Scudo Sports

V fren ne kadar güvenli ?

ali şirin

Üye
Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
56
Tepki
2
Şehir
antalya
Bisiklet
Ümit
Arkadaşlar merhaba , ankarada kullanmak üzere başlangıç seviyesinden bisiklet alacağım. Carraro Sportive 224 düşünmeye başlamıştım tam her şeyi bana göre demişitim ki , forumda bi arkadaşın mesajını okuyunca kafama dank etti. Arkadaş kesinlikle hidrolik fren alın , ben 3 4 kazadan kurtuldum hidrolik fren sayesinde diyordu. 100 150 lira için V fren almayın. Canınızdan daha mı değerli 100 150 lira diyordu. Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz ?
 
Scudo
Gidip çifti 3-4 liraya satılan pabuçlardan kullanırsanız kaza yapma ihtimaliniz çok yüksek ama adam akıllı baradine pabuçlar hiçde öle değil.
 
V Bisikletin üzerinde gelen hangisi oluyor peki ?
@Umut Kılınç37
 
Ağzı olan konuşuyor derim. Şehir için V fren yeterlidir, kaliteli pabuç ve lastiklerle hiç sorun yaşatmaz.
 
@ali şirin

Bisiklet üzerinde gelenler genelde pisayadakilerin en ucuzları oluyor ve ömrü çok kısa oluyor,bana yaklaşık 3 hafta dayandı arkalar sonra çifti 4 lira olanlardan aldım onlarda yaklaşık 1 ay kadar gitti sonra önlere baradine 3 renk,arkalara baradine kırmızı-siyah aldım kim bilir kaç tane kaza atlattım hatta bugün biraz araziye girdim fren performansı gayet yeterli kalıyor bana.
 
@ali şirin

Turcular için kesinlikle V fren zaten, bakımı çok basit olduğu için. Geçmiş konuları ararsan bütün cevapları bulabilirsin.
 
Baradine nin maliyeti ne kdar peki ?çok mu yüksek ? Bu freni alıp takma olaylarını falan kendiniz mi yapıyorsunuz ?
Bir de yağmurlu havada baradine'nin de performansı düşer değil mi?

@Umut Kılınç37
 
@ali şirin

3renkliler 15 tl civarı kırmızı siyahlar ise 10 lira civarı.Pabuçları falan ben taktım,yağmurdada biraz ses yapıyor ama hala iyi tutuyor.
 
bende disk var abimde v ben yeni aldım abim 4, 5 sene olmuştur bisikleti alalı param olsa disk frene geçerim diyordu sonra vaz geçti v fren bana yetiyor diyor şimdi ama aldığı yeni göbekleri disk fren uyumlu aldı. Disk fren v ye göre daha etkili, duruş mesafesi daha kısa ama bisikleti daha ağır yapar ve bakımı zor yedek parçası pahalı her yerde bulunmaz iyisi kolay kolay arıza çıkarmaz v frende akort bozulunca hemen yaptırmak lazım az bir sürtme bile sorun olur akort yamulsa dahi Disk fren e hiç zararı olmaz bence disk fren daha güzel birde serçe parmaginizla bile bisikleti durdurabilirsiniz hidroliklerde çok hassas
 
Son papuçları takıp bakımlarını yaptığımdan beri yaklaşık 250 km yol yaptım v frenlerimde. Yeni yeni farkedilir bir boşalma oluştu. Arkalar baradine kırmızı siyah önler 4tl lik shimano. Kullandığım bölge tamamen arazi, toz toprak ve sıklıkla 4-5 kmlik çok yüksek eğimli tepe inişleri yapıyorum. Her inişte papuçlardan plastik kokusu geliyor resmen ama hiç sorun çıkartmadılar.

Kısacası disk fren zorunlunluluk değil. Bakımlı bir v fren oldukça güvenlidir. Ayrıca kolaylıkla bakımını yaparsınız. Ancak maddi olanak varsa hidrolik disk daha etkilidir tabii ki.
 
Hidrolik frenin V frene göre Avantajları:
-Daha kısa mesafede duruş.
-V frene göre yüksek performans
-daha nadir bakım veya değişim.
-Yağmurlu veya ıslak havalarda sudan etkilenmeme
V frene göre dezavantajları:
-Bisiklet daha ağır olur.
-V frene göre bakım aralığı daha fazla ama maliyeti daha fazladır. (örneğin v frenin pabuçlarını senede 12 defa değiştiriken, hidrolik diskin bakımını senede 2 defa yapmanız yeterli olacaktır - km nin etkisine göre değişir.)

