Scudo Sports

V-Fren Ayarı

Wd40 sıkabilirsiniz hareketli olan kısımlara, yağlamaya gerek yok. O yaydan bisikletçilerde bulabilirsiniz, ellerinde vardır diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: hardnrocker
Scudo
@hardnrocker
Merhaba Hard Rocker,

V frenlerde yandaki vidalardan ayarlarken tek tarafli sıkılarak ayar yapılmaz, mesela oynamayan, yani yaylanmayan tarafin vidasini sıkarsan yay sertlesir ve disariya dogru cikar bu demektir ki daha cok yaylanir ve bu durmda eger diger taraf sikilan tarafla ayni yöne oynamiyorsa diger tarafida gevsetmek gerekiyor. Yani iki tarafin vidalarini ayarlayarak papuclari jant yüzeyinde ayni hizaya getirmak lazim. Eger yaylanmayan taraf vidayi sıkarak yada gevseterek yine ayarlanmiyorsa ozaman ya papuclarin altina takilan pullar yanlis takilmistir yada bacagi söküp altidaki hangi delikte takilysa bir üstüne yada altina takmak gerekiyor.

Simdi senin ayari bastan yapalim.

  1. Teli gevset ve bosa ciksin.
  2. Elinle iki bacagi janta yaklastir ve bacaklarin paralel yukariya dogru oldugundan emin ol. Hafite olsa yatik kalan bacak varsa o bacagin papucunda genis pul vardir ve dar pul ile dagismesi lazim.
  3. Fren kolundaki ayar vidasini ortalaman lazim
  4. Eger bacaklar paralel duruyorsa teli 1. bacaktan gecirip ikinci backtaki vidaya sıkınca yukaridaki telin görülen kismi 40mm den asagi olmayacak ve pauclarinda janta olan ara mesafesi 0,5-1mm arasi olmsi gerekiyor.
  5. Tüm islemler yapildiktan sonra fren kolunu bir iki defa sık birak ve iki bacagin da ayni oynadigindan emin ol, eger ayni oynamiyorsa simdi ayar vidalarindan ortalamaya calis.
  6. Ortaladiktan sonra eger hafif sürtme varsa o sürtmeyi koldaki vidadan ayarlaman gerekiyor. O vida bacaklari paralel janta yaklastirir veya uzaklastirir.
Eger herhangi bir bacak yine yaylanma yapmiyorsa simdi bacagi söküp yukarida dedigim gibi cok sert ise bir delik yukariya, cok yumsak ise bir delik asagiya takarak yayi gerdirmek ve ayarlari bastan yapmak lazim.

DIP ve Önemli Not: V-Fren yayi o deliklerden gerdirilir el ile gerdirince malesef bozulur ve geri dönüsü olmaz. Bunu üreten firmalar bile kesinlikle elinizle tellerini gerdirmeyin diye söylüyor.

Anlatimi biraz karisik ve uzunda görülse inanin en fazla 5 dakikada ayarlaniyor. Bu dediklerimi bir defada yapamasaniz bile iki üc defa tekrarlarsaniz kesin kendiniz bile durumu cözmüs ve anlamis olacaksiniz. Aksi taktirde bana özelden yazin ben size baska türlü yardimci olur ve size yakin olmasam bile beraber halederiz. Ama kesinlikle telleri yani yaylarini elinizle gerdirmeye calismayin.

Kolay gelsin
 
@Murat Cömez ayrıntılı cevap için teşekkürler. Yay ile oynamamak gerektiğini şekli değişince anladım. ? Biraz geç oldu ama, öğrenmiş oldum. Sizin yazınıza ilk maddeden önce şu eklenecek galiba? Fren kolunun, kablo ile bağlantı kısmındaki vida da ilk önce gevşetilecek galiba?
Dediklerinizi iki eksik dışında uyguladım. Birisi pulların yerleşimini kontrol edeceğim. Onunla alakalı bir resim gördüm. Bir de delik dediğiniz bir tane. Yanlış görmediysem tabi. Kolun arkasında bulunan, döküm çıkıntıyı kola takarken oraya sokuyoruz. Aynı delikten bahsediyorsak bugün yine kontrol edeyim.

