Scudo Sports

Xtr Aktarıcılar

Daha hafifi daha hafif malzemeden oluyo anca onlarda pazartesi inş...
 
Scudo
Naaptın sen yine Çağrı.Yoksa 5gr'lık pulley filan mı aldın???
 
vay bee hasan abi artalığı coşturmussun
ahh bendede o kadar hafif parçalar olsa keşke
artık darısı benim başıma:D
 
abi sen gerçekten bu iş biliyosun ya.oynadığın parçalara baktım azım acık kaldı.gerçekten cok güzel olmuşlar.inşallah dahada iyi olursun, dahada iyisini yaparsın.
 
Bu makalede:
  • Kusursuz vites değişiklikleri ve gelişmiş dayanıklılık için tasarlanan XTR M9200 Di2'nin ultra hassas, kablosuz vites değiştirme yetenekleri hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğrenin.
  • Otomatik darbe kurtarma özelliğine sahip XTR arka vites değiştiricinin sağlam yapısının en zorlu parkurlarda bile güvenilirliği nasıl sağladığını anlayın.
  • Çeşitli sürüş stilleri için öngörülebilir, zayıflamayan performans sağlayan güçlü, özelleştirilebilir XTR fren sistemleri hakkında bilgi edinin.

Dağ bisikleti, anı yaşamakla ilgilidir. Kusursuz bir şekilde şekillendirilmiş tek iz şeritlerinin arasından dalmak veya kaya levhalarından aşağı görünmez çizgiler seçmekle ilgilidir. Zorlu kaya bahçelerinden geçmek veya bir sonraki zorlu inişe ulaşmak için hayal edilemeyecek kadar dik yamaçlara tırmanmakla ilgilidir. Dağ bisikleti, kendinize ve ekipmanınıza güvenerek mümkün olanın sınırlarını keşfetmekle ilgilidir.

Keşfetmeye yönelik aynı dürtü, SHIMANO mühendislerini ultra hassas ve yıldırım hızında vites değiştirme, eşsiz dayanıklılık ve sağlamlık, konforlu ve sezgisel ergonomi ve öngörülebilir ve güçlü fren kontrolü sunan en iyi dağ bisikleti grup setini yaratmaya teşvik etti. Tüm bunlar artı kapsamlı seçim ve özelleştirme özgürlüğü SHIMANO'nun yeni XTR M9200 Di2 grup setiyle tam olarak elde ettiğiniz şeylerdir.

XTR%20-%20YOUTUBE%20%2005%20v2.jpg


Dönüştürücü yenilikçilik ve sektör lideri mühendislik alanındaki uzun yıllara dayanan mirasımızı temel alan bu tamamen kablosuz sistem, gerçek dünya yarışlarının aşırı taleplerini karşılamaya hazır ve bisiklet üzerindeki "en iyi günleriniz" için ideal ortağınız olacak.

Yeni XTR'nin temeli, inanılmaz derecede hızlı ve hassas kablosuz vites değiştirme sağlayan ve hasar verici kaya çarpmalarına dayanacak şekilde özel olarak üretilmiş, tamamen yeniden tasarlanmış bir MTB Di2 sistemidir. Bu sağlamlık, esas olarak, künt kuvvet darbelerinden kaçınmaya yardımcı olan benzersiz, düşük profilli bir tasarıma sahip yeni XTR M9250 arka vites değiştiricisine bağlıdır. Kaçınılmaz kaza gerçekleştiğinde, arka vites değiştiricinin kama şeklindeki tasarımı ve kaygan dış kaplaması, patika engellerinden daha kolay sıyrılmasını sağlayarak felaket niteliğindeki hasarı önler.

