Yeni Makinem 2016 Cube Fritzz HPA 180 Race

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Halilibrahim böyle bisikletler beni fena heyecanlandırıyor. Hele sahibi her teknik detayı anlatarak inceleme yapınca okurken çok keyif alıyorum. Tatlı bekleyiş başlasın :)

Bu arada auto sag' ı ilk defa duydum ve birkaç videoya baktım. 5 dakikalık ayarı 30 saniyeye düşürmekten başka bir işlevi var mı? Maşa da fena. 36 mm bacak kalınlığı :eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
Scudo

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.272
Tepki
2.288
Yaş
39
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
@Mustafa Zeybek
...


Bro verdiğim teknik detaylar forumda pek ilgi çekmiyor olacak ki konuya gelen cevap sayısı verilen emeğin çok çok altında o nedenle kendi instagram ve youtube kanalımızı kurup (Imza'da yazdım) geniş ve derin bilgiyi oradan kullanıcılara sunacağız. Buraya üstün körü bir konu açıp geçeceğim kimse Fritzz / Fireeye Burning konularındaki oya gibi işlenmiş veriyi tekrar beklemesin artık :)
Intense için para gönderdim, adam kargoyu ayarlarken vazgeçtim. Zira bahsettiğim gibi bir çok kırık karbon Intense carbine gördüm muhtemelen yüzde %5'lik bir orandır ama gene de canımı sıktı.


AutoSAG özellikle benim için çok önemli zira bisikletimi her binişten sonra park ederken tüm süspansiyon havalarını sıfırlıyor, vitesi 7.-8. dişliye alıyor ve dropper'i tepede bırakıyorum ki hiç bir gereksiz gerilim ve basınç bu unsurları zorlamasın. Bu hem seal'ların hem arka aktarıcı gergi yayının ömrünü uzatıyor. Bu sefer tekrar bisiklete binerken SAG ayarı yaparken %20-25 SAG vermek için in bin in bin zaman kaybı oluyor. (Olmazsa olmaz bir özellik değil ama konfor iyidir)


Sattığım Fritzz üzerinde de 36mm iç bacaklı Fox36 Performance vardı. Zaten 30-32-34mm'ler bana Leylek gibi geliyor :D :D 36-38-40 iyidir.
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Halilibrahim sen de haklısın valla.
@Halilibrahim
Bunu şimdi öğrendim. Düşündüğüm gibi gereksiz değilmiş, hoşuma gitti. Bende yaylı maşalı xc olduğu için arka aktarıcıyı son vitese alıp bırakıyorum. Kafam rahat :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.272
Tepki
2.288
Yaş
39
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
@Mustafa Zeybek

Ben senelerdir bu şekilde bırakıyorum bisikletlerimi. Şok içinde 225-240 PSI nemli hava ile neden günlerce dursun ki? Gereksiz yere o basıncı yiyen contalar eskiyecek yazıktır. Maşa içinde aynı şey geçerli ortalama 80-120 PSI arası hava ufacık tüp içinde boş boş bekleyecek. Taze taze hava basmak iyidir. Ayrıca hava içindeki nem de bu odalara ve contalara zarar veriyor.
 
T

TeknoBus

Misafir
Bu arada gerek sosyal medya'dan gerek whatsapp'den vites sisteminde yaptığım değişiklik, bunun maliyeti ve faydaları ile alakalı bir çok soru geldi geliyor. tek tek yazmak yerine buraya yazmam daha faydalı olacaktır.

Kısaca bilgi vermeye çalışacağım.

Bisikletimin üzerinde satınaldığımda Shimano XT Grupset içindeki Ruble Shimano 11-42T - Zincir KMC X11, Arka aktarıcı ise XT M8000GS idi
Ben yokuş tırmanmayı da çıkmak kadar sevdiğim için Rublemi XT CS-M8000 11-46T, Zincirimi Shimano XT CN-HG701, Arka aktarıcı ise 47T’ye kadar destekleyen XT M8000SGS Shadow+ ile değiştirilerek yükselttim.

Bu değişikliğin bana maliyeti en uygun yerlerden satınalındığında takribi olarak;

Ruble + Zincir 83,99 Euro, Arka Aktarıcı 61,26 Euro + %18 KDV + 21,95 Kargo ile 200 Euro civarı yani 760/770 TL'ye geliyor.

Ancak unutulmamalı ki benim elimde hali hazırda satılmak amacıyla toplanan veya toplanmak için bekleyen 12 Kadar full süspansiyon bisiklet olduğundan çıkan parçaları değer kaybetmeden başka bir makineye takabiliyorum.

Kendi bisikletlerinde bu tür bir yükseltme düşünen arkadaşlara tavsiyem One Up Componentten 50T Shark Sprocket ve Long Cage almaları olacaktır. Zira bu sayede hem 1x12 Grupsetin dişli oranlarını yakalayacak hem de maliyet olarak hemen hemen 175 TL kar edeceksiniz. Ayrıca 50T 46T'ye göre tırmanışta çok ciddi kolaylık sağlayacaktır. Aşağıdaki linkten ürünü inceleyebilirsiniz.

