Scudo Sports

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

gevşeme yok , zincirin aktarıcıya sürtmesi tamamen standart ön vites aktarıcı yükseklik ayarlarından kaynaklanıyor
Aynakol o kadar esnememeli normalde. Aktarıcı ayarıyla ne ilgisi var aynakolun sağa sola esnemesinin?
 
Scudo
Aynakol o kadar esnememeli normalde. Aktarıcı ayarıyla ne ilgisi var aynakolun sağa sola esnemesinin?
ön aktarıcı ayarlarını bisikletciler standart bisiklet ayarlarına göre yapıyorlar , bende videolardan izleyerek öyle yaptım ve öyle yapınca h ve l ayarlanırını ne kadar duzeltirseniz duzeltin zincir sürtüyor bende sorunu baska yerlerde aramaya basladim cunku on aktarici ayarinin dogru oldugundan emindim.
Sonra bu esneme olayını farkettim pedala abandigim zaman aynakolda 1~1.5 mm aktaricinin ic kismina dogru esneme oluyordu bende sorunun bu oldugunu dusunmeye basladim cunku o 1 mm esneme zinciri aktariciya yaklastiriyordu ve surtme yapiyordu .
Sonra bu sorunu duzeltmek icin arastirma yaparken , on aktarici ayarini tekrar kurcalamaya basladim . (araştirmalarimda bu derece bir esnemenin her bisiklette olabilecegini gordum ).

Bildiginiz gibi standart on aktarici yukseklik ayari aynakol ust dişlisine belli bir mesafede olmalı.
cagri terzioglunun on aktarici yukseklik ayar videosundan onerdigi yukseklik ayari resmini koyuyorum.


İşte sorun burda basliyor bu ayari ben olabilecek en assagi seviyeye getirdim ve bir anda butun sürtmeler kesildi.

Kendi ayarimin resminide yanina koydum.
 

Dosyalar

  • Screenshot_2025-06-22-08-10-16-885_com.google.android.youtube.jpg
    Screenshot_2025-06-22-08-10-16-885_com.google.android.youtube.jpg
    63 KB · Okunma: 21
  • IMG_20250710_105634.jpg
    IMG_20250710_105634.jpg
    81,4 KB · Okunma: 21
11-34 ruble 22-32 42 ye çevirdim 24 vites yüklü rahat ediyorum artık yokuşlarda
tek çekincem nerde çadır kurucam subaşı çatalca çıkışlı.ege turu düşünüyorum.
 
Geri