Scudo Sports

V-Frenli 2011 Epicon bulunur mu? Bulunmazsa hangi maşa?

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Mesaj
1.582
Tepki
403
Bisiklet
Salcano
disk frene geçmeyi düşünmüyorum, v-frenli güzel bir maşa arıyorum.
bütçem 400-500tl civarı olabilir ve nisan-mayıs gibi alabilirim tahmini olarak...
ama şuan bile bulamadığımdan alacağım zaman da bulamayacakmışım gibi geliyor.

sıfır olarak elde kalmış, rengi ne olursa olsun v-frenli epicon bulunur mu? yoksa başka modellere mi yönelmem gerekir?
500tl bütçe ile(zorlarsam 600)
+1700-1800 gr aralığında,
+100mm-120mm çalışma mesafeli,
+performansı güzel(en azından epicon'a yakın),
+gidondan ya da maşadan ama hidrolik kilitli(üzerinde yük olsa da kilitlenebilecek)
+rebound ayarlı
+sıfır
+V-Fren uyumlu!
maşa önerilerine de açığım.
 
Scudo
En son V-frenli Epicon ilanı 2009'da verilmiş. MTBR'den Manitou Match Comp adını duydum ama kısa araştırmam bir sonuç vermedi, V-fren uyumu yok sanırım.
 
@Egehan Kardaş

yabancı kaynaklardan bulduğum bilgilere göre son v-frenli epicon serisi ya 2011(büyük ihtimalle) ya da 2012(düşük ihtimalle)
durduk yere ne diye bittiyse üretimi :( epicon x2 alamıyoruz...
 
X2'nin zaten konik şaft borusu var, konik şaft borusu ne işe yarar çözmüş değilim. Disk frene geçmeyi neden düşünmüyorsunuz peki, masrafından mı, bakım zorluğu ve maliyeti yüzünden mi?
 
@Egehan Kardaş

hem gereksiz masraf olarak görüyorum, kullandığım düşük seviyeli v-frenlerden bile memnunum(tektro 837) ve ileride deore xt fren bacakları alacağım.
hem gereksiz ağırlık olarak görüyorum, sadece fren sistemi ile bitmiyor, daha ağır jant göbekleri ve daha ağır jant telleri gerekiyor(double butted dt swiss jant teli ile çember ördüreceğim, 64 tanesi 280gr civarı ama disk frenle kullanımı önerilmiyor) tellere uyguladığı baskı yüzünden.
ayrıca rotor da tekerlekte bulunuyor, haliyle asıl hafif olması gereken kısım olan tekerlekler yüzlerce gram ek yük alıyor ve performansı düşürüyor

çıkaracağı potansiyel sorunların daha karmaşık ve daha masraflı olması da bir etken tabi. ama en büyük sebep tekerleğe kattığı ağırlık.
 
Esasına bakarsanız jantlara kadar çamura gömülmediğiniz sürece V-fren daha mantıklı, eskiden ben de V-fren kullanırdım. Ayrıca yine kuru kalmaları şartıyla en etkili frenlerin hidrolik V'ler olduğunu söyleyebilirim. Bunun yanında maşaya daha az yük bindirir V-frenler. Yalnız şöyle bir durum var ki, seviye yükseldikçe uygun fiyatlı V-fren aksamı bulmak zorlaşıyor. Orta-üst seviye MTB'lerde V uyumlu aksama pek denk gelmediğimi söylemeliyim, yani malzemesi biraz daha zor bulunuyor diyebilirim. Yine de, belki özel olarak aramadığımdan ben denk gelmemişimdir.
 
@Egehan Kardaş

-jant çemberlerini(dt-swiss)
-jant tellerini(dt-swiss)
-jant göbeklerini(deore xt)
-fren kollarını(deore)
-fren bacaklarını(deore xt)
yurtdışından alacağım...

kadrom zaten v-fren uyumlu, disk fren kadar baskı uygulamadığından kadro sağlamlığı da çok sorun çıkarmaz, sadece biraz ağır kalır sanırım üst seviye kadrolara göre...
tek sorun v-fren uyumlu orta/üst seviyeli hafif bir maşa bulmak. 2011 epicon şuan tam aradığım model...
 
Bakın ne buldum, RockShox Duke: (link)
Biraz tuzlu ama sanırım benzerlerini de bulabilirsiniz. Ayrıca Suntour'un XCR'sine bir bakın, kalitesinin fena olmadığını söylüyorlar.

Edit: Bu da RST F1RST: (link)
 
O paraya varsa Manitou Seven güzel olur.
 
@Egehan Kardaş

xcr'nin en hafifi 1865gr(fena değil), havalı değil, yeni serilerde v-fren uyumu yok. eski seri olduktan sonra epicon olmasını tercih ederim kesinlikle...

gösterdiğiniz rockshox duke güzel ancak sıfır almayı düşünürken 2003 model fazla eski geldi, aradan geçen 8 yıldan sonra üretilmiş bir maşa daha düşük seviyede olsa bile daha güvenilir geliyor. asıl mesela olan ağırlık ise yaklaşık 2kg diye geçiştirilmiş, detay verilmemiş. büyük ihtimalle 2kg'nin biraz üzerinde.

rst de hem ağırlıktan kaybediyor(linkteki modeli),
hem fiyattan kaybediyor(hafif olan modeli) (link)

hala epicon seviyesinde bir f/p ürünü bulamadım, sanırım alanının en iyisiydi kendi seviyesinde...
yine de tavsiyeleriniz için teşekkürler.
 
@enes savaş

sanırım r7 modelinden bahsediyorsun, hem bulduğum fiyat bütçemin üzerinde, hem de yeni seride v-fren bağlantısı göremedim resmi sitesine göre...
2011 model buldum v-frenli r7 o da 370$

v fren uyumlu ve 600tl'ye kadar olan manitou seven'in linkini atarsan sevinirim(tabi varsa)
 
(link) 2011 model bu da... hem de pahalı.
 
Bnde aynı seyi yaz sonu bianchime yapıcam kesinlikle bütün görüşlerinize katılıyorum v-fren tüm ihtiyaclarımı karşılıyor bnde maşa arayısındayım
 
Geri