Scudo Sports

Uzun yolda kaç ortalama ile gitmeliyiz?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Arkadaşlar 100 ve 100 üzeri kilometre mesafelerin üzerinde sürüşler yaparken gücümüzü daha verimli kullanmak için ortalama kaç ortalama ile sürmeliyiz?

Çünkü belirli bir ortalamayı geçince harcadığımız enerji katlanarak çoğalmaya başlıyor ki 35 ortalamayla da gitmek mümkün ama enerjimizi bu şekilde verimli kullanamadığımızdan 1-2 saat içerisinde neredeyse enerjimiz tükenir.

20-25-30 ortalama üzerinden gidelim, sizce uzun sürüşlerde enerjimizi günün geneline yaymak için kaç ortalama ile gitmeliyiz? Bana boş bisiklette 25 ortalama ile gitmek iyi olur gibi geliyor verimlilik açısından çünkü 25 kilometre saat üzeri hızlara çıktığımız anda saatte harcadığımız enerji miktarı çok ciddi derecede yukselmeye başlıyor.
 
Scudo
1) Kaç yaşındasınız
2) Kaç kilosunuz
3) Yağ oranınız ne
4) Kondisyon durumunuz ne
5) Kaç senedir pedallıyorsunuz
6) Ne kadar zamandır 100+’da tempo tutmak için idman yapıyorsunuz
7) Kaçıncı 100+ turunuz
Vb. Vb. Vb. Gibi sorular doğar burdan.

Eğer hepsinin cevabı ‘ortalama’ ise 26-27 ortalama fena değildir.
 
Hocam ortalama bir insandan örnek verelim, çünkü 100 ve üzeri kilometreler yapacak adam zaten uzun yıllardır bisiklet sürüyordur normal şartlarda. Bisiklet ile ilgili tecrübeli ve yağ/kilo oranı normal bir insandan örnek verebiliriz. Zaten bu başlıkta bahsettiğimiz insan ortalama 100 kilometre yapacak kondisyonda olmalı, bizim konumuz enerji verimliliği.
 
Yol düz diyelim, mola var diyelim ve yol bisikleti diyelim hocam.
 
Belli bir hızın üzerine çıkıldığında bisikletçiye etkiyen aero kuvvetler neredeyse geometrik olarak artar.Etrafında ağaçların,evlerin,taşıtların vbnin olduğu yani aero kuvvetlerin nispeten daha az etkidiği yerlerde biraz daha hızlı; aero kuvvetlerden gizlenmenin az ve zor olduğu boş arazilerde biraz daha yavaş gidersen istediğin aynı ortalamaya biraz daha az enerji harcayarak ulaşabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Motorola
100+ hafif tempo antrenmanlar dayanıklılığı arttırır. Ortalama o anki şartlara göre değişiklik gösterir rüzgar vs. Ben 100-150 km antrenmanlarda 30 31 ortalamada tutmaya çalışıyorum yada nabız olarak çalışırsan daha verimli olur senin için. 150-120 nabız arası ve kendine göre uygun bi kadansta ritim tutarak gidersen hem yorulmazsın hemde hızlı ve sabit bi hızda gidersin.
 
Şarkı söyleyebilecek kadar rahat bir tempoda sürmek gerekir. bu kişiden kişiye değişeceği için net bir hız söylemek doğru olmaz. Ben bir yıldır bisiklet sürüyorum ama hala 23+ ortalamada kalbim zorlanıyor bana biri gelip 28 le gideceksin derse yolda ölürüm sanırım. Başkalarının hızlarına bakıp gaza gelmek kendini başkalarıyla kıyaslamak da doğru olmaz.
 
@ali.torlak
30-31 ortalamada gitmek yerine 25-26 ortalamayla 200+ kilometreler gidilebilir mi aynı kondisyonla hocam? Zaten yol bisikleti dışındaki 'normal' dağ/şehir bisikletleriyle yüksek ortalamaları korumak çok zor.
 
Normal şartlarda sağlık ve kondisyon sorunu olmayan biri ele alınırsa buna ilaveten hava şartlarının normal,eğimlerinde dengeli olduğunu varsayarsak minimum 25 ile maximum 30+-1 arası diyebilirim..ama rota üzerindeki yol 40 km inişli çıkışlı 40 dan sonra ortalama eğimi 6 olan 0 dan 2000 m irtifa kazanılacak 30 km çıkış ve 30 km aynı yerden dönüşü olan bir yer ise kişiye değişkenlik gösteren 15-20 arası bir rakam diye tahmin ediyorum(örnek mudanya-uludağ-mudanya)
Sözün kısası
Kişide:nabız+kondisyon+kadans
Bisiklette:donanım+hafiflik
Yolda:eğim+stabilite
Havada:rüzgar
Bahsettiğiniz 100+larda ortalamayı belirleyen en önemli etkenlerdir
 
