Scudo Sports

Yardımlarınızı bekliyorum :)

Uqur Has

Üye
Kayıt
7 Ocak 2014
Mesaj
19
Tepki
4
Şehir
KARTAL
Merhaba arkadaşlar ilk önce hemen bütçemi belirteyim 600-700 arası bi bütçem var çok çok zorlasam 750 olur fazlası değil öğrenciyiz sonuçta :)
-Mtb bisiklet almaya karar verdim V fren olması benim için kafidir.(şehir düşünmüyorum)
-İkinci elde almayı düşünmüyorum açıkcası, güven meselesi biraz.
-500-700 tl arası çok fazla seçenek var kronlar salcanolar sedona701 flen ve şöylede bi durum var okuyorum diğer konuları flen neredeyse herkes kötülüyor markaları, tam bi markayı alayım diyorum kadrosu dandik maşası çalışmıyor flen yorumlar, ben gittikçe dahada kararsız kalıyorum böyle giderse hiç bişe alamayacağım:(
-sizden ricam giriş seviyesi belirttim fiyat aralığında bi mtb önermeniz ve birde şöyle bi sorum olucak "gözüme hoş gelen beğendiğim, sevdiğim bisikletimi almalıyım yoksa benim için hiç bi çekiciliği olmadığı halde aynı fiyata daha üstün özellikleri olan bir bisiklet mi almalıyım?"
 
Scudo
kardeş bu bisikleti alabilirsiniz verdiğiniz rakamlara yakın pazarlıkla 700 gibi alabilirsiniz.hidrolik fren li (link)
 
Hocam ben size şunu söyliyeyim arazide fln işiniz yoksa mtbden uzak durunuz.28 Jant şehir bisikletlerine yönelin derim,bisikletten keyif alırsınız,ille de dağ bisikleti alıcam diyosanızda 29 jantlara bakmanızı öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih Uygur YESE
Güven konusunda da endişe etme, özellikle dağ bisikletleri öyle narin değiller. Hasar vericem diye dağdan aşağı sürsen önce kendin yaralanırsın. Bütçe sebebiyle dağ bisikleti almak istiyorsan bence fikrini değiştir ve ikinci el giriş seviyesinde bir yol bisikleti al. Üniversitelerin de bisiklet kulüpleri oluyor katılırsın turlarsın çok da eylenirsin.
 
İşin gerçeği şu ki; maalesef bütçenizle ancak giriş seviyesi bir dağ bisikletinin amortisörünü alabiliyorsunuz. Bütçeyi 3,4 katına çıkarmadan da alabileceğiniz bisikletler ancak iç pazarda karne hediyesi olması için üretilen bisikletler olacak. Benim eski Kron XC1000'den inip bir turistin birkaç bin euroluk bisikletiyle bir tur attıktan sonra bunlarla dağa çıkmanın hem riskli hem keyifsiz olduğuna emin oldum.

En fazla toprak patikalarda falan gezerim dağa çıkmam derseniz bu ucuz MTB'ler olabilir, ama arkadaşların dediği gibi kros modeller daha uygun.
 
Kullanıcağım yer patikalar, orman içi yollar öyle çok fazla engebesi yok, ama asfaltta yok yollarda, gerçi bizim mahallede asfalt olan yerlerin durumu daha kötü :))
İlerde daha üst bir modele geçmek istersem mutlaka şehir bisikletine geçerim, çünkü daha uzak mesafelere gidiceğim kesin. şimdilik 2-3 günde bir kısa mesafeli turlar olur sanırım.
 
(link) salcano ng serisini tavsiye etmem.Ng serisi ağırdır.Selami Atay'ın gösterdiği ng serisinde hd fren olduğu için pahalıdır. Hd frende kullandığım için tavsiye etmem. Uzun turlarda tamiri sorun olabiliyor.Uzun Dünya turu trekking tarz bisikletlerde dahi hd frenler pek tavsiye edilmiyor. Salcano'da en azından astro serisi iyi olur. Çünkü vitesleri, continental lastik bulunması, en önemlisi kilitlenebilir maşası, krank seti iyidir. (link) kendi web sitesine ait astro modeli var. Astro serisinde neredeyse sorun olacak aparat hiç yoktur. Örümlü jant telli yerine aslında normal jantlı olsaydı bana göre akort ayarının kolay olması yönünde iyi olabilirdi. Yine de çok çabuk bozulacak akort ayarı olmuyor. Sedona 701 donanım düşük geldi. 29'' mtb bisikletleri de kullandığım için o kadar çok artısının olduğunu düşünmüyorum. Tümsek ve çukurlarda daha rahat konfor sağlayabilir fakat bunun yanında dik yokuşlarda, kontrol etmedeki agresif oluşu, geniş gidon bulunması trafikte sorun çıkartıyor. Jant ebatı 28'' olduğu için asfalt lastiği takılınca şehir-tur bisikletine en uygun modeldir. Mtb 26'' çevik bisiklettir. Asfalt kullanımı için asfalt lastiği de takabilirsin. 28'' jantlıların arazili yapıda daha fazla akort ayarı bozulur. Jantın ve tel kalitesine göre değişebilir yorumları yapılabilir. Yalnız fiziki mantık içinde durum böyledir. Uzun teli elimizle ne kadar kolay bükebiliyorsak, daha kısa teli bükmemiz için daha fazla güç uygulamamız gerekecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uqur Has
Hocam şuana kadar ki en iyi bilgiyi sizden aldım, söylediğiniz her şeye bir açıklama eklemişsiniz, Astro modellerini iyice bir inceleyeceğim, bu arada kron xc500, xc250 modelleri hakkında bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim
 
