Scudo Sports

Wiggle'dan yaptığım alışverişin üzerinden 24 saat geçmeden, soyulmaya çalışılmam

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
6.003
Tepki
24.909
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Wiggle'ın güvenliği ile ilgili kafamda deli soruların oluşmasına yol açan olayı özet geçiyorum arkadaşlar:

Dün akşam saatlerinde Wiggle'dan 100 liralık bir alışveriş yaptım. Bugün, tam olarak biraz önce yani Wiggle alışverişim üzerinden 24 saat geçmemişken cep telefonuma şu mesaj düştü:
SAYIN SERKAN MISTINOĞLU XXXX İLE BİTEN KARTINIZLA YAPILAN 4.26 TL AGODA HOTEL RESERVAT İŞLEMİ SİZE AİT DEĞİLSE LÜTFEN 4440333'Ü ARAYINIZ.
Aradım ben de, arayınca daha da dehşete kapıldım. Hesaptan 4.26 çekilmiş, hemen ardından 1313 lira denenmiş fakat limitim olmadığı için gerçekleşmemiş.
Garanti müşteri hizmetleri bu şirketin (AGODA HOTEL RESERVAT) İngiltere, Londra'da göründüğünü söyleyince benim jeton direk düştü :eek:
AGODA HOTEL RESERVAT - LONDON diye geçiyormuş...
Bildiğiniz gibi Wiggle da Londra'da!

wig_red_wiggle_tab_master_rgb_logo.jpg

1313 lira çekilmiş olsa ne olacaktı diye sordum, itiraz ederdiniz, tarafınıza ait bir harcama olmadığı belirlendiğinde de paranızı faiziyle geri alırdınız dedi ama çok da kolay bir süreç gibime gelmedi açıkçası... Tecrübesi olanlar paylaşabilir...

Önerim eğer birden fazla kredi kartınız varsa, internet alışverişlerinizi sadece tek bir kart ile yapın ve limitini çok yüksek tutmayın...

Eğer artık Wiggle'e de güvenemeyeceksek işimiz yaş :(
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu çok geçmiş olsun. Bence yurtdışı alışveriş siteleri içinde en güzeli sanal kart yada en para tarzı limitini kontrol edebileceğiniz kartlar kullanmak. diğer türlü bence tehlikeli. Türkiye içinde durum aslında aynı. ancak yurtiçinde bende dikkat etmiyorum ne yazıkki.
 
@Serkan Mıstınoğlu
aynen öyle. hep beraber şubat yada marta kadar beklicez mecbur. bana ençok ebay dan alışveriş yapamamak dokundu. zira çoğu alışverişimi ordan yapıyordum. ve cidden fiyat farkı çok fazla oluyordu.
Ancak sanal kart gerçekten güvenli. şiddetle öneririm.
 
@Serkan Mıstınoğlu Karti Wiggle'dan once baska yerlerde kullanmis miydin? Ingiltere bulunan adi sani belli bir firmanin bilerek boyle bir sey yapmasi cok olasi degil. Ya web sayfalarinda bir guvenlik acigi var yada daha onceden kart bilgilerini alan birileri karta limit aktarmani bekliyorlardi.

Yakin zamanda benzer bir olayi ben de yasadim. Sanal kartta kalan limiti sifirlamayi ihmal etmisim ve Fransa'dan birileri once 10-20 sonrada 200TL cekmisler. Bankanin gonderdigi SMS ile durumdan haberdar oldum. Harcama itirazi basvurusu yaptim simdi sonucu bekliyorum. Bu karti yaklasik bir aydir hic kullanmamisim. Adamlar yuksek ihtimalle arada bir deneyip kartta limit olan bir ani kolladilar.
 
Kartınızın yurtdışı alışverişte kullanılmasına gerek yok bunun için. Son 3 ay içinde 2 kez başıma geldi ve ikisinde de banka ilgili tutarları iptal etti. Hatta ikincide yurtiçi siteden alışveriş denemişler

Tapatalk kullanılarak gönderildi.
 
