Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

Kayıt
20 Mart 2021
Mesaj
18
Tepki
27
Yaş
18
Şehir
adana
İsim
mikail eker
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Yol bisikleti
bizim burda bir rampa var dişli oranınız ne olursa olsun çıkılmaz.
tahminimce %55 eğimi var ama kısa bir rampa (30 mt kadar) bisikletle inerken fren yapmazsanız hız olarak 25km/h girdiyseniz 50-55 km/h çıkıyorsunuz.
tırmanmanın imkanı yok. tam 4 defa denedim. seleden 2cm yükselip ağırlığı çok az geriye verince önü kalkıyor takla atacak gibi oluyor. ağırlığı çok az öne kaydırırsanız bu sefer arka teker patinaja düşüyor. ağırlığı kaydırmadan normal oturuş pozisyonuylada pedala tam güç veremediğiniz için kalıyor gitmiyor. yani hiçbir türlü çıkılmıyor.

arabalar bile tam rampaya gelmeden vitesi 1'e takıp çıkıyor.
 
Son düzenleme:
Scudo

ozic

Aktif Üye
Kayıt
12 Mayıs 2008
Mesaj
193
Tepki
108
Şehir
eskişehir
bizim burda bir rampa var dişli oranınız ne olursa olsun çıkılmaz.
tahminimce %55 eğimi var ama kısa bir rampa (30 mt kadar) bisikletle inerken fren yapmazsanız hız olarak 25km/h girdiyseniz 50-55 km/h çıkıyorsunuz.
tırmanmanın imkanı yok. tam 4 defa denedim. seleden 2cm yükselip ağırlığı çok az geriye verince önü kalkıyor takla atacak gibi oluyor. ağırlığı çok az öne kaydırırsanız bu sefer arka teker patinaja düşüyor. ağırlığı kaydırmadan normal oturuş pozisyonuylada pedala tam güç veremediğiniz için kalıyor gitmiyor. yani hiçbir türlü çıkılmıyor.

arabalar bile tam rampaya gelmeden vitesi 1'e takıp çıkıyor.
47 derece falan yapıyor hocam. O kadar dik bir yeri bırakın bisikleti, muhtemelen yürürken bile tedirgin olup ellerinizi yere koymak zorunda kalırdınız. Ve olurda üstte bir yerde dengenizi kaybedip düşseniz, aşağı doğru çok hızlı bir şekilde yuvarlanırdınız. Aşağı doğru öyle hızlanırdınız ki, 3 -4 metrede bir yere çarparak, sekerek giderdiniz.
(Şaka tabiki bu.)
 
Son düzenleme:
Kayıt
20 Mart 2021
Mesaj
18
Tepki
27
Yaş
18
Şehir
adana
İsim
mikail eker
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Yol bisikleti
47 derece falan yapıyor hocam. O kadar dik bir yeri bırakın bisikleti, muhtemelen yürürken bile tedirgin olup ellerinizi yere koymak zorunda kalırdınız. Ve olurda üstte bir yerde dengenizi kaybedip düşseniz, aşağı doğru çok hızlı bir şekilde yuvarlanırdınız. Aşağı doğru öyle hızlanırdınız ki, 3 -4 metrede bir yere çarparak, sekerek giderdiniz.
yok elleri yere koyacak kadar değil ama yeminle yürüyerek çıkarken insanın içinde acaba ayakkabım kayarda düşermiyim diye tedirginlik oluyor. yuvarlanma konusuna gelince sekerek gidecek kadar değil en azında bir yuvarlanmaya başlarsanız rampa bitene kadar durabileceğinizi sanmıyorum. çoğu araba patinajdan dolayı çıkamıyor, çıkabilenlerde ya geriden hızlanıp gelenler yada 4 çeker olanlar. rampa aşağıda çoğu araba fren yapınca kayıyor, asfalt fren izi dolu
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@BisikletçiGenç0102030405 Vardir. Dogrudur. Herkesin yokusuna kimse karisamaz sonucta.

