Scudo Sports

Yağmurda bisiklet temizlemek

Atkn7

Üye
Kayıt
14 Temmuz 2015
Mesaj
39
Tepki
17
Yaş
26
Şehir
Yalova
Bisiklet
Diğer
Merhaba arkadaşlar.Bisikleti 5-10dk yağmurda temizlenmeye bıraksak çok problem olur mu?Aşırı paslanma falan?
 
Scudo
sakın bırakma özellikle rubleye zarar verir. ben bıraktım bilyalar,ruble,zinciri değiştirmek zorunda kaldım . yağmurda bırakınca pas olur . ancak istemeden kaldıysa hemen wd-40 ile ruble zincir aynakol arttırıcıları temizle yoksa bisiklet taklaya gelir.
 
Yağmurda bisiklet sürmek? O da mı zararlıdır? Duyduğuma göre yağmur suyu olumlu etki yapıyormuş.
 
Benim de bisikletimin zincir ve rublesi yağmurda ıslanmıştı yağmur suyu üzerinde kuruyunca özellikle zincir baya paslandı (dry lube yağ kullanmamın da etkisiyle) rubleyi temizledim ama zincir sizlere ömür olmuştu. Yağmurlu havada kullandıktan sonra kurulayıp yağlarsanız birşey olmaz bence, yağmurlu havalarda sürmeyi düşünüyorsanız ona uygun yağ kullanmanız da çok önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: makifir
Cevaplar için teşekkürler hepinize.Konu kilit varsa konu kilitlenebilir :D.Yeniyim forumda.
 
Yagmur suyu bisiklete zarar veriyorsa yagmurdada bisiklet sürülmez ozaman. Ben yagmurda kullaniyorum ve eve gelince öylece birakiyorum ve kendi kendine kuruyor ama pasladigini hic görmedim. Dogru yag kullanilirsa yagmur suyu ne zincire nede rubleye bir sey yapar.

Burada cok okuyorumda, yok makine yagi ucuz onu kullanin, yok motor yagi kullanin vs. vs. hatda dikismakinesi yagini öven bile var 1TL diye.

NOT: WD40 kullanin diyen arkadaslar bile gördüm, bu sacmaligin daniskasi oluyor, WD40 yaglayici bir yag degil o sadece pas sökücü ve temizleyicidir.

Öyle bir sey yok efendim, bisikletini seviyorsan paraya kiyacaksin ve dogru yagi alip kullanacaksin. Yoksa palanirda cürürde.
 
Alüminyum bisikletler haliyle sorun yaşamaz. Fakat yağmura kalınca veya kışın bisiklet kullanınca hemen çürüme-paslanma olmaz. Bu olay çok uzun bir süreç içerir. Eğer bisikletin bazı parçaları çok ucuz malzemeden mamül ise (teneke gibi) akşam ıslansa sabah noktacıklar halinde pas lekeleri görülür.

Yağmurdan sonra veya yıkadıktan sonra eğer silip kurularsan daha uzun ömürlü oluyor.
 
aksamlarda kullanılan metalin kalitesi belirleyici etken. yaptığım bir kaza sonucu artık tamir olmaz dediğim bisikletimin üzerindeki 93 model lx çekiş sistemi çamurlu, pis, bakımsız bir şekilde yıllarca beklemesine rağmen en ufak bir paslanmaya maruz kalmadı. geçen yıllarda arkadaşım yeni aldığı bisikletle yağmurda sürüş yaptı. temizlik ve yağlama yapmadan evde bıraktı. iki hafta sonra paslanma belirtileri görmeye başladık. zincirin modelini bilmiyorum ama deore setli bir türk-bianchi bisikletin üstünde gelmişti. çelik denilen malzeme farklı derecelendirmelere sahip. yağmurdan sonra bisikleti temizleme ve yağlama gerekliliği zincirin üzerindeki yağın akmasından, kirlenmesinden ve dişlileri vb. kirletmesinden kaynaklanıyor. ha temizlik yapmadan da kullanılır ama parçalarınız daha hızlı aşınır ve sürtünme katsayısı az da olsa artar. mtb sürerken umrumda olmazdı ama yol bisikletinde temizliğe (estetik kaygısı mı bilemiyorum) önem veriyorum. yukarıda bahsi geçmiş, bisiklete uygun olmayan yağ kullanımı yağışlı ya da tozlu vb. ortamlarda zincirin çok hızlı kirlenmesine, kullanılan yağın macunlaşmasına vb. neden olabiliyor. ucuza aldığınız uygun olmayan bir ürün zamanınızı çalarak, malzemelerin daha hızlı aşınmasına neden olarak aslında sizi zarara sokar.
 
