Scudo Sports

Uzun yolda kaç ortalama ile gitmeliyiz?

@vetohan (link) hesaplama biçimi bu siteye göre doğru kendiminkini ölçtüğümde senin hesaplamanla aynı değeri düz hesap olarak gördüm. Site ek olarak hangi aralıkta sürmen gerektiğini de söylüyor.
Benim diyeceğim şeyde bu ortalama hr aralığında bisikleti sürmek bence en iyi sonuç olabilir. Onun haricinde sadece km saati olanlar için diyeceğim şey ise en az 20 ortalama olmalı bence @bilalfidanboy abinin dediği gibi bayırlarda tam efor yapmamak. Ortalamayı yakalamak için bayır aşağı kullanmak en iyi olacaktır :)
 
Scudo
90 km lik bir etabi 17,5 km ortalama ile ancak gidebildim..cektigim en buyuk sikinti sakat diz agrisi ve toto agrisi oldu..yoksa 20 22 gibi gercek ortalamada cok sabit ilerleyebilecegimi dusunuyorum..ama saglik izin vermiyor..dizlerinizin kiymetini bilin..ben gibi surunerek eve girmeyin..ama ogun her seye ragmen cok keyif aldim..gene dizlerim elverdikce yola cikarim..
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Bugün 40 km ile esen rüzgara . 50 km pedal cevirdim, 400 mt irtifa li bir güzergah
Ortaya çıkan 25 km ortalama

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@irfanyazicitunc o rüzgara rağmen iyi iş çıkarmışsınız..daha ne olsun..birde ardından esse aradaki fark ortalama kadar + 15-20 km/h daha olacak ..buda yolda karşılaşılan rüzgar faktörü,kafadan yersen yeri gelir 20km/h göstermez i,ardından eser 50 km/h görürsün,ne oluyoruz der kendini süpermen zannedersin:))bunu başarı yada başarısızlığa bağlamamak gerek ..

Bunu affınıza sığınarak bilgi amaçlı olsun diye paylaşıyorum...bu yolda tek sıkıntım selenin son km lerde tayt olmasına rağmen verdiği rahatsızlık...saygılarScreenshot_2018-06-22-23-21-48-1.png
 
Zaten kuzeye doğru pedalladim, kurtkoyden sile istikametine açık alanlarda rüzgar tokat gibi geldi açıkçası, haftada üç gün yaz kış antreman yaparım birazda çalışmayla alakalı tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Vücudu zayıf ama enerji tüketen metabolizması olanlar için yol düz ise 20 yokuş aşağı akıntılı ise 25-30 olmalı . Fazla kasmaya gerek yok . Kasacaksam sırtıma yiyecek , içecek dolu çanta alırım .
 
@Ismaildmr diz olayını aman hafife almayın,bisiklet sele yüksekliği ve sele ileri geri ayarlarına dikkat edin,en önemlisi boy kilo dengesini en aşağıda olacak şekilde maksimum ama sağlıklı biçimde koruyun,ve yüksek vites düşük kadanstan uzak durun.bunları bildiğinizden eminim ama yinede söyleyeyim dedim...geçmiş olsun..
 
@bilalfidanboy

Tebrikler
Bu turun strava kaydına dair linki koyabilir misiniz.

Ben Mayısta eski bir şehir bisikleti ile Berlin'i öğrenmeye çalışırken şöyle bir ortalama çıkmıştı.

(link)

Burada 105 km de 22,7 km/saat ortalama çıktı...
Burada gideceğim yolu bilmiyordum doğaçlama oldu...

------------------------------------------------
(link)

Burada ise 38 km de 28 km/saat civarı ortalama çıktı.
Burada ise hangi yöne gidecegim ve mola verip vermeme kararlılığım belliydi....
 
@mimiksikiHiç strava ve benzeri veri programı kullanmıyorum.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Cevap: Endurance nabızda gitmelisiniz efendim. Yani zone 2 nabızda. Peki bizim nabız ölçerimiz yok, nasıl bileceğiz bu endurance nabzı?
Ona da cevap:
1- Sürüş sırasında nefes nefese kalmadan sakız çiğneyebileceğiniz bir modda
2- Sürüş sırasında sadece burundan nefes alıp vereceğiniz bir modda,
3- Sürüş sırasında yanınızdaki bir pedaldaşla rahat rahat, nefes nefese kalmadan konuşabileceğiniz bir modda
Gidebilirsiniz. Bunun km/h cinsinden bir cevabı olamaz. Sizin bu nabızdaki hızınız 25 km/h iken bir başkasınınki 30 km/h olabilir, Andre Greipel’in hızı da 40 küsür km/h olabilir. Hız olarak cevap vermek doğru değil


Adamın nabzı 99, 40 küsürle gidiyor. (şimdi "adam pelotonda" diyecekler demesin, siz o pelotonda gitseniz nabzınız 160'larda olacak emin olun :snzdglsn:)
 
@Serkan Mıstınoğlu
Uzun sürüşlerde hep ilk uzun tırmanışın ortasında konuşmalar, atışmalar bıçak gibi kesilir birden... Sonra bir bakmışsın inerken devam ediyor konu kaldığı yerden :koptum::koptum: Nabız rulez :krnz:
 
o kadar öznel faktor var ki cevap imkansız.

Örnek verecek olursak. 2014 yılında ilk sürmeye başladığımda 30 km lik bir turdan sonra eve geldiğimde kasılmalardan dolayı şortumu çıkarması için eşime ricada bulunmuştum.

Şuan turun 70-80 kmlerinde kendimi yokladığımda yorgunluk emarelerının yeni yeni başladığını gözlemliyorum.

2014 de 17 kıloluk bisiklet ile acemi ve 90 kıloluk bir sürücü iken şimdi birçok şey değişti.

velhasıl bence yapılacak en guzel sey. araya cok zaman koymadan 1) interval 2) yokuş antrenmanları yapmak ve beslenmeye dıkkat etmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Ben uzman degilim ancak yaptigim bir iki 100km+ turlarda genellikle yolun profiline onceden bakarak planladim, cok yokus cikma inme soz konusu ise mumkun mertebede enerjimi saklayarak cekimser sürdüm bisikleti ancak yolun genelinin profili cok egimli degilse ara ara kendimi azicik zorlayarak 30-35 km/sa ile gidip genel ortalamayi 25 km civari tutmaya calisiyorum. Tabi ki bu benim kondisyonum. Nefes nefese kalacagim duruma hic getirmeden sürüyorum, zorlandigim anda vites düsüp kadansimi sabitlemeye odakliyorum kendimi. Sanirim sabit kadans ve burnumdan rahatca nefes alirken konusabildigim seviyelerde tutmak en mantikli tercih.
 
Ev kiramı? Kaç odalı? Ne kadar maaş alıyorsunuz?
 
Kadansı düşük tutmadan, pedala çok aşırı güç vermeden, hızlandıktan sonra sadece hızı kaybetmemek için hafif şekilde çevirmek suretiyle kazanılan ortalama ile sürmek gereklidir diye düşünüyorum.
 
Geri