Son üç senedir yaygın bir dolandırma yöntemi, yine son beş aydır ben dahil bir çok insan bu yöntemle mağdur edilmiş durumda. En son iki hafta önce telefonuma finansbank tan peş peşe Türk Telekom Anonim Şirketi adı altında ödeme yapıldığına dair mesaj geldi. Anında Finansbank'a döndüm ve böyle bir ödeme yapmadığımı belirttim. Kartı iptal ettiler ve ödemeyi durdurup kartıma şimdilik iade ettiler. 45 günlük bir süreçten sonra durum netlik kazanacak. Kartım sanal karttı, fakat ödemeleri yeni yaptığım için kartın limiti yükselmişti, ama anında aradığım için çekim henüz provizyonda görünüyordu bu yüzden çekemeden durdurulmuş oldu. Yapılacak tek şey, sanal kart kullanıp limiti internet bankacılığı üzerinden anında sıfırlamak. Kredi kartı kullanan herkes için geçerli bir tehlike. Ekstrelerinizi mutlaka sürekli kontrol edin.

(link)
 
wiggle ile alışveriş sonrası aynısı başıma geldi, bir daha kesinlikle wiggle kullanmayı düşünmüyorum gelmedi kargom deyip 2 defa postalayıp + para iadesi yapmalarına rağmen.
 
öncelikle geçmiş olsun diyelim...
ne yazıkkı son dönemde hemen herkesin yakın çevresinden birilerinin başına gelen türden olaylar bunlar.....
Eski bir banka çalışanı ve bu konuda tecrübeli biri :) olarak izah etmeye çalışayım..
Kartınızdan herhangi bir tutar çekilebilir... türkiyede herhangi bir sanal postan da işlem gerçekleştirilebilir...
önemli olan bunu sizin yapıp yapmadığınız. eğer siz yapmadıysanız haberiniz olduktan sonraki ilk fırsatta ilgili müşteri hizmetlerini arayıp kartınızı kullanıma kapattırmak yenisini istemek (kullanacaksanız tabi) sonrasında itiraz dilekçesi doldurup ister herhangi bir şubeye istersenizde çalışmakta olduğunuz bankanın genel müdürlük birimlerine faks ile iletmeniz gerek. inceleme süreci bankadan bankaya değişiyor ama genelde 40 gün içerisinde sonuçlandırılıyor. bazı bankalar kendi içerisinde riskli müşteri tanımlaması yapmış sanırım benim başıma geçen ay geldi bu olayda 1200TL civarında bir tutar kartımdan çekildi sms le bildirim geldi kartınızdan şu kadarlık işlem gerçekleşmiş olup güvenliğiniz açısından kartınız geçici olarak kapatılmıştır harcama size ait değilse..... numarayı arayınız diye... bu çok güzel bi durum kullanıcı açısından ha tabi ne oldu peşinden birde 160 liralık işlem yapılmış onun mesajı 3 gün sonra geldi :d itirazımı ilettim bir hafta içerisinde sanırım iptal olduğuna dair mesaj geldi...

bu durumla ilgili senaryolar artırılabilir elbette....

herkesin dikkat etmesi gereken şey itiraz etmek... gerisi genelde yasal süreç
- itiraz yapılır, bunu mümkünse yazılı olarak şubeye veya genel müdürlükte belirtilen faks numaralarına iletiniz eğer genel müdürlük birimlerine fakslarsanız teyidini alınız.
-ekstre dönemi gelmişse tercihe bağlı borç ödenmez.... yok benim adıma borç kalmasın ben ödeyeyim onlar iptalini etsinler diyen de olabilir :D (bir sonraki ekstrede bu borc ödenmediği için faiz yanstılacaktır eğer işlem iptal edilmiş ise faizin de iptal edilmesi gerekir bir ihtimal etmemişlerse onun içinde itiraz dilekçesi iletmeniz gerekir.)
- süreci takipte kalın.. bankaların işleri yoğun bu konuda ne yazıkki bazı işlemler arada kaynayabilir, eksik bilgi/belge istenilmek için şubeye yönlendirilebilirsiniz/ şube aramayı unutabilir/ulaşamayabilir v.b v.b kısacası işlem sonuçlanana kadar takip etmekte fayda var...
-Azami surette sanal kart kullanmaya özen gösterin ve ihtiyacınız olan harcama bittikten sonra mutlaka limitinizi sıfırlayın ...
-her ne kadar mümkünü zor olsada kart bilgilerinizi resimle/pogramlarla paylaşmayın herhangi bir yerde yazılı olarak bırakmayın...
- bilgisayarnızın virus, keygen v.b. kötü amaçlı yazılımlardan temiz olduğuna dikkat edin. sağlam antivirüs programı kullanın hiçbirşeyiniz yoksa TTNET in aylık 1.5-TL ye olması lazım bi antivirüs hizmeti satıyo onu kullanın.
-mobil alışverişlerde mümkünse ilgili sitenin kendi mobil uygulaması üzerinden alışverişinizi gerçekleştirin.