XTR Arka Vites Değiştirici: Otomatik Darbe Kurtarma ve Dayanıklılık​

Yeni XTR vites değiştirici ayrıca, SHIMANO'nun, darbeden kaynaklanan kuvveti azaltmak için patika engellerinden sorunsuz bir şekilde uzaklaşmasını ve ardından engeli geçtikten sonra hızla orijinal konumuna geri dönmesini sağlayan son teknoloji otomatik darbe kurtarma işleviyle donatılmıştır. Bu, patika tehlikelerini izleyen ve ardından sürüşünüzde veya yarışınızda herhangi bir kesinti olmaması için gerçek zamanlı olarak tepki veren ikinci bir göze sahip olmak gibidir.

XTR-Intro-Desk-2.jpg



Vites değiştiricinin dayanıklılığı, bileşenin geniş bağlantı yapısı, sağlam karbon kızak plakası ve sağlam kasnak tasarımıyla daha da artırılır ve bunlar bir araya geldiğinde bomba geçirmez hale gelir. Bu, önünüzdeki patikaya tamamen odaklanmanızı sağlayan yeni dağ bisikleti güvenlik battaniyenizdir.

Bu sektör lideri dayanıklılık, SHIMANO'nun yeni zincir sabitleme teknolojisiyle birleştirilmiştir; burada çift yay tasarımı daha iyi zincir sarma ve tutma için daha yüksek zincir gerginliği yaratır ve zincirinizin atlaması veya düşmesi olasılığını azaltır. Tüm bu gelişmiş teknolojiye güç veren, arka vites değiştirici gövdesinin içine güvenli bir şekilde yerleştirilmiş, tamamen kapatılmış ve sabitlenmiş, uzun ömürlü, şarj edilebilir bir pildir; böylece engebeli ve engebeli arazilerde güvenle mücadele edebilirsiniz.

Yeni XTR Di2 sistemi, 10-51T kaset ile kullanım için geleneksel uzun kafes ve vites aralığı kaybı olmadan yerden yüksekliği artıran 9-45T kasetli orta kafes modeli olmak üzere iki kablosuz arka vites değiştirici seçeneğine sahiptir. Her iki durumda da, SHIMANO'nun son derece hızlı ve dayanıklı 12 vitesli HYPERGLIDE+ vites değiştirme özelliğinin avantajlarından yararlanacaksınız; bu özellik artık SHIMANO'nun kablosuz Di2 protokolüyle daha da hızlı.

XTR-Intro-Desk-4.jpg



XTR-Intro-Desk-5.jpg



E-MTB için kablolu bir yapılandırmada iki ek vites değiştirici seçeneği mevcuttur. Uzun kafesli RD-M9260-12, 12 vitesli HYPERGLIDE+ aktarma organlarıyla uyumludur; RD-M9260-11L ise SHIMANO'nun yüksek dayanıklılıktaki 11 vitesli LINKGLIDE aktarma organlarıyla kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Her iki seçenek de bisikletin mevcut e-bisiklet pilinden sürekli güç kaynağı sağlarken, XTR kablosuz vites değiştiricilerle aynı sağlam ve güvenilir yapıyı sunar. RD-M9260'ı kullanan sürücüler, SHIMANO'nun FREE SHIFT teknolojisini kullanarak seyir halindeyken sorunsuz bir şekilde vites değiştirebilir ve pedal çevirirken sorunsuz, otomatik vites değişiklikleri için AUTO SHIFT'i kullanabilirler.

Sağlamlık ve Güvenilirlik için Geliştirilmiş XTR Krank Takımı​

Ayrıca, dayanıklılığı artıran HOLLOWTECH II yapısıyla artık daha güçlü ve daha güvenilir olan XTR krank setinde de iyileştirmeler yaptık. Bu yeni kranklar, sürüşe özel iki yapıda geliyor: FC-M9200, kros yarışları veya sürüşler için ideal olan maksimum ağırlık tasarrufu sağlarken, FC-M9220 enduro yarış dünyası için idealdir ve gelişmiş güç, dayanıklılık ve sertlik sağlarken verimli güç aktarımı sağlayan kategoriye özgü, daha güçlü bir mile sahiptir. Hangisini seçerseniz seçin, enduro modeli için 160, 165, 170 ve 175 mm ve XC seçeneği için 165, 170 ve 175 mm dahil olmak üzere birden fazla krank kolu uzunluğu seçeneğinden seçim yapabileceksiniz. Her krank, 28T ila 38T arasında değişen seçeneklerle seçtiğiniz zincir dişlisiyle eşleştirilebilir.

