Scudo Sports

Yarış gündemi

Güvenlik sebebiyle alındı o karar. Kolların gidona yaslandığı pozisyonda bisiklet kontrolünüz çok ciddi oranda azalıyor.
Zaman zaman düzlüğü bulunca yaparımda aracın yoğun olduğu yerlerde yapamıyorum. Araçların rüzgarı süpürür sonra. Canımdan korkum yok ama sürücülerin başını belaya sokarız.🤪

veya domestikler boşları toplayacakmış
Bunu Twitter'da gördüm de birisi "günahlarınızı da verin, onuda domestikler taşısın" yazmış. 😅
 
Scudo
@seko35.50 TT pozisyonu içinde aynı şekilde güvenlik için alınan bir karar olduğu söylemek istemiş @Veto8 bey.
Biliyorum bende ilk yazdığım yazıda zaten güvenlik için olduğunu belirttiğim için üzerine basarak bir daha yazdım! Yani güvenlik için olduğunu bana tekrar belirtmesini anlamsız buldum.
Arkadaş şurada ayda yılda bir bilgilendirme yapmak için bir şey paylaştım inanın pişman oldum! Nolmuş yani zararlı veya rahatsız edici birşeymi yazdımda baltalıyorsunuz sürekli? Yok zaten yasakmış,yok güvenlik içinmiş! Sonrada bana neden konu açmıyorsun diyorlar🙄
 
@seko35.50 Yine kolları gidona yaslayarak sürmekte yasaklanmış,sebebide tt gidon stili yaratıp rüzgar direncini kıracağından,adil bir sürüş olmayacağı imiş. Yanlış anlamayın amacım tartışma yaratmak değil ama bu cümlenizden gidona kolların yaslanmasının güvenlik için değil TT stilinden kaynaklandığını yazmış gibi olmuşsunuz arkadaşta o stilinde güvenlik için yasaklandığını söylemek istemiş. Kontrolün kolay olmadığı için.
@seko35.50 Pişman olacak birşey yok ki ne güzel yazıyoruz işte. Alınmaya, gücenmeceye gerek yok.
 
Tt modda ya da froome modda kaza yapan oldu mu hiç? Bilmediğimden sordum.

Ayakta yokuş çıkmayı da yasaklasınlar bence. Arkadakilerin görüşünü kapatıyor. :ssrtcbya:
Oldu. Olmasaydı da güvenlik önlemi için kaza olmasını beklemek mi lazım?

Trentin de eleştirenlere kızmış 800 kişiye haber verdik, 16 kişi maili açmış, bir de utanmadan bize söylenmedi diyorsunuz, şeklinde bir serzenişte bulunmuş: (link)

Profesyoneller sonuçta kendi bilecekleri iş, ben olsam daha güvenli şartlarda çalışmak isterdim açıkçası. Zaten dikkat ederseniz genellikle genç prolar karşı çıkarken daha yaşlı olanlar yasağa olumlu bakıyor.
 
Son düzenleme:
O çöp yasağı da güvenlik sebebiyle geldi diyeceğim, ama konuyu baltalıyorsun diye azar işitmekten korkuyorum. :hımm:

Geçen sene Giro 3. etapta yerinden fırlayan bir suluğa takıp düşen Geraint Thomas kalçasını kırmıştı. Bu olay üzerine suluk kafeslerine yeni standartlar ve çöp yasağı geldi.
 