@ozic Elde ne veri var da derece hesapladin onu merak ettim ben. 47 derece olsa, eskenar ucgene yakin bir ucgen oldugu icin %100 civari bir egim cikar. Ama gonderide telaffuz edilen sayi %55.
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora ve ozic

Mythshaman

Daimi Üye
Kayıt
31 Temmuz 2022
Mesaj
306
Tepki
483
Yaş
44
Şehir
Manisa
İsim
Bora KARA
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Biz millet olarak Mübalağa sanatına meraklıyız. Konuştuğum kişi, bırakın dışardakileri öz Babam olsa bile %40 abartma payını hesaplayıp öyle dinlerim. 😏
 

ozic

Aktif Üye
Kayıt
12 Mayıs 2008
Mesaj
193
Tepki
108
Şehir
eskişehir
Ben yıllardır eğim hesaplıyorum yanılmış olamam. Bir tür yetenek. İsteyene hesaplarken kullandığım yöntemleri özelden atarım.
 

suyunsesi

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mart 2007
Mesaj
1.482
Tepki
6.118
Yaş
50
Şehir
İstanbul
İsim
Turgay
Başlangıç
1979—80
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim OHA bu da ne LAN! Bunun eğimi kaç derecedir ki acaba? diye oldukça argo ve şaşkınlıkla gözlemlediğim bir eğimi; bir harita sorgulaması ile %17 gibi görünce çok şaşırmıştım :ssrtcbya:. Demek ki uzaktan ve bilimsel bir yolla bakmak gerekiyormuş :D. Doğrudan üzerine ayağımı basarak hesaplayamadığım çok açıktı. :komik:
 
Kayıt
24 Eylül 2013
Mesaj
24
Tepki
31
Yaş
44
Şehir
Isparta
İsim
Mehmet Çetinkaya
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
47 derece falan yapıyor hocam. O kadar dik bir yeri bırakın bisikleti, muhtemelen yürürken bile tedirgin olup ellerinizi yere koymak zorunda kalırdınız. Ve olurda üstte bir yerde dengenizi kaybedip düşseniz, aşağı doğru çok hızlı bir şekilde yuvarlanırdınız. Aşağı doğru öyle hızlanırdınız ki, 3 -4 metrede bir yere çarparak, sekerek giderdiniz.
(Şaka tabiki bu.)
%100 eğim 45 derece açı yapar, aşağıda örnek çizelgeyi paylaşıyorum. Kırmızı ile yazılanlar eğim, siyahlar açıyı gösteriyor.

egim.png
 

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
674
Tepki
785
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
9 vites için 11 - 46 kaset kullanımında bir kadans dengesizliği olur mu? Kadansı baltalayıp baltalamayacağını çok merak ediyorum.
%100 eğim 45 derece açı yapar, aşağıda örnek çizelgeyi paylaşıyorum. Kırmızı ile yazılanlar eğim, siyahlar açıyı gösteriyor.

299487 dosyayı görüntüle
Bu zamana kadar eğimi hep derece diye düşünmüştüm. Daha doğrusu %100 eğim 90 derece açı diye, demek ki küçük eğimlerde hızımın beklediğimden çok daha fazla düşmesinin sebebi bu imiş. Teşekkürler.
 

Bıyıkov

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2019
Mesaj
1.148
Tepki
3.089
Yaş
40
Şehir
Antalya
İsim
Ayhan Bıyıklıoğlu
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ne kadar sık o düşük vitesleri kullanacağına bağlı. Sonuçta arasında uçurum olan 3 belki 4 dişliden bahsediyorsun. Ben 11li Ultegrada bile 34 rubleye geçmiyorum ama dediğim gibi bu önceliklerle ve beklentilerle alakalı.

9 vites için 11 - 46 kaset kullanımında bir kadans dengesizliği olur mu? Kadansı baltalayıp baltalamayacağını çok merak ediyorum.