Kişiselleştirilmiş Kontrol için Özelleştirilebilir Vites Kolu​

Bu geniş kapsamlı seçim özgürlüğü, hassas kablosuz vites değiştirme sağlayan ve kişiselleştirilmiş özelleştirmede en üst düzey için çok eksenli dört yönlü ayarlanabilirlik sunan SHIMANO'nun yeni Di2 vites değiştirme anahtarına kadar uzanır. İdeal kurulumunuz ne olursa olsun, vites değiştirirken tutuşunuzu asla ayarlamanıza gerek kalmadan tam kontrol sizde olacak, SHIMANO'nun birkaç nesil mekanik vites geliştirme boyunca geliştirdiği bir özellik.

XTR-Intro-Desk-6.jpg



Yeni Di2 vites kolunun vites değiştirme kulakçıkları rahat ve dokunsal bir his sunar ve işlevleri E-TUBE uygulaması kullanılarak her türlü sürüş tercihine göre özelleştirilebilir. Seçenekler arasında basılı çoklu vites, tıklamalı çift vites ve mekanik olarak kilitlenen tek vites bulunur. Bağlı bir GPS cihazındaki ekranlarda gezinmek veya sürüş sırasında arka vites değiştirici ayarlamaları yapmak için kullanılabilen programlanabilir üçüncü bir düğme bile vardır.

Güçlü ve Öngörülebilir Fren Sistemleri​


SHIMANO'nun yeni güncellenen fren sistemleri sayesinde sürücü odağı ve kontrolü daha da artırıldı. Bu sistemler bugüne kadarki en güçlü ve öngörülebilir frenleme performansımızı sunuyor. Yeni XTR fren serisi üç benzersiz kurulum içeriyor: biri XC yarışları ve sürüşü için hafif yapıya öncelik veriyor, ikincisi agresif inişlerde daha fazla kontrol için güçlendirilmiş güç dağıtımına sahip ve üçüncüsü her iki kurulumdan da temel özellikleri birleştirerek ağırlık tasarrufu, modülasyon, güç ve kontrolün optimum dengesini sağlıyor.

Hangisini seçerseniz seçin, pivot noktasının çubuğa daha yakın bir yere taşındığı ve frenleri çekerken kolun hareket yayının parmaklarınızın doğal hareketine daha iyi uymasını sağlayan SHIMANO'nun yeni fren kolu tasarımından faydalanacaksınız. BL-M9220'nin kol şekli ayrıca parmağınızla doğal açısında buluşan yukarı doğru eğimli bir yol kullanarak agresif bir sürüş pozisyonu ve en önemli olduğunda gelişmiş konfor ve kontrol için dengeli ağırlık dağılımını teşvik eder.

XTr-Intro-Desk-9.jpg



XTR-Intro-Desk-10.jpg



Ancak belki de en önemlisi, yeni XTR frenleri uzun ve zorlu inişlerde bile öngörülebilir bir solma içermeyen performans sunar. Bunun nedeni, yeni contalar ve her sıcaklıkta düzgün modülasyon ve tutarlı güç iletimi sağlayan yeniden formüle edilmiş düşük viskoziteli mineral yağın kullanılmasıdır. Artık, en üstten en alta kadar tam kontrole sahip olacağınızdan emin olarak her inişe inebilirsiniz.

