Scudo Sports

Yeni bir dost buldum kendime

Kayıt
29 Ağustos 2016
Mesaj
36
Tepki
49
Şehir
İstanbul
İsim
Sefa
Bisiklet
Diğer
Öncelikle herkese merhaba yeni kayıt oldum bu güzel foruma 9 sene katlanır bisikletler kullandım en son 6.5 senelik Carraro Flexi Bike'ım Balıkesir Merkezde Yaylada AVM çıkışının ilerisindeki yol yapım çalışmasında girdiğim çukurla beraber gidonu ve çatalı orada bıraktım Burhaniye'ye döndüğüm zaman okula git gel amaçlı bir bisiklet kiraladım ve bambaşka birşey farkettim freni tutmasada hiç güvenli hissettirmesede ben kiraladığım bisiklete hayran kalmıştım dükkana geri dönüp kaça satarsınız diye pazarlık yaptım ilk 150 dendi sonra ya son oluru ne derken 130 dedi cebimde 110 lira var dedim ve aldığım iki haftalık harçlığı bıraktım oraya mutluydum yeni bir bisikletim vardı ve eve gidiyordum yazın ortasında 6 saat okul (malum üniversite hazırlığı) hiç çekilmiyor fren tipi farklıydı ön freni yoktu ama çok havalı gelen fren kolları tamdı (iki tane var biri üzerinde biride masamda duruyor şuan) eve döner dönmez Carraro'nun parçalarını sökmeye başladım fren pabuçlarını baya destekle taktım artık en azından bisiklet yavaşlayabiliyordu seleyi değiştirirken üstündeki seleninde Selle Royal olduğunu farkettim üstündeki parçalarda ciddi ciddi Shimano'ydu ağırlık açısından tek ağırlık yapan şey arkadaki dişliler onun dışında aşırı hafif geldi benim size asıl sorum bu bisiklet kimin üretimidir ve en kolay nerelerden parça bulabilirim

https://i.hizliresim.com/RQorjo.jpg
(ve evet bantları sökeceğim cidden iğrenç hissettiriyor)

https://i.hizliresim.com/pEBbOz.jpg

https://i.hizliresim.com/kEn95v.jpg

https://i.hizliresim.com/2j86B0.jpg
(soldaki eski fren pabucu sağdaki carraro dan söktüğüm ikisinide değiştirdim sadece karşılaştırmak için resim çektim)
 
Scudo
Hayırlı olsun
Arka frenin önündeki şey ne?
 
@mfmayliba
kilit sistemi arka freni kilitliyor kilitlediğin zaman düz metal şeklinde bir anahtarı var üstünde kalıyor tekrar kitlediğin zaman geri alabiliyormuşsun
 
  • Beğen
Tepkiler: mfmayliba
@wecouldbefree
Valla bence cok guzel bir kadro bulmussun. Yerinde olsam hic dusunmeden onu single speed yapardim.
Hayirli olsun. Sakin satma, verme kimselere.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ucuza almışsınız hocam sonuçta yürüyen bir klasik.
 
Kaç kadro bu böyle?
 
Umarım birbirinizi mutlu edersiniz :) Kazasız belasız sürüşler dilerim
 
Buna bir kumlama fırın boya yürüyene kromaj ateş gibi olur.
 
@wecouldbefree Vakti zamanı geldiğinde bu kadroya ne emek harcarsınız, nasıl güzel bir alet çıkar ortaya aklınız durur, kıymetini bilin, vermeyin/satmayın kimselere, kazasız belasız nice sürüşleriniz olsun birlikte.
 
https://i.hizliresim.com/dXkd7Q.jpg
Bu gün dolaşırken bisikletimin aynısndan(kesinlikle daha temiz daha iyi durumda olan bir versiyonuna) denk geldim gerçekten büyüleyici bir bisikletti sahibi orjinalini bozmamak için ciddi harcama yapıyordu

@Aazam
üstünde herhangi bir yazıya rastlayamadım nasıl ölçeceğimi söylerseniz severek ölçerim
@nevzatsercanoktay
bende öyle umuyorum çok teşekkür ederim :D
@Fakir Kemancı
o konuda çok fazla bilgiye ihtiyacım olacak
@Anonim
şu hali ile bile cidden mutlu etti kadro üzerinde araştırma yapmaya ufaktan ufaktan bişeyler yapmaya başlayacağım
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
Çok iyi bir fiyata almışsınız. Bence bütün dişli sistemini söküp kontra pedallı bir single speed yapın. Singlespeed'in keyfi bir başkadır. Ayrıca Single olunca çok daha hafif olacaktır. Boyasında pası, çürüğü falan yoksa hemen boyatmak için acele etmeyin ilerleyen zamanda boyatırsınız. Hayırlı olsun iyi günlerde pedallayın.
 
Hayırlı olsun fakat senin bisikletin o kesinlikle aynı dediğin bisikletin aynısı değil ne yazık ki. Vites değiştiricilerinden anlayabilirsin. Kadronun ne oldugu arka firenin takılı oldugu plaka da yazabilir oradan bakabilirsin. Senin için bununla uğraşmak çok farklı tecrübeler edineceğin bir uğraş olacaktır. Şimdiden kolay gelsin diyorum.
 
@Atıl Güven
internette DIY(kendin yap) olan her işlemi yapma/deneme düşüncem var ama boya konusunda bencede haklısınız

@D.Mustafa
teşekkür ederim
 
Eski ve bozuk parçaları yenilerle değiştirin derim.Orjinaline sadık kalmak isterseniz bayağı masraf olur. İkinci el eski parçalarla uğraşmayın. Jantlar kötüyse ve tamir edilemiyorsa değiştirin. Furj ve Aynakol göbek bakımlarını yapın veya değiştirin.Genellikle eski bisikletlerde bu kısımlar harap oluyor.
 
V Frene uygun bir adaptör falan yaptımak mümkün müdür bu gün bir kaç kere ciddi durumlara yol açıyordu
 
nerde o eski bisikletler.. dilleri olsada konuşsalar
 
@wecouldbefree hiç uğraşmayın.Onu yapacak kaynakçıyı bulmak zor zaten. Sağlamlık konusu da şüpheli olacaktır.Kaynak yaparken kadronun delinme tehlikesi de çabası. Orjinalinde olan kumpas tipi frenleri tavsiye ederim.
 
@Yetkin bu kumpas fren nasıl ayarlanır nasıl tutar çünkü şuan pabuçlarını değiştirmeme bir ustaya tekrar göstermeme(fren telini değiştirdi) jantı temizlmeme rağmen en fazla yavaşlatıyor

öğrenci bütçesini aşmayacak kumpas fren seti varmıdır kumpas frenlerde hangi markaya güvenmeliyim aydınlatırsanız çok sevinirim
 
Bisikletin sadece sizi bir yerden bir yere götüren bir alet olmadığını bu güzel yazışmalardan sonra bir kez daha anladım iyi günlerde kullan dostum

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri