konuyu okudum da baya bi dağılmış
ben de daha fazla dağıtmayayım diyodum son anda vazgeçtim '' Neden düşük donanımlı bilinen markalı bisiklet alalım ? '' gibisinden devam etmiş konu ( herkesin fikri kendisine doğrudur saygımız var ) ben sadece '' yüksek donanım '' daha doğrusu vites takımlarına yatırılan onca paraya anlam verememekteyim bu konuyla ilgili birkaç söylemek istediğim şeyler var şöyle ki ;
özellikle bisiklete yeni başlayan ve genelde yaşı da ( bana göre ) küçük kardeşlerimizde görüyorum üst sınıf vites sistemleri merakını hak da veriyorum aslında bir yandan öyle düşünmeleri doğal sanki biraz
arkadaşlar bisikleti bisiklet yapan 21,24,27 vites ya da ne bileyim 30,20 olması değildir ! ( hadi ordan diyenleri duyuyor gibiyim
) neden derseniz çoğumuz yarışçı değiliz;bu işi zevk için yapıyoruz yani hiçbirimiz vitesler arası geçiş hızından etkilenecek insanlar değiliz ( profesyoneller hariç )
bisikleti bisiklet yapan arkadaşlar ( bence )
1-Kadro :
( basitçe örneklersek;bir inşaatın temeli,bir bilgisayarın anakartı,bir otomobilin,motosikletin şasisi gibi . . .) herşeyi etkileyen parçadır olayın ta kendisidir bütün sürüş kalitenizi,bisikletten alacağınız zevki etkiler,performansı da tabi doğal olarak ( prolarda ) kadrodan kısarak başlanan bisiklet hikayeleri genelde kadro değişiöiyle son bulur örnek ver diyenler olabilir onlar için çok basitçe;otomobilde hacı murat şaseye porsche motor atmak,bisiklette beyaz eşyecılarda çin malı çelik kadrolu bisikletlere rock shox amortisör mavic jant shimano-sram vites düzmek. . .
kadronun bilindik marka olması önemli değil diyenler biz zahmet bunu ispatlasınlar dediğim gibi piyasada 70-80 tlye satılan alu kadrolar var çin malı markasız ona bildikleri en iyi vitesleri jantları amortisörleri dizip kullansınlar biz de inanalım
boşuna kaliteli kadrolara o kadar para vermeyelim de mi
2-Amortisörler (mtbde) :
bütün can sıkıcı,gereksiz zıplamaları,sarsıntıları,darbeleri kendi bünyesinde toplayarak sizin ve bisikletin genelini korur sürüş zevkinizi katlar bisikletin ömrünü genel anlamda uzatır ( darbeleri absorbe ettiği için )
3-Jant takımı:
Arkadaşlar jant takımında göbekler ne kadar sağlam ve akıcı olursa sürüş zevki ve kalitesi o kadar yüksek olur.Telleri ve çemberleri de ne kadar sağlam ve kaliteli olursa o kadar net,kararlı ve salıklı bir sürüş olur kalitesiz jant takımıyla karbon kadro dahi olsa sizi bezdirir . .
bana göre bu konu böyle arkadaşlar herkesin fikrine saygımız var saygı-sevgi çerçevesinde her türlü tartışmaya,bilgi alış-verişine hazırız her konuda çok uzun yazdık yine kusura bakmayın
herkese pedallı günler . . .