Yeni frenlerde ayrıca, balata/rotor sıcaklıklarını azaltmaya yardımcı olan ve destek plakasının tutma pimine temas etmesini önleyen kaliperde daha sıkı bir oturma sağlayan, yenilenmiş, takırtı önleyici ICE TECHNOLOGIES balatalarımız kullanılıyor.

Hafif ve Dayanıklı Karbon Jantlar​

Yeni XTR M9200 serisini tamamlayan SHIMANO'nun etkileyici derecede hafif ve dayanıklı karbon dağ bisikleti jantları, ultra hafif bir XC seçeneği ve daha dayanıklı bir enduro odaklı modelde geliyor. Her iki yeni XTR jant seti de kolay servis için güncellenmiş bir kartuş rulmanlı göbek tasarımına sahip ve hızlı, sürtünmesiz kavrama sağlayarak pedal çevirme gücünüzün her onsunun parkurda hızlı bir itici güce dönüştürülmesini garantiliyor.

XTR-Intro-Desk-11.jpg



Hepsini bir araya getirin. Yeni aktarma organları, yeni frenler, yeni jantlar ve elde ettiğiniz şey, her şeyin tam ihtiyacınız olan yerde olduğu, ihtiyacınız olanı tam ihtiyacınız olduğunda size ulaştıran dağ bisikleti teknolojisinin zirvesidir. Bu, SHIMANO'nun yeni XTR M9200 Di2 grup setidir.



(link)
 
Son düzenleme:
Çeviriyi kim yaptı bilmem ama tam 2000'li yılların Shimano kataloğu tadını yakalamış. O zamanlar Sram portakalda vitamin falan. Şimdi 20 yaşındaki halim olsa bütçeyi çökertip siparişi vermişti çoktan.
Umarım işler bu sefer daha iyi gider de daha fazla Shimano donanımlı bisiklet görürüz. Daha yeni mtb ve gravel yeniledim, bu nesil kaçar ama belki 5 seneye 9300 ile Shimano'ya dönerim. O zamanlar en büyük problem uyumlu powermetre olmamasıydı. Şimdi Favero pedallarla tüm piyasayı yok edeceğinden Shimano'nun da powermetre yapmasına gerek kalmadı. Zamanında akıl mı ettiler yoksa kabağına beceriksizlerinden mi denk geldi bilmem.
 
Bu demek oluyorki yeni nesil ultegra duraacede muhtemelen cikarilabilir pil ile gelecek.
 
Karbon tekerlekler komik olmuş biraz, çeviri yz muhtemelen
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
seneye çıkar büyük ihtimalle
Yol grup setleri 4 yıllık aralıklarla güncellendiğinden dolayı Dura-Ace R9200 Di2 - Ultegra R8100 Di2 Haziran 2021 de tanıtılmıştı.
Bu düşünce ile 2026 yılında çıkması muhtemeldir.
Bu demek oluyorki yeni nesil ultegra duraacede muhtemelen cikarilabilir pil ile gelecek.
Muhtemelen dediğin gibi olacaktır ancak pil sürelerinin kısalacağını düşünüyorum.
Çeviriyi kim yaptı bilmem ama tam 2000'li yılların Shimano kataloğu tadını yakalamış. O zamanlar Sram portakalda vitamin falan. Şimdi 20 yaşındaki halim olsa bütçeyi çökertip siparişi vermişti çoktan.
Umarım işler bu sefer daha iyi gider de daha fazla Shimano donanımlı bisiklet görürüz. Daha yeni mtb ve gravel yeniledim, bu nesil kaçar ama belki 5 seneye 9300 ile Shimano'ya dönerim. O zamanlar en büyük problem uyumlu powermetre olmamasıydı. Şimdi Favero pedallarla tüm piyasayı yok edeceğinden Shimano'nun da powermetre yapmasına gerek kalmadı. Zamanında akıl mı ettiler yoksa kabağına beceriksizlerinden mi denk geldi bilmem.
Shimano’nun bileşen geliştirme süreci genelde yavaş ilerler çünkü çok büyük bir global üretim ve dağıtım yapısı var. Bu da yeni ürünlerin geliştirilip sunulmasında gecikmelere yol açabiliyor. Shimano, ürünlerini genellikle tam entegre ve güvenilir sistemler halinde piyasaya sürer. Power metre konusuna da aynı yaklaşımı gösterip, acele edip yarım yamalak bir ürün çıkarmak istemediği için piyasada hakimiyet kuramadı. Bir çok marka Power metre konusunda çok fazla yol katettiği için rakiplerine göre fiyat/performans konusunda pahalı kaldığından dolayı önceliğini başka teknolojilere vermiştir. Geç olsun güç olmasın :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: altayfun
Yol grup setleri 4 yıllık aralıklarla güncellendiğinden dolayı Dura-Ace R9200 Di2 - Ultegra R8100 Di2 Haziran 2021 de tanıtılmıştı.
Bu düşünce ile 2026 yılında çıkması muhtemeldir.

