Scudo Sports

vites kullanimi

Imlampre

Daimi Üye
Kayıt
27 Eylül 2015
Mesaj
260
Tepki
276
Yaş
44
Şehir
ankara
İsim
hakan
Bisiklet
Cannondale
Merhaba arkadaslar.vites kullanimiyla ilgili bir kac sorum olacak.
aynakol buyuk dislideyken arka ruble en kucuklerde 5 kadar...
aynakol kucuk dislideykende arka ruble en buyuk disliden 5 e kadar kullaniyorum
caprazlama olmamasi icin yani ayni yonlerde olmasi icin...
Ancak yol yarislarini izledigimde pro sporcularin ayna buyukdeyken arka rubleninde en buyukte oldugunu gordum yokuş cıkarlarken.yani zincir çapraz konumda olur bu sekilde.zincirin kopması yada ömrünun kisa oldugunu bildigimi saniyorum.ben mi yanlis biliyorum.degerli yorumlariniz icin simdiden tsk ederim.
 
Scudo
@aslanpençesi Prolara bakma sen. Onlar gerektiğinde her yarış için zincir değiştirirler hatta bir kaç defa.
Bizim ise maliyetten dolayı öyle bi imkanımız yok. çapraza düşmezsek sıkıntı yaşamayız.
ama bu değildirki senin kullanımına birileri müdahale etsin. neticede arka artırıcı,zincir,aynakol kırılma oranı yüksek olur.
 
zincir neysede aynakol ve arka attırıcı cok para
bu olaylarda ısının kılosuna gorede yıpranma cok farkedıyo zayyıf oldugum ıcın akord yaptırmak nedır bılmem aynı sekılde zıncır atırıcı da boyle
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Küçük/küçük kombinasyonundan kaçınsam da ben bisikletimin her vitesini kullanıyorum. Zincirin ömrünün kısaldığı doğru olabilir ama birkaç kilometre çapraz kullanım yüzünden zincirin kopacak hali yok.
 
Ben henüz çaylağım. Onu bunu bilmem de benim tek bildiğim şey bisikletin de her ürün gibi çok zorlanmaması gerektiği. Bunu da yaşayarak öğrendim. Şehir bisikleti kullanıcısıyım. İki kez jant teli kırığı nedeniyle tamircilik oldum. Mazgallardan, kasislerden geçerken yavaşlamaz, hafif ayağa kalkmazdım. Lastiğim 700*38c. Ona güvenirdim. Lastiğim de üst limit şişkinliğinde olurdu. Artık kasis görünce yavaşlıyorum. Otururken bile her an kalkacakmış gibi oturuyorum. Seleye ilişiyorum resmen. Lastiğimin havasını orta seviyeye çektim. Bekliyorum bakalım bir sonraki jant teli kopması olayı ne zaman gerçekleşecek. Bisikletin bu kadar narin olacağını bilmiyordum.

Hadi bir tartışma konusu daha açayım izninizle . Şimdiki bisikletler atıyorum 90'ların 80'lerin bisikletlerine göre daha mı narin? Onlar daha mı sağlamdı? @Murat B.

@nuruasakir Demek kilo akordu etkiliyormuş. Hiç bilmiyordum. Etki etmez sanıyordum. Daha dikkatli olacağım. Ne bileyim burada bir topikte bir 150-200 kg. lik bir bisikletçi gördüm yol bisikleti üstünde demek ki. Herşeyi gerçek sanmamak. gerçek olsa bile doğru sanmamak lazımmış. :)
 
@hogutmen
Fazla kilo elbette ki bisiklet için bir sıkıntı. Yani bisiklet 150-200 kiloyu da taşır ama ömrü kısa olur.
Aynı şekilde hafif bir sürücü olarak bisikleti zorlamak da bir sorun.
70 kilo bir bisikletçi olsak da sert bir kasise girdiğimizde bir anlık da olsa bisiklete korkunç bir yük bindirmiş oluyoruz.
Tabi bu bisiklet üzerinde sürüş keyfini de etkilenmemli. Bisikletçilerin canı sağolsun. Tamirler, kırılma ve bozulmalar elbette olacaktır.
Fazla içiniz gitmesin derim, yani seleye rahat rahat oturun.
Keyifli sürüşler...
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@Ahmetgitar 94 kg den 2 ayda 82 kg'ye indim. Yaklaşık iki aydır aynı kilodayım. Bir hafta önce iki gün arayla kırıldı. Kilolu iken o arada olan olmuş desenize. Yormuşuz. 70 kg'ye inene kadar zorlamayacağım. İnsan arıza çıksın istemiyor. Her an bisikletçiye gidilmiyor. Yoksa gideriz.

Sırf makinem bozulmasın diye Calgon ürününü kullananlar varmış diye okumuştum bir yerlerde o geldi aklıma. Benimki de öyle bir refleks demek ki.
 
bisilet parçalarının belli bir ömrü vardır zincir mesela takribi 5000 km diye biliyorum 96 model mtb ise çapraz kullanmama ragmen 5 binden fazla yol gittim bunun yanında akodlar da öyle ki bozuk yollarda refleks olmustur ayaga kalkarım ki esasen işin zevki de burada gerektiğinde zıplarsın normal kulanıcılardan seni ayırır bunlar
ama kırılana yamulana da can sıkma sonucta sen kırdın kullandın ömru bıttı parca tı degıstır yenı parcaların tadını almaya bak
 
bana kalirsa bu zincirlerin omru tamamen kullanima bağli. ben genelde yuksek kadansda dusuk tork değerleri ile pedallarim. sram zincirimin omru icin decatlonda 250km kaldi dediler ama biomiyorlardi ki ben 17000. kmdeyim ?? bi 5000 daha çikartirim onunla
 
@ahmetibrahimözcan
Tebrikler 17000 km çok iyiymiş.
Ek bilgi:
Eğer vitessiz bisiklet kullanıyorsanız dişlileri baklalara göre işaretleyip aynı şekilde oturtabilirseniz zincirin epey uzun kullanılabileceğini söylüyor Sheldon Brown amca. Zincirde uzama hep dış baklalarda olduğundan, onlar da aynakol ve rublede hep aynı dişlileri bozacağından eğer aynakol da ruble de çift ise (42-16 gibi) zincir epey uzun süre gidebiliyormuş.
(link)
 
  • Very slow: 50-70 RPM
  • Slow: 70-80 RPM
  • Moderate: 80-90 RPM
  • Fast: 90-100 RPM
  • Very Fast: 100-110 RPM
  • Extremely Fast: 110+ RPM
To simplify even further, you can consider anything under 90 RPM to be a low cadence, and 90+ RPM would be a high cadence.

90 kadansın altı düşük kadans kabul edilmiş.....

First, determine a course on local roads that takes about 10 minutes to complete. This route will be the same for each time trial.
Next, perform a time trial on the course at a cadence of 80rpm. When finished, record your time and rating of perceived exertion (RPE.)
Ride easy for 15-20 minutes, then perform another time trial, this time using a cadence around 95-100rpm. When finished, record your time and RPE.
A couple days later, perform the same test again, but do the first time trial at a high cadence and the second time trial at a low cadence.
Now you can compare the data. Whichever cadence produced faster times and lower RPE values is probably your ideal cadence.

yukardaki paragrafta da ideal kadansı nasıl bulursunuzun cevabı var....
 
Geri