Scudo Sports

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

Bu hiç aklıma gelmedi. Normalde buraya yazmadan yapay zekaya soruyorum ama cevabı tatmin etmedi ondan sordum
aynen bazen saçmaladığı da oluyor, onun için bir kaç yerden teyit etmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Scudo
Yapay zekayı arama motoru olarak kullandığınız zaman saçmalaması normal, zira herkesin bildiği üzere insanlığın internet üzerinde oluşturduğu bilgi kalabalığını toparlayıp bişeyler sunmaya çalışıyor bu şekilde anca. Eğer zekasını kullanmak zorunda bırakırsanız; şartlar oluşturup kısıtlar belirleyip problemler yaratıp onları çözmeye zorlarsanız esas bi arama motorundan ne kadar farklı çalıştığını görebilirsiniz. Bu durumda internette olanları vermenin ötesine geçiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Komşu şehirden aldım oraya gitmem lazım.

Ayrıca vites bence kendim ayarlayabilirim danışmak istedim ne var ki bunda. Yanlış bir şey yapmak istemediğim için soruyorum. Bu forum tam olarak bunun için değil mi?

Ayrıca vites ayarının garantiye girdiğini dusunmuyorum
Tabiki vites ayarini kendin yapabilirsin ve ben bunda zaten bir sey oldugunu yazmadim ve bu forum tam olarak kesinlikle bunun için, ben buna da itiraz etmedim.

Neden böyle agressiv davrandigini da anlamadim, ben garantin ölmesin diye senin iyligin icin yazmistim. Yan sehir degil istersen amerikadan al fark etmez. Yakinindaki bayi o bisiklete vites ayari dahil, garantisi oldugu süre ve hata sende olmadigi süre bakmak mecburiyetinde.

Senin bisikletinin hatasi 3-4 posisyondan olabilirki o hatalari bulmak ise cok basit ve en fazla 3-4 dakikalik bir islem, sadece ayardan demek ve uzaktan teshis koymak hata olur.

Keske iyiligin icin yazdigim yorumu yanlis anlayip agresiv olmasaydin. Ben sana WhatsApp üzeri görüntülü aramayla yardimci olurdum.

Neyse insallah hatayi bulur ve arastirmalarinda basarili olursun, kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Awacs7n
Tabiki vites ayarini kendin yapabilirsin ve ben bunda zaten bir sey oldugunu yazmadim ve bu forum tam olarak kesinlikle bunun için, ben buna da itiraz etmedim.

Neden böyle agressiv davrandigini da anlamadim, ben garantin ölmesin diye senin iyligin icin yazmistim. Yan sehir degil istersen amerikadan al fark etmez. Yakinindaki bayi o bisiklete vites ayari dahil, garantisi oldugu süre ve hata sende olmadigi süre bakmak mecburiyetinde.

Senin bisikletinin hatasi 3-4 posisyondan olabilirki o hatalari bulmak ise cok basit ve en fazla 3-4 dakikalik bir islem, sadece ayardan demek ve uzaktan teshis koymak hata olur.

Keske iyiligin icin yazdigim yorumu yanlis anlayip agresiv olmasaydin. Ben sana WhatsApp üzeri görüntülü aramayla yardimci olurdum.

Neyse insallah hatayi bulur ve arastirmalarinda basarili olursun, kolay gelsin.
Yok hocam agresif bi tutumla yazmadım. Keşke iki emoji koysaydim da belli olsaydı. İnternette Duygu belirtilmiyor maalesef.

Amacım kızmak değildi. Atarlanmak hiç değildi. Sizin "Allah aşkına garantisi yok mu" aldınız biraz garibime gitti. Böyle bı imkanım olsa giderdim. Vites ayarı bence garantiye girmez zaten.