Muhtemelen dediğin gibi olacaktır ancak pil sürelerinin kısalacağını düşünüyorum.

Shimano’nun bileşen geliştirme süreci genelde yavaş ilerler çünkü çok büyük bir global üretim ve dağıtım yapısı var. Bu da yeni ürünlerin geliştirilip sunulmasında gecikmelere yol açabiliyor. Shimano, ürünlerini genellikle tam entegre ve güvenilir sistemler halinde piyasaya sürer. Power metre konusuna da aynı yaklaşımı gösterip, acele edip yarım yamalak bir ürün çıkarmak istemediği için piyasada hakimiyet kuramadı. Bir çok marka Power metre konusunda çok fazla yol katettiği için rakiplerine göre fiyat/performans konusunda pahalı kaldığından dolayı önceliğini başka teknolojilere vermiştir. Geç olsun güç olmasın :)
pilin dışarda şarj olması sök-tak yapmaktan parça ömrünü kısaltacaktır diye düşünüyorum , ayrıca batarya kapasitesi düştüğü için şarj süresi de kısalması kaçınılmaz.
 
Suanki sistem bencede gayet iyi pil ömrüde çok iyi. Ama kapitalist düzen pilde satmalisin ey shimano diyor. Bence yol ve gravele eski nesil pille devam etmeliler.
 
Power metre konusuna da aynı yaklaşımı gösterip, acele edip yarım yamalak bir ürün çıkarmak istemediği için piyasada hakimiyet kuramadı.
ehem. Shimano powermetre çıkardı hem de Pioneer'dan gayet iyi bir platformu da satın aldı. Üstelik tek değil 2 nesil çıkardı. Sonuç: Modern zamanların en kötü powermetrelerinden biri. Büyük bir üreticiden çıkan en kötü ürün. Üstelik ilk nesildeki dallama tasarımı aynen ikincide de devam ettirdiler.

Muhtemelen aynakolları tasarlayan ekip ve onların yönetimi powermetre tarafını küçük görüp isteklerini sallamadı. PM olmaya uygun olmayan kollarla yola devam edip PM tarafını dinamitlediler.


Yalniz efsane bir konu birlestirme olmus.
 
Shimano, ürünlerini genellikle tam entegre ve güvenilir sistemler halinde piyasaya sürer. Power metre konusuna da aynı yaklaşımı gösterip, acele edip yarım yamalak bir ürün çıkarmak istemediği için piyasada hakimiyet kuramadı. Bir çok marka Power metre konusunda çok fazla yol katettiği için rakiplerine göre fiyat/performans konusunda pahalı kaldığından dolayı önceliğini başka teknolojilere vermiştir. Geç olsun güç olmasın :)
Piyasadaki en tutarsız veri üreten powermetreleri çıkardıkları gerçeğini düşününce, bu yoruma oldukça güldüm :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Tarık
XTR güzelmiş bunu anladım .
 
Geri