parçalara göre daha çabuk aşınan/kullanım ömrü göreceli kısa olan parçaları Ultegralarla yedeklersiniz. Sonuçta kaza yapmazsanız aktarıcıları, STI kolları değiştirmeniz gerekmez. Powermetre kullanıyorsanız 9000'e uygun powermetreler bol çeşitli piyasada. Bu arada 6850 Di2 bence en mantıklısı olur. Bisiklet Cervelo ise BBright olayına dikkat. Aynakolu Shimano'ya çevirmek için bottom bracket(orta göbek?) değişecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

Fireblade

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2017
Mesaj
269
Tepki
252
Şehir
Malatya
Bisiklet
Cube
Dura-Ace 4Ever

Bence Dura-Ace, yedek parça sıkıntısı olmaz, daha dayanıklı (diye düşünüyorum), daha hafif.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
B

BF Okuru

Misafir
@Serkan Mıstınoğlu
Aslında ikisi de ''pro düzeyde'' setler. Şimdiden gördüğüm 2 tane Pro-continental takım var R8000'i kullanan. Bi tanesi Israel Cycling Academy, gayet de zengin bir takım :) Hatta vuelta'da bir etapta Froome r9100ün bacak uzunluğu yetmediği için r8000 takmıştı. Yabancı forumlarda okuduğum bir kullanıcı yorumu vardı, 6800'ün performansı 105 daha yakınken r8000'in dura-ace e daha yakın olduğu yönünde.

Bi de R9100 varken neden 9000? Fiyatlarda çok bir fark yok hatta bazı parçalarda r9100 ucuz. Bike24'te 9000 aynakol 465€ r9100, aynakol 435€. Hatta çoğu 7900 ürünü daha pahalı o_O Muhtemelen sebebi yedek parça desteğinin kesilmiş olması. Güncel setler yedek parça konusunda daha mantıklı.

Tabi dura-ace daha iyi ama arada 900€ civarı bir fark var. Karbon profil jant alınır o paraya (prime rp50 855€). Sworks, supersix evo hi-mod, tcr advanced sl gibi ''high-end'' bir kadro varsa elinizde hakkını vermek adına dura-ace daha mantıklı. Onun dışındaki seçeneklerde ultegra ve artan parayla güzel bir jant seti daha mantıklı.
 

Özhan Akgöğ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
615
Tepki
911
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Yabancı forumlarda sıkça karşılaştığım bi soru bu:) 6800 ve 7900 arasında bolca vardı. Hatta rublede 1 diş fark olmasına rağmen "Dura-ace is dura-ace" yourumu bolca telaffuz ediliyor:) r8000 in ben 6800'ün makyajlı hali ve pazarlama stratejisi olduğunu düşünüyorum. Iphone gibi. Belki Iphonedakinin çeyreği kadar bile inovasyon yoktur:) Cidden kollar arasında ben de hiç fark göremiyorum bu 9100 ve 9000 arasında da geçerli. Yaptık işte diyorlar bak şurada bi tane çizgi var ya o %39 arttırıyor tutuş performansını vs....

Ya bu performanslar bu kadar artıyor teoride. Pratikte bakıyosunuz bilmem kaç yıl önce 8li 9lu sistemlerle kırılan tırmanış veya etap rekorları kırılamıyor. Yani bu kadar beslenme olayı ilerledi; sadece grupsetler değil, jantlar, kadrolar, ayakkabılar, kıyafetler, lastikler değişti.

Üreticilerin verdiği rakamlara bakacak olursak şu an 2005den beri falan bile hesaplasak heralde %60-70 daha hızlı gitmesi lazım bisikletçilerin ama öyle bi veri yok. Belki zamana karşıda son bi kaç yılda kırılan rekorlar bile 70 li yıllarda rekorun sahibi olan Eddy Merckx'in rekorundan anca 2-3 km daha süratli. 2-3 km yarışanlar için gerçekten çok önemli fakat 35 40 yılda firmalar her yıl %15-20 lerde performans artışı açıklarken devede kulaktaki tüy gibi kalıyor.

Gece gece bulabildiğim bi kaç örnek
(link)

(link)
 

Yusuf !!WOW!!