Bu zamana kadar eğimi hep derece diye düşünmüştüm. Daha doğrusu %100 eğim 90 derece açı diye, demek ki küçük eğimlerde hızımın beklediğimden çok daha fazla düşmesinin sebebi bu imiş. Teşekkürler.
 

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
674
Tepki
785
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Ne kadar sık o düşük vitesleri kullanacağına bağlı. Sonuçta arasında uçurum olan 3 belki 4 dişliden bahsediyorsun. Ben 11li Ultegrada bile 34 rubleye geçmiyorum ama dediğim gibi bu önceliklerle ve beklentilerle alakalı.
Haftada bir defa falan araziye giriyorum, 46 sadece orada lazım oluyor. Onun dışında asfalt kullanımında 30 aynakolun yanında 36 arka dişle çoğu yer tırmanılıyor.

Bahsettiğim dişlinin resmini bırakıyorum. Dişlilerin arası çok mu açık sanki? Yoksa çok fazla vitese gerek yok diye siparişini verdiğim vites sisteminin iade süresi var, onu iade edip daha yüksek sayıda vitesi olan bir sisteme geçmek daha mantıklı duruyor.
cassette-vtt-sunrace-csm993-9v-11-46-noir-389216.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.111
Tepki
2.423
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
9 vites için 11 - 46 kaset kullanımında bir kadans dengesizliği olur mu? Kadansı baltalayıp baltalamayacağını çok merak ediyorum.

Bu zamana kadar eğimi hep derece diye düşünmüştüm. Daha doğrusu %100 eğim 90 derece açı diye, demek ki küçük eğimlerde hızımın beklediğimden çok daha fazla düşmesinin sebebi bu imiş. Teşekkürler.
11/46 ile arada 35 diş var ve 9 lu. Elbette araları çok açık olacak. O dişli oranları hayatta kalınması için üretilmiş kesinlikle kadans tutturmak için değil . Arazi şartları için ekonomik bir ruble.
 

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
674
Tepki
785
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
11/46 ile arada 35 diş var ve 9 lu. Elbette araları çok açık olacak. O dişli oranları hayatta kalınması için üretilmiş kesinlikle kadans tutturmak için değil . Arazi şartları için ekonomik bir ruble.
Ekonomik olmasından ziyade 9 lu sistem aktarıcı ve kaset dişlisi olarak 11 li sistemden 200 gram kadar daha hafifti. O yüzden bunu düşünmüştüm, o zaman buradaki hafifliğin pek bir mantığı yok.
 

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.111
Tepki
2.423
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Ekonomik olmasından ziyade 9 lu sistem aktarıcı ve kaset dişlisi olarak 11 li sistemden 200 gram kadar daha hafifti. O yüzden bunu düşünmüştüm, o zaman buradaki hafifliğin pek bir mantığı yok.
Vites Mantığı zaten gücü yere iyi aktarmak. 200 gram için gerçekten değmez.
 

TalhaB.

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2022
Mesaj
269
Tepki
646
Yaş
29
Şehir
İstanbul
İsim
Talha Bölükbaşıoğlu
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Corelli
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Şunu unutmayın: Zincir önde en küçükteyken, arkada en büyük 3, zincir önde en büyükteyken, arkada en küçük 3, zincir önde ortadayken arkadaki tüm (7) dişlilerde bulunabilir. Fakat ön orta konumdayken arkada zinciri en büyük ve en küçük dişlide uzun süre ve zorlayarak kullanmaktan sakınmalıdır. Böylece “bu kadar vitese ne gerek var ?” diye düşünenlerin kafalarındaki sorulara yanıt vermiş oluyoruz. Gelelim bu vitesleri, hangi koşullarda, nasıl kullanacaksınız.

