Scudo Sports

Vites Yükseltme

smkasmas

Üye
Kayıt
7 Mart 2014
Mesaj
2
Tepki
0
Şehir
manisa
Bisiklet
Bianchi
Merhaba Arkadaşlar Bende Bianchi speed 7000 var ve Viteslerini 27 veya 30 a yukseltmek ıstıyorum ve bısıklet genellıkle yokus olarak kullanıyorum. Vites yükseltirken Arka Ruble, Vites Kolu , Zincir degişcek bunlar kesın fakat Arka Aktarıcı ve on aynakol ( 42X34X24 ) degısmelı mı ? ve Degıscek bu parcalarda onerebileceginiz neler var yardımcı olursanız cok sevınırım şimdiden teşekkürler. :)
 
Scudo
Arka göbeginiz muhtemelen vidalı göbektir, 7 ve 8li sistemlerde genelde daha uygun oldugundan vidalı gobek kullanırlar.. Eğer öyle ise arka göbegi de degistirip arka jantı tekrar ördürmeniz gerekebilir.. Kaset göbek ise boyle bir isleme gerek kalmayacaktır.
.
aynakol modeliniz tam olarak nedir? eger model numarasını aratırsanız kaclı sistemleri destekledigini görebilirsiniz.. 9lu sistem destekliyorsa sorun yok, fakat desteklemiyorsa kullanmanız pek tavsiye edilmez.. CUnku 9lu ve 10lu sistemlerde ince zincir kullanılır ve uyumlu degil ise basta sorun yaratmasa da ileride gerek aynakola gerek zincire zarar verip canınızı sıkacaktır. 9lu aynakolların kimisi kare göbek kimisi octalink göbek uyumludur.. Aynakol secimine göre orta göbek de degisebilir.. Tabi degismeyedebilir =) belki de aynakol hic degismeyecektir =)
.
Arka aktarıcınız da aynı sekilde modeline göre bu belirlenecektir.. Misal acera-alivio eski serileri 8e kadar desteklerken son yıllardaki modellerde altus hatta tourney lerin bazı modellerinin dahi 9luyu destekledigi görülüyor.. Parcaların ic kısımlarında model numaraları yazar, o numara uzerinde arastırarak uyum durumunu ögrenebilirsiniz.. Ön aktarıcı da uyum konusuna dahildir fakat genelde sorun yaratmazlar, uyumsuz derler ama gayet de iyi calısırlar =) yine de sorunsuz ve hızlı gecmesi icin ön aktarıcı da bütce dahilinde degistirilebilir, zaten diğer komponentlere nazaran cok pahalı bir parca degildir..
.
Yani sistem degisikliginiz ruble-zincir-vites kolu degisimi ile sınırlı kalabilecegi gibi arka göbek - ruble - arka aktarıcı - zincir - aynakol - orta göbek - ön aktarıcı - vites kolları gibi uzun bir listeye de dönüsebilir..
.
Bu sebeple bisikletinizdeki parcaları tam olarak belirtirseniz gecis asamasında hangisi kesin degismeli, hangisi kalabilir, hangisi kalabilir fakat degisse iyi olur seklinde daha fazla yardımcı olunabilir..
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Bisikletinizi 27 veya 30 vites'e yükseltmekteki amaç nedir ? başkalarına hava olsun diyemi yoksa başkalarında varda bende olsun diyemi ? öyle ise boşverin gitsin uğraşmaya değmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
@Tunakan Önen
Yokus cikiyormus bisikletle bendede bianchi flash var 21 vites gercekten yetmiyor yokuslarda %16-17 egimde hele %26 lik egim var cok kisa mesefade olsa silede mtb ile zaten agir dusuk vites zor oluyor :D
 
Agvaya giderken bozgoca koyunde cok ufak zaten bi bisiklet boyu kadar %16-17 daha cok maksimum egim 2-3 yerde
 
@smkasmas

Asagida bir konudan alinti var onu bir incele derim. Hatta altta konunun linkide var. Degistirme amacin hiz veya tirmanis kolayligi icinse bunu disli/ruble kombinasyonlari yani caplarindaki degisikliklerle de saglayabilirsin. Eger kadrondan memnunsan istedigin yukseltmelere gir. Ancak iyi bir kadro olarak gormuyorsan elindekini, bisikleti satip ust seviyeye gecmen de mantikli olabilir. Fikrimi sorarsan hesabini iyi yap onceden oyle basla ise...

"RUBLE (arka dişli seti)
-Ruble üzerindeki dişli sayısı / bisikletin vites sayısı ne kadar çok olursa o kadar hızlı gidersiniz- bir hurafedir!
Bir rublenin en küçük dişlisi 11’lidir ve en yüksek hiza ulaşmakta kullanacağınız ruble dişlisi budur. kullandığınız ruble setine Gore en küçük dişliniz 12’li, 13’lu veya 14’lu de olabilir.
Ruble setleri genel olarak 6, 7 ve 8 olarak yaygındı. Bu setler özel bir teknik detay yoksa, kaset modeller ise teker göbeği değiştirilmeden uyarlanabilir. Ayrıca bu sayıdaki rublelerde zincir değiştirmeniz gerekmez. Ancak zincire dair alttaki ek açıklamayı okumanızı öneririm.
Ancak 9’lu, 10’lu veya 11 li rubleye geçecekseniz, zinciri değiştirmeniz gerekecektir. Çünkü 8’li sistem sonrası Tum sistemler için zincir kalınlığı farklılaşır ve uyum sorunu yaratır.
Arka ruble değiştiğinde vites sayısına uyumlu olarak yeni vites kolları ve arka aktarıcı almanızda gerekecektir.

