Scudo Sports

Yeni bisiklet adayına ufak tavsiyeler.

Kayıt
2 Aralık 2015
Mesaj
5
Tepki
4
Şehir
İstanbul
İsim
Üstün
Merhabalar,

En son pedala 15 yaşında basmış birisi olarak - 17 sene önce oluyor - yeniden bisiklete dönüş konusunu bir süredir çok ciddi düşünmeye başladım. Beşiktaş'ta yaşıyorum, Sultanahmet'te çalışıyor, Maçka'da da üniversiteye gidiyorum, hayatım bu 10 km'lik üçgen içinde geçiyor. Katlanabilir bir bisikletle kendi çapımda ulaşım devrimi yapmak istiyorum. Kafama takılanlar;

1- Sizce bu bisiklet için mantıklı bir parkur mu? Trafiğe girmeden rahat rahat pedal çevirebilirim gibi geliyor bana, bu rotada bisiklet kullanan var mı?
2- Rotamda özellikle maçkaya ve beşiktaştaki evime geri dönerken iki adet fantastik yokuşum var, iş kıyafetleriyle bu yokuşlarda terlemek çok arzu ettiğim bir şey değil, aynı şekilde işe giderken de terlemek istemem. Sizce e-bisiklet daha mantıklı olur mu?(bana daha mantıklı geliyor). Bu ter meselesine bisiklet kültürü çerçevesinde bilmiyor olabileceğim başka bir çözüm var mı?
3- Hangi modelleri önerirsiniz? Webde bakınca her yerden üzerime Goccia City Zero hücum ediyor, tavsiye eder misiniz, kullanan var mı? Bugün bir bisikletçiye gittim, Goccia ucuz malzemeden güven olmaz Dahon'dan şaşma falan dedi ama ucuz malzeme dediği bile 3000 TL, zira gösterdiği Dahon 6000 TL civarında ki bu bütçemi hayli aşıyor.

Genel olarak bisiklet kültürüne epey yabancı olduğumdan genel tavsiyeleriniz de makbule geçecektir.

Beni biraz aydınlatabilirseniz epey mutlu olacağım.

Sevgiler
 
Scudo
1-) o yolda kullanmiyorum.
2-) e-bikenin akuleri bir zaman sonra ömrü azalıyor ve normal bisiklet alırsanız bunlara kafa yormazsiniz arkadasimda e-bike vardı sattı motosiklet aldı şuan mutlu ter konusu ise ağır ağır giderseniz terlemeyebilirsiniz zaten onumuz kış.
3-)bilmiyorum -(
 
Parkur problem degil trafik olsun yada olmasin , korkmaniza gerek yok . millet caddesinde her sabah bisiklet suruyorum , yine birkac gunde bir katlanirla yol alan birileri oluyor hep.

Ter konusu ise kisiye ozel bir durum . ayni parkuru kullansam ben herseferinde vicik vicik olurum kesin. Duz yolda yavas surebilirsiniz o zmn gercekten terlemeyebilirsiniz fakat gulhaneden sultanahmete cikan yokusu bisiklet elde tirmanabilirsiniz orasi biraz terletir gibi .
 
Ufak bir sirt cantasina ya da bagaja monte edeceginiz bir cantaya koyulacak kiyafetler ve havlu dus alma imkani yoksa en iyi cozum bence.
Yoksa "yavas gidiyim terlemiyim" olayi pratikte pek olmuyor. Yahut ben basaramiyorum.
 
Ne yazık ki havlu duş vs gibi bir imkanım yok - keşke olsaydı :/ -. Bu durumda bana elektrikli bisiklet yolu görünüyor gibi, ben de böyle düşünmüştüm.

Bu durumda iki sorum kalıyor;

Her gün Beşiktaş - Sultanahmet - Maçka parkuru çok iddialı mı sizce? Toplam 20-25 km gibi bir mesafe oluyor.

Daha önemlisi, bisiklet tavsiyesi. Ne kadar araştırmaya çalıştıysam da Goccia City Zero - çok iyi reklam kampanyası yapmışlar - dışında bir model hakkında hiç bir şey okuyamadım. Bugün gittiğim bisikletçi kafama kuşku düşürdü, yoksa iyi yorumlar da okumadım değil. Sizce nasıl bir bisiklet bu? Başka marka model öneriniz olabilir mi?
 