Alttaki resmi başka siteden alıntıladım. Sırası bu şekilde olacak sanırım?

191402
 
Son düzenleme:
@hardnrocker
3. Madde de yazmistim frenkolundaki vidayi ortala diye ikimizde ayni vidadan bahst ediyoruz. :) Evet delik olarakta ayni delikten bahst ediyoruz ve olabilir tek delikli de olabilir ama yinede sorun degil mesafe olarak yine pullarla ayarlana bilir ve fotografdaki pul dizimi dogrudur ama dedigim gibi kalin veya ince pulu duruma göre kullanman gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Murat Cömez Hocam şu an uğraşmaya başladım yine. Maşada tek delik var ve yayın geçme deliği yok başka. Sanırım şimdilik pul ile halledeceğim bu durumu. Sonra yeni tel almakla işe yeniden başlarım.
 
@hardnrocker
Tamam kolay gelsin, dedigim gibi özelden bana ulasa bilirsin. Ben sana uzakta olsam bugünpn teknolojisi ile beraber hal ederiz. :)
 
  • Muhteşem
Tepkiler: mariokaldato
@Murat Cömez
191411
191412
 
Son düzenleme:
Bugün de bayağı uğraştım fakat neticeye bağlayamadım. Yayın işlevini kaybettiğinden emin oldum iyice. Bayağı da bırgaladığımdan, artık hayır gelmez dedim. =) Bisikletçi aramaya koyuldum yakında. Arka fren olsa da, büyük bisiklet ve üstünde 78 kg ben ön frensiz zor duruyor özellikle bayırda. =))
Bu tür ürünler mahalle arasında olmaz diye tahmin ettim. Mevsimi olmadığından bir bisikletçiyi bulamadım dükkanda, diğerini denk getirdim. Tahmin ettiğim gibi yaydan yoktu. Normal 26 jantların yayından vardı. Hacı abi onlardan bir tanesini uydurup, 5 TL ye halletti. Allah razı olsun, daha önceden de ufak bir parçayı ücretsiz vermişti. Bir de ayar çekti. Şimdilik iyi gibi. Fakat o telden temin edeyim yakın zamanda.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Konu hortlatanlarda bugün: Aruera! Tüm BF okurlarımıza sevgiler, saygılar diyerek başlamak isterim. Sorunu hızlıca yazıyorum: fren bacakları mı ne o arkadaşların pozisyonları simetrik değil yani kartuşların janta mesafesi eşit değil. Kendi tornavidamla sıktım sıktım, gevşettim gevşettim yok olmuyor. Arkadaşımız bu dilden anlamıyor. Ben de fren telini iki kartuş da seyir halindeyken janta temas etmeyecek şekilde gevşettim ancak bu bir çözüm değil. Tanıdığım en iyi mi diyeyim en az kötü mü diyeyim bilemediğim bisikletçiye götürdüm ve sorun yok böyle kullan dedi :/ Hiç uzatmadım tamam diyip çıktım ki daha önce başka arkadaşın kartuş mesafelerini güzelce ayarladığını gözlerimle gördüğüm bisikletiçi... Vidaları bol bol sıktıktan sonra bir yerde iyice sıkışıyor ve tornavida kayıp vidaya yalama yapıyor, beter etmeden evvel bıraktım. Vida çıkana kadar gevşettim, yine istediğimi elde edemedim. Ne dersiniz bu çok basit işlemde neyi yanlış yapıyor olabilirim ya da ne yanlış olabilir?
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12
@Aruera
Fren pivotlarinda 3 adet delik olur. Acaba ikiside farkli yerlerden mi takilmis olabilir diye aklima geldi. Biri ortada mesela diğeri altta gibi...
Bacaklardan tekinin yayi bozuk,işlevini yetersiz yaptigindan ayar vidalari kâr etmiyor olabilir.
Baska başka . . Bunalimda olabilir, terapiste goturmek gerekebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
@mariokaldato
Zaten iyi bir terapist bulsam bırakacam yanına konuşa konuşa sürsün artık... Nasıl bir nokta atışı yaptıysam bisikletin her gün ayrı bir derdi var arkadaş ;(
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Aruera

Dağ bisikleti freni sanırım. İçerisinde yay görevi gören tel var, kalitesiz olunca farklı şekillerde yamuluyor, farklı miktarlarda esniyorlar. Ben de çok çektim, ama çözümü yok sanırım. Ya yay teli değişecek, ya da elinizde yamultup düzeltmeye çalışacaksınız, ki komple bozma ihtimalinize karşı daha kaliteli bir fren seti almaya niyetlenin şimdiden.
 
