Scudo Sports

yeni göbek eski kadro

yusuf samet yaraş

Aktif Üye
Kayıt
12 Mayıs 2009
Mesaj
174
Tepki
41
Şehir
istanbul-koç üniversitesi
Eski göbeğim iflas ettiği için yerine 105 kaset arka göbek taktım fakat bisikletim eski kadrolardan olduğu için arka iz açıklığı 125 126 mm gibi birşey yeni göbek biraz zorlayınca araya yerleşiyor fakat kaset kısmı kasetsiz kısımdan daha uzun gibi duruyor ve tekerlek alt maşa borusu seviyesinde yerinde duryor fakat üst ve alt kısımda çapraz duruyor bu konuda ne yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler...
 
Scudo
arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum bir bisiklet severi uzun süre seleden uzak tutmak çok hoş değil bence onun ıçın acil yardımlarınızı bekliyorum:D
 
Evet, sizin arka açıklık 126mm, yeni göbeğin ise 130mm'dir. Göbek mili üzerindeki pulları değiştirerek 126'ya düşürmek büyük ihtimalle mümkün olur. Ben daha önce yapmıştım, bu en sağlıklısı. Ama bundan sonra hafif bir akort ayarı ile tekeri 2mm sağa almak gerekir.
Tarifinize göre göbek tam yerine oturmadığı için teker düzgün durmuyor gibi geldi bana. Göbeğin oturduğu arka kulakçıklar yatay mı dikey mi? Bir iki fotoğraf ekleyebilirseniz, daha iyi yardımcı olabiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf samet yaraş
kadroyu biraz açtırıcaksın çelikse sorun çıkmaz ama aliminyumsa zor birde bunu bilerek yapacak bri lazım.Bende zamanında araştırmıştım bu işi.bilen yer yok gibi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf samet yaraş
@burcak

En kısa zamanda fotoğrafları ekleyeceğim. Söylediğiniz gibi arka açıklık 126 mm daha doğrusu 125.5, önceki göbek de biraz arka çatalı açarak yerleşiyordu ve üzerindeki pullarla oynayarak yerine oturuyordu. Fakat bu göbek de iki tarafta ikişer taneden toplamda 4 somun var ve zaten bu dört somun ikişer ikişer kontra sıkıştırma yapmaya yarıyor ( umarım doğru terim budur emin değilim ) ve onların yerini değiştiremiyorum. Ucuna ekstra somun yerleştirecek kadar da açıklık yok. Sorun da orda çıkıyor zaten ama foto ekledikten sonra uzerinde konuşmak daha mantıklı olur kanımca:in:
 
@yusuf samet yaraş

Nominal ölçü 126mm olarak geçer. Genelde rublenin takıldığı tarafın aksi tarafındaki kontra somununun iç tarafında, sadece göbek aralığını artırmayı sağlayan "burç" şeklinde bir parça olur. Bu genelde 5-10mm uzunluğunda silindirik bir parça (bir nevi çok kalın bir pul gibi). Senin yapman gereken o taraftaki kontra somunu söküp, söylediğim parça yerine 4mm kısa bir parça ayarlamak (Hatta belki bu parça 4mm uzunluğundaysa sadece bu parçayı çıkarman bile yeterli olabilir) Çeşitli arka çatal aralıklarına uyumlu olması için arka göbekleri böyle yapıyorlar sanıyorum. Benim gördüğüm 105 arka göbek fotolarında böyle.

Yalnız bu durumda şaft uzun gelebilir; onu da 4mm kesmek gerekecektir.

Anlatınca zor gibi görünse de, gerekli aletler olduktan sonra 15-20 dakikalık bir iş ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf samet yaraş
Fotoları sonunda çektim;
(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


(link)


Son fotoyu aradaki mesafeyi ölçmek için kullandım ve aşağı yukarı 10 mm merkezler arası fark var. Eski göbekte söylediğiniz pullardan vardı fakat bu göbekte onlardan yok ve koymak için göbek milinde yer de yok malesef. Belki söylediğiniz gibi çemberi akortla ortaya doğru almalıyım fakat mesafe çok fazla gibi geldi bana:mad: Önerilerinizi bekliyorum:in:
 
Uzun uğraşlar sonucunda, iki üç tane tel başını helak ettikten sonra sonunda başardım, mükemmel bir akort ayarına sahip olmasa da, sorunu çözdüm, ruble tarafındaki teller neredeyse göbeğe dik hale geldi ama cuk oturdu:D Yardımcı olan herkese teşekkürlerimi iletiyorum
 
bende benzer şekilde göbek değiştirmeyi planlıyordum ama bu durum hiç aklıma gelmemişti. son durumunda fotolarını koyarsanız boş bir zamanınızda sevinirim. hiç değilse deneyimlerinizden faydalanırız

bol pedallı günler dilerim
 
müsait olduğum en kısa zamanda yeni fotoları koyacağım, herhangi bir sorunuz olursa da yardımcı olmaya çalışırım seve seve:in:
 
Geri