Scudo Sports

XT arka aktarıcı sorun

Ziya Yılmaz

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Eylül 2011
Mesaj
489
Tepki
54
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Merhabalar,

SLX ruble ve XT arka aktarıcı kullanıyorum. Fabrikasyon üretimi öyle.

Şöyle bir sorunum var, vites değiştirdiğim zaman bazen geçişler olmuyor veya vites değiştiriyorum (1 artırıp veya azaltıyorum diyelim) 2 3 dk sonra gerçekleşiyor. Bazen de 2 3 vites değiştirince bir eksik değişiyor. Bu arada bunlar düz yolda gerçekleşiyor. Ne gibi bir sorunu olabilir? Bu arada sıfır sistem herhangi bir vuruğu kırığı yok.

Teşekkürler şimdiden.
 
Scudo
önemli bir problem değil vites ayarında bir bozukluk vardır eğer ki bisikletiniz yeniyse ilk bir hafta kullanımda bozulur zaten tekrar bir vites ayarı yaptırmanız gerekir. egerki pek anlamıyosanız vites ayarından kesinlikle kurcalamayın bir bisikletciye götürün para bile almazlar zaten bu arada marin team cxr modeli 2 arkadaşımda var cok güzel bisiklettir:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ziya Yılmaz
Çok teşekkür ederim :).
Almadan önce çok yorum aradım ama bulamadım
Marin kullanan çok az kişi var. Forumda zaten bisikletim yerinde seçeneği bile yok :)

@Alkan Koç
 
Arka Aktaricim xt olmasina Ragmen cok sexli catır cutur vites geciyor we bazan pedal boşa donuyor bu esnada. bısıkletcilere ayar icin goturdum ama ayarlayabılen olmadi sorun devam ediyor bana soyledikleri ses normal ama yolda ozellıkle yuk bındıgınde zincire daha cok ses yapıyor millet donup bakıyor ne oluyor diye o derece ses war
xt vites ses yaparmı vites gecerken pedal boşa donermı ?
 
Ben zinciri yağlayınca çıkan ses azaldı. Ama aşırı bir ses çıkmıyordu. Aldığın yerden destek iste belkide defoludur.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aynı şeyler benim deore arka aktaricida da oluyor. Bence internetten video izleyip kurcalayın. Yabancı eli değmesin.
 
@Ziya Yılmaz

Vites ayarsızlıgıda vardır muhtemelen fakat geç degişme varsa eger tellerde sıkıntı var gibi geldi bana .Sıfır almıs olabilirsiniz vuruk kırıkta olmasa bile hersey bozulabilir. Yaglamadan toplanmıssa muhtemelen yagsız kalmıstır vites telleri ve içerdende asınma ile takılma yapıodur. Sen vites deiştirdiginde kollardan kabloyu cekiodur fakat vites teli dıstaki kabloya sürtüyo yada takılıp zorlanıyodur dolayısıyla arka vitese gec iletim yapıodur. Anlattıklarından cıkan bu yada vites telin cok fazla gevşemişte olablir. Güvenilir bir bisikletci halleder sorun ayar yada tellerdedir arka aktarıcınla ilgili bir problem oldugunu düünmüyorum.

@Aykut asil

Düzgün ayarlanmassa her vites ses yapar önemli olan sesin nerden geldigni nereye temas ettigini bulup sorunu o sekilde cözmeye calısmak. bosa dönmeside vites deiştiriken zaten normalde cok fazla pedala yüklenmemen gerekir geciş sırasında dişlere tam oturmaz zincir sen cok yüklenirsen hem ses yapar hem bosa döner hem ayarı kacırırsın hem arka ruble ve zinciri zedelersin zamanla .

Normalde cok yüklenince bosa atıosa zincir eger yani vites deiştirken deilşde normal sürerken ozaman da ya aynakol dişlerinde sıkınyı vardır yada arka rublen gevşemiştir son olasılıkta arka göbek asınmış rubleyi kacırıodur.
 
Bende sürat yaptığım zaman sanki ön tekerden taş sekiyormuş gibi ses geliyor. Sebebi ne ola ki?


Loading %61..
 