@seko35.50 Yine kolları gidona yaslayarak sürmekte yasaklanmış,sebebide tt gidon stili yaratıp rüzgar direncini kıracağından,adil bir sürüş olmayacağı imiş. Yanlış anlamayın amacım tartışma yaratmak değil ama bu cümlenizden gidona kolların yaslanmasının güvenlik için değil TT stilinden kaynaklandığını yazmış gibi olmuşsunuz arkadaşta o stilinde güvenlik için yasaklandığını söylemek istemiş. Kontrolün kolay olmadığı için.
@seko35.50 Pişman olacak birşey yok ki ne güzel yazıyoruz işte. Alınmaya, gücenmeceye gerek yok.
Zaten ön boruya oturup sürmek güvenlik için yasaklanmış,diğer türlü tt tarzı sürüşte ise her sürücü yapamadığı için adaletsizlik olduğunu düşünmüş UCİ:acpsnr:.Alınganlık yapacak son adamım inanın :cool:bugüne kadar ne imalar oldu ne ukalalıklar yapıldı yine sesim çıkmadı,ama güvenlik yazısını üstüne basa basa yazmama rağmen arkadaş ''güvenlik için yasaklanmış'' deyince olay patladı :komik: neyse demekki bugün alınganlık günümmüş artık mazur görün beni:koptum:
Bu UCİ bunlarla uğraşacağına,madem güvenliği önemsiyor start finişteki demir bariyerleri kaldırsın önce! geçen sene adam ölümden döndü beyni patlıyordu.
Geçen sene Giro 3. etapta yerinden fırlayan bir suluğa takıp düşen Geraint Thomas kalçasını kırmıştı. Bu olay üzerine suluk kafeslerine yeni standartlar ve çöp yasağı geldi.
Merida bahreyn in suluğuydu galiba kırmızı.
 
Trentin de eleştirenlere kızmış 800 kişiye haber verdik, 16 kişi maili açmış, bir de utanmadan bize söylenmedi diyorsunuz, şeklinde bir serzenişte bulunmuş: (link)
Çok ilginç. UCI her işi kurumlar/kulüpler seviyesinde yaparken kuralları bireysel olarak sporculara mail atmış tartışılması için :naslyany:
Gönderirsin takım yöneticilerine, takım seviyesinde toplantı ve çalışmalar yapılır ve geri dönüş olur. Yasak savmak için yapılmış sanki 🤔
 
Çok ilginç. UCI her işi kurumlar/kulüpler seviyesinde yaparken kuralları bireysel olarak sporculara mail atmış tartışılması için :naslyany:
Gönderirsin takım yöneticilerine, takım seviyesinde toplantı ve çalışmalar yapılır ve geri dönüş olur. Yasak savmak için yapılmış sanki 🤔
CPA sendikası üzerinden gönderilmiştir diye tahmin ediyorum, (haberi okurken atlamadıysam).
(link)
 
@seko35.50

Yanlış anlamışım, kusura bakmayın.


Tt modda ya da froome modda kaza yapan oldu mu hiç? Bilmediğimden sordum.

Ayakta yokuş çıkmayı da yasaklasınlar bence. Arkadakilerin görüşünü kapatıyor. :ssrtcbya:


Gilbert'in geçen sene Fransa Turundaki kazasında üst boruya oturma pozisyonun bir payı var gibi. Kendi de bir röportajında bunu ima etmişti. TT modda kaza aklıma gelmedi şimdi ama mutlaka olmuştur. Her yarışta bir çok farklı sebepten kaza oluyor zaten. Bu, bu sporun bir gerçegi. Trainerdan bile düşen var.
 
@seko35.50 siz bu kadar ısrar edince açıp nasıl açıklanmış diye baktım, hiçbir yerde tt sürüş pozisyonunun avantaj sağladığından dolayı yasaklandığı söylenmemiş. tüm kaynaklar, güvenlik sebepli olarak yasaklandığını söylüyor. hatalıyken ya da sizden kaynaklanan bir iletişim sorunu varken, bu kadar alınganlık biraz garip geldi.

tahmin ediyorum ki geçen seneki Jakobsen olayından dolayı UCI kendi üzerindeki yasal sorumluluktan sıyrılmak adına böyle kısıtlamalar getiriyor. pratikte bu kuralları ne kadar uyguladığını sezon boyu görürüz. tahmin ediyorum ki iki pozisyonu da kullanan 10 sürücüden 1-2 tanesine ceza verirler. olur da bir kaza olursa da "biz zaten yasaklamıştık, yapmasalardı." diyip işin içinden çıkarlar. ayrıca ek olarak da bitiş bölgesindeki bariyerlere dair de bazı düzenlemeler var. ağırlıkları ve yerleştirilmeleriyle ilgili değişimler var.

mobil cihazlarınızda takviminize yarış tarihlerini eklemek isterseniz diye de şöyle bir (link) bırakıyorum. kısıtlı yarış takviminin eğlenceli geçmesi dileğiyle.
 
