yeni başlayanlar için bisiklet seçimi...

specialagent

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
558
Tepki
389
Şehir
İSTANBUL
Bisikleti nerede kullanmayı düşünüyorsunuz? Şehirde mi, doğada mı, uzun asfalt yollarda mı? Bisikleti ne amaçlı kullanmayı düşünüyorsunuz? Ulaşım aracı olarak, gezmek eğlenmek için..21 Vites, 10 vites, CroMoly, Alüminyum, TXR, Shimano, Rapid Fire sözcüklerini duymuş, kafanız karışmış ve çaresiz kalmış olabilirsiniz.

Bisiklet alacaksınız ama hangisi? İlk karar vermeniz gereken hangi tür bisikletin size daha uygun olduğudur. Öncelikle tüm bu bilgileri size sağlıklı bir biçimde sunabilecek bir satıcıya ihtiyacınız olacak. Dağ bisikleti, tur bisikleti, yarış bisikleti (yol bisikleti) olarak üç ana grupta anlatacağımız bisiklet türlerinden birini seçtikten sonra dikkat etmeniz gereken en önemli nokta bisiklet kadrosunun size uygunluğudur. Bunun ideal ölçüsü ise şudur: Ayaklarınız yerde, bisikletin üst borusu üzerinde durduğunuz zaman boruyla aranızda dağ bisikletinde en az 3-4 cm, yarış ve tur bisikletlerinde 2,5 cm boşluk olması gerekir. Kadro boyu, bisikletin diğer ölçüleri arasında en fazla önem taşıyandır. Bisikletin marka ve modeline ~ göre değişen fiyatlar, genellikle hafiflik, sağlamlık, kullanım kolaylığı-güvenliği ile doğru orantılıdır. Şimdi size en uygun bisikleti saptayalım.

DAĞ BİSİKLETİ : Dağ bisikleti, doğayı, zarar vermeden keşfetmek için en uygun araçtır. Tüm dağ bisikletlerinin jantları 26 inçtir. Lastikleri genellikle kalın dişlidir. En çok kullanılan Lastik ölçüsü 26x1.95 tir. istendiğinde daha ince, dişsiz, asfalt yollara uygun Lastikle değiştirmek mümkündür. Frenler "cantilever'' tipidir. iyi bir fren sisteminde fren pabuçlarının janta olan konumu 4 yönde kolaylıkla ayarlanabilir olmalıdır. Dağ bisikletlerinin kadrosu diğer tip bisikletlerde olduğu gibi. çelikten, alüminyumdan, karbondan, titanyum veya bu malzemelerin karışımından yapılabilir. Ancak en yaygın malzeme çelik ve çelik alaşımlardır. Bu alaşımlardan en yaygını da CroMoly çelik olanıdır. Vites sisteminde 12, 18, 21 veya 24 vites kombinasyonu bulunur. Rublede (arka dişli grubu) 6, 7 veya 8 dişli, ön aynada ise 3 dişli bulunur. Fakat bazı bisikletlerde ön aynaya 4. Dişli de gerekebilir. Gidon genellikle düz yada arkaya doğru hafif eğimlidir. Vites kolları gidon üzerinde veya altında olabilir..

TUR BİSİKLETİ: Genelde 12, 18, 21 vitesli, yarış bisikleti gidonlu, 28 yada 700 C tekerli, kalınca, sağlam görünüşlü kadroya sahip, çamurluklu ve ön-arka bagajlı uzun yol için tasarlanmış, genellikle çelik, bazen de alüminyum kadrolu, kullanımı rahat bu bisikletlerle uzun asfalt yolları yutmaya hazırlanın.

HIBRID (MELEZ) : Son yıllarda ortaya çıkan melez bisikletler dağ bisikletinin sağlamlığı, güvenliği ve konforu yarış bisikletinin hafifliği, ataklığıyla birleştirilmiştir. Düz yada hafif yükseltilmiş gidon, 28 " jant ince fakat dişli Lastikler, en az 18 veya 21 vites en önemli özellikleridir. Şehir içi veya çok bozuk olmayan toprak yollarda idealdir.
kaynak:bodosk
:ci: :eek:
 
Scudo

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul
Bu yazının kaynağı 93 yılında çıkardığımız Yeşil Bisiklet dergisidir.. Yazan da benim..(Dikkat ederseniz "cantilever frenden sözediyorum,V fren daha o zamanlar yok!!)

Piyasada dolaşan bisiklet yazılarının bazılarının ya tamamı benimdir veya biraz değiştirilmiş, ya da ilham kaynağı olmuştur..Hatırlatmakta fayda var..
Selamlar.. :cool:
Gürsel


 

specialagent

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
558
Tepki
389
Şehir
İSTANBUL
abicim ellerinize sağlık..çok teşekkürler...kaynağı orada bulunca orayının adını verdim..
saygılar&selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Kılıç

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul
Selam..
Sorun değil tabi .. Nerden bilecektin ki? Ama bunu orda yayınlayan kişiler doğru davranmamış..
Selamlar..
Gürsel

 
Yukarı Alt