Benzer konu olduğundan buraya salça olayım salçano bisikletimin fren ayar vidasıyla ilgili. Bir teki kayıp buna uygun vida nerden bulabilirim ? Bisikletçi de yok , internette yok , birini söküp vida satan biryere mi gitsem ?

Kırmızıyla işaretlediğim vida :

vfren_vida.jpg
 
@turcudede
Yok tur bisikleti de yine bahsettiğiniz yay mekanizması var, artık kaliteli iki çift yay bakarım...

@TatanQa_tr
Benim vidayla laptopun vidaları çok benzer göründü bana hatta aynı bile olabilirler ama denemedim. Bir tanesini çıkartıp yanınıza alıp bi bilgisayar tamircisine gösterip aynısından olup olmadığını sorabilirsiniz. Varsa bizi de aydınlatırsınız :)
 
@Aruera işim bilgi işlem destek mühendisliği olunca ciddi bir envanteri yönetiyorum , aklıma geldi ve birkaç tane kullanılmayan makineden aldım ama nafile ince kalıyorlar. Bu fren vidası hem uzun hem de kalın ?
 
  • Hahaha
Tepkiler: Aruera
@TatanQa_tr
En azından şansımızı denedik :)
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
@Aruera

Hocam gel sen beni dinle , bana hayir duasi et. Shimano lx v fren takimi al. Fiyati alinmayacak gibi degil ve hidrolik fren performansi alirsin

(link)
IMG-20190707-WA0001.jpg
 
@mariokaldato

Sonunda çözdüm olley !

Atıl durumdaki salcano elciklerimin kelepçe vidası tam oldu , ikincisi de yedek oldu. Güzelce ince fren ayarımı yaptım şimdi iyi oldu.

203687

Şimdi frene bir de masraf etmeyelim işimizi görüyor tektro ;)
 
Geçen haftalarda senelik bakıma götürdüm bisikleti satın aldığım yere. Üstte ben de yaşadığım sorunu ve bulduğum çözümü anlattım. O yay telinden satmıyoruz dedi. Bozuldu mu komple çıkartıp yenisini takıyoruz dedi.
Bana çok saçma geldi. Gereksiz masraf bir tel için. Artık işin içinden çıkılmayacak duruma gelmeden bence atmamak lazım parçaları. Ben satın alalı bir sene oldu.
Fiyatına göre parçalar var üstünde bisikletin fakat bu kadar çabuk da değişime gitmemesi lazım aslında parçaların. Komple değişim olmasa bile en azından ufak parçalarının değiştirilmesi gerekir bence. Ya da bisiklet alırken en kaliteli ve pahalısını almak lazım ki sürekli masraf çıkarmasın. Şimdilik işim çözüldü faka araştırmadım, ya da araştırdığımda bulamamıştım, o yay telini internetten temin edebilir miyiz?
 
@hardnrocker

Sene 2019. Eskidendi o "tamir" işleri. İnsanların ekonomik durumu iyileştikçe hiç uğraşmadan hazır satın alıyor, arıza yapınca atıp yenisini alıyor. Durum böyle olunca yedek parça, yan sanayi gibi kavramlar azalıyor. Eskiden olsa yay telinden onu kopyalayabilecek birilerini kolayca bulurdun, ya da sorun çıkaran parça olduğu için hali hazırda üretip piyasaya sunan olurdu. Ama artık komple fren seti ucuza mâl edilebiliyorken kuruş değerinde teli kimse üretip satmaz.
 
Geri