Scudo Sports

Virajlar

Fırat Ayanyan

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesaj
616
Tepki
250
Şehir
Bakırköy/İstanbul
herkese mrb
yüksek hızda toprak zeminde az yol tutuşu ile en iyi nasıl dönülür yardımcı olursanız mutlu olurum herkese şimdiden teşekür ederim
 
Scudo
vallahi bn hafif direksiyonu kırarak ve kendimden daha çok emin olarak dönüyorum böylelikle hiç bir şey olmuyor ama en iyisi yavaş yavaş dönmek özellikle zemin çakıllı ise
 
Bunun için bir kaç video izleyebilirsin eğitici olanlardan... Mesela ;

(link)

bunun gibi video sitelerinde bikeskills diye aratırsan faydalı şeyler çıkacaktır ayrıca www.bikeskills.com da işine yarar...

Bu tip bilgiler biraz daha deneyime bağlı olduğundan teori ile pek olmuyo malesef
 
Kullandığın bisikletin türü,geometrisi,lastikler,amortisörlerde etki eden önemli faktörlerden.Birazda downhill bisikletleri incele :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
direksiyonu kontra çevir ve arka frene bas. Bisikletin kendisi dönecektir
 
Ben iniş yaparken virajlara ya arkayı kitleyip yanlama gibi girip düzeltip çıkıyorum yada yatıyorum bisikletle viraja kapanıyorum.Tabi bu viraj almada en önemlisi lastiklerin.Lastiklerin o zemine uygun deilse kayıp düşebilirsin.
 
bence yapılabilecek en guzel şey yavaş girmek ama o an giremıyosan virajın yonune denk gelen pedalı yukarı cek kendii biraz virajın ters yonune kaldır yine virajla aynı yonde olan bacaınıda kırık olarak yukarda tut düşe düşe bunu tecrübe ettim sanırım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
Viraj çok büyütülücek bişey deil arkadaşlar.Arka freni pompalaya pompalaya girin viraja.En fazla arkası atar bisikletin ilk zamanlarda ama öğrenince çok güzel,hızlı ve akıcı giriyorsunuz ve hızlı çıkıyorsunuz virajdan.
 
eger asfaltsa bagzen eglence olsundıye arabadakı gıbı gırıyorum yavas gır hızlı cık en guzelı o oluyo eger pedal cevıre bılıcek kdar yatıyosam gırerken yavaas gırıp cıkarken bıraz hızlanıyorum ve hıc savrulmadan bı problem olmadan cıkıyorum ama cok zevklı oluyo :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
bende birşeyler söyliyeyim bari.... örnek olarak sol viraj kullanalım... şimdi eğer toprak zemindeysen ön lastiğinin kısa ve cok sık dişli bir lastik kullan.. arka lastik içinse seçim tamamen sana ait... virajda basına gelebilecek en kötü sey makinanın önden kaymasıdır... şimdi viraja girerken dış-iç-dış tekniğini kullan ve en önemli seylerden biri de (sol viraj için konusuyorum) sol pedalın yukarı pozisyonda olmasıdır... eğer virajda pedal yere değerse istem dısı bir 360spin atabilirsin:) .... daha sonra tam virajın ortasında arkayı kitle sol bacağını pedaldan cıkar ve yere pek değmeyecek şekilde tut.. (bunun amacı olası bir yol tututs kaybını ayağını yere basarak bisikleti düzeltmen içindir) ve kendini viraj içine yatırmaya basla... viraj bitmesine yakın freni bırak ve bacağını toplayıp pedalla....
bu benim kullandığım teknik... (her türlü yorumada acıktır)
ve sana bendende bir iki viraj fotosu...

http://img213.imageshack.us/img213/4205/dsc0045ri4.jpg
(link)

http://img246.imageshack.us/img246/3758/dscf4036zj5.jpg
(link)

http://img246.imageshack.us/img246/6592/dsc0059bw2.jpg
(link)

umarıım biraz yardımcıı olabilmişimdir...
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahimBAKAN
Çok güzel anlatmışsın doruk.Bende bunu anlatmaya çalışmıştım ama fotoğrafla daha güzel olmuş. (Y)
 
Aynen yolun kalınlığını kullanıp, sola dönüyorsak ilk girişte yolun en sağına daha sonra yolun genişliğinide viraja dahil ederek yolun içine doğru dönüşümüzü tamamlarsak daha yüksek hızlarda virajdan çıkış sağlanabilir.
 
Geri