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Temmuz 2015
Mesaj
1.095
Tepki
1.499
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Yusuf
@Özhan Akgöğ
Belki de bu kadar gelişme sporcuları tembelleştiriyor.
 

hydrocon

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2016
Mesaj
757
Tepki
1.174
Yaş
42
Şehir
istanbul
İkisinin ortasındaki konumu ile Chorus alır geçerdim ama jant setin zipp diye hatırlıyorum. Shimano göbekli fantezi yapmayabilirsin [emoji41]

Psikolojik olarak yeni grup set alıyorsam bunun önceki versiyonundan hafif olması gerekir. R8000 bünyesinde yeni teknolojiler barındırıyor fakat ne yazık ki beni yumuşak karnımdan yakalayamadı(eski versiyon ile neredeyse aynı ağırlıkta). 9000 e gelirsek sıkıntıları olan ve 9100 ile tamam oldu diyebileceğimiz üst seviye grup set. Zipp jant seti gelmişti yanlış hatırlamıyorsam, farklı marka grupsete geçmem dersen 6800 ultegra ile 9100’ ü harmanlayabilirsin. 9100’ün vites değiştiricisi ve aynakolu ile güçlendireceğin 6800 bence 8000 den daha fazla keyif verebilir.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.091
Tepki
12.168
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Bence kesinlikle 9000, 250-300 gram ağırlık üst seviye bir bisiklet için çok büyük bir fark. Bu farkı daha hafif kadro veya jant ile kapatmayı denerseniz 1000-2000€ gibi meblağları gözden çıkarmanız gerekebiliyor. Karşılaştırma kaliper frenli mekanik setler arasında değil de 9000 ile 8070 (Di2, hidrolik disk fren) arasında olsaydı, kullanım amacına göre 8070 daha mantıklı olabilirdi.

R8000 için şurada kapsamlı bir inceleme bulabilirsiniz:
(link)
6800'den 8000'e olan gelişmenin, 9000'den 9100'e olandan daha fazla olduğundan bahsedilmiş.

R8000'in 6800'e göre daha rijit aynakol, daha yumuşak vites geçişi gibi ufak farklılıklarının yanı sıra fonksiyonel artıları da mevcut; daha büyük ruble (SS ile 11-30, GS ile 11-34) ve daha geniş lastik (30mm) ile kullanıma olanak veriyor.

Son olarak da pro peletonda Shimano kullanımının neden bu kadar yüksek olduğu ile ilgili birkaç şey söylemek istiyorum. Mekanikerlerin iş yükünü ciddi oranda azalttığı için pro takımlar elektronik grupset tercih ediyorlar. Sram elektronik vites işine geç girdiği için, Campagnolo da zaten üretimi çok fazla olmayan Super Record EPS'lerin tedariğinde zorlandığı için (bir pro takımda 25-30 sporcu var, bunların her birinin de en az 2 yol, 2 TT, 1 de antrenman bisikleti var, ayrıca pek çoğunun bahar klasikleri için endurance bisikleti, ve/veya aero yol bisikleti olduğunu da hesaba katarsak takım başına 200-300 bisiklet söz konusu) takımlar büyük ölçüde Shimano'ya yöneldi.
 

bayırniyazi

Aktif Üye
Kayıt
9 Ocak 2017
Mesaj
162
Tepki
161
Yaş
30
Şehir
sakarya
İsim
...
ıkısı arasındakı fıyat farkı gayet normal.emınım 2-3 kat performans farkı yoktur.muhtemelen shımano dura ace ı yarıslar ıcın vs. uretıyor fakat uretım kolaylıgı acısından daha basıtletlestırılmıs olanları satmak ıcın tasarlanıyor ve fıyatı da ona gore konumlandırılıyor. ozet olarak parayı ultegradan kazanıyor benım param var dıyene de tıtanyum rublelı vs daha ozel verısyonu,yarıs ıcın tasaranan versıyonu da al kardesım 1700€cuk dıyor.
Aynı olayı kadrolarda da gormek mumkun.3 kademeye ayırmıslar hı-mod 9r 11r vs. sanırsın bırı karbon oburu baska bısey arada 2 bısıklet fıyat farkı var.
(link)
satmıyorum dercesıne ,cok paran varsa vereyım abı; ben bunları peynır ekmek gıbı uretemem gıbı mesajlar ıceren bı fıyat polıtıkaları var :):)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

