Scudo Sports

Vites teli hakkında yardım

* Tel gerginliğini ayarlamak için aktarıcının/vites kolunun yada kabro birleşme yerlerinde şuna 238342 dosyayı görüntülebenzer bi ayar aleti var onla tel gerginliği ayarlanıyor.
Teli geri kıstırdıktan sonra bunla tam hassas ayarını yapmak gerek.
Bisiklet/vites türüne göre gerginlik ayarının yeri değişebiliyor. Farklı tiplerde

238344 dosyayı görüntüle 238345 dosyayı görüntüle 238348 dosyayı görüntüle

* Ayar çok bozulduysa teli tamamen gevşet. Vitesi en büyüğe(en küçük dişlide) al. sonra elinle aktarıcıyı en küçük dişlinin altına gelecek şekilde it ve teli tekrar sık.
* Son tel gerginlik ayarını yapabilirsiniz.
Eyvallah yarın deneyip söyleyeceğim inşallah. Teşekkürler
 
Scudo
Arka viteste en küçük dişli olan en yüksek vitese alıp daha sonra tel gerginliğinin ayarlandığı vidalar gevşetilir. Tel boşa çıkarılır. H ile en küçük dişlideyken makara ile ruble dişlisinin aynı eksende olması sağlanır. Tekrar çok bol ve gergin olmadan alyanı sıkılarak tel sabitlenir. Vites en büyük dişli olan en küçük vitese alınır ve L ile sınır vidası ayarlanır. Daha sonra Vites geçişlerinde takılma olan kısımlarda kablo üzerinde bulunan kısımdan tel gerginliği ayarlanarak kusursuz geçiş sağlanır.
 
@mamikurkcu Her sorana aynı videoyu gösteririm. Park Tool'un bu videosunu izleyip dikkatlice uygulayın. Videoda takıldığınız yer olursa sorabilirsiniz, yardımcı olmaya çalışırız.

Bir de kadro kulağı büküldüyse şaşırtıcı olmaz. Derailleura hasar gelmesin diye belli şiddetin üzerinde bükülmek için tasarlanıyorlar zaten. Ayarın kaçması muhtemelen bundandır. Hafif bükülmüş kadro kulağının etkisini derailleur ayarıyla düzeltirsiniz ama yine de yolunuz bisikletçiden geçerse kontrol ettirin isterseniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mamikurkcu
@portakallimon üstad attığın videoyu not alarak izledim. Oturdum bisikletin başına alyanı gevşettim vitesler 3 ve 8 e aldım. ayar vidalarını neredeyse sonuna kadar sıktım.Ardından H sınırlayıcı ayarını yaptım.Vites değişimlerini tek tek yapıp ses gelen veya geçmeyen yerlerde arka aktarıcı üstündeki ayar vidasını saat yönünün tersine çevirerek geçişleri yaptım. Birkaç kez ayarı karıştırıp alyanla tel germe işlemine geri döndüm ama tekrar başladım. Karşılaştığım diğer bir sorun 3. Vitese geçememekti.Ayar vidasını ne kadar oynasam da bir türlü geçiremedim. Sonra L sınır vidasının aşırı sıkılmış/gevşetilmiş olabileceği aklıma geldi ve vidayı oynadım. Sonunda başardım 3-2-1. Viteslere geçişim de tamamdı. Yardımcı olan herkese çok teşekkürler. Çok makbule geçti. Sorunu kendinin çözebilmesi inanılmaz zevkli ayarları bozmaktan korkmayın kesinlikle :)
 
Selamlar. Tur esnasında bisikletim arka aktarıcının üstüne düştü ve haliyle vites ayarım kaçtı. Eve kadar bozuk ayarla gittim ve ertesi gün öğrenmek için kolları sıvadım. Sınırlayıcı ayarlarında çok bi değişiklik yapmadım ama tel gerginliği konusunun suyunu çıkarmış olmalıyım ki kolda 1. Viteste olmasına rağmen zincir 8. Viteste. Teli germem gerektiğini anladım ama ayarı öyle bi bozmuşum ki anlayamadım. Kol ve aktarıcı üstündeki ayar vidalarının da anasını ağlatmışım bazılarını o kadar açmışım ki vidaları yerinden çıkmış. :D şimdi benim ne yapmam lazım tekrar ayar yapabilmek için tamamiyle bozulmuş bi ayarım var. Not: teli germek için alyanla aktarıcı üstünde kıstırılan yerden ne kadar asılsam da tel gelmedi.
Youtube' da ParkTools' da çalışan bıyıklı bir abi var, adı Calvin Jones. Yılların ustası. Bütün markalarda arka aktarıcı ayarının nasıl yapıldığını tek tek detaylı olarak anlatıyor. İzlemenizi tavsiye ederim. Bu video az yukarıda paylaşılmış. Eğer düştüyseniz muhtemelen kadro kulağı eğrilmiştir. Bu durumda ayar tutmaz. İyi bir bisikletçiye götürüp düzelttirmenizi öneririm. Vites değiştirme esnasında arka aktarıcı jant telleri arasına girip kazaya sebep olabilir. Bu konuyu aksatmayın.
 
@mamikurkcu Çok sevindim. Kendi mekaniğiniz olmak çok tatmin edici gerçekten. Diğer konular için de Park Tool videoları ve reddit.com/r/bikewrench harika kaynaklar. Benim bisikletim 3 senelik ve ücretsiz bakım hakkı için bile servise götürmedim. Akor ayarlarını dahi kendim yapıyorum. İnternette bilgi paylaşan ustalar çok değerli işler yapıyorlar.

Youtube' da ParkTools' da çalışan bıyıklı bir abi var. Yılların ustası. Bütün markalarda arka aktarıcı ayarının nasıl yapıldığını tek tek detaylı olarak anlatıyor. İzlemenizi tavsiye ederim.
Calvin Jones. Bisikletçilerin manevi babası. Manevi dedemiz de Sheldon Brown :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mamikurkcu
@portakallimon üstad ayarlarda sıkıntı yok (geçişler sorunsuz) ama pedallarda yada zincirden mi tam anlamadığım şekilde bir şıkırtı geliyor sebebi ne olabilir ?
 
@portakallimon üstad ayarlarda sıkıntı yok (geçişler sorunsuz) ama pedallarda yada zincirden mi tam anlamadığım şekilde bir şıkırtı geliyor sebebi ne olabilir ?
Merhaba dostum. Tüm dişlilerde yok değil mi ses? Belli açılarda geliyorsa attırıcı kafesine dokunabiliyor. Onun ayarı biraz ince.
 
@portakallimon sanırsam hayır ama belli vites kombinasyonlarında ses artıyor
 
Merhaba. Yeni topladığım mtb bisiklet için vites hortumu alacağım. Hortum tarafında kaliteli olsun istiyorum bu yüzden bu hortumdan alacağım.

(link)

Buna orjinal shimano tel almak yerine bu teli alsam uyumlu mu. Telin kalınlığı yazmamış. Bu kablo 1.2mm teller ile uyumlu diyor.

(link)
 
Merhaba. Yeni topladığım mtb bisiklet için vites hortumu alacağım. Hortum tarafında kaliteli olsun istiyorum bu yüzden bu hortumdan alacağım.

(link)

Buna orjinal shimano tel almak yerine bu teli alsam uyumlu mu. Telin kalınlığı yazmamış. Bu kablo 1.2mm teller ile uyumlu diyor.

(link)

Olur
 
@el Cezeri o kurşun kısımın senin bisikletinde de o şekilde olduğuna emin misin?
Yeni tip vites ise o kurşun daha ince oluyor
 
Geri