Yani yanlış anladiysaniz kusura bakmayin
 
Selamlar,
Seçtiğin parçalar tam uyumlu herhangi bir sorun yaşamadan kullanabilirsin. Bu tercih ile gözle görülür seviyede fark olacaktır.
Herkese selamlar peugeot f10-d katlanır bisikletim için ruble ve zincir değişimi yapmak istiyorum , rubleyi hem son hız hemde yokuş performansını bir nebze daha arttırmak için , zinciri ise daha yumuşak ve sessiz geçişler için istiyorum ,
bisikletin üzerinde gelen zincirin modeli sanırım bu "Ybn S52 S2 7-8'Li Zincir"
bu zincir hem ses yapıyor hemde çok dengeli bir düzlükte olmadığı için ne kadar ayar yaparsam yapayım yer yer ön aktarıcıya değip ses çıkarıyor , bu yüzden shimanonun Hyperglide li bir zincirine geçmek istiyorum.

bisikletin mevcut rublesi : SHIMANO HG200-8 12-32T
bisikletin arka aktarıcısı : SHIMANO ALTUS M310

Bisikletimi şu parçalarla güncellemek istiyorum
Ruble : Shimano Acera CS-HG41-8 Ruble 11-34T
Zincir : Shimano Zincir Cn-hg40 6/7/8 Vites

acaba bu iki parça benim bisikletim için uyumlumudur ?
yada sizin önerebileceğiniz aynı özelliklere sahip daha uygun bir ruble ve zincir modeli varmıdır ?
Çok teşekkürler , tekrar rahatsız ediyorum ama birde ruble için şu modeli buldum fiyatı daha uygun ," Shimano Altus Cs-hg31-8 Ruble Kaset 11-34t Siyah " , acaba bu model de uyumlumudur ? Shimano Acera CS-HG41-8 Ruble 11-34T den ne farkı vardır ?
 
İki ruble arasında tek fark renkleri. Ben ikisini de kullandım fark hissetmedim. Parlak metal olanı tavsiye etmem. Kirlenip yağ kararınca zincir ile beraber kötü görünüyor.
Ayrıca zincir sesini zincir markası değişikliği ile değil yağ değişikliği ile çözersin. 4 mevsim yağlar biraz azaltacaktır sesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
@myasins Eğer montaj hatası ya da parçalarla alakalı bir sorun yoksa sadece zinciri değiştirin yeter. O ybn zincir zaten hiç kullanılmamalı bile. Size tavsiyem kmc x8 zincir alıp hemen takın.

İki ruble de uyumlu tek fark renleri ve ağırlıkları. Ben olsam metal renkli olanı alırdım. Bisikleti temizleyince ayna gibi parlıyor kmc zincirle beraber :)
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
İki ruble arasında tek fark renkleri. Ben ikisini de kullandım fark hissetmedim. Parlak metal olanı tavsiye etmem. Kirlenip yağ kararınca zincir ile beraber kötü görünüyor.
Ayrıca zincir sesini zincir markası değişikliği ile değil yağ değişikliği ile çözersin. 4 mevsim yağlar biraz azaltacaktır sesi.
Çok teşekkürler

Sesin zincirden geldiğine %100 eminim çünkü zincir stabil bir düzlükte bile değil pedalı yavaşça cevirdiğımde bazı yerleri sağa daha yakın bazı yerleri sola saha yakın , buna ilaveten depara kalkışlarda zincir ilk kuvvetle resmen titremeye başlıyor ve ön aktarıcıya o anda sürtüyor.
Yağlama olayını direk bisikletcide yaptık daha yeni , sorun yağ değil.
@myasins Eğer montaj hatası ya da parçalarla alakalı bir sorun yoksa sadece zinciri değiştirin yeter. O ybn zincir zaten hiç kullanılmamalı bile. Size tavsiyem kmc x8 zincir alıp hemen takın.

İki ruble de uyumlu tek fark renleri ve ağırlıkları. Ben olsam metal renkli olanı alırdım. Bisikleti temizleyince ayna gibi parlıyor kmc zincirle beraber :)
Çok sağolun.

Montaj hatası yok bundan eminim.
Vitesleri en ince noktasına kadar ayarladım.
Kmc zincir biraz pahalı hocam :) oyüzden onu eledim.
 
ek bir soru daha sormak istiyorum, yanıtını biraz araştırdım ama şu video haricinde net bir cevap bulamadım .


