Scudo Sports

xct kilitlemeli maşa yaylımıdır? yoksa pistonlumudur?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
ben bu maşadan almayı düşünüyorum.herkes farklı bişey söylüyor. kimisi yaylı diyor. kimisi pistonlu diyor. emin olamadım. şimdiden teşekkür ediyorum. performans olarak tavsiye edermisiniz?
 
Scudo
yaylı.

yarış için performasnlı değildir. tur bisikeltleri için . eğer arazi sürüşü yapacaksanız xcr modelini alın ;)
 
XCT'ler yayli amortisörlerdir. 2008 modellerinde lock outsuz olaninin her iki tarafinda da yay bulunur, lock outlu olaninda ise solda yay, sagda lock out mekanizmasi bulunuyor.

Pistonlu amortisör diye bir sey yok, en azindan böyle bir tanimlama yok. Sonucta piston, bir yuvanin icinde asagi yukari - ileri geri yönde calisan bir kol ise, bütün amortisörler zaten pistonlu...
 
teş.

Daha yeni maşamı ("SR SUNTOUR XCT V2 LOCKOUT") kilitleyip düz yolda bir sürim dedim ve bir çukara gelince içinde bir vurma sesi geldi , Korktum tabi ne iş diye, Bunu engellemenin bir yolu varmı?
Bu nedir sizce?

@HaliliOzturk
 
Sesin gelmesinin nedeni, bu amortisörün mekanik olarak kilitlenmesi. Yagli kilitleme sistemi olan amortisörlerde bu ses olmaz cünkü kilitlenmeyi saglayan, yag haznesinin 2 bölümü arasindaki akisi engelleyen bir kapaktir. Mekanik sistemler biraz daha kapinin kilitlenmesine benzer, is tamamiyle mekaniktir ve minik bir oynamada ses yapar.

Masanizin ic yapisini gösteren semayi (link)"sag klik farkli kaydet" ile *pdf formatinda indirebilirsiniz.
 
çOK TEŞ.
keşke bu kötü sesi engelleyen içine bir şey daha ekleselermiş,

Galiba ayarıda yok bunların , gerçi sertlik yumuşaklık var ama oda bu soruna yardımcı olmaz gibi

XcM Serisi XCt den daha üst bir sınıfmı ?



@HaliliOzturk
 
XCM, XCT'den daha üst seviye. Kilitleme sistemi hidrolik, disk kapasitesi 185 mm'ye kadar (XCT'de 160, üretici verisi).
 
orionds kendi malını övmek içinmi diyorsun bilemem ama bilgi sahibi olmadan yorum yapmasan bence... ben bu maşayı aldım kullanıyorum.memnunum. ve KİLİTLEME ÖZELLİĞİ VAR !!!! sen satacaksın diye başkalarının aklını bulnadırma...
 
@HaliliOzturk

XCM'ler de mekanik kilitlenme değilmi?? Aynı vurma olayı XCM'lerde hep
yaşanırdı. 2009'da XCM'ler hidrolik mi oldu yoksa??
2007'den itibaren XCR'lar eski Axon seviyesine çıkartılmış sınıf atlamıştı,
şimdi de XCM'ler eski XCR'ların yerine mi geldi??

Ekleme:
Merak ettim araştırdım; 2007'den beri XCM'lerin hem mekanik hem hidrolik lock-out'a
sahip modelleri üretiliyormuş, bu sene sadece hidrolik olanlar üretimde kalmış.

Bisikletlerin üzerinde gelen XCMler hep mekanik lock-out olanlardı,
(ucuz maliyet kırma politikası; oda xcm bu da, o da kilitli bu da....)
şimdi bisikletlerde XCM'yerine XCT görmemizin nedeni bu olsa gerek.
 
Yaylı olduğunu bilmiyordum, bende hava sıkışması ile oluyor zannediyordum :)
 
Arkadaslar bende de aynı maşa var bisikletim ghost se1100 modeli henüz bisikleti alal 2 gün oldu. Sorunum şu maşanın alt vidasından yağ akmış biraz.. Benim amartisör yağlı mı ki yağ akıtıyor.
 
Tüm amortisörlerin içinde (havalı veya yaylı) bacakların girip çıkması-çalışması için bir miktar yağ mevcuttur. Alt vidadan yağ akmış ise contayı kontrol ediniz ve vidayı biraz sıkınız.
 
@Alptuğ Canbaz servisi aradım, bana yaylı oldugunu ve bisiklet yeni oldugu için bu durumun normal oldugunu söyledi.
 
Arkadaslar bende de ayni masadan var. Kilitli haldeyken bir cukura girince, sprinte kalkinca kendi kendine aciliyor bunu nasip halledebilirim
 
Geri