Scudo Sports

Yarış bisikletine en kalın dış lastik

Kayıt
21 Mayıs 2011
Mesaj
5
Tepki
7
Şehir
Edirne
Öncelikle konuya bakanlara teşekkür ederim

yarış bisikleti kullanıyorum ancak yaşadığım yerde asfalt yollarda bile çok lastik patlattım. bu yüzden araştırma yapma gereği duydum. Şuan 700x23c lastik kullanıyorum sorum şu ben dış lastğimi en fazla ne kadar kalınlaştırabilirim? internette 700x38 ebatlarına kadar dış lastikler var ama ben onları maşaya uydurabilir miyim?
 
Scudo
Bunun çözümü kalın lastik değil, daha kaliteli bi lastik almak. Maşaya uysa da janta uymaz. 700x38 olanlar daha çok cyclocross bisikletler için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
Normalde 25mm'dir, bazı kadrolar ise 28-29mm'e kadar izin verir.
Bisikletinizi söylerseniz, daha yararlı yorumlar gelecektir.
 
şuan KENDA - TAIWAN RACING 700X23C dış lastik kullanıyorum ne kadar kaliteli bilmiyorum ama ne kadar çok lastik patlattığını biliyorum :D

sprint moza comp marka model bisiklet sahibiyim
 
Öncelikle kaliteli bir dış lastiği doğru basınçta kullanmaya çalışın, sorunun üstesinden geleceksiniz.
Eğer illa ki kalın lastik takmak istiyorsanız, kadronuzun ve maşanızın buna uygun olması lazım. Lastiğin döndüğü alanlardaki boşlukları ölçün. Çıkan sonuç almanız gereken maksimum lastik ebatı için fikir oluşturacaktır. Bu 700*25 de olabilir, 700*35 de. Buradaki 25 ve 35 mm anlamındadır ve lastiğin genişliğini ifade eder. Belki bilmiyorsunuzdur, aklınızda bulunsun.
 
700x25 kullanabilirsin, hatta iç lastik bile değiştirmene gerek kalmaz, schwalbe durano gibi patlak korumalı lastiklerden alırsan oldukça az patlakla karşılaşırsın. Ayrıca lastik havalarına dikkat et, düşük basınçlı lastik çabuk patlar.
 
Soner KÖZEN hocam maşayı yarın ölçünce net bilgiye sahip olacağım ama Emrah ÖZKAN arkadaşın dediği gibi tahminen 25mm'den daha kalın olacağını sanmıyorum. Maşam yukarı doğru çok daralıyor. herkese teşekkürler
 
Bazı yol bisikletlerinin maşaları ve fren sistemi 700x28 lastiğe müsade edebiliyor fakat kenarlarda milimetrik boşluklar kalıyor. En ufak bir akort bozukluğunda ise lastik maşaya sürtebiliyor. Size tavsiyem, maşanın ve fren sisteminin müsade ettiği aralığın bir altı kalınlıkta lastik kullanmanızdır.

Continental GatorSkin 700x28 lastik kullanıyorum. (23 ve 25 kalınlıkta olanları da mevcut) Bu lastiğe geçtiğimden beri sadece 1 kez çivi batması sebebiyle lastik patladı. Ki onda da çiviyi çıkarttıktan sonra havası inmişti. Bugüne kadar dış lastikten 15 civarı cam parçası çıkardım. Hiç biri de iç lastiğe ulaşmamış vaziyette idi.
 
Bu konuyu hatırladım da, benim de farklı bir sorum olacak. Patlaklarla ilgili değil de, bozuk yollar için tutuşu biraz daha iyi olan bi yol lastiği tavsiyeniz var mıdır? Benim şu anki lastiklerim tam slick, ufak bi kum parçasının üstünden geçerken bile çok korkuyorum. Ara sıra düz toprak patikalarda felan sürmem gerekse naparım bilmiyorum.
 