@consoflight terlememek icin pedal cevirmeyecekseniz neden elektrikli bisiklet istiyorsunuz anlayamadım ben . eve tasirim diye mi yada bisiklet sevgisinden mi :) bnce elektrikli motor ve bisiklet alin hem bisiklet surmek istediginizde hafif bir bisikletiniz olur hemde trafikte motorla daha rahat edersiniz diye dusunuyorum ama siz nasil yaklasiyorsunuz duruma ?
 
Katlanır ve e-bike' lar hakkında bilgim yok.
1- İstanbul' da oturmuyorum, Ankara' da ise mesai başlangıç ve bitiş saatlerinde bâzı yerlerde çok trafik oluyor, bu durumda mecburen kaldırımı kullanıyorum.
2- Ben arada sırada 10 km.lik ve 10-15 dakika süren tek yokuşa sâhip arkadaşımın evine pedalladığım mesâfeyi her defâsında ter kesilerek alıyorum. Havalar ister sıcak ister soğuk olsun. Yedek giysiler olmadan olmuyor.
3- Goccia City' yi sâyenizde ilk kez duydum, baktım biraz, 22 kilo imiş. Katlayıp yanınıza alsanız, bir kat merdiven tırmansanız yine epeyce terletir gibi.

Dükkân komşumuzun paketçisi yıllardır belki bin kilometreyi Bianchi' nin elektirikli bisikletiyle katetti. Biri pirizde durmak kaydıyla iki batarya kullanıyor. Her bisiklette olabilecek ufak-tefek sorunlar dışında büyük sorunları olduğunu hatırlamıyorum. Bisiklete baktığı da yok, hoyrat kullanıyor. Şunun eski modeli: (link)

Sizin düşündüğünüz model buna göre iyi olsa gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: consoflight
Yazin arkadasim almisti Goccia e-bike. Ise gidip gelirken trafikte problem yasiyordu cunku cikabildigi maks hiz 20 km/s idi. Oyle ki bizim bile arkamizda kaliyordu. Ona uyumlu gidiyorduk. (Modelini bilmiyorum belki daha ust modeller daha hizli gidiyordur) Ustelik @7haiku nun dedigi gibi oldukca agirdi. Bu yuzden bence sadece ulasim icin istiyorsaniz ve amaciniz hem trafige takilmamak hem terlememek ise motosiklet daha mantikli. En azindan trafik akisina uyum saglarsiniz. Arkadasimda Goccia'yi satti su an motosiklet kullaniyor..
Lakin gercekten bisiklet kullanmaktan keyif aliyorsaniz ve sadece kiyafet/ter konusu sebebiyle farkli arayislara giriyorsaniz bunu kesinlikle dert etmeyin. Sirt cantaniza koyun yedek kiyafet ve el havlusu gayet pratik olur. Zaten alacaginiz termal iclik ve formanin havalandirma bolumleri olacagi ve ter tutmayacagi icin istesenizde oyle kan ter icinde kalmayacaksiniz..
Son olarak satici size 6000 TL lik Dahon'lari onerse de 1500 TL civarinada modelleri var forumda bolca kullanan arkadaslarda mevcut
Umarim sizi en mutlu edecek tercihi yaparsiniz
 
biraz uzun bir başlık fakat şu iki konuyu okumanızı tavsiye ederim, hem sorularınıza daha net cevaplar bulursunuz hemde şevkiniz bir kat daha artar

İşe bisikletle gidenler
İşe Bisikletle Gidenler (2. Bölüm)

Bu grup içerisinde tayt forması ile işine gidip üstünü değiştirenler de var, takım elbise ile gidenler de. Duş imkanı olanlar da var, tuvalette üstünü değiştirip deodoranta abananlarda. Fakat e-bike kullanan bir kişi bile yok :)

Goccia'yi bir kişi de gördüm, o da site içerisinde turluyordu. Görünüş olarak dikkat çekiyor tabii ama ağırlığı büyük bir dezavantaj. Katlanırların genel olarak dengesiz olduğu düşünülürse birde o ağırlıkla daha kötü olabilir. Trafiğin yoğun olduğu kısımlarda sağdan yavaş yavaş gitmek, trafiğin içinde (sağ şeridin ortasında) araçlar ile aynı hızda gitmekten çok daha tehlikeli oluyor.

