Burçak Erbil
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 1 Ekim 2006
- Mesaj
- 892
- Tepki
- 2.665
- Şehir
- Istanbul
Merhaba arkadaşlar,
Uzun zamandır forumu ihmal ettiğimi farkettim
Bu yüzden şu sırada uğraştığım son projemin fotolarını burada da paylaşarak arayı biraz kapatayım..
Bu kendim için 48 civarı bir kadro ölçüsüne ancak 700x28c tekerlere sahip bir yol bisikleti olacak, ki bu kadro ölçüsüne full size tekerler sığdırmak en baştan zorlu bir tasarım. Hedeflediğim hızlı, ancak aynı zamanda bozuk köy yollarında bile zevkle ve rahatça yol alabileceğim bir bisiklet. Bu yüzden nispeten daha dik bir sürüş pozisyonu olacak, canlı Columbus Spirit boru seti, mükemmel ön geometri için custom çelik maşa ve boyun, disk frenler ve son model Pro One tubeless lastiklerin en etlisini üzerinde barındıracak.
Gelelim fotoğraflara..
İş önce bilamine alın borusunu yapmakla başlıyor:
https://c5.staticflickr.com/8/7758/28826142780_71977fb241_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/8/7651/29035606461_94004e6644_c.jpg
https://c4.staticflickr.com/9/8032/29113106875_8d23c76bd0_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8328/29113105495_6280dd53e3_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8487/29113100695_a04a07b38b_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8540/29113098885_66a567306f_c.jpg
Seatstay'leri bükme işlemi:
https://c5.staticflickr.com/9/8514/28491283044_460a3d2367_c.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8558/28826132720_2f9ceb7e88_c.jpg
https://c5.staticflickr.com/9/8209/29007662292_c8df69b81b_c.jpg
İçeriden geçen paslanmaz çelik kablo boruları:
https://c7.staticflickr.com/9/8044/29007660702_edbf86ef0c_c.jpg
https://c7.staticflickr.com/9/8497/29007657822_b9b739dfa7_c.jpg
https://c5.staticflickr.com/9/8345/29007654252_ab9c38a64e_c.jpg
https://c3.staticflickr.com/9/8090/29007652962_f1a1a54088_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8030/29035577271_425fcb53df_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8509/28494243293_4cfa3c1b7a_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8424/28494239853_9de6e05f4e_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8088/29035544101_859d69ed28_c.jpg
Orta göbek civarları:
https://c5.staticflickr.com/9/8285/28826115460_b0192e7173_c.jpg
https://c4.staticflickr.com/9/8513/29035567011_0400794e01_c.jpg
Kadronun hizada olması en öncelikli noktalardan:
https://c4.staticflickr.com/9/8002/28494233323_490a063a43_c.jpg
Arka dropoutlar incelikle uyduruluyor:
https://c7.staticflickr.com/9/8244/28826106230_db87a8f321_c.jpg
Bu da birleşim detayı:
https://c3.staticflickr.com/9/8407/29080235466_87efaac0cd_c.jpg
https://c3.staticflickr.com/9/8893/28826095570_32e8e40072_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8141/29035558751_50c084b92c_c.jpg
https://c5.staticflickr.com/9/8354/28826091980_33a049de9b_c.jpg
Maşa yapımına geçiyoruz.. Benim için ortaya çıkacak tasarımın "doğru" olması, işin kolaylığı veya çabukluğundan her zaman önce gelir. Bu yüzden standard açısı ile 40mm civarı rake ölçüsü veren bu fork crown'ı doğru ön geometriyi verecek olan 64mm rake'i verecek şekilde sıcak deforme ettim. Bu, fork crown gibi oldukça masif bir parça için söylemesi uygulamasından kolay bir işlem; ve çoğu kadro ustasına sorsanız yapılamayacağını söyleyecektir. Ben de fork crown'ı hurda etmeyi göze almıştım, ancak sonuç gerçekten başarılı oldu! Bunun yanında furş işlemesini aşağıya doğru ilerletmek (yine doğru geometri için) ve fren boss'larını uçurup doldurmak bahsi bile geçmeyecek işler:
https://c2.staticflickr.com/9/8419/28494220273_6a9f06656d_c.jpg
İngiliz tekniğiyle "fillet brazing"de bu şekilde bozuk para görünümü ortaya çıkar; Brompton'larda vs görebilirsiniz örneğin..
https://c7.staticflickr.com/9/8225/28826085830_2c87a40b5f_c.jpg
Ön fren kablosu da içeriden
https://c5.staticflickr.com/9/8072/29007635972_080f47660d_c.jpg
Çıplak kalacak her noktada (Drop-out'lar, civata boss'ları vs) paslanmaz çelik kullanıyorum. Buradaki gibi...