Bisiklet kullanan herkesin bir fikri var ama benim gözlemlediğim şey şu:Ortak bir nokta yok.Kimine göre doğru gibi gözüken, başka birisine göre sakıncalı olabiliyor.Bu konuda da ortak bir fikir çıkmaz bence:)
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
@Murat Cömez

@Murat Cömez Hocam Shimano'nun teflon (PTFE) zincir yağları, teflon olmasından dolayı 4 mevsim gibi kullanılabilir diye düşünüyorum. Özellikle teflonun su iticiği, su ve yağışlı koşullarda avantaj sağlar gibi görünüyor ama siz ne dersiniz? PTFE yağ uygun mu yoksa wet lube yağ mı daha iyidir?
 
yağmur suyu saf sudur. yani musluktan yıkadığın sudan kat kat daha temizdir :D işin kimyası bunu söylüyor. en temiz su, saf sudur.

fakat, yağmurda uzun süre bırakmaman önemli. bisikleti yıkadığında bisiklet ne kadar ıslak kalıyor? mesela 10 dk, veya 15 olsun. daha fazla bırakma yağmur altında. pasa dönüşür.

yağmurda bırakabilirsin de, sürebilirsin de. fakat sürdüğünde jantlar kadroya çamur atar, yol ne kadar temiz olursa olsun muhakkak pislik atar jantlar kadroya.

dikkat etmen gereken TEK ve EN ÖNEMLİ ŞEY bisikleti güzelce kurulamak. kurularsan pas olmaz, beleşe yıkanmış olur bisikletin.

özellikle vidaları, aklına gelen tüm vidaları güzelce sil. özellikle de vidaların alyan giren kısımlarını kulak çubuğuyla içindeki suyu alabilirsin. ilk buralar paslanır. jantlarının paslanmaya müsait kısmı varsa sil,(ne jant kullandığını bilmediğim için tavsiye veremiyorum) ve rubleni kesinlikle sil. ve buna benzer metal aksamı sil. zincir, ön aktarıcı, fren kaliperlerinin açıkta kalan kısımları vb.

paslanan yerler buralar.. ama buraları silmesi de oldukça zor çünkü en incik-cincin yerleri buralar..
dediğim gibi en hızlı pas yapan 3lü; ruble-zincir-vidalar.
gidon ve gidon boğazı vidaları
ön aktarıcı vidaları
arka aktarıcı vidaları
fren kaliperlerinin vidaları
sele borusu vidaları

Not. benim bisikletim de ıslandı şuan silmeye gidiyorum :D eheh
 
Arkadaşlar yağmur suyu ile ilgili bir konuya açıklık getirmek lazım...
Yağmur suyu saf su mudur evet mantıken saf sudur...Peki pas bilimsel adıyla korozyon nedir, su ile temas eden metalin ki buna alüminyum da dahil, su ve oksijen ile tepkimeye girerek halk arasında bilinen adıyla pas yani metaline göre oksit oluşturmasıdır...Peki yağmur suyu zararlı mıdır? Oksitlenme yapar mı?
Bu sorunun cevabı kesinlikle evettir...Ama her oksit gözle gördüğümüz şekilde pas değildir mesela alüminyumda paslanma yüzeyde bazen gözle bile farkedilmeyecek mikron derecesinde ince film tabakası şeklinde olur ki bunu ancak metal mikroskobu ile görebilirsiniz...Artı tepkime oluşabilmesi için illa ki su olması gerekir ki elektrolizde de zaten çeşme suyu değil saf su kullanılır...
Gelelim bizim bisikleti yağmur suyunda bırakma olayına...Bu konuda çok farklı cevaplar alınması normal çünkü burada en önemli şey yağmur suyunun ne kadar kaldığından ziyade konumunuz daha doğrusu nerede yaşadığınız...Eğer ki ağır bir sanayi bölgesinin dibindeyseniz muhtemelen yağmurda kalan bisiklet çok çabuk korozyona uğrayacaktır...Sebebi havada bulunan asidik ph ı düşük partiküller tepkimeyi hızlandıracaktır..Yok gayet yeşil,sanayiye uzak temiz bir bölgede iseniz korozyon olsa bile gözle göremeyeceğiniz bir şekilde olacaktır...Mesela denize yakın yerde oturan arkadaşların muhtemelen bisikletleri dışarıda kaldığında, dağ başında oturana göre daha çabuk korozyona uğruyordur.. Pasın mantığı nedir fizikte bildiğimiz basit elektrolizdir...Örneğin gemiler ya da iskele direkleri neden paslanmaz çünkü üzerlerinde koruyucu boya haricinde belli noktalarında çakılmış bakır bulunur...Bir makine mühendisi olarak basitçe açıklamaya çalıştım umarım faydalı olabilmişimdir ;)
 
@big bike

Ben HKS Extrem kullaniyorum. 300ml 20€ civari. Özellikleri ise özel bisiklet ve motor zinciri icin üretilmis bir yag. Bu yagin en güzel özelligi, zincire sürdükten sonra kuruyor ve zincirin disinda plastik kaplama gibi sert bir film olusturuyor. Ben bisikleti dagda bayirda yagmur kardemenden kullandigim icin 3-4 ayda bir temizleyip sürüyorum, kesinlikle zincire yagmurlu havalarda su gecmiyor ve cok iyi koruyor. (Normalde 2500km civari koruma sagliyor)
Önceden Castrolun bir yagi vardi spray olarak satiliyordu ve uzun yillar onu kullanmistim ama artik üretimden kalkti ve yenileri cikti ama yenileri malesef eskisi gibi etkili olmuyor.