Peki hızı etkileyen en küçük dişli ise dişli sayısındaki artış neye yarar? Vites aralığınızı genişleterek performans kaybını minimize etmenizi ama ayni oranda tırmanış ve çekiş kolaylığı elde etmenizi sağlar. Arka ruble dişlisi büyüdükçe pedal devrinizi yükselecek, tekere aktarılan devir gücü düşecek ancak pedala uyguladığınız güçte ayni oranda azalacaktır. Bu daha dik yokuşları daha kolay tırmanmanızı, yüklü tur bisikleti kullanıyorsanız ağır yükteki bisiklete kolayca çekiş gücü vermenizi sağlar. "

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=135460&highlight=
 
  • Beğen
Tepkiler: CandanC
Suat cok tesekkur ederım cok yardımcı oldun :) Konuyu arastırdım bir kaç abimede danıştıktan sonra yavas yavas parcaları ayarlamaya başlıyacam tesekkur ederım tekrar :)
 
@smkasmas

Eger dislilerin kadans ve birbirine orani ile ulasacagi hiz/oran hesaplamasi yapmak istersen su linkte sana yardimci olabilir. Buna gore amacina uygun ruble / ruble dislisi veya aynakol capina karar verebilirsin. Ancak az biraz ingilizce ve bisiklet terminolojisi gerekecek sana. Sececegin opsiyonlar sonucu her vites kombinasyonu icin linkteki sayfa uzerinde verecektir sana

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Cebeci
Bacak kasların güçlü olduktan sonra vitesin her zaman önemi kalmıyor ben 6kmlik orta eğimli yokuşu vites 3 4de çıkıyorum
 
@Ahmet Enes Saraç

Bacak kaslarinin gucunun yanisira saglikli kullanim icin kadansa da dikkat etmenizi oneririm. Genclik hatasi ile zamaninda bacak kasi gucune guvenip dusuk kadansta uzun sure (yillarca) zorlamaktan diz eklemlerinin zarar gordugunu cok gec farkeden biri olarak soyluyorum. Tabi o yillarda internet ve kaynak olmadigi icin cogu seyin dogrusunu ogrenmek zor oluyordu...
Ayrica konudan ayri olacak ama tur bisikletcileri yuklu bisikletlerle uzun mesafeler kostugu icin onlarda vites araligi ve rahat cekis saglamasi daha cok onem kazanir.
Sen bacagina mecbur kalirsan guven, yinede 70 - 90 devir/dakika (kadans) araliklarinda kalacagin vites kombinasyonlarini sec genc arkadasim.
Bana inanmiyorsan bisiklette diz sorunlari ve kadans hakkinda forumda internette arastirma yap biraz.
Tabi sen bahsettigin viteste bahsettigin yokusu ideal kadans araliginda cikiyorsan birsey dememisim kabul et :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Karayollarinda % 10dan fazla egim olmaz normalde ama var diyorsan vardir bi gu gittiginde rica etsem % 26 efimin fotoaunu cekebilirmisin
 
  • Beğen
Tepkiler: onur güneş
@Tahsin Y.
Ozur dilerim karistirmisim %26 degilmis bugun gittim agvaya maks egim %19 mus runtastic verilerini atacaktim ama tapatalktan olmuyor :(
 
@Tahsin Y.
Bugun tekrar cesaret edip inebilirsem foto atarim geldikten sonra mesajinizi gordum :(
 
Bianchi flash'la %19 eğim 21 vites düşük geliyorsa hemen kendine bir bisiklet klubü bulman lazım.
 
@fatal
Tam anlamadim ne demek istedinizi kusura bakmayin :(
Ayrica suan cube peloton var 2 sene oncesinde evet sile-agva arasi yokuslari bianchi flash ile cikiyordum 20 kg bisiklet zorluyor 8.7 kg ye gecince ister istemez baya fark var tekrardan yazar misiniz ne demek istedinizi ozur dilerim anlamadim tam olarak :(
 
http://img.tapatalk.com/d/14/07/02/vuqepyta.jpg

Fotoyuda atayim :) yanlis anlasilma olmasin yolun fotosunuda cekmeye calisicam yokuslarda inince spdler kallerden dolayi yolda kayiyor biraz sıkıntı oluyor :)
 
@Onur Gunes

Bu mesajına istinaden;böyle %'li eğimlerde vites düşük geliyorsa işi profosyonel boyuta taşıman için kulüp bulman gerektiğini söyledim.Ben profesyonel olarak bu işle ilgilenmiyorum ama senelerdir kaçırmadan Giro,Tour de France,klasikler gibi TV'de bisiklet yarışlarını takip ederim %7 üzeri eğimlerde profesyonel bisikletcilerin hallerini görsen inan bana %16-17 eğimde 21vites düşük geliyor demezsin.

Runtastik verilerinden ben şunu anlıyorum 20km'de 1 metre tırmanmışsın buda düz yolda bisiklet sürmüşsün oluyor çünkü;Benim bildiğim eğim hesaplama "0" seviyesinden Kuş uçuşu 100 metre yol kat edip;10 metrelik bir yüksekliğe yani irtifa farkı: 10 m ise bu yolun Eğimi=%10'dur.Açısal olarak değeride 5.5 derecelerdedir.Belkide ben yanlış biliyorumdur kusura bakma.
 
Geri