Scudo Sports

Yağmura ve kazalara karşı koruma sağlayan 4 tekerli bisiklet

Tutar mı?

  • Tutar

  • Tutmaz

  • Tutsa da param yok


Sonuçlar oy kullandıktan sonra görülebilir.

cyling35

Üye
Kayıt
18 Kasım 2015
Mesaj
83
Tepki
48
Yaş
28
Şehir
izmir
İsim
ayberk
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Corelli
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Elektrik destekli pedallı bisiklet ürünü geliştiren ve tasarlayan İngiliz bisikletçi ve girişimci Andy Murphy bu sözlerle PodRide benzeri aracının ulaşıma bir başka alternatif getirmesi söz konusu.

Bisiklet sürmenin keyfini yaşarken diğer taraftan da yağmurdan iyi bir şekilde korunmak mümkün mü? Amsterdam’da yağmurlu havalar için tasarlanan Raynsie adlı bisikletçi tulumları, bu soruna yönelik şık bir çözümdü. Zorlu hava koşullarına dayanıklı bisiklet-otomobil PodRide ise alternatif bir kişisel ulaşım aracı olarak oldukça etkileyiciydi. PodRide gibi 4 tekerli elektrikli bir bisiklet olan DryCycle da kışın ulaşım için tek çarenin otomobil olmadığını bir kez daha kanıtlıyor. Pek çok insan DryCycle’ı ilk bakışta velomobillerle (bisiklet-otomobil) karıştırabiliyor. Ancak aracı tasarlayan İngiliz bisikletçi ve girişimci Andy Murphy, onu Electrically Assisted Pedal Cycle (Elektrik Destekli Pedallı Bisiklet) olarak sınıflandırıyor.

Sürücü, polikarbonat kapağı kaldırarak ve indirerek DryCycle’a girip çıkabiliyor. Aracın en önemli özelliklerinden biri de dayanıklı gövdesi. ABS polimerden yapılmış gövdenin temelinde çarpışmalara karşı test edilmiş alüminyum bir iskelet bulunuyor. Bu donanım, özellikle önden ve arkadan çarpışma durumunda sürücünün kafa travması yaşama riskini son derece düşürüyor.

DryCycle, 250 watt’lık bir Shimano Steps E8000 motor desteğine sahip. Bu motorla saatte 25 km hıza çıkabiliyor. 500 watt saat Shimano pil, dört saatlik şarjla 48 km yol yapma imkanı tanıyor. Ayrı bir 270 watt saat pil, aydınlatma sistemine ve diğer elektronik cihazlara güç sağlamak üzere ayrılmış. Shimano Di2 elektronik vites değiştirme sistemi, sürücülerin kolayca 11 vites arasında geçiş yapmasını sağlıyor. Ayrıca, park halindeyken geriye doğru pedal çevirmeyi mümkün kılan bir geri vitesi de bulunuyor. Çoğu velomobilde sürücülerin Taş Devri çizgi filmindeki gibi ayaklarını yere koyarak aracı geri yürütmek zorunda kaldığını düşünürsek bu da oldukça önemli bir detay. Diğer özellikleri; tam ön ve arka süspansiyon, hidrolik disk fren, araç içi direksiyon, elektrikli korna, uzaktan kumandalı bir elektronik kokpit kilidi, ısıtıcı ve bir ön cam sileceği olarak sıralanıyor. Tüm bu donanımıyla birlikte DryCycle 120 kg ağırlığa sahip. Aynı zamanda aracın taşıyabildiği maksimum yük miktarı da yine kendi ağırlığına eşit.

DryCycle_Bigumigu_2.jpeg


DryCycle'ın fiyatı gönderim ücreti hariç, e 14,995 £ (yaklaşık 19,358 ABD Doları) olacak. Ancak satışlar gelecek yılın ilk çeyreğinde başlayacağından, fazla beklemek istemeyenler (link) 50 £ (65 $) depozito yatırarak kendilerine ürün ayırttırabiliyor.

Kaynak: (link)
 
Scudo
Kusura bakmayın ama "o paraya motor alınır". Hele İngiltere'de Ducati Monster 1200 falan alınır...

15 bin £'luk motordan daha hızlı değil, daha kullanışlı değil; daha emniyetli veya daha keyifli olacağını da sanmam. Tek artısı ehliyet gerektirmemesi ve bisiklet yolunda da sürülebilmesi sanırım... Ayrıca Avrupa'da böyle bir şey kullanmaya başlarsanız, polisler bunun ne olduğunu öğrenene kadar "bunun niye plakası yok?" diye sürekli çevrilirsiniz.
 
