Scudo Sports

watt-performans ilişkisi hakkında

Merhaba. 2 senedir elite qubo power fluid ve (kadans/power) ölçüm değerleri için misuro b kullanıyorum. Zwift kullanıcıları artınca şunu farkettim ki normal olması gereken hız değerlerini yakalayamıyorum. kilom 80 ve bisiklet ağırlığı 8,5-9 kg arası.
(link) burada son antrenman değerlerim var ki görünen max watt değeri 271 max hız ise 26,3 km/h. Normal şartlarda sıfır eğim sıfır rüzgar hoodlardan tutunca 37,5 km/h saatlik bir hız değerine tekabül ediyor. Ki zwift kullanıcılarının da aynı watt değerlerinde hızları daha yüksek olduğu görünüyor.
Bu farklılığın neden olur acaba?
Şu linki incele. Garmine hız sensor kısmından manuel teker boyutu yada adına ne deniyorsa girnen gerek. Bende Turbo muin kullanıyorum ilk başlarda bende aynı hatayı yapmıştım. Misal 700-800 watt ile sprint atıyordum hızı 24-25 km/s gösteriyordu.

(link)
 
Scudo
@isosel Garminde teker çevresi değil silindir çevresini girmeniz gerekiyormuş bu da 47 mm tekabül ediyormuş.
Ne kadar mantıklı bilemedim. Bir de oradan kontrol edin bakalım. Bana pek mantıklı gelmedi yabancı bir forumda okudum.
Siz Garminden atıyorsunuz değil mi stravaya sensör (Hız) silindirin üzerindeyse bu dedikleri doğru.
Evet tüm sensörler trainerdaki misuro b de. bisikletten herhangi bir veri almıyorum hepsi trainerdan geliyor. Ayrıca garmin ve telefondaki değerler de birbirini tutuyor. Silindir çapını da bana değiştirtmiyor direkt 45 mm kendi tanımlıydı diye biliyorum garmine ise hiç tanımladığımı hatırlamıyorum eve gidince bir bakayım.
Bir de şöyle birşey buldum elite trainer ı tanımlayacaklar dikkate alsınlar çaplar mevcut. (link)

@Bigpatron kullandığım fluid roller 45 mm silindire sahip ve eklediğim sitede 141 mm gösteriyor. bunu deneyeceğim. İşin garip tarafı ise my e training e herhangi bir değer girmedim ve garmin ile e training aynı değerleri gösteriyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
@theGenius Valla biz de istiyoruz bundan ama imkanlar kısıtlı Hüseyin Bey yine de buna da şükür deyip takılıyoruz.
 
@trainspotting35 hocam powermetre hala pahalı bir teknoloji. En ucuzu için bile orta karar bir şehir bisikleti parası veriyorsunuz doğrudur. Yalnız kullanmaya başlayınca, geri kalan sürüş datalarının ne kadar yetersiz olduğunu anlıyorsunuz.

Esasında benim powermetre edinme gibi bir fikrim asla yoktu. Evde antrenman yapmayı sevdiğim için iyi bir trainer aldım. Dahili powermetresi olduğu için yavaş yavaş power datasını okumayı, analiz etmeyi ve önceki antrenmanlarımla kıyaslamaya başladım. Farkettim ki dışarıdaki sürüşlerinde artık kendimi çıplak hissediyorum.
Bütçemi ve cüzdanımı tabuta koyarak, aşağıdaki arkadaşlara verdim ve bir powermetre aldım :)

4449440C-AE9C-43C7-B9FA-C7A762021DEB.jpeg
 
@Bigpatron garminde teker çevresi olarak 141 mm girmişim ve ne girdiğimi unutmuşum. garmin/myetraining aynı hızları almam mantıklıymış yani. tek seçenek bir de zwift e bakmak olacak sanırım. düz yolda aynı watt la ne kadar hız yapılabiliyor diye...
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih Cavdar
Elit geri dönüş yaptı. Trainer da herhangi bir problem yok deniyor. Fluid Trainer in mantığı budur deniyor. Hız önemli değildir. Power ve kadans çalışılır. Hız arka plândaymış. Şöyleki trainer da ort hız 19-20 iken sanki normal yolda %2 eğimle ayni hizla tırmanırken verilen watt a ulaşılıyor. 26-27 km/h hızı bulduğunuzda verdiğiniz güç ise yolda %4 eğimde aynı hızda verdiğiniz güce ile aynı.
 
Son düzenleme:
Bu sayfada bir çok trainer için hız-güç eğrileri verilmiş. (Bu eğrilere dayanılarak hızdan güç verisi elde ediliyor dediğiniz gibi @isosel )

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
Geri