Buradan bakanilirsiniz....
(link)

@Kurtuluş E.
Shimanoyu hic denemedim ve benim oldugum ülkedeki bisikletcilerde tavsiye etmiyor. Nedenini malesef bilmiyorum. Ben HkS Extrem zincir yaginin üzerine baska yag tanimam.
 
  • Beğen
Tepkiler: OKoksal
Saf sudan kastınız ne bilmiyorum ancak yağmur suyu doğada ki en temiz sudur, PH'si nötrdür. İçimi en sağlıklı sudur. Konuyla ilgisi var mıdır? Yoktur.

Bisikletime yağmurda da binerim çamurda da gezerim, gereken bakımı da yaparım. Ne rublemde ne aynakoluda ne zincirimde de en ufak sorun yaşamam, yaşamadım da.

(Bisikletini tüm kış açıkta bırakıp buraya 'Bisikletim paslanıyor' diye yorum yapan var ise onlara da selam olsun)
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
@Kara Kartal İşte onlarda onu diyor ph ı nötr diye ama havadaki asit partikülleri yağmur damlaları düşerken ph ını düşürüyo
 
Zincir yağlı değilse kuru havada bile paslanır yağmurun zincire zarar verdiğini ilk kez duydum ne yapalım yani biz dışarıdayken yağmur yağarsa bisiklete de bir yağmurluk almak lazım hiç mi su değmeyecek bu bisiklete valla ben bisikleti araba fırçasıyla güzel bir köpüklüyorum sonrada zinciri hafiften yağlıyorum hiç paslanmadı şimdiye kadar demekki sizin yağmur bozuk pas yapıyor yada tuzlu
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
bir önceki yorumuma devam ediyorum, fotoğraflar geldi. taze :D



gidon boğazındaki 7 vida. resimlerde 4+2 tane var. 7. vida tepedeki vida. onu çekmeyi unutmuşum :D furç takımının en üstündeki vida

http://i61.tinypic.com/e6aq38.jpg

http://i60.tinypic.com/124zcys.jpg

sele ve sele borusu civarındaki vidalar:

http://i62.tinypic.com/27zyz4o.jpg

fren kaliperlerinin vidaları. kaliper başına 4 veya 5 vida var. fren pabuçlarının vidalarını da unutma

http://i60.tinypic.com/28jjryb.jpg

http://i61.tinypic.com/35b8h0k.jpg

http://i59.tinypic.com/mt6ukz.jpg



fren kaliperlerinin kadroya sıkıldığı çok büyük 2 tane vida vardır ve dışardan asla görünmezler. oldukça uzun ve büyük vidalardır. görünmüyor fakat içerisi pas ve kir dolu, kulak çubuğuyla denemesi bedava :) lastiğin fırlattığı tüm toz-kir buraya birikir. ve içerde kuruyan sular = pas

http://i60.tinypic.com/29fotwh.jpg
ön taraf için de aynı şey geçerli..
http://i62.tinypic.com/2vcewbq.jpg


aynakol yapraklarının vidaları da paslanmaya müsaittir :

http://i58.tinypic.com/ta0efa.jpg

ön aktarıcı çok teferruatlıdır ve 4 tane falan vidası var

http://i61.tinypic.com/16a8jt2.jpg

http://i57.tinypic.com/scdes9.jpg

matara kafeslerini kadroya sıktığımız vidalar pasa müsaittir

http://i58.tinypic.com/mjs5cx.jpg

http://i60.tinypic.com/nbdhm1.jpg

ve son olarak ruble + zincir. ölümcül öneme sahiptir. paslı bir ruble çöp haline gelebilir. ruble pası çok zor çıkar, neden ben de bilmiyorum :D

yukarda saydıklarımın tamamı için 5-10 kulak çubuğu süper oluyor :D
http://mavcure.com/wp-content/uploads/2014/02/ear-wax.jpg


------------------------------------------------------------------------------------

http://i60.tinypic.com/wvcrdg.jpg

son olarak ruble ve zinciri güzelce siliniz. eğer üzerlerinde kurumuş yağ (simsiyah olur) varsa beze çözücü madde damlatınız. (ben würth kullanmaktayım, çok fena kokmasa benzin de olur)
ve son adım, zincirinizi silip öylece bırakmayın. kesinlikle hemen yağlayın. "akşam sileyim, sabah yağlarım" olmaz. unutun. siler silmez yağlayın. azıcık kurusun, hemen yağlayın. (rubleyi tabiki yağlamanıza gerek yok :) o nasibini zincirden alıyor zaten)

kolay gele :D
 
Geri