İyi araştırın o zaman,ben okuduğum bir yabancı makaleden yola çıkarak bunu paylaştım,tekrar bulursam size atarım.
Ben şöyle bir yazı okudum. Güvenlik konusu geçmiyor TT pozisyonunun avantaj sağlamak için kullanıldığı belirtilmiş.

The forearms time-trial position is often used in breakaways by cyclists trying to gain an aerodynamic advantage. Though the position will be allowed on time trial bikes, riders competing on road bikes will no longer be allowed to flop their arms outwards on their handlebars while steering with their forearms

Burda ise UCİ durumu güvenlik değilde, yarışçılarının davranışları başlığı altında yazmış. Yani UCİ açıkça bu pozisyon tehlikeli yada avantaj sağladığı için yasak dememiş bu nedenle herkes Kendine göre yorumluyo sanırım

(link)
 
TT mod için birşey diyemeyeceğim ama üst boruya yatarak iniş yapılmasının yasaklanması bence olmamış.Eğer herkes bu şekilde iniş yapabilme kapasitesine sahip olamayabilir buda haksız rekabet yaratır düşüncesi ile yapıldı ise bu o üst boruya yatarak iniş yapamayanın problemidir. Haa güvenlik nedeni ile ise ben çok riskli olduğunu düşünmüyorum. Kendimde hep o şekilde iniyorum. Ama bence buna UCİ değil yarışacak sporcular karar vermelidir.
 
İyi araştırın o zaman,ben okuduğum bir yabancı makaleden yola çıkarak bunu paylaştım,tekrar bulursam size atarım.

makale derken? bisikletle ilgilenen siteler haber yapmış, kendinizi ciddiye aldırmak için makale demenize gerek var mı gerçekten? ayrıca, tanımadığınız birine emir kipi veremeyeceğinizi hatırlatayım. forum gibi bir oluşumda, yazdığınız şeyde düzeltme yapıldı diye ağlarken tutup da başkasına da emir kipiyle konuşmamayı bilin lütfen.

@Semih Cavdar attığınız pdf linkinde o alıntıladığınız kısım yok, alıntıladığınız kısım gene bir bisikletle ilgili sitenin haberinden. cidden bakındım, UCI'ın bu konuyla alakalı avantaj sağlıyor diye bu kuralı getirdiğini sanmıyorum ve hiçbir yerde de öyle bir ibare de geçmiyor. zaten yarış ve avantaj sağladığı için yasaklanan bir hareket, yan yana gelemeyecek iki şey. yarış dediğimiz zaten başkalarına avantaj sağlamak üzerine bir kavram değil mi?
 
makale derken? bisikletle ilgilenen siteler haber yapmış, kendinizi ciddiye aldırmak için makale demenize gerek var mı gerçekten? ayrıca, tanımadığınız birine emir kipi veremeyeceğinizi hatırlatayım. forum gibi bir oluşumda, yazdığınız şeyde düzeltme yapıldı diye ağlarken tutup da başkasına da emir kipiyle konuşmamayı bilin lütfen.