Ortalama çelik kadrolarda kaliper braketi boyanıp geçilir; ancak hepinizin bildiği gibi, kaliper civatalarını sıkınca altındaki boyayı kaldırır ve buralarda nahoş bir görünüm, zamanla da paslanma problemi olur. Bu yüzden civatanın basacağı dış yüzeylere paslanmaz çelik sac kaynakladım:
https://c3.staticflickr.com/9/8023/28826082650_f2ed5be50b_c.jpg
Ve bitmiş maşa:
https://c1.staticflickr.com/9/8669/28826080360_55d3436c86_c.jpg
https://c2.staticflickr.com/9/8199/29035545681_d424b97ab8_c.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8100/28826076440_b6dcb08ee4_c.jpg
Şimdilik bu kadar.. Devamı yakında
Uzun zamandır forumu ihmal ettiğimi farkettim
Bu kendim için 48 civarı bir kadro ölçüsüne ancak 700x28c tekerlere sahip bir yol bisikleti olacak, ki bu kadro ölçüsüne full size tekerler sığdırmak en baştan zorlu bir tasarım. Hedeflediğim hızlı, ancak aynı zamanda bozuk köy yollarında bile zevkle ve rahatça yol alabileceğim bir bisiklet. Bu yüzden nispeten daha dik bir sürüş pozisyonu olacak, canlı Columbus Spirit boru seti, mükemmel ön geometri için custom çelik maşa ve boyun, disk frenler ve son model Pro One tubeless lastiklerin en etlisini üzerinde barındıracak.
Gelelim fotoğraflara..
İş önce bilamine alın borusunu yapmakla başlıyor:
https://c5.staticflickr.com/8/7758/28826142780_71977fb241_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/8/7651/29035606461_94004e6644_c.jpg
https://c4.staticflickr.com/9/8032/29113106875_8d23c76bd0_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8328/29113105495_6280dd53e3_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8487/29113100695_a04a07b38b_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8540/29113098885_66a567306f_c.jpg
Seatstay'leri bükme işlemi:
https://c5.staticflickr.com/9/8514/28491283044_460a3d2367_c.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8558/28826132720_2f9ceb7e88_c.jpg
https://c5.staticflickr.com/9/8209/29007662292_c8df69b81b_c.jpg
İçeriden geçen paslanmaz çelik kablo boruları:
https://c7.staticflickr.com/9/8044/29007660702_edbf86ef0c_c.jpg
https://c7.staticflickr.com/9/8497/29007657822_b9b739dfa7_c.jpg
https://c5.staticflickr.com/9/8345/29007654252_ab9c38a64e_c.jpg
https://c3.staticflickr.com/9/8090/29007652962_f1a1a54088_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8030/29035577271_425fcb53df_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8509/28494243293_4cfa3c1b7a_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8424/28494239853_9de6e05f4e_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8088/29035544101_859d69ed28_c.jpg
Orta göbek civarları:
https://c5.staticflickr.com/9/8285/28826115460_b0192e7173_c.jpg
https://c4.staticflickr.com/9/8513/29035567011_0400794e01_c.jpg
Kadronun hizada olması en öncelikli noktalardan:
https://c4.staticflickr.com/9/8002/28494233323_490a063a43_c.jpg
Arka dropoutlar incelikle uyduruluyor:
https://c7.staticflickr.com/9/8244/28826106230_db87a8f321_c.jpg
Bu da birleşim detayı:
https://c3.staticflickr.com/9/8407/29080235466_87efaac0cd_c.jpg
https://c3.staticflickr.com/9/8893/28826095570_32e8e40072_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8141/29035558751_50c084b92c_c.jpg
https://c5.staticflickr.com/9/8354/28826091980_33a049de9b_c.jpg
Maşa yapımına geçiyoruz.. Benim için ortaya çıkacak tasarımın "doğru" olması, işin kolaylığı veya çabukluğundan her zaman önce gelir. Bu yüzden standard açısı ile 40mm civarı rake ölçüsü veren bu fork crown'ı doğru ön geometriyi verecek olan 64mm rake'i verecek şekilde sıcak deforme ettim. Bu, fork crown gibi oldukça masif bir parça için söylemesi uygulamasından kolay bir işlem; ve çoğu kadro ustasına sorsanız yapılamayacağını söyleyecektir. Ben de fork crown'ı hurda etmeyi göze almıştım, ancak sonuç gerçekten başarılı oldu! Bunun yanında furş işlemesini aşağıya doğru ilerletmek (yine doğru geometri için) ve fren boss'larını uçurup doldurmak bahsi bile geçmeyecek işler:
https://c2.staticflickr.com/9/8419/28494220273_6a9f06656d_c.jpg
İngiliz tekniğiyle "fillet brazing"de bu şekilde bozuk para görünümü ortaya çıkar; Brompton'larda vs görebilirsiniz örneğin..
https://c7.staticflickr.com/9/8225/28826085830_2c87a40b5f_c.jpg
Ön fren kablosu da içeriden
https://c5.staticflickr.com/9/8072/29007635972_080f47660d_c.jpg
Çıplak kalacak her noktada (Drop-out'lar, civata boss'ları vs) paslanmaz çelik kullanıyorum. Buradaki gibi...
Ortalama çelik kadrolarda kaliper braketi boyanıp geçilir; ancak hepinizin bildiği gibi, kaliper civatalarını sıkınca altındaki boyayı kaldırır ve buralarda nahoş bir görünüm, zamanla da paslanma problemi olur. Bu yüzden civatanın basacağı dış yüzeylere paslanmaz çelik sac kaynakladım:
https://c3.staticflickr.com/9/8023/28826082650_f2ed5be50b_c.jpg
Ve bitmiş maşa:
https://c1.staticflickr.com/9/8669/28826080360_55d3436c86_c.jpg
https://c2.staticflickr.com/9/8199/29035545681_d424b97ab8_c.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8100/28826076440_b6dcb08ee4_c.jpg
Şimdilik bu kadar.. Devamı yakında