Tavsiyem: Kesinlikle hidrolik disk fren, kışın veya yağmurlu havada kullanacağım diyorsan performansından ödün vermez, v fren gibi ötme yapmaz. duruş mesafesi v frene göre ciddi anlamda daha kısadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali şirin ve gok
Hidrolik frenin duruş mesafesi neden kısa ? Hidrolik denen sıvının tek farkı 1 uygularken 5 elde etmeniz kullanmadım ama fiziken biraz yalnış duruyor ? v-fren kullanıcısı olarak da bi frenin yapabiliceği max şey tekerleri kitlemektir ki bunu 2si de yapabiliyor zaten.
 
Benim bisiklet Trek 3500 V-Fren, Bontrager LT3 lastik var ((link)) asfalt, beton yolda v-fren çok iyi tutar 45-50 derece eğimli yokuşlarda 35-40 km hızla inerken sadece ön fren kullanarak bisikleti rahat bir şekilde durdurmak mümkün bu durum tabi ki kiloya göre değişebilir, fakat ıslak yolda çok büyük performans beklemek doğru değil. İki freninde kullanımı sonucu yine tekerlekler kilitlenebiliyor ayrıca kum ve çakıl taşlı yollarda da ıslak zeminden çok bir fark olmuyor yine rahatça tekerlekler kitleniyor, her yola uyum sağlasın dersen hidrolik disk fren tercih edilmeli mekanik diske bulaşma adı üstünde zaten mekanik durmadan arıza çıkaran bir sistem.
 
@Ozan Cansel

Hidrolik ve v-freni tamamen kullanmak arasında büyük fark var. Hidrolik freni tam kapasiteli kullanmak için 250 gram-kuvvetlik bir güç uygulamanız yeterken, v-frende bu 5-10 kilogram-kuvvet civarına çıkıyor. mantıken düşündüğünüzde 5-10 kgf luk kuvveti mi yoksa 250 grf kuvveti mi daha hızlı sağlayabilirsiniz? Ayrıca bu bahsettiğim kuvvetler ağırlık artınca üstel olarak artacağı için yüksek ağırlıklı bir turda bunun farkını çok daha fazla görürsünüz.

Bir diğer fark ise yapısından geliyor. Balataları hidrolik frenin daha uzun ömürlü olduğu için ilk günkü sertliğini daha uzun süre koruyor. bu da uzun vadede yine daha kısa duruş mesafesi demek.

Hidrolik disk fren araçlarda da kullanılan performansı açısından kendini kanıtlamış bir sistem.

son olarak ikisini de kullanmış bir bisikletsever olarak söylüyorum. sizde deneyin farkı görün...
 
Bu linkler sana V fren ile HD fren hakkında bilgi verecektir.(link)(link)
(link)
(link)
 
Bana göre yeterince güvenli. Yukarıda arkadaşlar diğer fren türleriyle karşılaştırmalar yapmışlar.

Duruş mesafesi olarak ; Ön ve arka V fren doğru bir şekilde kullanıldığı takdirde mekanik veya hidrolik disk frenler ile aynı mesafede duruş sağlanabilir.
Bakım olarak ; V frenin diğer fren türlerine göre bakımı daha kolaydır.
Ağırlık olarak ; V fren diğer fren türlerine göre daha hafiftir.
Yedek parça maliyeti olarak ; V frenin yedek parçaları diğer fren türlerine göre daha ucuzdur.
Arıza olarak ; Her 3 çeşit fren türü de tabii ki arıza yapabilir.
Uzun turlarda ; V frenin arızasını gidermek için 1-2 küçük yedek parça taşınması maliyetsiz ve kolaydır , diğer fren türlerinin yedek parçaları taşınsa bile yolda tamiri v frene göre daha zordur.
Ayar olarak ; V frenin ayarı diğer fren türlerine göre daha kolay ve hızlı bir şekilde yapılabilir.
 
Bu söylediğiniz kuvvetleri bilemem ama ben bisikletimde istediğim anda kuvvet uygulayarak tekerleri kitleyebiliyorum o yüzden hidroliği hiç tercih etmedim. Ben de oyumu v-fren'den yana kullanıyorum (belki de hidroliği kullanmadığım için :D). Bi de araçlarda "kendini kanıtlamış bi sistem" konusunda kesinlikle haklısın 1 tonluk bir aracı mekanik birşeyle zaten durduramazsın ama biz 14-15 kg lık bi bisikletten bahsediyoruz. Her neyse bu mevzuyu daha da uzatmaya gerek yok :)
 
100-150 lira ekle alınınan hidrolik disk frenden hayır gelmez
 
Arkadaşlar tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Benim gibi uzun yola gidecek çekirgeler için V -fren sistemi daha uygun diye bir çıkarımda bulundum :) Peki V fren sistemine sahip bisikletimin fren ayarlarını değiştirmeyi ayarlamayı vs. kendim yapabilir miyim ? Bir bisikletin tamiri konusunda hiçbir fikrim yok.

@GökhanSemiz
 
Geri