@smkasmas
Asagida bir konudan alinti var onu bir incele derim. Hatta altta konunun linkide var. Degistirme amacin hiz veya tirmanis kolayligi icinse bunu disli/ruble kombinasyonlari yani caplarindaki degisikliklerle de saglayabilirsin. Eger kadrondan memnunsan istedigin yukseltmelere gir. Ancak iyi bir kadro olarak gormuyorsan elindekini, bisikleti satip ust seviyeye gecmen de mantikli olabilir. Fikrimi sorarsan hesabini iyi yap onceden oyle basla ise...
"RUBLE (arka dişli seti)
-Ruble üzerindeki dişli sayısı / bisikletin vites sayısı ne kadar çok olursa o kadar hızlı gidersiniz- bir hurafedir!
Bir rublenin en küçük dişlisi 11’lidir ve en yüksek hiza ulaşmakta kullanacağınız ruble dişlisi budur. kullandığınız ruble setine Gore en küçük dişliniz 12’li, 13’lu veya 14’lu de olabilir.
Ruble setleri genel olarak 6, 7 ve 8 olarak yaygındı. Bu setler özel bir teknik detay yoksa, kaset modeller ise teker göbeği değiştirilmeden uyarlanabilir. Ayrıca bu sayıdaki rublelerde zincir değiştirmeniz gerekmez. Ancak zincire dair alttaki ek açıklamayı okumanızı öneririm.
Ancak 9’lu, 10’lu veya 11 li rubleye geçecekseniz, zinciri değiştirmeniz gerekecektir. Çünkü 8’li sistem sonrası Tum sistemler için zincir kalınlığı farklılaşır ve uyum sorunu yaratır.
Arka ruble değiştiğinde vites sayısına uyumlu olarak yeni vites kolları ve arka aktarıcı almanızda gerekecektir.
Peki hızı etkileyen en küçük dişli ise dişli sayısındaki artış neye yarar? Vites aralığınızı genişleterek performans kaybını minimize etmenizi ama ayni oranda tırmanış ve çekiş kolaylığı elde etmenizi sağlar. Arka ruble dişlisi büyüdükçe pedal devrinizi yükselecek, tekere aktarılan devir gücü düşecek ancak pedala uyguladığınız güçte ayni oranda azalacaktır. Bu daha dik yokuşları daha kolay tırmanmanızı, yüklü tur bisikleti kullanıyorsanız ağır yükteki bisiklete kolayca çekiş gücü vermenizi sağlar. "
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=135460&highlight=