@Semih Cavdar attığınız pdf linkinde o alıntıladığınız kısım yok, alıntıladığınız kısım gene bir bisikletle ilgili sitenin haberinden. cidden bakındım, UCI'ın bu konuyla alakalı avantaj sağlıyor diye bu kuralı getirdiğini sanmıyorum ve hiçbir yerde de öyle bir ibare de geçmiyor. zaten yarış ve avantaj sağladığı için yasaklanan bir hareket, yan yana gelemeyecek iki şey. yarış dediğimiz zaten başkalarına avantaj sağlamak üzerine bir kavram değil mi?
PDF de UCI sebep belirtmemiş bu nedenle yukarıda herkes kendine göre yorumluyor yazmıştım.. Aşağıdaki linkte aramalara bakarsanız dünyaca bilinen bir sürü bisiklet haberi yapan site avantaj sağlandığından bahsetmiş ama kesin sebep bu diyen yok. UCI kuralları pelotonun güvenliğini arttırmak için aldığı söylüyor. Kısacası UCI tam anlaşılır bir açıklama yapmadığı sürece birçok kişinin kafası durumu anlayabilmede karışacak gibime geliyor.

(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: roudeur
Ben şöyle bir yazı okudum. Güvenlik konusu geçmiyor TT pozisyonunun avantaj sağlamak için kullanıldığı belirtilmiş.
Bende ona yakın birşey okumuştum,esasında çokta üzerinde durulması gerekmeyen bir şey,sonuçta atılan her adım insan sağlığı için bir önlem,ne kadar az can kaybı ve kaza yaşanırsa o kadar iyi olur,ama arkadaşlar benim ilk yazımdaki şeyleri işleri güçleri bırakmışlar aralarından cımbızlayarak beni yanlış yazdığım ve alınganlık yaptığım konusunda uyarıyorlar saolsunlar.Tamam haklısınız UCI nın bu aldığı kararları keşke eleştirmeseymişim:komik: Ben güvenlik önlemlerinin alınmasını tabiki isterim ama sadece yarışın doğası gereği sürücülerin yeteneklerini kendi stillerini göstererek diğer yarışçılara fark koymasının engellenmesini saçma bulmuştum,dedim ya adam belki kendini tehlikeye atacak ama bunu yapabildiği için zaten diğerlerini geçecek,öteki yapamadığı için geri kalacak.Nasıl futbolda Messi çalımlarla 3 5 kişiyi geçip gol atıyorsa bıraksınlarda adam atsın çünkü yeteneği var:koptum: off yazarken yoruldum
kendinizi ciddiye aldırmak için
Hocam siz neyin peşindesiniz Allah aşkına ne diye kendimi ciddiye aldırayım,saçma saçma konuşmayın,alt tarafı bir iki satır bilgilendirme yazdım,sadece alınan kararların gereksiz olduğunu düşünmüştüm,ne diye kendimi ciddiye aldırayım!
makale derken? bisikletle ilgilenen siteler haber yapmış
Belliki bu konuda çok okuyup araştırmıyor ve gereksiz yere insanları laf olsun diye eleştirip kırıyorsunuz! önce şunu söyleyeyim yaşınızı veya kim olduğunuzu bilmem,ama kendim yıllardır bisikletle ilgili yerli yabancı ne kadar site gazete dergi varsa hepsi laptopumun kısa yollarına kayıtlıdır,dergilerde konularla ilgili uzun araştırma yazılarına makale denir,her vakit bulduğumdada okur araştırırım,sizi tanımamama rağmen kişisel olarak beni eleştirme çabanıza şaşırdım doğrusu,o kadar yazdığımın içerisinden hatalar arayıp bulmanızdan bunu anladım,burada dünyayı kurtarmıyoruz alt tarafı iki satır hobimizle ilgili yazı,abartmayın bu kadar ya!
 
Son düzenleme:
Ben güvenlik önlemlerinin alınmasını tabiki isterim ama sadece yarışın doğası gereği sürücülerin yeteneklerini kendi stillerini göstererek diğer yarışçılara fark koymasının engellenmesini saçma bulmuştum

Bu fikirde olan sadece sen değilsin, bak pro adam ne demiş :)

Iljo Keisse (Deceuninck – Quick-Step), replying to a story by Belgian site Sporza in Dutch, said: “We will decide for ourselves how we cycle and descend. The UCI should first make sure that everything within their responsibility is in order.”
 
Geri