Scudo Sports

Yapılan hatalar, çıkarılacak dersler

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.174
Tepki
1.971
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Daha önce buna benzer bir başlık açılmıştı sanırım ama onu bulamadım.

Bu başlık altında bisikletle ilgili tamir sırasında veya kullanımla ilgili yaptığımız hataları ve sonuçlarını yazarsak başkaları için yardımcı olabilecek bir kaynak olabilir diye düşündüm.

Tabii ki bisikletle ilgili tamir, kurulum veya kullanımla ilgili çok defa hatalar yapıyoruz fakat bunlardan en aklınızda kalan dikkat çekici olanları yazabiliriz.

Ben iki tanesini yazayım

Bir süre önce pedalımdan biraz gıcırtı sesi gelmeye başladığını duydum, uzun süredir bakım yapmıyordum ve muhtemelen içindeki gres yağı yok olmuştu.
Daha öncede bu pedalı açıp gresleyip tekrar kapatmıştım fakat bu sefer dikkat etmediğim bir nokta oldu. Sağ pedalın içinden geçen mil ters dişliymiş. Daha önce nasıl olduysa ona dikkat etmişim, bu sefer kafa gidikti herhalde. Muhtemelen çok sıkmışımdır diye yanlış yöne abandım somuna , sonuç tabii yalama olmuş bir mil. Artık maalesef açamıyorum kendisini, gerçi kullanıyorum şuan sorun yok ama illa ki ses yapacak.
Her markanın pedal yapısı böyle mi bilmiyorum, siz yine de sağ pedala bakım yaparken yönüne dikkat edin, benim hatama düşmeyin.

pedal.jpg
(biliyorum resimdeki sol pedal :) )

İkinci yazacağımı çok merak ediyorum başkasının başına geldi mi, biraz saçma ve ilginç bir hata.
Geçenlerde yağmurlu çamurlu bir günde dağ rotası yapıp geri dönmüştüm, bisikleti suyla temizleyince üzücü bir gerçek ortaya çıktı, "top tube" denilen üst borunun iki yan tarafında boya silinmişti, sanki zımparalanmıştı. İlk başta inanamadım, nasıl olabilir böyle birşey, ne bir yere sürttüm, ne düştüm, ne de bir yere dayadım. Kafamı aşağıya doğru eğip çamurlu dizliklerime bakınca durum anlaşıldı. Dizliklerime bulaşan çamurla pedalladığım yerlerde sürtünmeden dolayı zımpara etkisi yapıp boyayı kaldırmıştı. Zaten pedallarken sürtünme sesi geliyordu bana ama aklımından ucundan geçmedi bu. Tabii bacağımın yapısının kalın olması, dizliğin yapısı , artı, bulaşan çamurun da içindeki kum tanecikleri birleşince muhteşem zımparayı oluşturdu. Üzücü ama gerçek.

top-tube.jpg
 
Scudo
@ratm
Bir tane de ben ekleyeyim
Yüklü bisikletle viraj alma konusunda.
İlk defa yüklemiştim bisikleti 14 kg kadar kitaplar bisiklet 11 kg 95 kg ben. 120 kg toplam.
Herhalde sağ tarafa daha fazla ağırlık gelmiş ki evin önündeki virajı yavaş bir hızla alırken sağ sağ yattı bisiklet. Yüksek hızda olsam ivmeden dolayı olmazdı. Yavaş olunca ağırlık fazla bastı herhalde.
İki tarafı eşitlemek önemli
 
benimki herkesin basina gelmis olabilir yada tek acemi benim :)
ilkdefa hidrolik fren kullanan ben ilk frende takla attim. Birsey olmadi sadece güzel tutuyormus bunu anladim :)
 
Hayatımda ilk kez presta tipi lastik şişirmeye kalktım. Taktım pompayı basıyom basıyom şişmiyo, belki yarım saat uğraştım sinirden duvara vuracaktım artık pompayı. Neyse aldım pompayı götürdüm decathlona arızalı bu diye. Ordaki çalışan taktı pompayı 20 sn de şişirdi, tabi ben kalakaldım öyle. Meğersem pompayı takarken bastırıp 'tık' sesi duymamız gerekiyomuş. Gözünü sevdiğimin schraderı... Hayır tamirden anlamayan insan da değilim, zinciri hidrolik yağı balataları filan kendim değiştiririm. Yerin dibine girdim mağazada.
 
İkinci el alüminyum arka sele aldım.Lamba takılan yerin üstündeki 15 cmlik u şeklindeki parçası yamuktu.Bu yüzden çok ucuza aldım.Alüminyum kaynakçısına götürdüm.Parçayı kaynatamadığı gibi selenin eşya tutması için yapılan yaylı mekanizmasını kırdı.Burda benim hatam ve çıkarmam gereken ders ucuzda olsa sağlıklı olmayan parçayı asla almayacağım.
 