8 vitesli bir rubleye sahip olan bir bisiklete 9 viteslik zincir takılırmı ?
yani benim peugeot f10-d ye shimano cn-hg40 takmak istiyordum,
bunun yerine cn-hg53 takarsam uyarmı ?

sanırım 8 viteslik zincire nazaran 9 viteslik zincirlerin kalınlığı biraz daha ince oluyor (yukarıda belirttiğim 2 zincir modelinde de bu böylemidir bilmiyorum ) tamamen videoya göre konuşuyorum.

zincir ne kadar ince olursa benim için okadar iyi olacak çünkü , katlanır bisikletlerin ruble ile ayna kol arasındaki zincir mesafesi normal bisikletlere nazaran daha kısa olduğu için çapraz açısı daha dar oluyor buda normal bisikletlerde ön aktarıcıya sürtmemesi gereken vites oranlarında bile katlanır bisikletin zincirinin ön aktarıcıya sürtmesine sebep verebiliyor , bu yüzden zincir 1 mm bile daha dar olsa o sürtmelerden kurtulabileceğimi tahmin ediyorum.

umarım anlatabilmişimdir .
 
ek bir soru daha sormak istiyorum, yanıtını biraz araştırdım ama şu video haricinde net bir cevap bulamadım .


8 vitesli bir rubleye sahip olan bir bisiklete 9 viteslik zincir takılırmı ?
yani benim peugeot f10-d ye shimano cn-hg40 takmak istiyordum,
bunun yerine cn-hg53 takarsam uyarmı ?

sanırım 8 viteslik zincire nazaran 9 viteslik zincirlerin kalınlığı biraz daha ince oluyor (yukarıda belirttiğim 2 zincir modelinde de bu böylemidir bilmiyorum ) tamamen videoya göre konuşuyorum.

zincir ne kadar ince olursa benim için okadar iyi olacak çünkü , katlanır bisikletlerin ruble ile ayna kol arasındaki zincir mesafesi normal bisikletlere nazaran daha kısa olduğu için çapraz açısı daha dar oluyor buda normal bisikletlerde ön aktarıcıya sürtmemesi gereken vites oranlarında bile katlanır bisikletin zincirinin ön aktarıcıya sürtmesine sebep verebiliyor , bu yüzden zincir 1 mm bile daha dar olsa o sürtmelerden kurtulabileceğimi tahmin ediyorum.

umarım anlatabilmişimdir .
Kullanılır ama ideal değil, belki vites geçişleri şıkır şıkır olmaz. 8sp zincir 7.1mm, 9 ise 6.7mm genişliğinde
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
Herkese selamlar bisikletimde bugün şöyle bir sorun keşfettim sizinle paylaşmak istiyorum.
Bisikletimde aynakol en büyük dişlide , rublede en küçük dişlideyken ayakta pedala abanıp depara kalktığımda tam sağ ayağımla abandığım anda zincir ön aktarıcının iç yüzeyine sürtüyordu ,halbuki vites ayarları tam, sonra farkettimki pedala abandığımda aynakol 2~3 mm abandığım yöne doğru esniyor ve buda sürtmeye sebebiyet veriyor.
Bu esnemenin sebebi ne olabilir acaba ?
Video koyuyorum umarım anlatabilmişimdir.

 
Herkese selamlar bisikletimde bugün şöyle bir sorun keşfettim sizinle paylaşmak istiyorum.
Bisikletimde aynakol en büyük dişlide , rublede en küçük dişlideyken ayakta pedala abanıp depara kalktığımda tam sağ ayağımla abandığım anda zincir ön aktarıcının iç yüzeyine sürtüyordu ,halbuki vites ayarları tam, sonra farkettimki pedala abandığımda aynakol 2~3 mm abandığım yöne doğru esniyor ve buda sürtmeye sebebiyet veriyor.
Bu esnemenin sebebi ne olabilir acaba ?
Video koyuyorum umarım anlatabilmişimdir.

