Scudo Sports

Yeni alınan bisikletin nereleri yağlanır?

ti4u

Üye
Kayıt
28 Temmuz 2010
Mesaj
3
Tepki
0
Şehir
istanbul
Merhaba arkadaşlar, forumda yeniyim, yeni alınan 1 bisikletin sadece zincirini yağlamak yeterli mi? Yoksa vitesler, frenler ve göbekler de yağlanmalı mı?

Aynakol ve göbek kısımlarına zincire kullanılan yağdan sıkmak zararlı mıdır?

Tabi fren derkek V frenlerin yaylı kısımlarından bahsediyorum...

Teşekkürler
 
Scudo
Yeni alınan bisiklet yağlanmaz, eğer ki zincir çok kuruysa belki bir miktar yağ gerekir ama normalde gerekmez.

Aynakol, göbek vb. aksamlar ilk sene içinde kolay kolay bakım, yağlama vs. gerektirmez, tabi ki belirli bir kalite seviyesinde ise kullandığınız bisiklet bu durum geçerlidir, diğer türlü zaten yağlamak da fayda etmez.

Aynakol zaten yağlanmaz, yağlanacaksa aynakolun göbeği yağlanır ancak artık çoğu aynakol göbek modelleri kapalı rulmanlıdır, yani bizim açıp da yağlayacağımız pek bi tarafları yoktur. Göbeklerde ise özel rulman gresi kullanılır, bu akıcılığı düşük ağdalı bir yağdır ve zincirde kullanılan yağdan tamamiyle farklıdır. Göbeklere zincir yağı sıkılmaz, bu sadece oradaki yağın akıcılığını artırıp bir süre sonra göbeklerde yağ kalmamasına neden olur ki bu da göbeğin ömrünü yemekten başka işe yaramaz.

Yeni bisikletinizle ilgili Ender Abi'nin Evde Amatörce Bisiklet Bakımı konusunu size önerebilirim;
Evde Amatörce Bisiklet Bakımı. - BisikletForum
 
Teşekkürler, çok faydalı bir bilgi vermişsiniz, peki şunu da sorabilir miyim? aynakol ve göbeklerin greslenmesi yılda bir midir? yoksa km ile mi alakali?

Teşekkürler
 
evet yılda bir kere greslemek yeterli olur sanırım. zaten o zamana kadar da bisikletin ilk servis bakımı gelir orada söylersiniz greslerler :)

aslında sizin yapabileceğiniz eğer bulabilirseniz bir lastik basıncı ölçen alet alıp yol bisikletleri için haftada bir dağ bisikletleri için ayda bir lastik basıncını ölçerek şişirmek. çünkü lastikler zamanla hava kaybediyor.

bunun dışında zinciri özellikle uzun yol yapıyorsanız ayda bir yağlayabilirsiniz. zincir yağ olarak ben (link) kullanıyorum. arkadan ses gelmeye başlarsa ya da halkalar çok kuru gibi görünüyorsa zincirin yağlanma zamanı gelmiştir.

bunun dışında özellikle bisiklet tamiri ile ilgili kaynaklarda ön, arka vites değiştirici, v frenlerin hareketli noktalarının ve jant tellerinin jantla birleştiği noktaların da yağlanması tavsiye ediliyor. (eski bisikletlerde özellikle yağışlı ortamlarda bisiklet kullananlar için fren ve vites kablolarının da. yeni bisikletler genelde bir plastik koruyucu ile geliyor)

ama bu bahsettiğim yağ çok ince bir yağ ve zincir yağı değil. zaten kullanırken çok az sadece 1 damla kullanıyorsunuz ve fazla miktarını alıyorsunuz.

(link)

bu yağı türkiyede bulmak mümkün değil. ve bu yağ dışında başka bir yağı da kesin emin olmadan kullanmanızı tavsiye etmem.
 
@HaliliOzturk

Gayet acik olmus:D
 
(link)

bisiklettin yağlanan parçaları ile çok kaynak var ama hem bilinen bir site hemde resimli, gerçi yeni alınan bisiklet hemen kullanabileceğiniz şekilde satışa sunuluyor. ama yağlamanın bir zararı olmaz.
 
Aynı soruyu ben de soracağım, benim bisiklet henüz kurulmadı, kurulurken yağlayacaklar mı, yoksa yağlasalar da gereksiz mi olur?

Zaten evde duracak akıp da yağ sağa sola batırmasın öyle sık kullanmayacağım belki hafta da bir...
 
@mehmet ulaş kurulurken yağlanmasına gerek yok o zaman, ben kedim yağlarım kullanımıma göre anladım...

Peki zincir yağım yok, almalı mıyım, çok sık kullanmayacağım bisikleti, hafta da bir, gereksiz masraf olur mu, yoksa her bisikleti olanın evinde bulunması gerekir mi?
 
