Scudo Sports

Virajda tekerleğin kilitlenmesi

musAKka

HeadBanger
Kayıt
9 Haziran 2015
Mesaj
70
Tepki
143
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Oğuz
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herkese merhaba,

Geçtiğimiz haftalarda başıma ilginç bir olay geldi. Yaklaşık 25 km/s gibi bir hızla bisiklet yolunda 90 derecelik keskin bir viraj aldım. Virajı dönerken pedal çevirmiyordum, bisikleti yatırarak dönerken arkadan "Tak!" diye bir ses geldi ve anlık olarak tekerlek kilitlendi. Ben milisaniyeler içinde "düşerken ne şekilde düşsem daha az hasar alırım" şeklinde düşünürken tekerlek tekrar dönmeye başladı ve zar zor düşmeden toparladım.

Bisikletten inip arka aktarıcıyı kontrol ettim çünkü birşeyin kırılıp koptuğunu düşündüm ama herhangi bir problem yoktu. Neden böyle bir sıkıntı yaşadım onu da anlayamadım.

Bisiklette Tiagra 4600 set var. Vites geçişlerinde bazen aktarma konusunda sıkıntı yaşıyorum. Onunla bir ilgisi var mı diye düşündüm ancak özellikle virajda pedal dahi çevirmedim. Sadece bisikleti hafif yan yatırdığım için pedala yük bindirmiş olabilirim.

Buna benzer problem yaşamış ya da fikri olan var mıdır? İnsan ister istemez sebebini bilmediği bir şey yüzünden böyle bir tehlike atlatınca tedirgin oluyor.

Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
25 km/h ve 90 dereceden en az birini bilmediğiniz kesin. :koptum:

ya da gerçekten 25 ile 90lık viraja girip düştünüz ve düşünce hız bitiyor tabi, siz de teker kilitlendi sandınız.
teker kilitlenmedi siz basbaya düştünüz.
 
Siz donerken pedal yere carpmis olmasin? Yattiginiz taraftaki pedalin yukarda olmasi gerekir
 
@berberci

Çok tatlısınız (!). :asik:

Neyse ki binlerce km yol yapmış biri olarak hem geometri hem de hızın ne olduğunu fazlası ile bilen biriyim.

@mariokaldato

Pedalın yere çarpacağı kadar yatırmadım; ki zaten dediğiniz gibi dönüş yönünün zıttı pedala sert bastım. Tekerleğin sanki frene abanmış gibi kilitlenmesi ve tekrar açmasına anlam veremiyorum. Durup inene kadar aklıma ilk gelen arka aktarıcının kırılıp zincirin de dişlileri sıkıştırdığı falandı ama baktığımda hiçbir fiziksel problem yoktu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mariokaldato
Abi acaba yanal yükten dolayı göbek rulmarından birisi sıkışmış olabilir mi? Çünkü başka bir ihtimal çok zor görünüyor.
 
@musAKka jant göbeğini kontrol edin. Bilyalı jant göbeğiyse bilya aşınıp köşeli hale gelmiş olabilir, deforme olmuş olabilir, kırılmış olabilir. Bisikleti yatırdıysanız virajda göbeğe binen yük tamamen dikey yük olmaktan çıkar. Bilye aşınmışsa her zaman çalıştığı mecradan kayabilir. (Bence ihtimaller bunlar)
 
  • Beğen
Tepkiler: musAKka
@EnginK. Teşekkürler. Kulağa mantıklı geliyor, akşam bir kontrol etsem iyi olacak. :harika:
 
45 derece dönen bisiklette tekerin dönmemesi çok garip değil :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bu arada sanırım yanlış anlaşılan bir durum var. Bahsettiğim 90 dereceyi elbette 1 metrelik bir yarıçapta dönmedim. Standart veledrom sürüşündeki dönüş gibi düşünebilirsiniz ama haliyle pedala çok daha fazla yük bindirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@musAKka
eğer 90 derece eğimi döndüysen bi anlıkta olsa 45 derecelere bayağı yaklaşırsın

S3NzU8.jpg
 
@Kovalski Tam olarak böyle bir "S" virajdı zaten. İlk virajı alıp ters yöne ikinci virajı alırken çıkışına doğru kilitlendi.

Not: Yıllık bakımını daha yeni yaptırmıştım. Onun üzerine denk gelmesi de ayrı bir soru işareti.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@musAKka
Bakım esnasında arka göbek kontraları gevşek kalmış olabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: musAKka
Fren pabuç - jant aralığı olması gerekenden yakın ayarlanmış olabilir. Tekerlekler yan yatmalar da bir kaç milim esner, bu esnada pabuçlar janta değip, sıkıştırmış olabilir. Fren teli sıkı, pabuçlar janta yakın ayarlanmış olabilir, böyle bir durumda gidonu hafif sağa sola çevirmek bile tekerleği kilitleyebilir.
 
Geri