Scudo Sports

Yeni Bisiklet mi Kadro Değişimi mi?

Emrah Özşahin

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2012
Mesaj
888
Tepki
1.645
Şehir
Kocaeli
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Bianchi SLR 200 (sora) bisikletim var. Zaman içerisinde çeşitli parçalarını değiştirdim. Jantlar RS11, arka aktarıcı 105.
Şuan 6-7 bin lira verip yeni bisiklet alacak durumum yok. Bu nedenle kadroyu değiştirmeyi düşünüyorum. Daha sonra da parça parça diğer vites sistemini yükseltirim.
Parça parça yükseltmek daha masraflı mı olur. Bunları boşver para biriktir yeni bisiklet al mı dersiniz.
 
Scudo
Biskletin bir problemi mi var? Ya da ihtiyacına cevap vermeyen bir durumu mu var?
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Bianchi'yi de 2012 de 2. el olarak almıştım. Bayağı kullandım. Uzun sürüşlerde dirseklerim ağrıyor. Biraz büyük gibi sanki bana kadrosu. Bikefit videolarını izleyerek uygun hale getirmeye çalıştım ama kadroyu da görünüm olarak değiştirmeyi istiyorum. Gidiyor bir şekilde onda sıkıntı yokta, biraz hafif olsa yokuşlarda daha rahat çıkmamı sağlasa iyi olur.
 
@Emrah Özşahin

(link)

bunla kadro kısalır :)

(link)
(link)

bunlarlada yokuşları rahat çıkarsın

zincir uzadıysada değiştirirsin
(link)

fren vites kablolarını değiştirirsin furç takımını söküp temizleyip greslersin olduda bitti maşallah :)
 
@Emrah Özşahin

Çok güzel bir antrenman bisikletiniz var, ilk olarak bunu söylemeliyim! Güzel de bir jantla takviye etmişsiniz. Kadronuzun yorulmuş, eskimiş olması veya performansınızı düşürüyor olması da ihtimal dışı. Jantlarınız (göbekler özellikle) da yeni ve bakımlysa, geriye sadece bisikletinizin mekanik kısmının temiz, yağlı kullanımı kalıyor ki bu mekanik kısım çok kirli ve bakımsız kullanılsa bile en fazla %5 (doğru hatırlıyorsam) performans kaybına yol açar. Yani özetle yeni bisiklet alma fikrinin asıl çıkış noktası; bu bisikletin artık eskidiğini düşünmeniz, ve yeni bir bisikletiniz olsa daha hızlı gidebileceğinizi hissediyor olmanız o_O

@Emrah Özşahin

Uzun sürüşlerde dirsek ağrımasının mutlak sebebi dirseklerin kaskatı, yani dimdik tutulması. Bu durumda 10larca kilo ağırlık direk olarak kıkırdağa biner, çünkü dirsek çevresindeki kasları o an kullanmıyorsunuz, basınç tamamen ekleme biniyor. Peki bunu neden yapıyorsunuz? Bisiklet üzerinde daha dik durabilmek adına. Yani dirseklerinizi olması gerektiği gibi %20 derece civarı bükseniz, ilk başlarda size zor gelecek ama ön kol kaslarınız güçlendiğinde ve sırt kaslarınız güçlendiğinde hem dirsekleriniz ağrımayacak, hem daha çok eğildiğiniz için frontal areanız (ön yüzeyiniz) küçüleceği için ortalamanız belki de saatte yarım km artacak o_O
Yokuş performansı için bisiklet tabiki önemli, hele yeni bir bisiklet alırsanız size farkı hissettirir. Şunu gözden kaçırmayın, sahip olduğunuz 2012 model giriş seviyesi bir bisiklet olduğu için, zaten size herhangi bir yokuş performansı vaadinde bulunmuyor altınızdaki bisiklet :) Siz, kendinizi zorlayıp %80 eforla 30 dakikalık yokuş antrenmanları yapıp nabzınızı açabilirsiniz. Kadansınızı 60-70 arası ayarlayıp bacaklarınızı açabilirsiniz. Oturarak ve ayakta yokuş antrenmanları yaparak farklı kas gruplarınızı geliştirebilirsiniz. Ve işte tüm bunlardan sonra yeni bir bisiklet aldığınızda deyim yerindeyse "uçacaksınız" :D

Önerim kesinlikle bir yandan ufak ufak para bisiktirmeye başlayıp, 2020 sezon başında (Şubat-Mayıs gibi) yeni bir bisiklet edinmenizdir. 2012 model SLR 200 şu saatten sonra sizin için olsa olsa kış bisikleti, yağmur çamur bisikleti, macera bisikleti veya uzun yol bisikleti olur :harika: Kendinize, daha iyi hissettirecek bir performans makinası almalısınız, kesinlikle. Ama acele etmeyin, motorun kendi bedeniniz olduğunu unutmayın ve "daha iyi bir bisikletin olsa yokuşu daha iyi çıkarım!" fikrini kesinlikle kafanızdan atın! Eğer sizi ikna etmemi istiyorsanız daha iyi ve hafif bir bisikleti olan bir arkadaşınızdan bisikletini ödünç alıp bir yokuş denemesi yapın. Aynı yokuşu kendi bisikletinizle de çıkın ve aradaki zaman farkını mümkünse kayıt edin. Farkın %5'ten daha az olduğunu göreceksiniz. Siz bu gelişimi, 1 sezonluk iyi bir antrenmanla zaten sağlayabilirsiniz, dikkat çekmek istediğim nokta tam olarak bu :harika:

Kazasız sürüşler! :)
 
@Greystone
ilandaki boğaz maşaya taktığınızda uyumlu olabilir ama yol bisikleti kullanımına uygun değil.
halihazırda büyük olan bir kadronun ilk sorunu ağırlık merkezinin arkaya kaymasıdır,
esneklik antrenmanı vb çözümlerden bağımsız olarak arkaya kayan ağırlık merkezi yokuşta fark yaratır,
boğazı bmx/mtb gibi bir modelle değiştirirseniz bu dengeyi daha da olumsuza çevirirsiniz,
ön taraf gereksiz hafifleyeceği için viraj içerisinde kaymaya sebep olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@fahrettin akansu
3 fıtık başlangıcı olunca fazla eğilmemek için bende bununla birlikte gidon yükseltici taktım touringe çevirdim sayılır
daha agresif sürüş sağlıyor daha iyi kontrol edebiliyorum bisikleti belkide kadro bana uygun değildi boyum 180 bacak boyu 88 kadro 54
gidon yükseltici ve normal boğaz denemedim
 
Geri