Ben de bi sefer bilmedigim yoldan +45 km hizla gittim :D çukur varmiş takla atiyordum a kalsin :krktm:
 
DİK ve şehvetli bir bisiklet yolundan aşağı basarkene virajın keskin olduğunu görmem ve lastiklerime güvenmeyip yatmayarak uçmam
 
Ağır viteste yokuşlar çıkıp kendimi gelişti zannederken, menisküslerin iki dizde de dışarı fırlaması bel eklemlerinin yerinden oynaması neticesinde doktor doktor gezdim. Çok zor ilgilenen birini bulmak. Spor konusunda acemilik varsa eğer önce bi hekim veya antrenör bulmak lazım geliyo galba:bsmagryr:
 
@Lombardini

Hocam bu gerçekmi?

Benim zincirim ne zaman takıldı bilmiyorum, bisikletimi 2. El olarak satın aldım.
Elimde zincir boy uzunluğu ölçme aletide yok maalesef.

Dişlilerin yenip yenmediğini nasıl anlayabilirim acaba?
 
Bilmediğim yolda hızlıca gitmek ve sonunda şarampole uçmak . Araba gibi kaza yaptığım doğrudur :):) Siz siz olun bilmediğiniz yolda hızlı gitmeyin.
 
Yol Bisikletini ilk kullandığım gün. Frenleme hakkında pek bilgim yoktu. Sadece etraftan duyduğum kadarıyla ön freni daha çok kullanmam gerektiğiydi. Bilen vardır belki, Fındıkzade yokusundan Vatan caddesine bağlanan yolun sonunda durmak için ön frene aşılmışım. 2 3 saniyelik bi süreyi hatırlamıyorum ama gözümü açtığımda yolun ortasında ve yerdeydim. Bi ayağım kadronun ortasından geçmiş diğeri ise arka lastiğin icine girmek üzereydi. 10 15 saniye yerde yattıktan sonra kalktım.
 
Uzun turlara çıkınca genelde 3 ya da 5 çanta oluyor.
Her bir çantayı bir şeye bölmeyin.
Örnek vermek gerekirse sağ arka çanta uyku sol arka çanta mutfak vb. olmasın
Olası bir durumda çantalarınız çalınırsa yataksız ocaksız kalırsınız
Genel olarak dagıtarak çantalayın
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
a-vites ayarlarınızı uzun mesafelerde, sürüş esnasında yapmaya özen gösterin( trafiğe dikkat,mümkünse boş yol)
b-ayarlarınızı direk ayar vidalarına müdahale etmeden evvel vites kolları üzerindeki ayar bölümlerinden yapmayı deneyin
c-hidrolik fren kullanıyorsanız sürüş öncesi birkaç defa frenleri sıkıp bırakın, farkı göreceksiniz
d-lastik hava basınçlarınızın lastik üzerindeki önerilen şekilde olmasına özen gösterin, uğultuyu azaltır, aşınmayı geciktirir, yol hakimiyeti artar, hızlanmanızı etkiler

HER ŞEYDEN ÖNEMLİSİ HANGİ ARAÇ,GEREÇ OLURSA OLSUN KULLANMAYA BAŞLAMADAN EVVEL MUTLAKA SON KONTROLLERİNİZİ YAPMAYI ALIŞKANLIK EDİNİN (ELLE KONTROL,GÖZLE KONTROL,KULLANIM ESNASINDA KADEMELİ KONTROL. BASİT ÖRNEK; BİSİKLETİNİZLE MARKETE GİTTİNİZ 20 SANİYEDE İŞİNİZ BİTTİ HEMEN SELEYE OTURUP GAZLAMAYIN. KÜÇÜK ÖNLEMLER BÜYÜK ZARARLARI ÖNLER.
gün içerisinde bisiklete olan hevesinizi maksimum giderin... aksi durumda gece rüyanıza girecek ve dır dır dır:eek:ops::hihi:
 
Burada artik QR tekeri olmayan bisiklet kalmamistir belki ama benimki gibi vidali eski gobekler icin onerim teker patladi soktuk takiyoruz iste o arada vidalari sıkarken gobegin donmemesine ayarini bozmamaya dikkat etmek gerekir, vidalar Turk usulu abanarak sıkılıyor o kadar sıkılmamalı, birde vites ayarini vidadan yaparken tamam yeri ddogru vitese gecti deyip birakilmamali hizalama kisminada dikkat etmek lazim bence.


Bisikletin servisi surucusudur bu en onemlisi
 
  • Vidalara aşırı abanmayın 4-5 tane vida/vidanın girdiği yer(adını bilmiyorum) yalama ettim :)
 
2 zamanli motoru olan mobiletime kisin soguklarda buji yaglamasi cok yaptigi icin benzinin icine yag katmadan kullanmistim, hal boyle oluncada motor ve segman yedik..sonrada dikis tutmadi zaten.
 
Geri