@TORUKOJİN 200 yol bisikleti ile bi kere yaptım amatörken geçen sene. Giresundan samsuna sabah 6. 30da çıktım 15.30da oradaydım 4 5 kere durduk yemek yedik su vs hepsi içinde ortalama yaklaşık 25 oluyor. MTB ile 1300 rakım 185 km 9.30 saat 18 ortalama yaptım bikaç ay önce oda tempolu değildi. MTByi düz yolda kullanmıyorum çok hantal hızını korumuyor zevk vermiyor mtb ile gezeceksen 1000+ rakımlara çıkman lazım o zaman zevk veriyor
 
Bunu hız olarak ifade etmek anlamsız. Uzun sürüşlerin Zone 2 ve Zone 3 nabız (veya güç) aralığında olması en mantıklısı. Bu nabız aralıklarını da sayı vererek söylemek çok yanlış çünkü herkesin aralıkları farklı. Basitçe hesaplanacak olursa Zone 2 maksimum nabzın %60-%75'i Zone 3 de %75-%82'si oluyor.
 
@ali.torlak
Hız koruma olayını ince lastikle aşmak mümkün mü hocam? Dağ bisikleti ile sürekli pedal çevirmek gerekebiliyor.
 
@TORUKOJİN lastik bi nebze fayda sağlar. Kadro geometrisi, otururuş pozisyonu, mtb de olan amartisörün yolda olan karbon maşa ya göre esnekliği, bisikletlerin ağırlığı vs. Yol kadar rahat ettirmez seni. Bozuk yol ve 1500 gibi rakımlara çıkmıyosan yol bisikleti kullanmanı tavsiye ederim
 
Yaşım 42 1.76 boy ve 89 kg biriyim.Hem mtb hem tur bisikletim ile +100 turlara gittim.Mola verdim yedim içtim dinlendim.Yeri geldi rampa çıktım yerine göre tam gaz sallandım.Heybemde tahminen 13 kg yük vardı.Bu şartlarda ortalamam 20km/h civarıydı.Ama bugüne kadar hiç performans odaklı tura çıkmadım.Sadece keyif almak gezip tozmak için.Yoksa kısa antreman turlarım var 20-30-50 km civarı 22-23-25 ortalama ...
 
@ardabaranburcak
Dediklerinize katılıyorum.sketch-1529835010794.png
Uzun mesafeli sürüşlerde mümkün olduğunca uzun süre dayanıklı kalmak isteniyorsa amaç belirli bir hızı korumak değil sürüş boyunca eşit efor sarf etmek olmalı. Bunu takip etmek için herkesin bir kalp atışı monitörlü bir yol bilgisayarı almasına gerek yok. Sürüş boyunca belirli kadans değerini koruyun ve vitesi hızınıza göre ayarlayın. Oldukça amatör olmama rağmen bu methodla 100km+ sürüşler yaptım.
 
Teşekkürler, çok yararlı bir tablo.

Maksimum nabzınız hakkında kolayca bir fikir edinmek için şu formüller var.

Erkekler, yaşınızı 0.8 ile çarpıyorsunuz ve 214'den çıkarıyorsunuz.

Kadınlar, yaşı 0.9 ile çarpıp, 209'dan çıkarıyorsunuz.

Mesela 40 yaşında bir kadın için örnek verirsek;

40x0.9=36

209-36=173

Maksimum nabız 173 oluyor.

Tabi bu sadece bir fikir için, ne kadar doğrudur, herkes için geçerli midir bilmem.
 
@enes_gunesli +1.000.000 katılıyorum....
birde öncesinde hiç Uzun yol çıkmayan, antrenman eksikliğinin önemini bilmeyen,100+'ları 10 veya 20 kmde gittiği mesafeler kadar kolay olacağını sanıp vede ortalamayı yüksek tutarım düşüncesi ile yola çıkan,ilk eğimdede ortalama düşmesin diye son nefesine kadar kullanıp 15 km de pert olanlar var(bu ilk uzun yol deneyimi yaşamak isteyenler de sık görünen bir durum)..
Uzun yolu antreman havasında giderim mantığı ile yola çıkacak kişi nabız,nefes ve bacaklarından aldığı güç ile tempoya odaklanacak
Gezerim dururum eğlence havasında gidecek kişide dizlerini düşünecek,ortalama hıza değilde ortalama kadans odaklanacak,zaten ortalama kadansta belli bir oranı yakalarsa ortalama hızıda korunacaktır..
 
Geri