Scudo Sports

V frenden hidrolik frene geçiş için neler gerekli (Sadece Ön)

Scudo
bir hidrolik fren seti almadan önce ( buna fren kolları, rotor, kaliperden oluşan ) bisikletinizin uyumlu olup olmadığına bakmanız lazım. önce maşanızda kaliper'in takılacağı 2 delik olacak ucta, aynı 2 delik kadronun arkasında da olacak.

ve tekerleklerin göbekleride buna uyumlu olması gerekir.

temelde bunlar diyebiliriz.

bunlar yoksa ciddi bir değişiklik gerekir ki bu da geçmemenize kadar gider. :) çünkü kadro uyumsuzsa kadro değişir, ön maşa değişir, ön arka göbekler değişir. fiyat bir hayli artar. sadece fren seti şuanda sitede 2.el olarak bile 200tl ye var desekte diğer etkenleride uydurmanız yeni bir bisiklet demektir.
 
hidrolik fren kolu kablosu rotorlar kaliperler disk uyumlu maşa (arka içinde uyumlu kadro)disk uyumlu tekerlek göbekleri kısaca bunlar gerekli...Birde fren sistemine göre mineral yağı veya dot türevi hidrolik yağ...
 
özür diliyorum belki kafanı karıştırmışımdır, sadece ön yazmışsın ama ben ön arka için anlatmışım sana. kusura bakma.
 
ilk başta maşanın , jantın ve rublenin degişmesi gerekli dha sonra o maşada kullanılabilcek max rotor capına göre rotor alıp istedigin fren i kullanabilirsin tavsiyem shimano dur . iyi günler
 
Disk uyumlu ön göbek,(jant değil!)
Kaliper bağlantısı bulunan bir maşa,
Hidrolik ön fren.(kol+kaliper+rotor)

Başka birşey gerekli değil.

Ruble çekiş sistemiyle alakalıdır,frenlerle ilgisi yoktur.
Yeni çembere gerek yoktur,v fren uyumlu çemberler disk frendede kullanılabilirler.
 
Arkadaşın konusunu karıştırıyorum kusura bakmasın ama yeni konu açmaktansa hazır burayı buldum forum kirliliği yaratmayayım :)

Sadece öne disk fren takmanın v frene oranla farkı ya da artısı nedir acaba? Yani gerekli midir sadece öne disk takmak? İlk sorum bu, ikinci sorum ise ;

Sadece ön v freni, normal disk frenle (Hidrolik olmayan) değiştirsem bana bir artısı olur mu? Artısı olacaksa hangi ortamda (düz yol, uzun ve dik yokuş inişleri vs.) ve hangi koşullarda ( yağmur, çamur, kum, sıcak hava vs.) artısı olur acaba?

Arka frenden çok ön freni kullanıyorum genellikle (%60 ön %40 arka). İkisini beraber kullanıyorumda ön freni daha çok zorluyorum arkaya göre daha kontrollu ve daha kısa sürede yavaşlama için. Sorularımı yanıtlarken bunuda göz önünde bulundurursanız sevinirim.

Teşekkürler....
 
Öne disk takılmasının nedeni durmayı vs daha çok ön frenin sağlamasıdır ...
Öne mekanik fren taktırmanız ıslak yerlerde frenlerin ötmemesini sağlar ama normal yolda kuru zeminde parmaklarınızı v frenden daha çok yorar daha az yorması için hidrolik kullanılmakta...
 
Anladım. O halde topluca hidrolik diske geçmeden mekanik diske gerek olmadığı karındayım :)
 
Doğru Ama bir taraf dahi hidroliğe geçse fark eder ...
Bu arada karnınızın karar alıdığını bilmiyordum oruç kafanıza vurdu sanırım:):Skull-175 :p :)
 
Tek tarafı hidroliğe geçirmek için fren kollarımı değiştirmem lazım ki vites fren birleşik halde olduğundan bana pahalıya patlayacak. O yüzden bi müddet daha v frenle devam ediyim ben.

Eheh bu arada karındayım yazmışım sizin yazıyı okuyunca farkettim espri bozulmasın diye doğrultmadım :) Oruç değilde beni bu staj bitirdi vallahi :)
 
@reha genç

tabiki jant cemberinin de degişmesi gerekiyo hatta ve hatta jant tellerinin bile önemi var bu konuda onlarında degişmesi gerek v fren uyumlu jantlar ve telleri kesinlikle kullanılamaz... dikkat lutfen ! detay için mtbtr de gördum burda da varmı bilmiyorum fakat cok detaylı bir araştırması yapılmıştır bu konunun incelenebilir...
 
Evet o yazıyı okumuştum. Değişmesi mantıklı çünkü v fren uyumlu bir janttaki jant telleri normalde disk frenin yükünü çekecek derecede tasarlanmamıştır.

Frenleme noktası göbeğe ( merkeze ) doğru yaklaşırsa bisikleti durdurmak için gereken fren gücününde yüksek oranda artması gerekir. Lisede fizik dersinde ki moment deneyi işte. Kapıyı menteşenin dibinden iterseniz hareket için çok fazla güç harcarsınız fakat kapıyı menteşenin en uzak noktasından iterseniz harcayacağınız güç çok az olur mantığı.

Disk frenin bisikleti durdurması için açığa çıkan güç v frenden çok daha fazla. Fakat benim aklımın almadığı nokta şu.

Ön ve arka jantlarımız ve jant tellerimiz aynı. Bisikleti harekete geçirmek için rubleden arka jant tellerine yayılan güç için jant telleri yeterlide durdurmak için diskten ön jant tellerine yayılan güç için ön jant telleri neden yeterli değil? Yüksek viteste ( 4 - 5 ) dik yokuş çıkışlarında arka jant tellerine vücut ağırlığıyla birlikte muazzam bir güç etki ediyor. Ama tamamen aynı olan ön jant tellerine disk fren takılması sakıncalı gözüküyor. Ani fren anında ön janta, arka jantın az önce bahsettiğim yokuş çıkışında maruz kaldığı kadar güç etki etmiyordur bence. Böyle kafadan sallamak doğru değil tabiki ama yinede illa disk uyumlu bir jant seti almak gerekmiyor sanırım.

Kendimle çeliştim ama sizlerin düşüncesi nedir bu konuda acaba?
 
@mertcan gölge

Kadroyla ne alakası var ön frenin. Lütfen yazımı oku daha sonra buraya yazı yaz. Üstelik sadece fren kollarıyla iş bitiyo mu!
Ben buraya bir konu açtıysam buraya mesaj sayısını çoğaltmak icin degil birilerini bilgilendirmek icin mesaj yaz. Eğer bi sey bilmiyosan da hic bir sey yazma.
 
Arka disk fren seti öne takılabilir mi? Ön-arka Kaliperlerde farklılık var mı?
 
Geri