ve süper son.....
Tüm bunları yapmış olmanıza rağmen yine de kart bilgileriniz art niyetli kişilerin eline geçebilir :D
bunu sorgulamak araştırmak bulmak ne yazıkkı pek mümkün değil...
Kötü niyetli banka çalışanı/sigorta çalışanı/ herhangi bir işyeri çalışanı/düzenek kurulmuş atm cihazları v.b v.b....
 
Geçmiş olsun, ben hep sanal kart kullanıyorum, alışveriş tutarı kadar limiti atıp hemen ödemeyi yapıyorum, sonra da sıfırlanıyor. Şuan için en güvenlisi bu, PayPal yasaklanmamış olsaydı bu dertlerin bir çoğun yırtıyorduk.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Tabi BU tür yaşananlar paypal sız alışverişin ne kadar riskli olduğunu gösteriyor 2017 de tekrar geleceğiz diyorlar bakalım gelir inşallah.
 
Ben de çok sık wiggle, merlin, crc gibi yurtdışı sitelerden alışveriş yaparım. Bu ayın üçünde kredi kartımdan 5 defa bilgim ve iznim olmadan değişik meblağlarda para çekimi gerçekleşti.

4 tanesi TURKTELEKOM-MOBIL WEBTEN ISTANBUL TR adı altında gerçekleşmiş.
1 tane de VODAFONE FATURA IVR İSTANBUL TR şeklinde gerçekleşmiş.

Neyse Yapı Kredi müşteri hizmetlerini aradım, "Bilgim ve iznim olmadan kartımdan para çekilmiş, bu işlemlerin iptalini istiyorum" dedim.

Müşteri temsilcisinin cevabı şöyleydi: "Hesabınızı kontrol ediyorum.. Siz zaten sık sık online alışveriş yapıyormuşsunuz falan filan...".

Böyle ahmakça bir cevap olabilir mi arkadaş? Ben senin müşterinim ve bilgim ve iznim olmadan kredi kartımdan birkaç işlem gerçekleştirilmiş, iptalini istiyorum diyorum verilen cevaba bakın. Daha önce online alışverişler yapmış olmam, o 5 tane işlemi de benim gerçekleştirdiğim anlamına mı geliyor? Kaldı ki haberim olmadan yapılan bu çekimleri gördükten sonra işlem adlarını nette arattığımda son aylarda aynı sorunu hatta çok daha büyük meblağlarda yaşayıp mağdur olmuş onlarca kişinin şikayetini gördüm. Yani o müşteri temsilcisinin Yapı Kredi'nin müşteri hizmetlerinde çalışıp da bu dolandırıcılık olaylarından haberi olmaması ihtimali yok. Buna rağmen insanı gerizekalı yerine koyup ahmaklık yapmaktan geri kalmıyor bunlar.

Sonra şubeye gidip itiraz dilekçesi verdim bakalım sonu ne olacak bu işin.
 
Paypal yerine ben ininal kullanıyorum. Para çekme özelliğide geldi muhteşem oldu.
 
Aynısı benim basima geldi. Önce 3 avro cekilmis sonra da 260 avro. Garanti bankasina itirazda bulundum. Sorunsuzca ödemem iptal.edildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Benim başıma da Merlin den alışveriş yaptıktan sonra geldi. yapı kredi bankasına dilekçe ile başvurdum ve para iadesini aldım. 3d security ile yapılmayan hiçbir alışverişten sorumlu olmuyoruz. Şuan en mantıklısı arkadaşların da söylediği gibi sanal kart. Ama bu şekilde kredi kartı bilgilerinin kolay bir şekilde başkalarının eline geçmesi düşündürücü. Visa ve mastercardın ya da alışveriş sitelerinin güvenlik seviyelerini arttırmaları gerekmekte.
 
Kesinlikle Sanal kart kullanın :harika::harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetyavuz
Benimde başıma aliexpreste geldi. 1000 tl civarında newyork' ta dominos ve fiveguys' ta yemek yemiş arkadaş!
 
Alışveriş sonrasında limitini sıfırlayan sanal kart candır.
 
Geri