Scudo Sports

Yeni aktarıcıda zincir sürtmesi sonunu nasıl çözebilirim?

gkon

Üye
Kayıt
9 Nisan 2015
Mesaj
51
Tepki
20
Yaş
32
Şehir
İstanbul
İsim
Gökberk
Başlangıç
1999—00
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba arkadaşlar,

Yeni aldığım Acera FD-M390 ön aktarıcı ve Acera FC-M391 aynakolun montajını yaptım. Fakat ön vites kablosunu henüz bağlamamış olmama rağmen zincir ön aktarıcıya sürtüyor. L vidasını tamamen gevşetsem bile kurtaracak kadar içeri çekilmiyor. Aktarıcıyı aynakola paralel bağlamaya çok dikkat ettim ve 3mm kuralına da uydum. Aynakolun vidasını sonuna kadar sıktım. Fazla sıkıp çok içeri girmesi gibi bir durum mümkün mü? Hatayı nerede yaptım bilmiyorum. Yardımlarınızı rica ederim.

(link)
 
Scudo
Bendede aynı sorun vardı uzun zaman öyle bindim artıcının iç tarafı ayna gibi oldu. Vitesleri ince ayar yaptıktan sonra ön artıcının konumunu ayarlamayı dene .
 
Merhaba. Ben cepten baktım ama resimleri göremedim. Buraya yükleseniz daha rahat olur.
 
Resimler gözükmüyor maalesef
 
Sorun orta göbeğin kısa olmasıymış arkadaşlar. Hiç bilmediğim bir konuydu bu. Göbekteki dingil yarım cm kısa geliyor. Aynakol kılavuzunda 123 mm dingil gerektiği yazıyordu. Ben de yine kılavuzda uyumlu diye gösterilen Shimano BBUN26-K orta göbek aldım. En kısa zamanda takıp deneyeceğim. Bir şey daha öğrenmiş oldum. :)

Resimleri buraya yüklediğimde mesaj içinde görüntülenemedi nedense.
 
Aktaricinda sorun yok, yapacagin islem sadece kelpceyi gesetip aktaricinin arka tarafini biraz vermen olacak.
Nereyi ve netarafa cevirecegini resimde isaretledim.
Jf9fwdO.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Benim hatam yok valla. Ben hiç resim göremedim. Ondan yardımcı olamadım. :D:D
 
@Murat Cömez
Ya benimde yüksek vitesteyken aktariciya surtuyor ne yapmam gerekiyor.Ayna gibi kaldi aktarici…
 
@Murat Cömez

Öncelikle çok teşekkür ederim. Sorunum üstte de yazdığım gibi göbek dingilinin kısa olmasıymış. Uzunu ile değiştirdim ve sorun çözüldü. Ayrca fotoğraflarda tam belli olmasa da aktarıcı dişlilere tam paraleldi. Ölçerek yapmıştım. :)
 
@gkontr

Sorununuzu şimdi okudum ve çözüldüğüne sevindim. Burada verdiğiniz fırsattan yararlanarak (eski dilde bu 3 sözcük yerine bilistifade denirdi :)) kısa bir bilgi eklemek istiyorum:

Orta göbeğin mil uzunluğunu değiştirirken zincir hattı (chain line) denilen ölçüyü de bozmamak gerekir. Bu ölçü kadronun uzunlamasına orta ekseninden aynakol dişlilerinin orta uzaklığı ile ruble dişlilerinin orta uzaklığıdır ve eşit olmalıdır. Eğer fark aşırı derece yüksekse, zincirin bir yöne doğru çaprazlanması artar ve zincir, ayna, ruble aşınmasını arttırır.

Sizin durumunuzda sanırım milin dışa doğru 3-5 mm'lik bir kayışı zincir hattını çok fazla etkilemeyecektir. Ama eğer yeni aldığınız orta göbeğin mili aynakol yönüne doğru 7-8 mm den genişse zincirde bir yöne doğru fazla çaprazlama yaşayabilirsiniz.

Shimano sitesinde ön aktarıcılarının chain line değeri sizinki de dahil 50 mm olarak veriliyor. Bu ikili aynakol ön aktarıcıları için tabi daha kısa. Dolayısıyla daha kısa chain line 'e sahip bir ön aktarıcı bulmanız zor olacağı için sizin çözümünüz, o sürtmeyi kurtaracak olanlar arasında en kısa orta göbek milini takmış olmanız halinde en ideal çözümdür.

Yeni donanımınızla keyifli pedallamalar...
 
  • Beğen
Tepkiler: gkon ve SerkanH
@Haluk Eke Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Benim eski hat mesafesi 45mm idi şu anda 50 mm oldu. Sanırım fazla etkilemeyecektir ama bunu gözlemleyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Geri