Sıfır aldığım bisikletin montaj esnasında ön jant göbeğini greslemeyi unutmuşlar. QR'ı bir çıkardım ki kupkuru, tertemiz. Neyse ki erken farkettim. Olacak iş değil.

Bunu gördükten sonra diyebilirim ki aklınız varsa yeni de alsanız ikinci el de alsanız, sökebildiğiniz heryeri sökün ve kontrol edin, gerekiyorsa yağlayın/gresleyin.
 
QR milinin girdiği delik greslenmez. Jant göbeğinin iç kısmı greslenir, bu bölgeye ulaşmak için de jant göbeğinin kapaklarını anahtarla açmanız gerekiyor. Siz doğru noktayı greslediğinizden emin misiniz?
 
@Mehmet Altuğ Bey, göbeğin greslenmesi ayrı, göbeğe giren QR'ın greslenmesi ayrı, mesajımda yanlış ifade etmişim şimdi farkettim. Söylemek istediğim göbek değil, QR. Fakat QR neden greslenmez? Seat post'u bile gresliyoruz. Metalin metal üstüne bindiği ve kapalı olan her sistem greslenir, benim bilgime göre. Kendimi bildim bileli de böyle yaparım, şu ana kadar aldığım tüm bisikletlerde QR gresli olarak geldi, bu bahsettiğim bisikletimde ise arka QR gressli, ön taraf tamamen kupkuruydu, ki bence olmaması gerekir, ilk defa sizden duyuyorum QR greslenmez diye. Açıklarsanız sevinirim.

Selamlar.
 
QR millerini greslemiyoruz çünkü gerek yok :) Sandığınızın aksine, QR mili ve jant göbeği birbiri üstüne binmiyor, jant göbeği QR milinin çevresinde dönmüyor. Dolayısıyla o bölgede bir sürtünme meydana gelmiyor. Jant göbeğinin kendisi kapalı bir sistem ve göbeğin kendisi, göbeğin içindeki milin etrafında (göbek tipine göre bilyalar veya rulmanların üzerinde) dönüyor.
 
Jant göbeğinin ortasından mil geçiyor ve çatala mil aracılığıyla bağlanıyor, göbek nasıl mil üstüne binmez? Havada kendi kendine dönmüyor netice itibari ile, QR vidasının üstüne bir şey binmemesi için jantın başka bir yerden destek alıyor olması gerekir, halbuki bisiklet ile tek bağlantı noktası QR mili. Hepsini geçtim QR üzerinde korozyonu engelleyecek bir tabaka/boya yok. Söylediğiniz a.ık.ası pek mantıklı gelmedi bana, ama yine de acaba ben mi yanlış biliyorum diye yabancı forumlarda hızlıca bir bakındım demin, fakat okuduklarım bildiklerimi destekler nitelikte, tamamı benim söylediğim biçimde gresliyor, QR greslenmez düşüncesini bir tek sizden duydum, ben yine bildiğim gibi yapmaya devam edeyim. :)

Selamlar.
 
@Kahveci bisikletin yükünü qr taşımaz taşıyamaz, qr sadece maşaya oturan göbeği orada sabit tutmak içindir maşa ve arka çatal göbeklere oturur qr ile sadece jantı yuvada tutmak için sıkıştırma işlemi yapılır.
 
Kahveci, bisikletinizi ters çevirin ve ön tekerleğin dönüşünü izleyin. Jant göbeğinin, maşanın iki bacağı arasına QR vasıtasıyla sıkıştırılan milin üzerinde döndüğünü göreceksiniz.
 
Yeni alınan değil ama bakımı yapılan bisiklette zincir hariç nereler yağlanır gidon kısmında özellikle nerelere hangi yağdan kullanmalıyım. Bisiklet tamamen sökülü durumda
 
@hfg furc takimini sokerek once kadro canagini sonra da furcu yağlayacaksiniz. Gresle
 
  • Beğen
Tepkiler: hfg ve necmeddin
@hfg

Selamlar

Hocam bakımı yeni yapılan bisiklet neden sökülü durumda. Bakımını yapan yağlamamış mı , Neden sadece gidon kısmını sordunuz , ses mi geliyor.
 
@hfg

Selamlar

Hocam bakımı yeni yapılan bisiklet neden sökülü durumda. Bakımını yapan yağlamamış mı , Neden sadece gidon kısmını sordunuz , ses mi geliyor.
Hocam bisikleti boyattım, bakımını kendim yapmaya çalışıyorum biraz da amaç hangi parça nerdeymiş nasıl çalışır öğrenebilmek, zincir arka aktarıcı vs bakımı hakkında forumda yeteri kadar bilgi var ama gidon kısmı hakkında bulamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: Equilibrium
Geri