Scudo Sports

XC Dry2

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
903
Şehir
İstanbul
Herkese selam,
Bugün chainreactioncycles tan ısmarladığım lastiklerim geldi. Kutu olarak 40€ ya ön arka istanbula geldi. Ağırlıklar da 600'er gr.

Bu bilgiden sonra soruma geleyim, kutu üzerinde ön tarafa takılan lastiğin dişlerinin arkaya açılı, arka tarafa takılanın ise tam tersi takılmasını söylemiş. Yani bakınca sanki arka taraf ters takılmış gibi görünecek ama michelin böyle tak demiş kutusunda. Bunun avantajı nedir? İkisini de aynı yönlü taksam ne olur?
 
Scudo
Arka lastik cekis lastigi oldugu icin yola olan direnci daha yüksek olmalidir. Bu nedenle bircok üretici arka lastigin ters yöne takilmasi gerektigini söyler.

Arka tarafi ön gibi takarsaniz özellikle arazideki cekis düsecektir. Olmasi gerektigi gibi takmakta fayda var.
 
@HaliliOzturk

Peki asfalt yolda dişler ters V şeklinde yola temas edeceği için yuvarlanma direncinin artması gibi bir problem olur mu? Aynı hız için daha fazla enerji gerekir mi?
 
Tipki Halil'in dedigi gibi. Fakat arka tarafi ön gibi düz yönde takarsaniz, cekisten kaybedeceginiz gibi süratten kazanirsiniz.


Ben chainreactioncycles'dan XC Dry2' leri alamamistim. Türkiye'ye 2 kilodan agir paket göndermiyoruz dediler ve daha önce de alisverisler yapmis kidemli bir kullanici olsam da mail yoluyla israrlarima ragmen yollamadilar. Siz alabilmissiniz. Cok iyi lastikler. Hayirli olsun.! :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
@mcanb


XC DRY II adindan da anlasilacagi üzere zaten kuru zemin icin XC (Cross Country, yani hafif arazi) lastigi. O yüzden asfalt icin nasil takilirsa takilsin zaten bir yol lastigi havasi vermeyecek.

O bir kenara, arka lastigi asfaltta bile kullanacak olsaniz yine olmasi gerektigi gibi takin, cünkü ani hizlanmalarda, asfalt tirmanislarda vb. zamanlarda arka tekerlegin patinaja düsmesi söz konusu olabilir.
 
@placan

Bir arkadaşım da iki farklı ürün almak istedi ama alamadı, bu aldığım ise 2 ayrı lastik yerine pair diye geçiyordu ve fiyatı kısmen daha iyiydi. Belki ayrı ayrı paket yapmakla ilgili sorunları vardır. Lastik alırken pair olarak geçenleri denerseniz belki problem olmaz çünkü onlar tek ürün gibi görünüyor aslında.

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
 
Yazılanlara ek olarak, arka lastik ters yerine düz takılırsa bozuk zeminde frenajda traksiyonu (aynı izde kalması) daha iyi olacaktır kanaatindeyim...
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
Lastikleri janta taktım, michelinin kutusunda söylediği şekilde arka tarafı ters taktım, adamlar lastik üzerindeki dönüş yönlerine bile arka için ön için şeklinde kabartma yapmışlar, ama açıkçası sanki birşeyler sinmedi içime, daha önce hiç denemediğim için. Aslında düşününce ters takarım denerim memnun kalmazsam değiştiririm.

Fren anında aynı izde kalması konusu da aslında kafama yattı biraz, sanırım 50 60km deneyip olmazsa eski lastiklerimde olduğu gibi ikisini de aynı yönde takacağım.
 
Bu lastiklerin eski kullanicilarindan birisi olarak, hata yapmadiginizi yakinda anlayacaginizi size temin ederim. Ama tabi ki hava sartlarinin "kuru" olmasini beklemeniz gerekecek...
 
Şimdiye kadar bütün lastiklerimi hep düz yönde takıp kullandım.Çoğunlukla asfalt kullanıyorum ama araziye de girdiğimde büyük bir sorun görmedim.

Eğer vites oranları ve pedal devri ile uyguladığınız gücü iyi ayarlarsanız patinaja da düşmezsiniz, çekişten de pek kaybetmezsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
@HaliliOzturk

:) Şu an her kullanacağım lastik eski lastiklerimden çok daha iyidir. Eski bisikletimden çıkan bontrager lastikleri kullanmaktaydım hala. Sadece bu lastikler ile 630 gr hafifledim bile.
 
ben kendi maxxis crossmark'larimi da ters/düz olacak şekilde taktırdım. Kesinlikle zararını göreceginizi düsünmüyorum. Bilakis saydigimiz artilari azimsanamayacak kadar avantajlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
@HaliliOzturk

Michelin'in internet sitesinden alıntı yaparak aynen katılıyorum. Yazıda, lastik yönünün çeşitli sürüş tarzlarına göre değişkenlik gösterebileceği de belirtilmiş:

(link)
 
@Hakan Yazman

Haklısınız, arka lastiğin frende kızaklamasının, patinaja göre daha çok
daha sık olduğunu düşünürsek, avantajı fren lehine kullanmak yerine göre
mantıklı olabilir.
Yalnız bazı lastiklerde daha iyi fren kuvveti sağlayan yön,
tekerin kızaklaması durumunda düz bir çizgide kaymak yerine,
sağa sola kaymasına neden olabiliyor buna da dikkat etmek lazım

En iyisi Larsen veya Crossmark gibi gayet basit diş yapısına sahip
lastikler almak, kafamızın fazla karışmaması bakımından :D
 
Deneyimlerim sonucu lastikler:
XCR Dry 2'ler sert ve hafif gevşek toprak zeminde tutunma,viraj dengesi mükemmel.Yoğun karda yol tutuşu çok iyi.Gevşek karda kesinlikle yol tutmuyor.Kum,çamur gibi gevşek zeminlerde kayıyor ama yavaş sürüşte idare eder gibi.Kısaca sert zemin lastiği.Kolay patlamıyor.
Maxxis Ignator 1,95 expecition çamur,kum,gevşek toprak,yumuşak kar zeminlerinde mükemmel.Sert zeminlerde frenlemede fena sayılmaz ama tutunma ve viraj dengesinde zayıf.Yoğun karda kesinlikle tutunma yok.Yılan ısırığı düşük basınçlarda sık yaşanıyor(Lastik yanakları ufak).
 
Geri