(link)

Görüldüğü üzere 125 Dolar + %18 KDV (Gümrük Vergisi) + Ücretsiz Kargo = 147,5 Dolar = 525 TL toplam maliyet ile bu işten sıyrılabilirsiniz. Hem de çıkan parçaları satayım vs. derdiniz olmadan hali hazırda kullandığınız 1x11 sisteminizi upgrade edebilirsiniz.


Bu da geçenlerdeki ufak tefek kazadan bir edition :)


25.05.2017 Akşam İş Çıkışı Şöyle Bir Dolandım. Frenlere Halen Alışamadım.
Az Kalsın Takla Atacaktım, Cidden PinkBike Test Pilotunun 203/185mm'lik rotorlardan 180/160'mm'lik rotorlara geçeceğim deme sebebini net şekilde hissedebiliyorsunuz.

Bir kaç biniş sonunda umarım eskisi gibi bütünleşiriz.
Bu da 1 dakikalık kısa bir bonus videosu günün sonundan.
Parkur tanıdık "Eymir Teknik İniş" parkunun giriş kısmı hava kararmaya başladığından tüm parkuru inemedim geri tırmanırken karanlığa kalıyorsunuz ve orman zifiri karanlık, pusula ile kör kör ilerlemek istemedim. :)


--------------------------------
Güncelleme : 05 Temmuz 2017
--------------------------------

Bu konuyu güncellemeyi unutmuşum tabi hanımın enduro konusundan mütevellit :)
Diğer kullanıcıların açtığı konuların aksine sadece bisiklet parçalarını almak – satmak değil, Üst sınıf bileşenleri aldıktan sonra aynı zamanda bizzat kendim test edip burada sizlere aktarmak gayesindeyim. Çünkü 3-4 ayda bir yeni aldığım parçaların olumlu olumsuz yönlerini, fiyat peformans dengelerini , verilen parayı hakedip etmediklerini, zaman zaman da ufak tefek ayarlama ya da masraflarla daha performanslı ya da konforlu hale nasıl getirdiğimi en az teknik terimi kullanarak sade bir şekilde yazıyorum ancak ya kimse anlamıyor ya da full süspansiyon konusu bizim forumun ilgisini çekmiyor. Ayırdığım zamanın karşılığı bu kadar az soru ya da beğeni olmamalı diye düşünüyorum :)
Bu nedenle muhtemelen bu konu hakkındaki son güncellemelerimi yapıyorum.
Ayrıca bu bisikletimi de “standart” donanımlarına yakın bir şekilde internete satışa koydum. 20” kadro boyuna sahip olduğu için müşteri kitlesi biraz daha sınırlı eğer alacak uzun boylu biri olursa daha farklı bir makine alabilirim ya da toplayabilirim.



03 Temmuz 2017 itibariyle bisikletimin şokunu Fox Float X'den Cane Creek DB Inline'e upgrade ettim.
Double Barrel teknolojisi ile resmen şok konusunda devrim yaratan bir firma. PinkBike, VitalMTB, Mtbr kullanıcılarının yorumlarını okuyup, biraz youtube'dan biniş - iniş videoları izledikten sonra almaya karar verdim. Siparişi geçtik ve 10 gün sonra kargo ulaştı. Ürünün ortalama fiyatı 400 Sterlin civarında (215x64 - 216x63 mm ölçüleri için geçerli fiyat) Biniş ekipmanlarımla beraber yaklaşık olarak 87 KG geliyorum. Enduro şoklar için tavsiye edilen SAG değeri %25-30 arasındadır malumunuz. Ben de sert binişlerden hoşlandığımdan %25lik bir SAG ayarı yaptım (16mm) Bunun için de 205 PSI hava basmam gerekti. Fox Float X'de %30 SAG için 175 Psi hava basıyordum. :)
Bu marka şoklar bir çok teknolojiyi de bünyesinden barındırıyor ama daha fazla kafa açmaya niyetim yok. Şokun Climb Switch Modu ne şekilde çalışıyor ve arazide verdiği refleksleri içeren 2 ufak videoyu da şokun fotoğrafları ile beraber aşağıda dikkatinize sunacağım.
Cane Creek DB Inline'ın Fox Float X'e göre artılarına gelecek olursak , Fox üzerinde Açık - Pedal ve Kilit modlarını ayarlayan bir valf ile beraber standart negatif ve pozitif rebound ayarları bulunmakta, Cane Creek DB Inline üzerinde ise milimetrik hassasiyete sahip Low Speed Compression - High Speed Kompression, Low Speed Rebound ve High Speed Rebound Gibi ayar seçenekleri ve benim gibi tırmanmayı seven kullanıcılara hitaben "Climb Switch" ismi verilen ve yokuş çıkarken güç kaybını azaltan bir valf mevcut. Cane Creek ayrıca el yapımı şok üreten nadir 3-5 firmadan birisi. Şokların hepsi elle monte, kontrol ve test ediliyorlar.