@Uqur Has

xc500 benim branşım şayet şuanda kullaniyorum. yaklaşık 2000 km yol yaptım ist içide arazidede kullandim ihtiyaci belli bir yere kadar karşiliyor fakat sehir yollarinda belli bir süreden sonra kondüsyonunuza bağli olarak yetersiz gelebilir yani daha hizli gitmek istiyorum vites yetmiyor onun için şehir bisikletine geciş yapiyorum. Birde ön amortisör çok dandik kilitlenebilir maşa olmasina rağmen kilitlendiğinizde bile bir dünya boşluk var. onun dişinda arttiricilara falan neden daha çok para verirler anlamadim vitesler fln saat gibi tikir tikir arazi ağirlikli kullanacak iseniz olabilir ama şehirde yavaş kaliyor.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Uqur Has
şehirde hızlı kullanabilme ihtimalim yok zaten, çok zor şartları olmayan arazide kullanıcam, kronun en büyük sıkıntısı ön amortisörleriymiş zaten
 
hidrolik frenlerinde elbette iyisi normalı var.hidrolik frenler kolay kolay arıza yapmaz arkadaş yapsaydı downhill ve diğer üst seviye bisikletlerde kullanılırmıydı bu zorlu yarışlara dayanan frenler uzun sakin yola dayanmazmı sanıyorsunuz. kullandığım bisiklet astro 270srd bu bisikletle 2011den beri her gün 44 km yol artı dağ orman turları daha hiç arıza yapmadı balata değişimi olmadı.kesintisiz yirmi dk elimi hiç frenden çekmeden iniş yol indim halen kullanıyorum sorunu yok.frenler avid juicy 3. gok arkadaşın görüşüne katılıyorum ng serisini geç astro ve üstü olsun tercihiniz
 
@Uqur Has

Arkadasim tercihini yazmissin:
MTB, V Fren, sifir bisiklet.
Her markanin memnun ve memnuniyetsiz kullanicisi vardir. Bu bazen talihsiz bir uretim hatasi ile karsilasilmasindan kaynaklanir, bazen de kullanicilarin bisikletin bakimindan / dilinden anlamamasindan veya rutin bakim ayarlari yapmamasi/yaptirmamasindan kaynaklanir (vites ayarlari, fren ayarlari, jant akortu, zincir temizligi ve yaglamasi vb.)
Parcalar kullanim sekline gore belli bir sure sonra yenilenme isteyebilir (zincir, aynakol,ruble, lastik vb.)

Siz bahsettiginiz ozellikleri tasiyan, hosunuza giden mumkunse aluminyum kadrolu ve kalin MTB jantli bisikletlere yonelin. Bu sekilde istediginiz tarz bir bisiklet edinmis olursunuz. Daha onceki bisiklet tecrubeniz ve bisiklet ayar / bakim bilginizi bilemiyorum ama yoksa da zamanla gelisecek zaten. Bu durumda bisikletinizi modifiye eder veya satip yenisini alirsiniz.

Aradiginiz fiyat araligi icin hepsi burada, n11 ve belli basli bisiklet saticisi sitelere bakin. Istediginiz fiyat araligindaki bisikletlerin uretici sitelerinden tekrar inceleyin. Bazen internette indirim ve magazalarin kredi karti kampanyalari oluyor. Pesin alacaksaniz magazalar ozellikle onceki yillarin modellerinde cazip indirimler yapabiliyor.

Bu arada herkes kendi kullandigi markaya, sehir + yol + mtb bisiklete gore tavsiyelerde bulunacaktir. Iyı ve kotu deneyimlerini aktaracaktir. Sizin sorunuzun cevabi belli detaylardan sonra sizde!
Her zaman dedigim bir seyi tekrar edecegim; begendiginiz, gonlunuzden gecen, hergun bindiginiz, butcenize uygun, ayarlari, akisi duzgun, bakimlari zamaninda yapilan ve sizin olan bisiklet en iyi bisiklettir :)

Eger amortisor, V fren, HD fren, mekanik disk, kacli vites sistemi, aluminyummu - celik mi, yol / mtb / sehir, kac inch teker olsun gibi kisimlarda detay isterseniz forumda biraz arastirip daha spesifik sorular sordugunuzda yine yardimci olacak arkadaslarimiz size bir fikir vermeye calisacaktir. Simdiden ne alirsanis alin hayirli olsun :)
Trafikte herkesin birbirine saygili oldugu, kazasiz, belasiz, arizasiz, patlaksiz keyifli pedallamalar dilerim!
 
  • Beğen
Tepkiler: Uqur Has
@selami atay

Açıkcası hidrolik frenden hiç anlamam, bozulursa flen yapabilir miyim bilmiyorum, v-fren daha basit geliyor bana basit ve anlaşılır, bi sıkıntı olursa halledebileceğimi düşünüyorum, yoksa hidrolik frenler gayet işe yarar bişe bence.

@suat akman

Gerçekten de en iyi bisiklet benim olan bisiklettir. Her baktığımda binme isteği yaratmıyacaksa en iyisi olsa ne olur ki ben böyle düşünüyorum.Biraz daha araştırma sonucunda yeni bisikletime kavuşacağım sanırım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
neden salcano üzerindeki donanıma en uygun fiyat verdiği için bütce kısıtlı ise ve yarışlara katılmıyorsa salcano memnun edecektir.ayni veya yakın bir donanıma sahip diğer markaları araştırın derim aralarındaki farkı göreceksiniz
 
@selami atay

evet salcanonun f/p durmunun iyi oldugunu bende farkettim, sadece biraz makyaj olarak başarısızlar
 
Geri