Scudo Sports

Yapım aşamalarıyla "Kendime bir kadro"

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2006
Mesaj
892
Tepki
2.665
Şehir
Istanbul
Merhaba arkadaşlar,
Uzun zamandır forumu ihmal ettiğimi farkettim :( Bu yüzden şu sırada uğraştığım son projemin fotolarını burada da paylaşarak arayı biraz kapatayım..
Bu kendim için 48 civarı bir kadro ölçüsüne ancak 700x28c tekerlere sahip bir yol bisikleti olacak, ki bu kadro ölçüsüne full size tekerler sığdırmak en baştan zorlu bir tasarım. Hedeflediğim hızlı, ancak aynı zamanda bozuk köy yollarında bile zevkle ve rahatça yol alabileceğim bir bisiklet. Bu yüzden nispeten daha dik bir sürüş pozisyonu olacak, canlı Columbus Spirit boru seti, mükemmel ön geometri için custom çelik maşa ve boyun, disk frenler ve son model Pro One tubeless lastiklerin en etlisini üzerinde barındıracak.
Gelelim fotoğraflara..
İş önce bilamine alın borusunu yapmakla başlıyor:
https://c5.staticflickr.com/8/7758/28826142780_71977fb241_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/8/7651/29035606461_94004e6644_c.jpg
https://c4.staticflickr.com/9/8032/29113106875_8d23c76bd0_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8328/29113105495_6280dd53e3_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8487/29113100695_a04a07b38b_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8540/29113098885_66a567306f_c.jpg
Seatstay'leri bükme işlemi:
https://c5.staticflickr.com/9/8514/28491283044_460a3d2367_c.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8558/28826132720_2f9ceb7e88_c.jpg
https://c5.staticflickr.com/9/8209/29007662292_c8df69b81b_c.jpg
İçeriden geçen paslanmaz çelik kablo boruları:
https://c7.staticflickr.com/9/8044/29007660702_edbf86ef0c_c.jpg
https://c7.staticflickr.com/9/8497/29007657822_b9b739dfa7_c.jpg
https://c5.staticflickr.com/9/8345/29007654252_ab9c38a64e_c.jpg
https://c3.staticflickr.com/9/8090/29007652962_f1a1a54088_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8030/29035577271_425fcb53df_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8509/28494243293_4cfa3c1b7a_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8424/28494239853_9de6e05f4e_c.jpg
https://c6.staticflickr.com/9/8088/29035544101_859d69ed28_c.jpg
Orta göbek civarları:
https://c5.staticflickr.com/9/8285/28826115460_b0192e7173_c.jpg
https://c4.staticflickr.com/9/8513/29035567011_0400794e01_c.jpg
Kadronun hizada olması en öncelikli noktalardan:
https://c4.staticflickr.com/9/8002/28494233323_490a063a43_c.jpg
Arka dropoutlar incelikle uyduruluyor:
https://c7.staticflickr.com/9/8244/28826106230_db87a8f321_c.jpg
Bu da birleşim detayı:
https://c3.staticflickr.com/9/8407/29080235466_87efaac0cd_c.jpg
https://c3.staticflickr.com/9/8893/28826095570_32e8e40072_c.jpg
https://c8.staticflickr.com/9/8141/29035558751_50c084b92c_c.jpg
https://c5.staticflickr.com/9/8354/28826091980_33a049de9b_c.jpg
Maşa yapımına geçiyoruz.. Benim için ortaya çıkacak tasarımın "doğru" olması, işin kolaylığı veya çabukluğundan her zaman önce gelir. Bu yüzden standard açısı ile 40mm civarı rake ölçüsü veren bu fork crown'ı doğru ön geometriyi verecek olan 64mm rake'i verecek şekilde sıcak deforme ettim. Bu, fork crown gibi oldukça masif bir parça için söylemesi uygulamasından kolay bir işlem; ve çoğu kadro ustasına sorsanız yapılamayacağını söyleyecektir. Ben de fork crown'ı hurda etmeyi göze almıştım, ancak sonuç gerçekten başarılı oldu! Bunun yanında furş işlemesini aşağıya doğru ilerletmek (yine doğru geometri için) ve fren boss'larını uçurup doldurmak bahsi bile geçmeyecek işler:
https://c2.staticflickr.com/9/8419/28494220273_6a9f06656d_c.jpg
İngiliz tekniğiyle "fillet brazing"de bu şekilde bozuk para görünümü ortaya çıkar; Brompton'larda vs görebilirsiniz örneğin..
https://c7.staticflickr.com/9/8225/28826085830_2c87a40b5f_c.jpg
Ön fren kablosu da içeriden ;)
https://c5.staticflickr.com/9/8072/29007635972_080f47660d_c.jpg
Çıplak kalacak her noktada (Drop-out'lar, civata boss'ları vs) paslanmaz çelik kullanıyorum. Buradaki gibi...
Ortalama çelik kadrolarda kaliper braketi boyanıp geçilir; ancak hepinizin bildiği gibi, kaliper civatalarını sıkınca altındaki boyayı kaldırır ve buralarda nahoş bir görünüm, zamanla da paslanma problemi olur. Bu yüzden civatanın basacağı dış yüzeylere paslanmaz çelik sac kaynakladım:
https://c3.staticflickr.com/9/8023/28826082650_f2ed5be50b_c.jpg
Ve bitmiş maşa:
https://c1.staticflickr.com/9/8669/28826080360_55d3436c86_c.jpg
https://c2.staticflickr.com/9/8199/29035545681_d424b97ab8_c.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8100/28826076440_b6dcb08ee4_c.jpg

Şimdilik bu kadar.. Devamı yakında :harika:
 
Scudo
gerçekten muhteşem bir yetenek. elimden gelse kendime fat bike yapardım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
Helal olsun, yeriniz nerede acaba?

ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Elinize sağlık ,
bu işden anladığınız kesin sonucu merak ile bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
İşçiliğiyle, detaylarıyla hayran bıraktınız. Gerçekten muazzam bir iş ortaya koymuşsunuz. Ellerinize, kollarınıza sağlık.
 
Bir mühendis olarak tekniğinize hayran kaldım. Arka çatal borularına şekil verişiniz, geçme yerlerindeki tesfiyeleriniz, kaynak kaliteniz şahane. Sizden öğreneceğim çok şey var. Ne kadar zeki ve becerikli biri olduğunuz kendi üretiminiz olan kalıplardan anlaşılıyor. İzninizle sormak istediğim birkaç soru var.

1) Boruların hangi kalite çelik, hangi kimyasal kompozisyonda olduğunu öğrenebilir miyim?
2) Oksijen kaynağı kullanmanızın özel bir sebebi var mı ? MIG yapması daha kolay ve daha düzgün yüzeyler elde edersiniz diye düşünmüştüm.
3) Bazı borulara sıcak şekil verirken o bölgelerde sertlik düşüşü meydana gelecektir. Bu sertlik farklılığını düzeltmek için meneviş uygulayacak mısınız yoksa kadronun doğrusal bütünlüğünü korumak için herhangi bir işlem uygulanmayacak mı?
 
Çalışmalarınızı çok beğendim, elinize sağlık. İşçilikten ve özellikle adını hatırlayamadığım kadro sehpasından bu işde tecrübeniz olduğu belli oluyor, bu işin ticaretini yapıyor musunuz
 
Kadronun ağırlığı hakkında bir bilginiz var mı hocam? Cidden emek gerektiren bir iş, elinize sağlık :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Vallahi bittiğine üzüldüm resmen, devamını merakla bekliyorum. Elinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Geri