Oğlumun gittiği okulda okul ödemeleri anlaşmalı bir banka üzerinden oluyor, kayıt işlemleri esnasında bankanın masasına oturup, ister istemez gerekli bilgileri vermek durumunda kalıyorsunuz.
Masada bilgileri toplayan bayanın yanında görevi gelen velilere kart satmak olan bir diğer bayan daha var. Görevinde oldukça başarılıydı çünkü kart istemiyorum demenize rağmen bezdirecek şekilde ısrarlara devam etmek üzere programlamış kendisini.
"Hanımefendi teşekkür ederim, ihtiyacım yok, tüm kartlarımızı kapattık, iki tane kartım var, onlar yeterli oluyor" diye kadına resmen yalvarmama rağmen ezbere bir şekilde "Biz yine de gönderelim, pazar kahvaltılarında bonus var, kozmetikte indirim var, hem kullanmasanız da olur, cüzdanınızda dursun" vs. diyaloglardan sonra iş iyice inada bindi, "Anlatamıyorum galiba hanımefendi istemiyorum diyorum teşekkürler" dememe karşılık "Biz size gönderelim sonra karar verirsiniz" deyince ben de "Boşuna göndermeyin, kartınızı geri yollayacağım" dedim, o arada işlemler tamamlandı ve biz de diğer görevli arkadaşa teşekkür edip kalktık.
Nitekim 10 gün sonra kart iş yerime geldi, getiren kurye arkadaşa bir yanlışlık olduğunu, kart talebim olmadığını söyleyerek kibarlıkla teşekkür ettim ve kartı geri gönderdim. Kurye şirketi ya kibarlığımdan etkilendi ya da daha büyük bir ihtimale banka ile olan anlaşma bu şekildeydi, kartı ertesi gün sabahtan eve giderek eşime teslim etmiş. Kapatmak için önce çağrı merkezindeki bir bayanla görüştüm, kartı kapattım derken, ertesi gün ikna için daha etkili ve yetkili bir ses tonuna sahip adamla artık sinirden sövüp saymanın eşiğine getiren bir konuşma yaptık, kartı kullanmak istemediğimi ikna etmem için konuşma esnasında kartı makasla kesmek zorunda kaldım, böylelikle zar zor da olsa kurtuldum.
Bu kadar şeyi şunun için yazdım Türkiye'de bankacılığın pazarlama anlayışı tamamen arsızlık ve yüzsüzlük temeline dayanmıştır ve maalesef kurtulmanın da bir yolu yoktur.
Sadece geçici olarak şu yapılabilir, telefon rehberimde "Açma Digitürk, Açma Finansbank, Açma Denizbank" gibi başlıklarla kayıtlı yaklaşık 20 numara var. Bir süre açmayınca başka numaradan arıyorlar, kapatıp onu da rehbere ekliyorum. Çaldırıp çaldırıp duruyorlar, alternatif bir teknik olarak denenebilir
