Scudo Sports

Yağmurda bisiklet kullanmak

Hiç bir şey olmaz. Çıkmadan önce zincirini temizle ve yağla. Döndükten sonra da kuru bez ile bisikleti iyice kurula. Lastiklerin havasını önerilen hava aralığının alt sınırına yakın tut.
Zinciri yağlayalı 50 km oldu daha. Uzun tura çıkacağım ikindi vaktini bulur eve gelmem. Sıkıntı olmaz herhalde dediğiniz gibi. Lastik havası tutuş için diyorsunuz sanırım. Onu yağarsa indiririz artık :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Scudo
Hiç sevmiyorum yagmurlu havada sürmeyi. Bir kaç kez yakalandım akan trafikte hiç güvenli değil ayrıca. Bir kere yağmur sadece bisiklet ıslandı bitti şeklinde olmuyor. İliklerine kadar çamur oluyor her ayrıntı. O bisiklet bence hatri sayılır bir vakit ayrılıp yıkanıp kurutulmali ve gerekiyorsa yaglanmali. Ya da bu işi profesyonelce yapanlar var gidip yikatilmali. Ayrıca akan ve yoğun denecek bir trafik olacaksa hiç gerek yok. Ne kadar yağar bilmiyorum ama yağmur ilk düşünce yol inanılmaz kaygan oluyor. Yoğun yağış olursa göz açmak önünü görmek zor oluyor. Ayrıca bisiklet ayakkabısını kurutmak gibi dertler oluyor. YouTube videolarını izlediğim biri vardı. Eve alıp banyoda yikiyordu. Sadece uzun tur yapacağım dediğin için olurda yakalanirsan zaman ayırıp temizlersin. Ama bir kaç saat gidip gelirim diyorsan hiç çıkma daha iyi. Tabi bu benim fikrim. Yer kuruysa yaz kış çıkarım. Yer islaksa kesinlikle çıkmam. Yağmura yakalanirsam zamanım varsa oturup kesilmesini bekliyorum.
 
Bir de sürmekten ve üstünüze sıçramaktan başka aklıma şu geliyor. Eğer bisikletiniz kumpas tipi frenliyse frenin bütün iç kıvrımları çamur oluyor, incecik şeylerle bile temizlenmiyor tam anlamıyla. Dert etmiyorsanız size kalmış ama uzun vadede frenlerin ömrünü kısaltacak bir şey sonuçta. Aklınızda bulunsun
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
-Yağmurda pislikler,çer çöp,diken,çivi,cam ıvır zıvır yol kenarına doğru taşınıp yol kenarında biriktiğinden lastik patlatma ihtimalin çok çok artar.Yedek iç lastik ve pompa şart
-Bisikletine ön arka ışıklarını tak ve gündüz bile yak
-Fosforlu yelek şart
-Lastiklerin yumuş yumuş ciklet gibi kaliteli olsun

Bunlar herkesin bildiği şeyler.Bundan sonrası benim gibi abilerinden duyabileceğin şeyler
-Gusul abdestini tazele
-Evden çıkmadan önce ev halkınla helalleş.
-Tövbe istiğfarını et
-Mutlaka aksiyon kamerası kullan.
Bunları niye dedim?
Çünkü eğitimin ,hoşgörünün olmadığı,hukukun güçlüden yana işlediği bir trafiğe çıkacaksın.Her an alkollü bir maganda ya da dayısı sağlam ve yahut bir kodaman çocuğu tarafından ezilebilirsin.Allah korusun ölür gidersin, seni bu dünyadan koparan hiçbir şey olmamış gibi ceza bile almadan hayatına devam eder,sen de öldüğünle kalırsın.
 
-Yağmurda pislikler,çer çöp,diken,çivi,cam ıvır zıvır yol kenarına doğru taşınıp yol kenarında biriktiğinden lastik patlatma ihtimalin çok çok artar.Yedek iç lastik ve pompa şart
-Bisikletine ön arka ışıklarını tak ve gündüz bile yak
-Fosforlu yelek şart
-Lastiklerin yumuş yumuş ciklet gibi kaliteli olsun

Bunlar herkesin bildiği şeyler.Bundan sonrası benim gibi abilerinden duyabileceğin şeyler
-Gusul abdestini tazele
-Evden çıkmadan önce ev halkınla helalleş.
-Tövbe istiğfarını et
-Mutlaka aksiyon kamerası kullan.
Bunları niye dedim?
Çünkü eğitimin ,hoşgörünün olmadığı,hukukun güçlüden yana işlediği bir trafiğe çıkacaksın.Her an alkollü bir maganda ya da dayısı sağlam ve yahut bir kodaman çocuğu tarafından ezilebilirsin.Allah korusun ölür gidersin, seni bu dünyadan koparan hiçbir şey olmamış gibi ceza bile almadan hayatına devam eder,sen de öldüğünle kalırsın.
Tavsiyeler için teşekkürler. Gurup sürüşü olacak. Risk her zaman var hocam trafikte. Yapılabilcek bir şey yok
 
