Scudo Sports

Yeni Dura-Ace 9100 ve 9150 set tanıtıldı

Scudo
Hakikaten ürünün tanıtımının yapıldığı fotoğraflarda grupset daha canlı görünüyordu. @Serkan Mıstınoğlu abinin paylaştığı dogma da grupset gayet sönük kalmış. Şaka bir yana 9100 aynakolu benim bisikletteki 4700 aynakola benzetmek için ellerinden geleni yapmışlar. Eleştiren beğenmeyen çok elbet. Ağırlık olarak red ve super record'un gerisinde kalmış. Ama powermetreli bir aynakola sahip. Fiyat olarak da yine sram ve campagnolo'dan daha uygun olacak ve yine en çok tutulan set dura ace olacaktır diye düşünüyorum. Shimano'nun uzun zamandır vazgeçemediği 4 kollu aynakol tasarımına gelecek olursak, eminim shimano mühendislerinin bir bildiği vardır... Yoksa 9100'de tasarımı komple değiştirirlerdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğan_Öztürk
bu videoyu bırakıyorum ve burayı terk ediyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
o_O Güzel video GCN'den. Hiçbir yerde olmayan detaylar aktarılmış. Maddeler halinde sıralayacak olursak şunlardan bahsetmişler:

- Gözlerim bağlı olsa ve bir Dura-Ace bir de Ultegra setli bisiklete binsem hangisinin hangisi olduğunu fark edemem denmiş.
- Mimarinin tamamen aynı olduğunu Shimano mühendisi belirtmiş zaten. Tek fark kullanılan materyaller. Daha ucuza maledilebilen materyaller kullanıldığı için Ultegra neredeyse yarı yarıya daha ucuz.
- Dura-Ace yarış odaklı bir grupset ve bu yüzden profesyoneller için yarışta fark yaratabilecek marjinal kazanımlara sahip.

STI kollar: Fren kolları ikisinde de karbon. Peki Ultegra neden %25 daha ağır? Sebebi STI kolların içlerindeki mekanizmanın üretildiği malzemeler. Dura-Ace STI kolların iç kısmında büyük oranda karbon malzeme kullanılmış. Buna karşılık Ultegra STI kollar kullanılan kauçuğun kalıbı sebebiyle farklı açılarda ayarlanmaya daha müsaitmiş. Özellikle normalden büyük veya küçük ellerimiz varsa, kendimize göre daha iyi ayarlayabiliyormuşuz Ultegra Shifterleri.
Ruble: Dura ace rublenin gövdesi (spider diye geçiyor) karbon. 6 dişli alüminyum, 5 dişli titanyum. Ultegranın rublesi ise tamamıyla alüminyum. Aradaki fark ise 60 gram civarı. Dura ace ruble en fazla 30 dişliye sahipken, Ultegra 34 dişliye kadar üretiliyor.
Arka aktarıcı: Dura Ace arka aktarıcının kafesi (iki çarkı birbirine bağlayan parça) karbon, Ultegra ise alüminyum. Ağırlık farkı 40 gram.
Ön aktarıcı: Dura Ace ön aktarıcı alüminyum malzeme, Ultegra ön aktarıcı çelik malzeme. Ağırlık farkı 28 gram.
Aynakol: 80 gram ağırlık farkı bulunuyormuş.
Disk Rotorları: Dura Ace rotorda kullanılan özel bir kaplama sebebiyle daha az ısınıp çabuk soğuyormuşmuş. Ağırlık farkı 10 gram. Fren performansları tamamen aynı.

Sonuç: Aradaki tek fark hafiflik ve boya/cila farklılığı (DuraAce tabiki daha ciks :cool:)
 
Geri