Scudo Sports

Yeni bisikletim: Cube 2014 Cross Race Cyclocross Disc

@Fırat Y.

cannondale caadx kadrosunda bagaj deliği var ama Fuji touring veya surly tur için daha uygun bence...
 
Scudo
Hocam bisiklet süper... Bende böyle bir bisikletim olmasını çok istiyorum. Güle güle kullanın... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun Küpcü
hayırlı olsun güle güle kullan.

tavsiyem lastiklerini bir an önce değiştir. bunlar çamurda çok iyi ama asfaltta oldukça kötüler. özellikle ıslak asfaltta hiç tutmuyorlar.
continental gatorskin ile değiştirdim ben kendiminkileri çok memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun Küpcü
bu cylocross işi biraz karışık, dropbar var güzel, lastikler kalın o da güzel, bagaj deliği olanlar da var yada bir yol bulunup takılabilir onu da hallettik, ama gelgelelim ki bu bisikletler engebeli arazide tozlu topraklı çamurlu yollarda sürmek, hatta yarışmak için tasarlanmış, işte bu noktada hiç benim kullanım amacıma uymayan bir bisikletle karşı karşıya kalıyorum,dolayısı ile bu bisikletin kadrosunun yol bisikletinden çok farklı olması lazım işte o fark nasıl bir fark acaba? :) hem yol hemde cylocross kullanan arkadaşların deneyimlerini çok merak ediyorum
 
@Fırat Y.

Aslında farklar sizin de saydıklarınızdan ibaret. Ben Tarmac kullanıyorum. 25c lastik takılmış Crux da kullandım. Aralarındaki en bariz fark gidona verdikleri tepki. Crux'da tekerlekler arasındaki mesafeyi uzatarak arazide daha stabil kılmak için arka çeki daha uzun, alın borusu ise daha yatık tasarlanmış. O yüzden düz yolda ve virajda Crux daha ağırbaşlı, Tarmac ise daha canlı. Kadro farkını sorduğunuz için lastiklerin, frenlerin vs. yarattığı farklara girmiyorum. Onun dışında sürücünün bisiklet üzerinde konumlanmasını etkileyecek önemli bir fark yok. Ayarlar aynı ise ikisinde de yaklaşık aynı konumda oturuyorsunuz. Kısaca Cyclocross kadrolar, mesela kabloların üst borunun üstünden gitmesi gibi küçük fonksiyonel farkları saymazsak, daha çok ekipman olarak araziye uyarlanmış ve gerektiğinde yük taşıyabilecek yol bisikletleri. İki kadroyu alıp aynı ekipmanlar ile donatsanız aralarında yol tutuş dışında çok ayırt edici bir fark kalmayacaktır.
 
hayırlı olsun güle güle kullanın kazasız belasız keyifli sürüşler. böyle fotolar görünce bisikletleri odaya alasım geliyorda şimdilik balkona zor alıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun Küpcü
Disk olmasına rağmen 9 kilo iyiymiş:) H. Olsun:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun Küpcü
@Fırat Y.

Hocam dropbar güzel, lastikler kalın güzel, bagaja da çözüm var güzel demişsiniz sonra bu bisiklet arazilerin tozlu topraklı yolların bisikletleri demişsiniz. Peki siz ne istiyorsunuz kullanım alanlarınız neresi ben onu anlayamadım henüz.
 
Mükemmel bu arada arkadaşın paylaştığı fotoğraf da çok iyii hayırlı olsun güle güle kullanın
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun Küpcü
@Fırat Y.

Önce Orkun arkadaşıma yeni bisikleti ile zevkli ve kazasız sürüşler diliyorum!

Eğer aynı turda örn. 20 km asfalt yol, 15 km de stabilize veya toprak yolda bisiklet sürmek gerekiyorsa en ideal tür cyclocross'dur.

Yol bisikleti ile 15 km toprak zemin sürüşü zor ve rahatsızdır. MTB ile de 20 km'lik asfalt sürüşünde beklediğiniz hız ve performansı alamazsınız. Cyclocross bisiklet yol bisikletinden farklı olarak daha kalın lastikler (700x32 veya daha kalın ve dirençli) alabilecek maşa açıklığına, daha güçlü frenlere (askı - cantilever, v-fren veya hd) sahiptir, kadrosu daha dayanıklıdır. Yol-yarış bisikletindeki salt hıza odaklanan yapıdan biraz feragat edilerek sağlamlık ve dayanıklılık eklenmiştir. Bunu sonucunda da bir yol bisikletine göre 1-2 kg daha ağırdır.

Cyclocross bisiklet bir MTB gibi iri taşlı toprak zeminler için anlamlı değildir. Kadrosu MTB kadar büyük darbelere dayanıklı değildir, dişli oranları yol bisikletine göre biraz düşürülmüş olmasına rağmen bir MTB'ninki kadar düşük değildir. O yüzden zor zeminlerdeki tırmanışlarda zorlanır. Amortisörlü maşası yoktur.

Hem toprak yol, hem de asfaltta hızlı ve güvenle kullanılabilecek bir bisiklettir cyclocross.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun Küpcü
@Berke Kazankaya
kullanım amacım günlük turlarda seri ve keyifli bir sürüş zevkinin yanında vakti zamanı gelince heybemi yüklenip uzun soluklu turlara çıkmak
 
bisikletiniz gerçekten çok hoş görünüyor. kazasız belasız pedallayın inş. Merak ettiğim bir şey var:Cyclocross bisiklet ler de neden hidrolik disk fren kullanılmıyor? yada kullanılılıyorda benmi hiç görmedim..
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun Küpcü
Hayırlı olsun hocam :)
Renkler şahane.


yol bisikletinden geometrik farkları şu sekilde,
Zincirin aynakol ile uzaklığı CX'lerde daha fazla, Headtube daha eğitir.
Ayrıca büyük oranlı lastikler kullanabilirsiniz. :)
Sanırım 28 yol lastiği takılabiliyor ki. eğer düşünüyorsanız 28'in altına düşmeyinde konfor çok çok artıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun Küpcü
@Fırat Y.

cx bisikletinin kendi kullanım alanına göre olan tasarımı ne güzeldir ki günlük kullanım için çoğu şehir bisikletinden bile daha avantajlı..
 
Süspansiyonsuz arazide kullanılan cyclocross bisikletler eklem yerlerine el ve tüm kol ve boyun kaslarını etkilemiyormu?

Mtb
Cross gibi süspansiyonlu dü gidon daha konforlu modeller varken bunu merak ediyorum.

Buarada çok şık duruyor hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun Küpcü
@r.ezk

şüphesiz mtb lere göre daha az konforlu, ama bir süre sonra alışıyorsun. ve bir de kıyaslanamayacak derecede performans üstünlüğü var. dağ bisikletim daha konforlu olmasına rağmen bana çok hantal geliyor artık.
 
Geri