Scudo Sports

***Vites geçişleri***

wildcraft

Üye
Kayıt
14 Temmuz 2007
Mesaj
56
Tepki
8
Şehir
Eskişehir
benim bisiklette ön aktarıcı 2 den 1 e gecerken sorun cıkarıyor nedenini bilen bi arkadasım we önerisi de warsa cok müteşekkir olurum.....
 
Scudo
muhtemelen ön vitesin stop noktaları iyi ayarlanmadığı için alk kısma giderken zorlanıyordur... Bunu ön vitesin üstündeki vidalardanüzerindeyada kenarında "L" harfi olnı yada iç tarafta olanı çeyrek turlar halinde azar azar gevşeterek deneme yoluyla düzeltebilirsin... Ama unutma çok ufak adımlarla git ki ayarlarıda bozmayasın yapayım derken...
 
  • Beğen
Tepkiler: burakgulsan
Hayır ordakiler H ve L harfleri High ve Low kelimelerini ifade ediyor...

High vidası ile vitesin en büyük dişliye geçerken dışa doğru gidebileceği en son noktayı, Low vidası ise içe doğru giderken gidebileceği en son noktayı ayarlamakta kullanılıyor...
 
Aaa bende bu olay nasıl çözümlenir diye konu açacakdım :)
Tam üstüne gelmiş...
"High" ve "Low" ne tarafa doğru ayar yapıyor diycekdim :) Gerçi H.ve L. harflerinin oldukları yöne diye tahmin etmişdim doğru çıkmış :) .
3.vitese çıkarken hemen geçmiyor :( Vites kolunu ileriye doğru basıyorum ve çok nazik pedal atıyorum yumuşak bir geçiş oluyor ama istediğim şey 3 e atar atmaz tak diye 3 olması :)..
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim hemen şimdi deniyorum :)
 
3 ata atar atmaz 3 te olmaz... yani olur ama çok iyi bir ön vitesin olması lazım. onun dışında telin gerginliğinin iyi ayarlanması ve vitesin 3. dişlinin ordayken bulunduğu konum bunu sağlar... Yani yoksa zincirin ön aktarıcının zincire en zor getirdiği vites en büyük aynadır...
 
Hazır konu vites problemleriyle ilgiliyken bir soru sormak istedim. Düz yolda çok iyi ama kaldırım çıkarken düşük viteste (yüksek kaldırımlarda) bile çatırt diye sesler geliyor. Yani vites sabit iken, değiştirmiyorum çıkarken. Her seferinde korkuyorum zincir kopacak diye. Bu sesler normal mi?
 
bendede var o sıkıntılar tam arka takımları ayarlıyorum derken tırmanışta ses yapıyor zorlanınca yani en son pes ettim :D aslında ben şu kadronun üzerindeki çıplak tellerden diyorum nede olsa açıkta elin kolun çarpıyo inip binerken falan o yü<dende ayarlar azda olsa bozuluyo derim ben:)
 
@H.Çağrı

gerçekten verdiğin bilgi çok ii oldu bendede aynı sorun vardı saolasın kardeşim
 
Ön değiştiricinin kadroya monte edildiği nokta çok önemli.

Olabildiğince aşağıda, aynakol dişlisine 1-2 mm yakında olmalı ve de dönük olmamalı.
 
Geri