Merhaba, videodan ve yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile söylenecek tek birşey var. Orta göbek ile ilgili bir problem var.
 
Merhaba, videodan ve yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile söylenecek tek birşey var. Orta göbek ile ilgili bir problem var.
Teşekkürler , sizce nasıl bir problem olabilir acaba ? Bisikletim daha çok yeni , pedalda boşluk hissetmiyorum , sadece kuvvetli abandığımda esneme var , acaba sıkmam gereken bir yermi var ? Burayımı sıkmam gerek ?
 

Dosyalar

  • IMG_20250709_111029.jpg
    IMG_20250709_111029.jpg
    56,9 KB · Okunma: 10
Teşekkürler , sizce nasıl bir problem olabilir acaba ? Bisikletim daha çok yeni , pedalda boşluk hissetmiyorum , sadece kuvvetli abandığımda esneme var , acaba sıkmam gereken bir yermi var ? Burayımı sıkmam gerek ?
Rica ederim, Evet orta göbeğin yeniden bi kontrol edilmesi gerekir. Yeni bir bisiklet olduğunu belittiğiniz için prosedüre göre belli bir km sonra bisiklete serviste baştan aşağı bir bakım yapılması gerekir. Muhtemelen siz bisikleti aldınız ve bindiniz. Bilmiyoruz ki! Bisiklet kutudan çıkartıldıktan sonra tüm aksam kontrol edilerek mi montajı yapıldı, yoksa takılması gerekenler takılarak kontrol edilmedi mi?
Her neyse bu durumda sizin yapabileceğiniz bişeyin olmadığını düşünerek yine de aldığınız yerde veya bir serviste durumu anlatarak komple bir bakımdan geçmesi doğru olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
Rica ederim, Evet orta göbeğin yeniden bi kontrol edilmesi gerekir. Yeni bir bisiklet olduğunu belittiğiniz için prosedüre göre belli bir km sonra bisiklete serviste baştan aşağı bir bakım yapılması gerekir. Muhtemelen siz bisikleti aldınız ve bindiniz. Bilmiyoruz ki! Bisiklet kutudan çıkartıldıktan sonra tüm aksam kontrol edilerek mi montajı yapıldı, yoksa takılması gerekenler takılarak kontrol edilmedi mi?
Her neyse bu durumda sizin yapabileceğiniz bişeyin olmadığını düşünerek yine de aldığınız yerde veya bir serviste durumu anlatarak komple bir bakımdan geçmesi doğru olur.
Bilgilendirme için çok teşekkürler . 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: ALİ@
Herkese selamlar bisikletimde bugün şöyle bir sorun keşfettim sizinle paylaşmak istiyorum.
Bisikletimde aynakol en büyük dişlide , rublede en küçük dişlideyken ayakta pedala abanıp depara kalktığımda tam sağ ayağımla abandığım anda zincir ön aktarıcının iç yüzeyine sürtüyordu ,halbuki vites ayarları tam, sonra farkettimki pedala abandığımda aynakol 2~3 mm abandığım yöne doğru esniyor ve buda sürtmeye sebebiyet veriyor.
Bu esnemenin sebebi ne olabilir acaba ?
Video koyuyorum umarım anlatabilmişimdir.

Ortagöbekteki karemilin dövme çelikten yapılması nedeniyle, bizim uygulayacağımız kuvvetlerle kolay kolay esneyeceğini sanmıyorum. Muhtemelen ortagöbeğin yatağında hafif bir boşluk var veya aynakolunuza giren mil, yuvasında tam oturmuyor ve oynuyor.
 
Mil - aynakol bağlantısında gevşeme var. Muhtemelen, montaj vidası 1-2 mm uzun, vida yuvanın dibine dayanıyor, bu sebeple aynakolu iyi sıkmıyor.
 