Bu başlığın ilk mesajında admin arkadaş çok güzel bir yazı yazmış. Yukarıdaki paragraf dikkatimi çekti, sizlere bir şey danışmak istiyorum. Benim bisikletim Corelli Boolva RC 100 model 16 vites olarak geçiyor. Önde 2 dişli var. En büyük dişliyi hiç kullanmadım bu zamana kadar. Bende şöyle bir algı vardı: Öndeki küçük dişliyle hızlanabildiğim kadar hızlandıktan sonra yani (öndeki küçük, arkadaki de en küçükte) halen hızlanmaya ihtiyacım varsa o zaman önü büyük olan ikinci dişliye atmam gerektiğini düşünüyordum ve bu sebeple öndeki büyük dişliye atma ihtiyacım olmadı.

Yukarıda yazanlara göre yanlış mı kullanıyorum. Ön küçükteyken arkanın yarısına kadar geçip, yarısından sonra ise önü büyük dişliye mi almam gerekiyor?
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.539
Tepki
12.005
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
...

Yukarıda yazanlara göre yanlış mı kullanıyorum. Ön küçükteyken arkanın yarısına kadar geçip, yarısından sonra ise önü büyük dişliye mi almam gerekiyor?
Tam yarısı kesin kural olmamakla birlikte yaklaşık olarak evet. Mesela 2x8 için ön küçükteyken 1'den 5'e kadar, sonra önü büyüğe alırken arkayı 4'e alıp ani sertleşmeyi önleyerek (ya da 1'den 6'ya kadar, önü büyüğe alırken arkayı 2 vites küçülterek). Genel olarak nasıl rahat ederseniz ama mümkün olduğunca arka dişlileri ön dişlilerin yaklaşık karşısına denk gelenlerle birlikte kullanarak, 1-2 dişli toleransla (mesela 2x16 için en büyük 5 dişli ön küçükle, en küçük 5 dişli ön büyükle, yani ortadaki dişliler hem küçük hem büyükle). Zorunda değilsiniz tabii, sadece çapraz kullanımdan kaçınmak, vites sistemini korumak adına yapsanız iyi olur.
 

Bıyıkov

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2019
Mesaj
1.148
Tepki
3.089
Yaş
40
Şehir
Antalya
İsim
Ayhan Bıyıklıoğlu
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Son 4 dişli arasında vites geçişi yaparken düşerim ben 😀
Şaka bir yana bu dişli Selim in de dediği gibi yola devam edebilmek için yapılmış. Daha makul bir sistem tercih edebilirsiniz.

Haftada bir defa falan araziye giriyorum, 46 sadece orada lazım oluyor. Onun dışında asfalt kullanımında 30 aynakolun yanında 36 arka dişle çoğu yer tırmanılıyor.

Bahsettiğim dişlinin resmini bırakıyorum. Dişlilerin arası çok mu açık sanki? Yoksa çok fazla vitese gerek yok diye siparişini verdiğim vites sisteminin iade süresi var, onu iade edip daha yüksek sayıda vitesi olan bir sisteme geçmek daha mantıklı duruyor.
300224 dosyayı görüntüle
 
  • Beğen
Tepkiler: selim82

mcadirci

Aktif Üye
Kayıt
31 Ekim 2022
Mesaj
165
Tepki
296
Yaş
40
Şehir
Ankara
İsim
Mehmet
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Katlanır
Merhaba,

Katlanır bir bisikletim var. Vidalı ruble var üzerinde. Dişlisi ön 48-38-28 arka 14-28, yokuşları güle oynaya çıkıyorum. Ancak yokuş aşağı pedalı boşa çeviriyor oluyorum.
Bu da nasıl desem, bisikletten inmişim gibi soğutuyor beni.
Soruma gelirsem. Bu bisikletin vites oranları ile oynayıp mantıklı olur mu? Yoksa katlanır bisikletin dişli oranları ile oynasam bile bisiklet yüksek hıza uygun olmadığı için başka sorunlar yaşar mıyım?
Eğer oynamak mantklı ise vidalı rubleden, kaset rubleye geçmek için neler yapmalıyım? Neler tavsiye edersiniz? Tourney değiştirici de değişmeli mi? Yoksa göbek ve ruble değişimi yeterli olur mu?

Bisikletim de carraro flexi 121