Öncelikle vites tellerini ve kabloları yağlayın ve gidiş gelişi rahatlatın. Sonra aktarıcıları fren - balata temizleyici ile temizleyin! 10 dakika bekleyin ve sıktığınız sprey uçtuktan sonra hafif bir zincir / makine yazı ile yağlayın. Sonra mümkünse arka tarafı bir yere asın ve pedal çevirerek vites değiştirmeyi deneyin. Büyük olasılıkla vites ayarsızlığından kaynaklı ama tek sorun vitesi tutan kelepçe! Aktarıcının kolu dişliler ile aynı açıda olmalı. Yüksekliği ise ön en büyük dişli arka en küçük arka dişlide iken ön aktarıcı ile ön büyük dişlinin arası yaklaşık olarak en az 3-4mm en fazla 4-5mm yükseklikte olmalı. Eğer arasındaki mesafe daha fazla ise aktarıcının ana kelepçesini gevşeterek ideal mesafeye getirmek gerekebilir. Zinciri bir üst dişliye aktaramama sebeplerinde birisi de budur. Bir diğer sebebi ise darbe almıştır ve ergonomik yapısı bozulmuş olabilir.
 
@Ziya Yılmaz

Merhabalar sizin arka aktarıcınızda ki sonda benzer bir sorun. Vites tellerini yağlayın sonra fren - balata temizleyici ile arka aktarıcınızı temizleyin. Pim olan kısımlarına 1 - 2 damla yağ damlatın ve hareket ettirin. Sistem mekanizması sürekli aşağı dişlilere zinciri çekmeye çalışan aktarıcının zinciri üst dişlilere taşıması ve orada tutmasını sağlayan yaylı basit mantıklı bir mekanizmadır. Zinciri küçük dişlilere düşürmek istediğinizde bu gerçekleşmiyorsa yay aktarıcıyı dolayısıyla zinciri çekecek kadar gücünü toplayamıyor dur. Sorunun kaynağı bakımsızlık. Bahsettiğim temizlik sonrası birbirine geçen bu parçaların arasındaki hareket yağ sayesinde rahatlayacağı için vites küçük dişlilere zinciri daha rahat taşıyacaktır. Sonrasında yukarı çıkarken bir sorun ile karşılaşıyorsa eğer o zaman vites ayarı gerekebilir. Zincir en küçük dişlide olduğu zaman vites telinde boşluk varsa bu boşluk giderilmelidir. Vitesin kablosunu tutan bölümün 3cm devamında kablonun içinden geçen çelik teli tutan alyan uçlu bir vida vardır o gevşetilir çeliktel pense yardımı işle gerdirilir sonra vida tekrar sıkılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf G.
Eğer ne yaparsanız yapın arka vitesiniz ayar tutmuyorsa, kadro kulağında yamukluk olabilir. Kadro kulağını bir kontrol edin derim.
 
@SerkanH

Merhaba,

Soru sor bölümüne konu açamadığım ve arama yaptığımda soracağım soruya en yakın yazışma burada geçtiği için alıntılıyorum mesajınızı. Bugün bisikletimi yıkadım ve arka aktarıcının içinde bulunan yayın gres yağı gözüme az geldi. Yıkamadan önce daha fazlaydı ya da daha azdı bilemiyorum çünkü dikkat etmemiştim. Biraz önce tekrar gres yağı sürdüm yaya. Acaba fazla gres yağının zararı olur mu?

Teşekkürler.
 
@Guleryuz Bu bir soruna yol açmaz. Fakat çalışan bir aksam olduğu için göz kararı sürmek yeterli olacaktır. Yay için nohut tanesi büyüklüğünde bir gres yeterli olacaktır.
 
@Guleryuz
Merhaba. Fazla gres yağının mekanik sistemlere zararı yoktur. Sadece fazla sürüldüğü zaman hareketli olan aksamlar fazla yağı sistemin dışına atar. Bakım sonrasında yağ kontrolü yapmanız ve bunu fark etmeniz güzel bir şey. Her temizlik sonrası yağ bakımı yapmak periyodik bakımın en önemli unsurlarından dır..
 
  • Beğen
Tepkiler: Guleryuz
Geri