Lastiğinle kadronun/maşanın arasındaki boşluğu gözünle ölç (istersen cetvelle ölç), o kadar kalın lastik kullanabilirsin. Daha kalını haliyle kadroya sıkışır. Ama patlak korumalı 700 x 23 lastikler de işini görecektir.
 
@Barış TURAN

Yok jantım en fazla 28liği destekliyor zaten. Kalınlıktan ziyade lastik marka model tavsiyesi istedim. Tutuşu biraz daha belki yüksek olan. Zaten bildiğim kadarıyla dişli yol lastiği yok. Anca CX olması lazım.
 
@Fatih Yılmaz

Spezialized'ın nimbus modellerine bakabilirsiniz.Flak jacket modelini kullanmıştım.Yalnız bu modeli çok mıcırlı yollarda kullanırken dikkatsiz davranmıştım,lastik bombe yapmıştı.8 bar hava basıncı ile mıcırların üzerinden hunharca geçince 1-2 hafta sonra bombe verdi arka lastik.
 
@Fatih Yılmaz

Yol lastiklerinin toprak yolda tutuşu sanıldığı kadar kötü değil; ancak "patika" diyerek zemini doğal olan, motorlu taşıtlar için yapılmamış, 40-50cm genişliğindeki orman yollarını kastediyorsanız yol bisikleti yerine cyclocross hatta dağ bisikleti kullanmanız gerek. Bu tip yollar ıslak kalırsa çamur oluyorlar ve çamur hem yol tutuşu hem de fren kaliperine dolma riski dolayısıyla büyük sorun.

Toprak yolda karşılaşacağınız risklerden bir tanesi iri çakılların/küçük taşların lastiğinizin yanağını kesmesi. O yüzden biraz daha kalın yanaklı ve/veya patlak koruması sadece tekerin yola temas eden bölümünün altında olan değil de telden tele kadar olan yol lastiklerinden almanızda fayda var. Bu durumda iki alternatifiniz var gibi gözüküyor; ya en incesinden tur lastiği alacaksınız (mesela (link) ya da (link) ) veya bozuk yollar için üretilmiş yol lastiği (örneğin (link) ) Fakat kırk yılda bir toprak/stabilize yola girmek için lastik değiştirmek çok da mantıklı değil bence.
 
Hutchinson Equinox lastiklerim var 700x23. Islak zeminde dikkatli olduğum sürece bir problem yaratmıyor. Birkaç gün önce yolda cam parçalarının üzerinden geçmiştim hatta bir problem olmamıştı (Sanırım bir aracın arka farı kırılmış yerde kırmızı ufak ufak parçalar vardı 5 metre boyunca). Ancak şöyle bir şey oldu bu sabah. Islak zeminde ani fren yapmak zorunda kaldım 2 kez biri köpek biri de araç dolayısıyla. İkisinde de kayma oldu ama düşecek kadar değildi Allahtan...

(link)

Şu linkteki lastiği almayı planlıyorum ama çifti 180 TL civarı. Maaşın yatması lazım :)
 
@Samet Arslan

Aynı lastikler bende de var. Patlamaya karşı iyi dayanıyorlar sanırım :) Acemilik hali cam, kum, taş nerede bi zararlı bulsam üzerinden geçtim ama bişey olmadı. Basınç yüksek tabi bunun da etkisi var sanırım.

Arkadaşlar Triban 3'lere 700x28 takılabilir mi bilgisi olan var mı ?
 
@ilbey666

Decathlonu telefonla arayıp sormustum.700x28 Takılabılıyormus ;)
 
Triban 3 700x28 alıyor ... Ben hutchinson equinox 700x28 kullanıyorum... Maşa ve kadro 700x 30 a kadar izin veriyor ancak ozaman fren kaliperlerini cycko ile değiştirmeniz gerekiyor...@ilbey yağcı
 
arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama sedona 610 a en kalın kaç mm lastik takılabilir bilen var mı
 
@berbatsi07
Sanirim 700x25'in uzeri uymaz. Uysa da kaliperler izin vermez gibi geliyor.
 
Geri