Benim önerim hazırlıklarınızı (bilgi, kıyafet ve araştırma) yapın, e-bike parasına güzel bir şehir veya yol bisikleti alın ve işinize bisiklet ile gidin. Sonra iş yerinden 3-5 kişiyi daha kandırın, sayımızı arttırın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: consoflight
Özür dileyerek sormak istiyorum. A2 ehliyeti olmadan kullanılabilien elektrikli motosikletlerden düşüdünüz mü?
O mevzuat değişecek diyorlardı değişti mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ben ayakkabı dahil tüm kıyafetleri işyerinde değişitiriyorum, kıyafetleri sırt çantası ile taşıyorum sadece ayakkabıyı işyerinde bırakıyorum, güzergahımda yokuş yok ama burada 6 ay havanın durumu malum, işyerinde ıslak mendil bulunduruyorum, onunla koltuk altı vs. terli yerleri silip öyle giyiniyorum. Ayrıca dik yokuşlarda yürüyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: consoflight
Arkadaşlar yönlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim, oldukça aydınlandım sayenizde :)

@Atacan Ne yazık ki her gün aralarında 10 km kadar mesafe ve yokuş olan en az iki yere gidip 5-6 saat geçirmem gerekiyor. Bu sebeple gün içinde iki defa üst baş değişme ve ter problemleri ile uğraşmak çok çekici gelmiyor bana. Daha az tepesi olan bir şehirde yaşıyor olsaydım güzel bir şehir bisikleti almayı çok isterdim ancak İstanbul 777 tepe olmuş durumda ve bisiklet ulaşımdan ziyade idman gibi.

@furkan.zaman bisiklet ile ilgili olan ilgim bir kaç sebep temelli, ilk olarak ulaşımımı petrol endüstrisinden bağımsız hale getirecek olmak beni çok heyecanlandırıyor ki bu durum beni motorsiklet tercihinden uzak tutan yegane şey şu an, bunun dışında insanın kendi beden gücünden daha fazla istifade etme ihtimali ile bisiklet tercihi hevesimi ayrıca arttırıyor, tüm bunların dışında da istanbul gibi bir şehirde trafik ve toplu taşıma bekleme dertlerini ortadan kaldırma ihtimali zaten şahane :) Bu katlanır e-bisikletlerle düz yollarda motoru kapatıp pedallar, yokuş çıkarken motor takviyesi ile devam ederim, çok uzun mesafelerde de katlar toplu taşımaya atarım diye düşünüyorum, hiç pedal çevirmemek çekici gelmiyor.

22 kilo biraz fazla gerçekten şu an kafama en çok takılan durum bu.

Ayrıca bisikletçinin bana önerdiği Goccia City Zero alternatifi olan model Dahon Ciao EI7 ancak dediğim gibi fiyatı çok yüksek.. Araştırmalardayım :) Ek yorum öneri almaktan ayrıca memnun olurum.

Yeniden çok teşekkür ederim.
 
@consoflight boyle olunca mantıklı gercekten , bnde soyle bir fikir verebilirim. Yurtdisindan ebaydan aliexpressten elektrikli bisiklet kiti afı altinda malzemelerini satiyorlar. Bunlardan alarak kendi aldiginiz katlaniri elektrikli bisiklete cevirebilirsiniz. Hem yaparken zevli olur , hem kendi yaptiginiz icin bisikletin heryerinden emin olursunuz , fiyatida bir miktar ucuza gelmis olur . onumuz kış bahara kadar bitirebilirsiniz .
 
kit ile bisiklet dönüştürmek sağlıklı bir şey mi dersin? baya ön tekerleği değiştiriyor sanırım o kitler.
 
Üstün selam , hem iş kıyafeti hem güzergah hem ter konusu sana motosiklet daha uygun. E-bike lar suanda çok kullanışlı değiller maalesef daha çok yol almaları lazım.Spor yapıcam diyorsan bisiklet al ama söylediklerine uyan motosiklet..
 
Tavsiyeyi bisikletinize mi yapicaz ☺
 
Geri