Çok daha ucuz alternatifleri var. 4 tekerli olması verimi aşırı düşürecektir ayrıca. Yaptıkları kaza testini de mantıklı bulmadım çünkü sadece kendi ağırlığı olan bi çarpışma yapmışlar ve hız da çok yavaş. Bu araçla bisiklet yolunda gidemeyeceğiniz için bi kaza anında size carpacak olan araç 1000 kilo ve min. 50 60km/h'de olucak. Bu tarz bi kazadan insanın taşıyabileceği aluminyum bi kafesle kurtulmak cok zor. Her tarafa hava yastigi eklenirse belki mantikli olabilir zaten fiyat o kadar yüksek.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: cyling35
Aynısını kayseri otosınayinde ragıp ustaya 999 tl ye yaptırırımda, milletin "sen delimisin bu şeye bu kadar para verilirmi" demesinden çekiniyorum. Artık ingiliz bisikletseverlerin ne derece manyak olduğunu siz anlayın.
 
Son düzenleme:
Aracı görünce bizim üniversiteliler, bilimsel araştırma yapıyoruz diye yine mi güneş enerjisiyle çalışan araç prototipi yapmışlar diye düşünmedim değil:ckskc::booo::tskler:
 
Pedalı var, belki elektrik desteği de var ama açıkçası bu icadı bisiklet olarak göremiyorum. Çin-Hint tasarımı Rikşalar gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Sevdiğim kızın babası bu bisiklet içinde beni görse kızı vermekten vazgeçer :komik: :komik: :komik:
El alem ne der sonra .
 
4 tekerli bu ucubeyi bisiklet olarak değerlendirmekte kimin aklına geldiyse artık... tamam tasarım fena değil ama bu bisiklet değil ki başka birşey yani... hindistanda buna benzer çok taşıt var bunlar başka bir kategoride değerlendiriliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Bu dramin ( nasil diyor siz, first world problems ) bir benzeri Hollanda'da yasaniyor. Bisiklet yollarina buna benzer hizi sinirlandirilmis, elektrikli/benzinli ufak araclarin girmesi serbest. Resimleri asagidaki gibi.

Bu araclar zamaninda engelli ve yaslilar icin tasarlanmis. Bisiklet kullanmakta zorluk cekiyorlar diye ehliyet gerektirmeden bunlar ile bisiklet yollarina girmelerine izin verilmis.

Tahmin edilebilecegi gibi cok kolay sekilde suistimal edilmis bu zaman icerisinde. Bisiklet yoluna bu tarz hacimli araclarin girmesi trafigi mahvediyor.

biro.jpg

canta.jpeg

Ilk mesajdaki araca gelirsek eger, tamamen elektrikli arabanin fiyati 12 bin € civarinda : (link)

Bu fiyata elektrikli arac alinabiliyorken kim neden elektirik destekli bisiklet olanindan alsin. Eger ki olay bisikletse, pedala basmaksa mis gibi velomobile araclar var. Hem yagmurdan korur hem de aerodinamik yapisi sayesinde gayet hizli. Hatta bu sene tour de france'da yarismacilari dahi yakaladi

 
Motorlu araç olarak çıksa, daha kullanışlı olurmuş. Elektrikle çalışacak, maksimum 80-90km/sa hız yapacak şekilde olacak gideri olur. En azından trafik sorununa biraz çözüm üretmiş olur. Koca koca araçlar içersinde tek kişi dolaşmalar en azından azalır. Bir araçlık yerde bundan 4 tanesi gider en azından.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Motorlu araç olarak çıksa, daha kullanışlı olurmuş. Elektrikle çalışacak, maksimum 80-90km/sa hız yapacak şekilde olacak gideri olur. En azından trafik sorununa biraz çözüm üretmiş olur. Koca koca araçlar içersinde tek kişi dolaşmalar en azından azalır. Bir araçlık yerde bundan 4 tanesi gider en azından.

Eger arac 80-90 km/s hiz ile normal yollara/otoyollara cikacasa basta guvenlik olmak uzere bir suru duzenleme yapilmasi gerekecek. Bununla beraber ehliyetlendirlmesi de gerekli. Bu yuzden ureticiler araclarinin otomobil sinifina sokmak istemiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: NS. ve Hami Bulut
Eger arac 80-90 km/s hiz ile normal yollara/otoyollara cikacasa basta guvenlik olmak uzere bir suru duzenleme yapilmasi gerekecek. Bununla beraber ehliyetlendirlmesi de gerekli. Bu yuzden ureticiler araclarinin otomobil sinifina sokmak istemiyor.
Tabi ki ehliyetlenmesi gerekecek hocam, ben taşıtlara örnek olması açısından dedim. Normal araba olacak yani bildiğin. :) Bu şekilde olsa olsa engelli bisikleti olur.
 
bu tarz ürünleri genelde desteklesem ve denemeyi çok istesem de bu fiyatıyla çok anlamsız olmuş. ülkemizi, döviz kurunu falan geçtim dünyanın her yeri için anlamsız olmuş
 
Sürerken rüzgarı, yağmuru, şapır şapır terlemeyi, parmaklarımda uyuşmayı hissedemediysem o araç bisiklet değildir benim için..
Kaç tekeri var yada fiyatı nedir hiç ilgilenmem..
 
Geri