hocam malzeme listene baktım, bazılarını yanına almana hiç gerek yok bence:
- yedek sele kelepçesi (şimdiye kadar turda sele kelepçesinin kırıldığını hiç görmedim valla)
- yedek cep telefonu (asıl telefonuna birşey olursa, girdiğin ilk yerleşim yerinde yine dünyayla iletişime geçebilirsin)
- dolgu yastık (al bir tane şişme, rahat et
)
- sandalet (bunlar uzun yolda rahatsızlık verir, ayakkabı yine en iyisi emin ol)
- fotoğraf makinesine şarjı pil (bakkaldan 4 tane duracell pil al, tur sonunda ilk 2'sini hala bitirememiş olursun)
- taşınabilir harddisk (hem ağır olacağından sana eziyet, hem de o kadar titreşime dayanamayabilir)
- tıraş takımı (gezginsin abi, berduş ol biraz
)
öte yandan, şunları da yanına almayı düşünebilirsin:
+ kask lambası (önde beyaz led, arkada kırmızı flaşör. görünürlük açısından çok etkili, hem de gece sürüşlerinde kaçıncı viteste olduğunu falan rahatlıkla görürsün)
+ cep telefonuna yedek batarya (bunu önceden şarj edersin, yolda şarjın biterse yedeğini takarsın)
+ sürücü ehliyeti (varsa tabi. Allah korusun bir kaza anında kan grubuna oradan bakabilirler)
+ fazladan suluk (yolda öyle kısımlar olacak ki kilometrelerce tek bir çeşme, akarsu, su birikintisi bulamayacaksın)
+ reflektörlü sele altı çanta (ufak durduğuna bakma, en çok ihtiyaç duyacağın şeyler hemen elinin altında olur)
***
yola çıkmadan önce; kendin bir harita çizmeni öneririm. google maps'ten gideceğin yolu detaylı bir şekilde işaretle, ve sonra da uydu görünümüne geç ve sonuna kadar zoom yapıp o yolu baştan sona bir incele. özellikle dağlık kısımlarda; bilgisayarın düz mavi çizgi şeklinde gösterdiği yol ile, uydu görünümünde kıvrıla kıvrıla giden açık gri yolun tamamen birbiriyle alakasız olduklarını göreceksin. ayrıca kavşak noktalarında da yolların birbirlerini kesme açıları gerçeğinden farklı görünebilir. bunların da gerçekte nasıl olduklarını, uydu görünümünden rahatlıkla anlayabilirsin.
işte bu uydu görünümündeki gerçek yol çizgilerine bakarak; rotanı 50 km'lik kısımlara böl ve her bir kısmı birer A4 kağıda çizip, içinden ya da yanından geçeceğin yerleşim yerlerini yaz. ayrıca yakınlarda bir su kenarı, dinlenme yeri falan varsa onları da ufak işaretler şeklinde not düş. özellikle kamp yapacağın zaman, anayoldan 3-5 km uzaklaşıp da bir su kenarına gitmek güzel olur bence
hem de hasta ruhlu birtakım kansız vatandaşlarımızın tacizlerinden de uzakta olursun.
bu şekilde çizdiğin haritalar için, gidon çantasının sana bakan tarafında şeffaf plastikle kaplı bir yer vardır. oraya haritanı koydun mu, gece gündüz gözünün önünde olur ve nerede olduğunu hep bileceğin için kafan da rahat olur.
bütün bu harita olayı; yol boyunca kafanda oluşabilecek birçok soru işaretine cevap olarak seni psikolojik açıdan oldukça sağlam tutacaktır. böyle uzun bir yolda performansın pek bir önemi kalmıyor; asıl olay sabır ve dayanıklılık. işte o sabrı koruman açısından, psikolojik sağlığın çok önemli. şimdi üşenmeyip 1 saatte çizeceğin bir harita; günler sürecek yolculuğun boyunca yaşayabileceğin saatler sürecek birçok tedirginliğin önüne geçecektir
bir tavsiye de yük taşıma açısından vereyim: sırt çantası, çok çok çok çok çok mecbur olmadığın sürece taşıma. çünkü pedal çevirirken vücudunun yapacağı her harekette sana fazladan atalet vererek vücudundaki her bir kasın ekstradan yorulmasına sebep olur. sen ne kadar hafif olursan, bisiklet üzerinde o kadar rahat hareket edersin
bırak yükleri bisikletin taşısın.
bisiklet üzerinde de gidon çantası ve heyben olacak. tavsiyem; hacmi küçük ama kütlesi ağır yükleri arkaya doldurman. büyük hacimli ama hafif yükleri ise gidon çantasına doldurursun. çünkü gidonla çok oynayacaksın, gidon çantası ağır olursa gidonu her çevirişinde daha fazla yorulursun. o yüzden ne kadar ağır yük varsa hepsi arkaya :in: haliyle arka lastiğin havasını, normalde alışkın olduğundan fazla şişirmen de gerekecek. aksi takdirde bir çukurdan geçerken jant kesiği yaşayabilirsin.
benim aklıma gelenler şimdilik bunlar. azmini takdir ediyor ve uzun yolculuğunda başarılar diliyorum