İstediğim an sürüşe çıkabilmemi engelleyen pek çok sebep var, o yüzden fırsat buldukça çıkıyorum. Haliyle o zamanlarda da yağmurmuş karmış hava durumu pek etki edemiyor sürüşü seçtiğim gün ve saate. Hal böyle olunca da yağmurda çamurda sürüş tecrübem toplam tecrübeme oranla ilerde sayılır baya.

1. Sürüş güvenliğini azami seviyede tutmak için yağış veya zeminde nem varsa performans odaklı değil fiziksel antrenman odaklı sürüş yaparım.
2. Frenleri ara ara sertçe sıkıyorum, ara ara da hafif sıkıp jantın yüzeyindeki fazla suyu atmaya çalışıyorum. Eğer dik bi yokuş ineceksem önden ısıtmak için de yöntemlerim var ki bunu kuru havada da uygulamaya dikkat ederim.
3. Ön arka farım her daim flaşör şeklinde açık olur.
4. Yol ortalama konusunda daha cömert davranırım, arkadan gelip vuracak olan kuru yaş bakmadan vuruyor ama hava yağışlıysa normalde bi arabayla yan yana geçebileceğim yerlerde bin bir küfür yemeyi göze alıp yolu kapatır araçları yanıma sokmamaya çalışırım.
5. Mutlaka bi çift çorabım olur yanımda, ek olarak da mini boy çöp poşeti taşırım 5-6 tane. Neme lazım ayaklar ıslanırsa hemen kuruya dönüp poşetlerle emniyet altına almak için. Ayaklarımın ıslanmasına uyuz oluyorum.
6. Sürüş sonrasında mutlaka bisikleti sudan geçirip aşırı kiri pası dökerim üstünden. Mümkünse detaylı temizliğini de yaparım, mümkün değilse kuru bi yerde bekletirim.
7. Temizlik yaparken zincir ve dişlilere ciddi özen gösteririm, hatta vaktim oldukça artık bu tip sürüşlerden sonra zinciri söküp temizlemeye başladım.
8. Fren mekanizmaları ve pedalları da detaylı bi şekilde (diş fırçası) temizleyip yağ damlatıyorum yaydır mafsaldır gibi kısımlarına.

Yatırım tavsiyesi değildir, yani yağmur var diye bisikletlerinizi yatırmayın.
 
İstediğim an sürüşe çıkabilmemi engelleyen pek çok sebep var, o yüzden fırsat buldukça çıkıyorum. Haliyle o zamanlarda da yağmurmuş karmış hava durumu pek etki edemiyor sürüşü seçtiğim gün ve saate. Hal böyle olunca da yağmurda çamurda sürüş tecrübem toplam tecrübeme oranla ilerde sayılır baya.

1. Sürüş güvenliğini azami seviyede tutmak için yağış veya zeminde nem varsa performans odaklı değil fiziksel antrenman odaklı sürüş yaparım.
2. Frenleri ara ara sertçe sıkıyorum, ara ara da hafif sıkıp jantın yüzeyindeki fazla suyu atmaya çalışıyorum. Eğer dik bi yokuş ineceksem önden ısıtmak için de yöntemlerim var ki bunu kuru havada da uygulamaya dikkat ederim.
3. Ön arka farım her daim flaşör şeklinde açık olur.
4. Yol ortalama konusunda daha cömert davranırım, arkadan gelip vuracak olan kuru yaş bakmadan vuruyor ama hava yağışlıysa normalde bi arabayla yan yana geçebileceğim yerlerde bin bir küfür yemeyi göze alıp yolu kapatır araçları yanıma sokmamaya çalışırım.
5. Mutlaka bi çift çorabım olur yanımda, ek olarak da mini boy çöp poşeti taşırım 5-6 tane. Neme lazım ayaklar ıslanırsa hemen kuruya dönüp poşetlerle emniyet altına almak için. Ayaklarımın ıslanmasına uyuz oluyorum.
6. Sürüş sonrasında mutlaka bisikleti sudan geçirip aşırı kiri pası dökerim üstünden. Mümkünse detaylı temizliğini de yaparım, mümkün değilse kuru bi yerde bekletirim.
7. Temizlik yaparken zincir ve dişlilere ciddi özen gösteririm, hatta vaktim oldukça artık bu tip sürüşlerden sonra zinciri söküp temizlemeye başladım.
8. Fren mekanizmaları ve pedalları da detaylı bi şekilde (diş fırçası) temizleyip yağ damlatıyorum yaydır mafsaldır gibi kısımlarına.