Bu ayarlar sayesinde yavaş hızlarda arazide açık modda pedallarken full süspansiyon bisiklet kullanıcılarının kronik belası olan "BOP"u minimize eden bir ayar yakalayabiliyor, yüksek hızlarda gerçekleşen GAP veya DROP’larda darbe etkilerinin ne şekilde, ne kadar absorbe edileceğini, yavaş ve hızlı giderken aldığınız darbelerden sonra ayrı ayrı şokun ne şekilde geri tepki vermesi gerektiğini ayarlayabiliyorsunuz.

Bu ayarların elbette bir kılavuzu yok kendi kullanım stilinize ve ağırlığınıza göre kişiselleştirmeniz gerekiyor. Diğer şoklardan onu farklı kılan ise hava varili tek değil negatif ve pozitif olarak 2 odacıktan oluşuyor ve bu da en ufak darbeyi ve yüksek basınçlı darbeleri bile aynı anda karşılayıp "rapid" bir şekilde cevap vermesini sağlıyor.




















Bir diğer upgrade işlemine de değinecek olursam eğer ;
Bisikleti aldığımda üzerinde gelen FOX 36 Factory Performance maşanın trail sürüşlerinde verdiği tepkilerden kesinlikle memnun değildim.
Bu konuyla ilgili olarak yabancı kaynaklarda biraz araştırma yapmam neticesinde, kashimalarda olan bir özelliğin eksikliğinden( Benim modelde olmamasından) kaynaklandığını anladım. 180mm Kashima Fox 36'larda HSC ve LSC ayarları mevcut (ama Kashima'larda da Kilit veya Tırmanma modu yok.)bu sayede kullanıcı kendi biniş stiline özgü bir ayar gerçekleştirerek arazide alacağı tepkileri ayarlayabiliyor. Bizim maşalara ise fabrikada default bir sıkıştırma oranı belirleyip gönderiyorlar :) Kardeşim sen kaç kilosun, biniş stilin ne, agresif mi güvenli mi sürüş tercih ediyorsun vs. bunları sormuyorlar. ( Bunun sebebi maliyet elbette) Bu açığı gidermek için ise yapılan işlemi basitçe teknik detaylara girmemeye özen göstererek şu şekilde anlatayım.
FOX'un bu işlemler için ürettiği "Token Volume Spacer" denilen ufak plastik silindir takozlar var, Mavi ve turuncu olarak 2 farklı hacim seçeneği ile değişik kombinasyonlar yapıp takozlardan bir kaçı ile biraz sürüş - drop - merdiven inişi denemeleri yaparak kendinize müstesna bir "compression" yakalayabiliyorsunuz. Tek sorun bu işlemleri yapabilmeniz için Slick Honey denilen süspansiyon bakımlarında kullanılan özel bir yağa ihtiyaç olması, yağ ucuz yarım kilosu 130 TL'ye tekabül ediyor (Yarım kilo ile abartısız 100 maşaya bakım yaparsınız) ancak gümrükten bu yağı elbette geçiremiyorsunuz. Bir şekilde yağı getirtip bahsettiğim işlemi gerçekleştirdim. Şu anda ciddi anlamda kashima hassasiyetine ve sıkıştırma oranına yakın bir maşam var diyebilirim.









Tamir – Bakım işlemlerinde kullandığım bakım standım artık “abi beni sal” demeye başladığından kendime @Erdoğanlar Bisiklet 'ten Shimano Pro Bisiklet Tamir Bakım Standı aldım. Hem katlanınca çok az yer tutuyor ve yanında verilen taşıma çantasıyla sırtınıza takıp taşıyabiliyorsunuz hem de oldukça modüler, yükseklik ve açı ayarı aynı zamanda sele borusu veya kadrodan tutturarak çalışmak için kafası da ayarlanıyor. Kendileri de serviste uzun süre kullandıklarını söylediler. Yukarıda mevzu bahis işlemler esnasında bu standı kullandım ve şimdilik beni ciddi manada memnun bıraktığını söyleyebilirim. Almak isteyen arkadaşlara tavsiye ederim.





Ayrıca lastikler ile ilgili geçen zaman içerisindeki izlenim ve aktaracaklarım şunlar.
3C Komponent kesinlike yere tutunma manasında oldukça önemli ve diğer kullandığım lastiklerden en az 3 adım önde. Özellikle savrulmaya müsait arazi şartlarında ve kayalık alanlardan geçerken en ufak bir tereddüt yaşatmıyor. Paranın alabileceği en iyi lastikler bunlar ama lastikler de bu ünvanın hakkını veriyor ve şöhretinin altında ezilmiyorlar. Geçtiğimiz haftalarda yaşadığımız ve zaman zaman hava sıcaklığının 40 dereceyi bulduğu günlerde de hidrasyon çantama güvenip kendimi dağlara vurdum ( Not: 1.5 LT bazen yetersiz kalabiliyor) Hava 40 derece olunca varın toprağın sıcaklığını siz düşünün :)



Hocam sram butter yağdan elinizde hiç kaldi mi acaba?