Cebrail ŞEKER
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 5 Ocak 2009
- Mesaj
- 532
- Tepki
- 403
- Şehir
- sivas
Size milli takım kampımızda gördüğümüz derslerimi sizlerle paylaşmak istedim. Öncelikle size antrenman şeklini anlatacağım yeni baylayan bir kişi için veya düzenli antrenman yapmak isteyen bir kişi için geçerlidir. Bu yazacaklarım konusunda emin olun bu bilgileri bulamayacaksınızdır.
İlk antrenmanımız:
(KB)antremanı yani kompenzasyon antremanı çok az kuvvet. Performansın %40 ila %50'si kullanılacak bu antreman için nabızımız (160) eksi yaş örneğin benim yaşım 15 160'dan 15 çıkarıyorum 145 kalıyor yani benim bu antremanda maksimum nabzım 145 olucak...
(TD1) antremanı yani temel dayanıklık antremanı burada'da az kuvvet. Performansın %50 ila %70'i kullanılır buradada 170 eksi yaş
(TD2) yani temel dayanıklık 2 antremanıorta kuvvet.Performansın %70 ila %80 kullanılır. 180-yaş
(GB) antremanı yani gelime bölgesi antremanı yüksek kuvvet. Performansın %80 ila %90 'ı kullanılır 200- yaş
(UB)antremanı yani uç bölge antremanı yüksek yüksek kuvvet performansın %90 ila %100 'ü kullanılır 220-yaş
Bunlardan ayrı olarak yokuş antremanlarıda vardır. (K1) antrenmanı yükleme süresi (6 saniye) tekrarlar (8-10) kere yapılır. Yoğunluk yani yokuşun eğimi %4 ila %8 olmalı. Yol bisikletine göre dişli sayısı(42-16)'dır. Her 6 saniye yüklenmeden sonra 5 dk dinlenme ama dinlenme 5 dk (td1) antremanı yapılarak dinlenilcek bisiklettenn inipde oturup dinlenme değil...
(K2) antremanı yükleme süresi (20 saniye) tekrarlar 3-10
Pedal devri (70)
Seri dinlenme yani (td1) bölgesinde yine (15 dk)
Isınma süresi (20 dakika)
Antrenman bittikden sonra 10 dk (td01) yapılacaktır.
(mkf) maksimum kalp frekansıda 120 olacak.
Dişli sayısı yol bisikletine göre 39-17
(K3) antremanı bu antremanda vucut enerji hazırlanmasına geiyo (asit-laktik) oluşumlu (aneorobik)
Yükleme süresi (75 saniye) tekrarlar (6) ila (12)
Yoğunluk-yüksek performans basabilir (600-700)watt
Pedal frekansı (80-100) devir
Dinleme (15-20) dakika. (td1) bölgelerinde
(mkf) maksimum kalp frenkansı (120-140)
Dişli --yok burada WATT var
(K4) antremanı antremanın hedefi:
Yarışdaki gibi yokuşta tempolu veya ritim değişmelere özel kuvvet antremanı. Isınma (30) dakika, (td1) bölgelerinde, yükleme süresi (20dk)-(120) dakika. Dişli sayısı yarışta nasıl ısınarak dişli kullanıyorsan öyle kullan. (K5) antremanı yükleme süresi (20-25) dakika, (5 ila 15) km yapılır tekrarlar(2-5)defa yapılır. Bunda da dişli sayısı yok (k3) antrenmanından küçük pedal devri (60-80) devir, dinlenme (20-30) dk (td) ve (kb) bölgelerinde.
Bunların dışında yazıcağım bir şey daha var kendinizi bir araba gibidüşünün ve sert dişli cevirmeyin yani arabayı 4. veya5. vitesde kaldıramazsın sizde kedninizi öyle düşünün yavaş yavaş yükselin. Mesela (TD1) antremanını 2veya3 hafta yapın onda sonrada (TD2) 'ye geçin sonra o bitince yavaş yavaş yükselin birden yükselmek isterseniz MOTORU BOZARSINIZ...
İlk antrenmanımız:
(KB)antremanı yani kompenzasyon antremanı çok az kuvvet. Performansın %40 ila %50'si kullanılacak bu antreman için nabızımız (160) eksi yaş örneğin benim yaşım 15 160'dan 15 çıkarıyorum 145 kalıyor yani benim bu antremanda maksimum nabzım 145 olucak...
(TD1) antremanı yani temel dayanıklık antremanı burada'da az kuvvet. Performansın %50 ila %70'i kullanılır buradada 170 eksi yaş
(TD2) yani temel dayanıklık 2 antremanıorta kuvvet.Performansın %70 ila %80 kullanılır. 180-yaş
(GB) antremanı yani gelime bölgesi antremanı yüksek kuvvet. Performansın %80 ila %90 'ı kullanılır 200- yaş
(UB)antremanı yani uç bölge antremanı yüksek yüksek kuvvet performansın %90 ila %100 'ü kullanılır 220-yaş
Bunlardan ayrı olarak yokuş antremanlarıda vardır. (K1) antrenmanı yükleme süresi (6 saniye) tekrarlar (8-10) kere yapılır. Yoğunluk yani yokuşun eğimi %4 ila %8 olmalı. Yol bisikletine göre dişli sayısı(42-16)'dır. Her 6 saniye yüklenmeden sonra 5 dk dinlenme ama dinlenme 5 dk (td1) antremanı yapılarak dinlenilcek bisiklettenn inipde oturup dinlenme değil...
(K2) antremanı yükleme süresi (20 saniye) tekrarlar 3-10
Pedal devri (70)
Seri dinlenme yani (td1) bölgesinde yine (15 dk)
Isınma süresi (20 dakika)
Antrenman bittikden sonra 10 dk (td01) yapılacaktır.
(mkf) maksimum kalp frekansıda 120 olacak.
Dişli sayısı yol bisikletine göre 39-17
(K3) antremanı bu antremanda vucut enerji hazırlanmasına geiyo (asit-laktik) oluşumlu (aneorobik)
Yükleme süresi (75 saniye) tekrarlar (6) ila (12)
Yoğunluk-yüksek performans basabilir (600-700)watt
Pedal frekansı (80-100) devir
Dinleme (15-20) dakika. (td1) bölgelerinde
(mkf) maksimum kalp frenkansı (120-140)
Dişli --yok burada WATT var
(K4) antremanı antremanın hedefi:
Yarışdaki gibi yokuşta tempolu veya ritim değişmelere özel kuvvet antremanı. Isınma (30) dakika, (td1) bölgelerinde, yükleme süresi (20dk)-(120) dakika. Dişli sayısı yarışta nasıl ısınarak dişli kullanıyorsan öyle kullan. (K5) antremanı yükleme süresi (20-25) dakika, (5 ila 15) km yapılır tekrarlar(2-5)defa yapılır. Bunda da dişli sayısı yok (k3) antrenmanından küçük pedal devri (60-80) devir, dinlenme (20-30) dk (td) ve (kb) bölgelerinde.
Bunların dışında yazıcağım bir şey daha var kendinizi bir araba gibidüşünün ve sert dişli cevirmeyin yani arabayı 4. veya5. vitesde kaldıramazsın sizde kedninizi öyle düşünün yavaş yavaş yükselin. Mesela (TD1) antremanını 2veya3 hafta yapın onda sonrada (TD2) 'ye geçin sonra o bitince yavaş yavaş yükselin birden yükselmek isterseniz MOTORU BOZARSINIZ...