bilalfidanboy

İstanbul
Kayıt
12 Eylül 2013
Mesaj
913
Tepki
2.329
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Bilal Fidanboy
Başlangıç
2004—05
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Tabiiki ULTEGRA _(Fiyat aradaki farktan dolayı)detaylar ve karşılaştırma zaten az çok arkadaşlar yapmış.. aralarındaki 300-350 gram gibi set toplamında farkın dışında rijitlik olsun serilik olsun ancak kendini yarışlarda gösterecek bir detayla sınırlı olabilir..
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

gmfaruk

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Kasım 2013
Mesaj
1.102
Tepki
1.109
Şehir
istanbul
Bisiklet
Kron
daha bi kaç gün önce paylaşmışsınız.
(link)

Bu testte biri 30 milyar digeri 500 liralik 2 bisikletin arasinda %10 performans farki var ve siz bir birine cok yakin performans veren 2 grupsetin performansiniza %0,01 tadinda bi katkidan daha fazlasini yapacagini dusunmuyosunuzdur umarim.
 

Fatih.acar

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Mart 2016
Mesaj
487
Tepki
1.135
Yaş
39
Şehir
Düzce
İsim
Fatih
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bende Ultegra R-8000 düşünüyordum ama sonra kararımı Sram Red eTap ile değiştirdim :)
 

cagrig

Daimi Üye
Kayıt
10 Kasım 2015
Mesaj
248
Tepki
272
Şehir
Antalya
İsim
Çağrı Gençol
Bisiklet
Bianchi
shimano ilginç taktikler uygulayan bir firma aslında. her sene çıkan bir setin, önceki senelerde onun üstünde yer alan setle aynı teknoloji ve mühendisliğe sahip olduğunu lanse ediyorlar. yani 105 5800 ile ultegra 6700 denktir diyor firma. halbuki campagnolo'da böyle bir niyet dahi yok. buradan yola çıkacak olursak hangisini daha ucuza getirirseniz onu almanız daha mantıklıdır. firmanın kendisinin kabul ettiği normlar bile bu iken bize sadece fiyatı düşünmek kalıyor.
 

Yusuf_AZE

Üye
Kayıt
29 Ağustos 2016
Mesaj
90
Tepki
221
Yaş
38
Şehir
Bakü
Bisiklet
KTM
@cagrig

Aslında ben de bu fikri çok duymuşumdur. en yüksek modeline geliştirme yapılır. sonra aynı modelin eski versiyonu bir alt modele aktarılır diyorlar. ama kafamı kurcalayan bir soru var. bu mantıkla gidersek o zaman 10 sene önceki XTR serisi şimdiki tourney ve ya acera serisi ile denk. ama kafam almıyor nedense.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!

cagrig

Daimi Üye
Kayıt
10 Kasım 2015
Mesaj
248
Tepki
272
Şehir
Antalya
İsim
Çağrı Gençol
Bisiklet
Bianchi
@Yusuf_AZE belli bir limit uygulanır diye düşünüyorum elbet :)
 

Kerim KOÇAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Eylül 2010
Mesaj
557
Tepki
493
Şehir
Kocaeli
İsim
Kerim
Bisiklet
Bianchi
En üst seviye her zaman diğerlerinden farklıdır nasıl ki otomobil firmaları en üst düzey teknolojileri amiral gemisinde kullanıp sonra alt serilere getiriyorsa bisiklet parçaları da bu şekilde 2018 scott videoları atmıştım orda incelediğimde görselliğe dair bişeye rastlamadım yeni ultegra ve yeni dura ace de birbirine çok benziyor vites kolları zaten birebir aynı ağırlık olarak ve de fiyat olarak f/p oranına göre dura ace diyorum ;) hem zaten seri kodları birisi 8000 serisi diğeri 9000
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
B

BF Okuru

Misafir
@CaRviLLE
Birebir aynı değil, biri cam elyaf diğeri karbon elyaf.
 

Kerim KOÇAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Eylül 2010
Mesaj
557
Tepki
493
Şehir
Kocaeli
İsim
Kerim
Bisiklet
Bianchi
Görsellik olarak birebir aynı dedim ilk bakışta malzeme farkını araştırmadım açıkçası