Yatırım tavsiyesi değildir, yani yağmur var diye bisikletlerinizi yatırmayın.
Teşekkürler vakit ayırdığınız için sadece nemli bezle silip temizlesem sorun oluşur mu
 
Yol bisikletim var carraro 062. Salı günü dışarı çıkacağım. Yağmur %50 gözüküyor. Yağarsa yol bisikletine zararı olur mu? Olursa ne olur? Olmaması için ne yapmalıyım?

Bisikletimde 105 r7000 set var ve fiyatlar ortada bozulmasını paslanmasını istemiyorum o yüzden hiçbir parçanın. Bu yüzden çok pinpirik yapıyor olabilirim. Açıklayarak anlatırsanız çok güzel olur...
Bende teknik konudan bakarak pimpirikli bir kaç bişeyler söylemek istiyorum. :)

İltimalleri düzenli bakım yapılmayan, bol bol greslenmeyen ve paslanmaya müsait olan (kısımlar) bisikletler için söylüyorum. :eek:

-Yağmurda bisiklet sürdüğünüzde ön-arka göbeklere bilyeler vs. rulmanlara su gireceğini unutmayın.
-Orta göbeğe su girecek bir yerlerden ve orada kalacak, zamanla içeride pas olacak.
-Yalıtım yoksa gidon boğazından su girecek, bilyalı ise paslanacak.
-Arka aktarıcının iç kısmındaki sert gergi yayı paslanacak.
-Pedal göbekleri
-Zincir.

Yağmurda sürünce bu kısımların paslanması söz konusu, sürekli söküp bakım yapmak şart. Bakım yoksa binmemek en güzeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Böyle süperkahramanlar da var 😀
IMG_6661.jpeg
 
Bende teknik konudan bakarak pimpirikli bir kaç bişeyler söylemek istiyorum. :)

İltimalleri düzenli bakım yapılmayan, bol bol greslenmeyen ve paslanmaya müsait olan (kısımlar) bisikletler için söylüyorum. :eek:

-Yağmurda bisiklet sürdüğünüzde ön-arka göbeklere bilyeler vs. rulmanlara su gireceğini unutmayın.
-Orta göbeğe su girecek bir yerlerden ve orada kalacak, zamanla içeride pas olacak.
-Yalıtım yoksa gidon boğazından su girecek, bilyalı ise paslanacak.
-Arka aktarıcının iç kısmındaki sert gergi yayı paslanacak.
-Pedal göbekleri
-Zincir.

Yağmurda sürünce bu kısımların paslanması söz konusu, sürekli söküp bakım yapmak şart. Bakım yoksa binmemek en güzeli.
Yani eski mtb taş gibiydi yağmur altında bıraktığım çok oldu onu ama yol bisikletinde nolur bilmiyorum bisiklet sıfır bı kaç ay oldu alalı. Herhalde ordan burdan su almaz
 
Ben hayatimda tek günde yaptigim en uzun surusu 387km yaklasik 16 saat yagmur çamur altinda yaptim yol bisikleti ile. Surus bittiginde islanmadik, çamurlanmadik yerim kalmadi. Bisiklet ise birak islanmayi öyle bir camurlandiki taninmaz hale geldi. 1 adet yeni fren kartusu 1 suruste bitti. Surus sonunda bisikleti attim bir koseye temizlemeden 1hafta sonra temizledim pas vs yoktu. Kaliteli grupseti olan bisikletlerin komponentleri oyle kolay kolay paslanmiyor anlayacaginiz heleki bakimlari duzgun yapilmissa. Ama islandiktan sonra ozellikle ozellikle freehub bakimi yapilmali. Freehub kolay su aliyor cunku nedense.
 
Ben hayatimda tek günde yaptigim en uzun surusu 387km yaklasik 16 saat yagmur çamur altinda yaptim yol bisikleti ile. Surus bittiginde islanmadik, çamurlanmadik yerim kalmadi. Bisiklet ise birak islanmayi öyle bir camurlandiki taninmaz hale geldi. 1 adet yeni fren kartusu 1 suruste bitti. Surus sonunda bisikleti attim bir koseye temizlemeden 1hafta sonra temizledim pas vs yoktu. Kaliteli grupseti olan bisikletlerin komponentleri oyle kolay kolay paslanmiyor anlayacaginiz heleki bakimlari duzgun yapilmissa. Ama islandiktan sonra ozellikle ozellikle freehub bakimi yapilmali. Freehub kolay su aliyor cunku nedense.
Vay be ne uzun turmuş öyle biraz daha gitseniz Balıkesir İzmir arası olurmuş
 
Geri