Herkese selamlar bisikletimde bugün şöyle bir sorun keşfettim sizinle paylaşmak istiyorum.
Bisikletimde aynakol en büyük dişlide , rublede en küçük dişlideyken ayakta pedala abanıp depara kalktığımda tam sağ ayağımla abandığım anda zincir ön aktarıcının iç yüzeyine sürtüyordu ,halbuki vites ayarları tam, sonra farkettimki pedala abandığımda aynakol 2~3 mm abandığım yöne doğru esniyor ve buda sürtmeye sebebiyet veriyor.
Bu esnemenin sebebi ne olabilir acaba ?
Video koyuyorum umarım anlatabilmişimdir.

Sorunu çözdüm .
Okadar esneme olayı normalmiş , diğer bisikletlerde de var .
Bu bisikletle ilgili çok detaylı bir inceleme yapıp siteye koyacağım , çünkü hiç bir bisikletin vites ayarı ile bu kadar uğraşmamıştım.
Bu bisikletin 2 sorunu var
1.Zinciri çok kötü bu kesinlikle değişmeli , çok yakında değiştireceğim.
2.Vites ayarları inanılmaz zor , bu işin ustası 2 bisikletciye götürdüm onlar bile tam yapamadı ön aktarıcıya sürtme olayını çözemediler.
15 gündür deneme yanılma sonunda bugün denedigim bir ayar ile sorunlar tamamen düzeldi .
Youtube da orda burda standart ön aktarıcı ayar videolarının hepsini çöpe atın, hiç biri bu bisiklet için geçerli değil , zaten sıkıntıda buradan çıkıyor , en profosyonel bisikletçi bile olsa o standartlara göre ayar yapıyor ve sorun düzelmiyor.
Gelelim ayara:
Bu bisiklette ön aktarıcı , aynakolun üst dişlisine olabilecek en yakın konuma getirilmeli , yani 1~1.5 mm ye kadar yaklaştırmalısınız , ön vites bisikletin ayar yerindeki en aşşağı pozizyona almalısınız , bunu yaptıktan sonra vites ayarlarinizi tekrar bu pozisyona gore yapin , bütün sürtme sesleri kesilecek.
 
Sorunu çözdüm .
Okadar esneme olayı normalmiş , diğer bisikletlerde de var .
Bu bisikletle ilgili çok detaylı bir inceleme yapıp siteye koyacağım , çünkü hiç bir bisikletin vites ayarı ile bu kadar uğraşmamıştım.
Bu bisikletin 2 sorunu var
1.Zinciri çok kötü bu kesinlikle değişmeli , çok yakında değiştireceğim.
2.Vites ayarları inanılmaz zor , bu işin ustası 2 bisikletciye götürdüm onlar bile tam yapamadı ön aktarıcıya sürtme olayını çözemediler.
15 gündür deneme yanılma sonunda bugün denedigim bir ayar ile sorunlar tamamen düzeldi .
Youtube da orda burda standart ön aktarıcı ayar videolarının hepsini çöpe atın, hiç biri bu bisiklet için geçerli değil , zaten sıkıntıda buradan çıkıyor , en profosyonel bisikletçi bile olsa o standartlara göre ayar yapıyor ve sorun düzelmiyor.
Gelelim ayara:
Bu bisiklette ön aktarıcı , aynakolun üst dişlisine olabilecek en yakın konuma getirilmeli , yani 1~1.5 mm ye kadar yaklaştırmalısınız , ön vites bisikletin ayar yerindeki en aşşağı pozizyona almalısınız , bunu yaptıktan sonra vites ayarlarinizi tekrar bu pozisyona gore yapin , bütün sürtme sesleri kesilecek.
Tamam çok hafif esneme olur da zinciri aktarıcıya sürtecek kadar bir gevşeme olmamalı.
 
Tamam çok hafif esneme olur da zinciri aktarıcıya sürtecek kadar bir gevşeme olmamalı.
gevşeme yok , zincirin aktarıcıya sürtmesi tamamen standart ön vites aktarıcı yükseklik ayarlarından kaynaklanıyor , çok garip ama standart aktarıcı ayarı bu bisiklet için geçerli değil . Detaylı bir inceleme yapacağım ve paylaşacağım.
 
Geri